Το σύμπλεγμα βιταμινών Β: Ο καλύτερος σύμμαχος για τις πανελλήνιες εξετάσεις

vitamine-d01

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τις εξετάσεις, για αυτήν την πολύ σημαντική «δοκιμασία», που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την επαγγελματική σας σταδιοδρομία.

Ήρθε η ώρα λοιπόν να διαμορφώσετε τις καλύτερες προϋποθέσεις για να διεκδικήσετε την επιτυχία και ο ρόλος της διατροφής
φαίνεται να είναι σημαντικός στην επίτευξη αυτού του στόχου. Κάπως σαν ένα αυτοκίνητο, που ανάλογα με το καύσιμο που θα του βάλετε, θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό η απόδοσή του. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη διατροφή
, καθώς η ποιότητά της επηρεάζει σημαντικά την απόδοσή σας την ημέρα των εξετάσεων.

Ένα βασικό πλαίσιο συστάσεων θα μπορούσε να επικεντρωθεί στα εξής:

1. Αποφεύγετε τα βαριά και λιπαρά γεύματα. Δυσχεραίνουν την πέψη, συγκεντρώνουν το αίμα στο στομάχι και οι εγκεφαλικές λειτουργίες επιβραδύνονται.
2. Πολλά και μικρά γεύματα βοηθούν στη διατήρηση των σταθερών επιπέδων γλυκόζης, τη βασική πηγή ενέργειας του εγκέφαλου. Φρούτα, χυμοί, ξηροί καρποί και smoothiesσυνιστούν εύκολες κι έξυπνες λύσεις για ενδιάμεσα σνακ.
3. Φροντίζετε να καταναλώνετε καθημερινά το πρωινό σας, προκειμένου να πάρετε την ενέργεια που χρειάζεστε.
4. Να προτιμάτε ελαφρύ γεύμα το βράδυ για να κοιμάστε ποιοτικά. Άλλωστε, ο καλός ύπνος αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ξεκούρασης και της καλής απόδοσης.

Εκτός όμως από αυτές τις βασικές αρχές σωστής διατροφής, υπάρχουν και άλλα μυστικά που μπορεί να φανούν χρήσιμα.Σύγχρονες έρευνες έχουν προσδιορίσει ορισμένα συστατικά που φαίνεται να συνεπικουρούν στην καλύτερη πνευματική απόδοση.

Οι βιταμίνες που έχουν μελετηθεί περισσότερο για τη σχέση τους με την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, καθώς και τη λειτουργία του εγκεφάλου, είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Η θειαμίνη (σπαράγγια, αρακάς, πέστροφα, φασόλια), η ριβοφλαβίνη (μανιτάρια, αυγά, μπρόκολο, σουσάμι), η νιασίνη (τόνος, κοτόπουλο, ηλιόσποροι), το φολικό οξύ (φασόλια, φακές, μπρόκολο) και η Β12 (συκώτι, αυγά, γάλα, κόκκινο κρέας) είναι μερικές από τις σημαντικότερες της ομάδας αυτής.

Παράλληλα, οι μελέτες έχουν δείξει ότι η πρόσληψή τους συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση της απόδοσης, ενώ η χαμηλή συγκέντρωσή τους συνδέεται με προβλήματα που αφορούν σε εγκεφαλικές λειτουργίες καθώς και μειωμένη απομνημονευτική ικανότητα. Η επαρκής πρόσληψη βιταμινών Β12, φολικού οξέος και θειαμίνης μέσω μιας ισορροπημένης διατροφής, φαίνεται να είναι ευεργετική στην απομνημονευτική μας ικανότητα, ενώ παράλληλα μειώνει τα επίπεδα ομοκυστεΐνης στο αίμα [1], η οποία επηρεάζει την εμφάνιση των συμπτωμάτων της αμνησίας.

Ένα συστατικό που έχει μαγνητίσει το επιστημονικό ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, αναφορικά με την επίδρασή του στη μνήμη, είναι το Ginkgobiloba. Πρόκειται για ένα εκχύλισμα από τα φύλλα του δένδρου Ginkgo που τις τελευταίες δεκαετίες έχει κατακτήσει Ευρώπη και Αμερική. Πολυάριθμες έρευνες παρουσιάζουν βελτίωση των γνωσιακών λειτουργιών στον άνθρωπο και ταυτόχρονα ενδυνάμωση της ικανότητας για αποστήθιση. Σε μια αντιπροσωπευτική επισκόπηση του χώρου, η πρόσληψη εκχυλίσματος Ginkgobiloba καλυτέρευσε την απόδοση νεαρών εθελοντών στην απομνημονευτική ανάκληση ψηφίων [2], ενώ μια χαρακτηριστική ανασκόπηση έδειξε 20,7% θετική μεταβολή στην ανταπόκριση σε εργασιακά τεστ [3].

