PROTOTHEMA

Περιβάλλον

Αυτό ήταν το αποτέλεσμα των πειραμάτων με τους πιθήκους που προκάλεσε σάλο

Τα σημερινά diesel είναι πιο ρυπογόνα από ό,τι πριν 20 χρόνια

Τα σημερινά diesel είναι πιο ρυπογόνα από ό,τι πριν 20 χρόνια

Γι' αυτό προσπάθησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες-κολοσσοί να κρύψουν τα πειράματα με εκπομπές αερίων σε πιθήκους και ανθρώπους - Ένας «σκαραβαίος» βρέθηκε πιο ρυπογόνος από ό,τι ένα Ford του 1997

Νέες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο με τη χρήση πιθήκων και ανθρώπων από αυτοκινητοβιομηχανίες ως πειραματόζωα προκειμένου να διαπιστωθούν οι συνέπειες από τις εκπομπές καυσαερίων των νέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων καθώς, όπως αποκαλύπτεται, τα αποτελέσματα των ερευνών έδειχναν ότι τα νέα μοντέλα ήταν πιο ρυπογόνα.


Συγκεκριμένα οι επιστήμονες της Ευρωπαϊκής Ομάδας Επιστημονικής Μελέτης Περιβάλλοντος, Υγείας και Μεταφορών (EUGT) που ανέλαβαν την έρευνα διαπίστωσαν ότι πετρελαιοκίνητα οχήματα που ελέγχθηκαν βρέθηκαν να είναι πιο ρυπογόνα σε σχέση με μοντέλα που κυκλοφόρησαν το 1997!

Η επιστημονική ομάδα της EUGT, στο διοικητικό συμβούλιο της οποίας βρίσκονταν στελέχη της Volkswagen, BMW και της Daimler, έβαλε μια ομάδα πιθήκων να εισπνεύσει καυσαέρια από έναν «σκαραβαίο» (VW Beetle) και μια άλλη ομάδα να κάνει το ίδιο με καυσαέρια από ένα Ford Pickup του 1997.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα όργανα της πρώτης ομάδας πιθήκων είχε υποστεί μεγαλύτερη φθορά. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι ο «σκαραβαίος» ήταν εξοπλισμένος με λογισμικό σχεδιασμένο να μειώνει τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με τον βρετανικό Telegraph μετά τα αποτελέσματα αυτά οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες κολλοσοί αρνήθηκαν να πληρώσουν για την έρευνα καθώς τα αποτελέσματα δεν ήταν αυτά που περίμεναν.

Μαζί με τα αποτελέσματα που έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα Bild, δημοσιεύθηκαν και ορισμένα ηλεκτρονικά μηνύματα των μελών της επιστημονικής ομάδας στα οποία φαίνεται η ξεκάθαρη ανησυχία τους για το ενδεχόμενο δυσαρέσκειας των αυτοκινητοβιομηχανιών.

«Νοιώθω άβολα με αυτή την έρευνα που δεν έχει έγκριση. Τα ευρήματα δεν είναι τα αναμενόμενα και δεν είμαι σίγουρος πώς θα προχωρήσουμε» γράφει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζέικομπ Μακντόναλντ.

«Σας παρακαλώ δείτε τα συμπεράσματα πριν τα στείλετε. Προσπάθησα να κάνω πιο μαλακό το χτυπημα των αποτελεσμάτων χωρίς να γράψω ότι είναι μια κακή μελέτη» έγραψε ο Τζέρεμι Μπρόουερ, ένα δεύτερο μέλος της ομάδας.

Τα τεστ διεξήχθησαν το 2014 και η EUGT φέρεται να έχει προκαταβάλει ένα ποσό της τάξης των 649.000 δολαρίων, όχι όμως και ένα ποσό της τάξης των 71.000 δολαρίων καθώς δεν ήταν ικανοποιημένη με τα αποτελέσματα της έρευνας.

Την Τετάρτη οι γερμανικές αρχές πραγματοποίησαν έφοδο σε σπίτια μεσαίας τάξης στελεχών της Audi και της VW στο πλαίσιο των ερευνών για το σκάνδαλο με τα πειραγμένα αποτελέσματα των ελέγχων για τις εκπομπές αερίων.
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Ψευτης02/02/201809:43

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ. ΤΑ FORD ΤΟΥ 1997 ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ 23 ΕΝΩ ΤΑ FORD TOY 2007 ΕΙΝΑΙ 23.000. ΕΝΑΣ ΜΑΥΡΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ. ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΥΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ. ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ.ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ.

Απάντηση
ΜΛΘΣΓ 02/02/201809:39

Μας έχετε σπάσει τα @@ με το ντίζελ, τι εγινε κονομαει λιγότερο ο Βαρδινογιάννης και θέλετε να αυξήσετε τον τζίρο του? Ντίζελ για παντα , πιο οικονομικό και απο τα υβριδικά .

Απάντηση
Papadopoulos02/02/201809:13

Μήπως όμως φταίει η ποιότητα του καυσίμου? Πριν από 20 χρόνια δεν ήταν υποχρεωτική η χρήση βιοντίζελ.

Απάντηση
montesantos01/02/201823:46

Αφηστε επιτελους τη φτηνη προπαγανδα. Πανω απο τα μισα βενζινοκινητα που κυκλοφορουν Αθηνα δεν εχουν αλλαξει ποτε καταλυτη. Και αν αλλαξουν τον καταργουν. Ντιζελ και παλι ντιζελ. Το 70% στην Ευρωπη ειναι ντιζελ. Μονο στη μπανανια μας απαγορευοταν. Και μπανανια παραμενουμε παλι βεβαια. Δηλαδη να πεταξουμε τα ντιζελ και να παρουμε βενζινοκινητα παλι? Η μηπως και διχρονα καλυτερα?

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία