Επιστήμονες εξηγούν γιατί η ινδική κουζίνα είναι τόσο νόστιμη

Επιστήμονες εξηγούν γιατί η ινδική κουζίνα είναι τόσο νόστιμη
Με τα μεθυστικά μπαχαρικά και τις σύνθετες γεύσεις η ινδική κουζίνα απολαμβάνει την αναγνώριση όλου του πλανήτη. Πρόσφατη μελέτη επιστημόνων σε περισσότερες από 2000 ινδικές συνταγές αποκάλυψε ότι η ινδική κουζίνα είναι τόσο δημοφιλής και τόσο νόστιμη γιατί τα συστατικά που χρησιμοποιούνται είναι μοναδικά.

Στην ινδική κουζίνα είναι εξαιρετικά σπάνιο να βρεις στο ίδιο πιάτο δύο συστατικά που ταιριάζουν μεταξύ τους. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό που κάνει το πιάτο τόσο νόστιμο είναι ότι τα συστατικά που χρησιμοποιούνται έχουν δική τους μοναδική γεύση το καθένα χωριστά.

Ισχυρίζονται ότι σε αντίθεση με τη δυτική κουζίνα που τείνει να χρησιμοποιεί υλικά που γευστικά ταιριάζουν μεταξύ τους όπως για παράδειγμα μπύρα με κρέας - τα ινδικά πιάτα περιέχουν τουλάχιστον επτά συστατικά που γευστικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους.

Ερευνητές του Ινδικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας στο Δελχί εξέτασαν πόσο συχνά συνδυάζονται διαφορετικές γεύσεις σε ένα πιάτο της ινδικής κουζίνας.

«Διαπιστώσαμε ότι συστατικά όπως το garam masala και οι πιπεριές που χρησιμοποιήθηκαν με πολλά μπαχαρικά δεν έχουν καμία χημική ομοιότητα μεταξύ τους, ωστόσο όμως το γευστικό αποτέλεσμα είναι νόστιμο», γράφουν οι ερευνητές.

Ολο αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη δυτική κουζίνα που επιλέγει γεύσεις πιο βατές. Οι σεφ, για παράδειγμα, ισχυρίζονται ότι φαινομενικά αταίριαστα συστατικά, όπως η σοκολάτα και το μπλε τυρί, μπορεί να έχουν καλή γεύση μαζί επειδή μοιράζονται παρόμοιες ενώσεις.

Από τα 381 συστατικά που χρησιμοποιούνται στις κουζίνες όλου του κόσμου, η ινδική χρησιμοποιεί τα 200.

«Κάθε ένα από τα μπαχαρικά είναι μοναδικό και τοποθετημένο στην συνταγή του για να διαμορφώνει τη γεύση στο σύνολο του πιάτου», λέει Ινδός σεφ.

Προηγούμενη έρευνα είχε αποκαλύψει ότι το κάρυ είναι ευεργετικό για την αρθρίτιδα, ή ακόμα και για την καταπολέμηση της νόσου Alzheimer.

Είναι γνωστό άλλωστε ότι μπαχαρικά που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην ινδική κουζίνα όπως ο κουρκουμάς, το κύμινο, το μπαχάρι, το κάρδαμο, το τζίντζερ, το σκόρδο και το κοκκινοπίπερο - έχουν ισχυρές αντιβακτηριακές ιδιότητες.

Ενώ άλλη μελέτη έχει δείξει ότι το σκόρδο, η κανέλα και το κύμινο μπορούν να καταστρέψουν μέχρι και το 80% των βακτηρίων του κρέατος ενώ η πιπερόριζα μπορεί να επιβραδύνει την ανάπτυξη των βακτηρίων κατά 25%.