Ένα επιπλέον ενδιαφέρον στοιχείο, που αναδεικνύεται ως ουσιαστικής σημασίας στην καλυτέρευση της λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου, είναι η φωσφατιδική σερίνη. Πρόκειται για ένα παράγωγο του γνωστού μας αμινοξέος σερίνη (υπάρχει στο κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά, το συκώτι και τα φασόλια), που με τη μορφή του ενδογενούς αυτού φωσφολιπιδίου φαίνεται να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος και στην αύξηση της απομνημονευτικής μας ικανότητας.

Είναι λοιπόν φανερό ότι η σωστή κι επαρκής πρόσληψη συστατικών μέσα από μια ισορροπημένη διατροφή ή ακόμα και μέσω συμπληρωμάτων διατροφής που βοηθούν τη μνήμη, μπορεί να συνδράμει αποτελεσματικά στη βελτίωση της πνευματικής απόδοσης. Σε αυτά προσθέστε έναν ποιοτικό ύπνο, τακτική άσκηση και διαχείριση του στρες κι έχετε το πλαίσιο της επιτυχίας!

Δείτε εδώ επιπρόσθετα tips για να αντιμετωπίσετε την πιο απαιτητική περίοδο του χρόνου, την εξεταστική!


1.Mohajeri MH, Troesch B, Weber P. Inadequate supply of vitamins and DHA in the elderly: implications for brain aging and Alzheimer-type dementia. Nutrition. 2015;31(2):261-275.
2. Stough C, Clarke J, Lloyd J, Nathan PJ. Neuropsychological changes after 30-day Ginkgo biloba administration in healthy participants. International Journal of Neuropsychopharmacology. 2001;4(2):131–134.
3.Kaschel R. Ginkgo biloba: specificity of neuropsychological improvement—a selective review in search of differential effects. Human Psychopharmacology. 2009;24(5):345–370.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

eurwpaiko_panep_kuprou

Διεθνής ομάδα αστρονόμων στην οποία συμμετέχει ο Καθ. Αντρέας Ευσταθίου, Αντιπρύτανης Έρευνας και Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου ανακοίνωσε στο  διεθνούς κύρους επιστημονικό περιοδικό Science την ανακάλυψη μιας μακρινής έκρηξης η οποία προκλήθηκε από την καταστροφή ενός αστεριού από μία υπερμεγέθη μαύρη τρύπα.

apofoitisi

Σε μια μεγαλειώδη τελετή στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 11 Ιουνίου, η 46 η Αποφοίτηση του BCA College. 280 φοιτητές επιχειρησιακών, ναυτιλιακών, ξενοδοχειακών και χρηματοοικονομικών σπουδών πήραν στα χέρια τους ένα σημαντικό εφόδιο για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία: το Bachelorʼs Degree ενός από τα σπουδαιότερα Πανεπιστήμια της Βρετανίας, του Plymouth University. Το Πανεπιστήμιο του Πλύμουθ συνεργάζεται στην Ελλάδα με το BCA College, παρέχοντας εκπαίδευση και πτυχία ισότιμα με τις σπουδές στη Μεγ. Βρετανία.

18_Protagonistes_Award_DeltioTypou_GR-01

Δυο ακόμη σημαντικές βραβεύσεις κατέκτησε η ΜΕΓΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ Α.Ε. αυτή τη φορά στο πλαίσιο των φετινών βραβείων «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας 2018. Στην κατάμεστη αίθουσα Banquet του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, παρουσία περίπου 600 υψηλόβαθμων στελεχών, επιβραβεύθηκαν επιχειρήσεις που πρωταγωνιστούν στο πεδίο της πραγματικής οικονομίας, κατορθώνοντας συνεχώς να αναπτύσσονται και να ξεπερνούν τις προκλήσεις του δύσκολου γενικού περιβάλλοντος.