PROTOTHEMA

Οικονομία

Σε 400 άρθρα και 1531 σελίδες νόμων και εκθέσεων

Πολυνομοσχέδιο: Τέλος οι πλειστηριασμοί στα Ειρηνοδικεία και 19 ακόμα ανατροπές

Πολυνομοσχέδιο: Τέλος οι πλειστηριασμοί στα Ειρηνοδικεία και 19 ακόμα ανατροπές

Κόβονται τα επιδόματα τρίτεκνων και πολύτεκνων, δυσκολότερες οι απεργίες - Θα χάνουν το ΑΦΜ οι φοροφυγάδες - Τι αλλάζει για εκπαιδευτικούς, φαρμακεία, αρτοποιεία - Μεταφορά δεκάδων ΔΕΚΟ απευθείας στο νέο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων - Καταργούνται τα υποθηκοφυλακεία

Αλλάζουν όλα σε πλειστηριασμούς, οικογενειακά επιδόματα, απεργίες. Με  400 άρθρα και νέες διατάξεις σε 630 σελίδες νόμων και άλλες 900 σελίδες συνοδευτικών εκθέσεων, η κυβέρνηση έφερε χθες βράδυ το πολυνομοσχέδιο με το οποίο επιχειρεί να κλείσει την αξιολόγηση έως την μεθεπόμενη Δευτέρα 22 Ιανουαρίου. Και σε αυτά δεν φαίνεται να πρόλαβε τελικά να χωρέσει μέχρι την τελευταία στιγμή (όπως κυβερνητικές πηγές έλεγαν πως θα έκανε χθες) την διάταξη για τους πλειστηριασμούς για χρέη στο δημόσιο. Αυτό σημαίνει ότι τις επόμενες μέρες θα έρθουν και άλλες διατάξεις -ως τροπολογίες ενδεχομένως- που θα προσθέσουν μέτρα και βάρη σε εργαζόμενους και φορολογούμενους.


Ταυτόχρονα στο πολυνομοσχέδιο η κυβέρνηση περιέλαβε σωρεία διατάξεων για την δημιουργία νέων καζίνο στη χώρα, για την μεταφορά δεκάδων ΔΕΚΟ απευθείας στο νέο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων, την κατάργηση υποθηκοφυλακείων σε όλη τη χώρα, την κατάργηση φοροαπαλλαγών για τις επιχειρήσεις, αλλά και πολλές άλλες ακόμα, όπως για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, για την διαμεσολάβηση και για τη δημιουργία νέας Διεύθυνσης Δίωξης  Οικονομικού Εγκλήματος στο υπουργείο Οικονομικών.
 


Τι αλλάζει με βάση τις προς ψήφιση διατάξεις:

1. Ηλεκτρονικοί Πλειστηριασμοί: Καταργούνται οι «φυσικοί» πλειστηριασμοί στα Ειρηνοδικεία.  Από 21.2.2018 θα γίνονται αποκλειστικά και μόνον μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και ανεξάρτητα από τον χρόνο επίδοσης της επιταγής και επιβολής της κατάσχεσης, με στόχο την αποφυγή παρακώλυσης της διαδικασίας και την αύξηση του τιμήματος με πιο ανοικτές διαδικασίες. Παράλληλα αλλάζει η σειρά κατάταξης των πιστωτών και προηγούνται οι εργαζόμενοι για μέχρι 6 χρωστούμενους μισθούς, ενώ ικανοποιούνται προνομιακά για κάθε επιπλέον απαίτηση. 

2. Επιδόματα Τέκνων: Καταργούνται και αναδρομικά τα επιδόματα που ίσχυαν και καθορίζεται νέος τρόπος χορήγησης του επιδόματος για τα παιδιά. Μπαίνουν μεν εισοδηματικά κριτήρια, αλλά ο νόμος δεν προβλέπει περιουσιακά κριτήρια. Με βάση τους πίνακες, ολόκληρο το επίδομα χορηγείται σε νοικοκυριά με οικογενειακό εισόδημα έως μόλις 6.000 ευρώ το χρόνο. Χάνουν το επίδομα περίπου 15.000 οικογένειες με εισόδημα άνω των 33.000 ευρώ, ενώ απώλειες θα έχουν 54.550 οικογένειες με τρία ή περισσότερα παιδιά και εισοδήματα από 13.500 ευρώ και άνω. 

3. Απεργίες: Για τη συζήτηση και τη λήψη απόφασης κήρυξης απεργίας απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον του ενός δευτέρου (½) των οικονομικά τακτοποιημένων μελών.

4. Κατάργηση 394 υποθηκοφυλακείων: Συστήνεται νέος ενιαίος φορέας με την ονομασία Ελληνικό Κτηματολόγιο. Τα υποθηκοφυλακεία συγχωνεύονται με τα κτηματολογικά γραφεία.

5. Ακριβαίνουν οι μεταβιβάσεις ακινήτων: Επιβάλλονται κτηματολογικά τέλη για εγγραφή ακινήτων και εμπράγματων δικαιωμάτων.

6. Απευθείας στο Υπερ-Ταμείο 14 ΔΕΚΟ: Τελικώς δεν δημιουργείται ειδικός φορέας  διαχείρισης των ΔΕΚΟ (Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών –ΕΔΗΣ) και έτσι μεταβιβάζονται απευθείας στο υπερ-Ταμείο το 34% της Δ.Ε.Η. και οι συμμετοχές του δημοσίου σε ΕΛΤΑ,  ΕΥΔΑΠ, Ε.Υ.Α.Θ. αστικές συγκοινωνίες την πρωτεύουσας κλπ.

7. Διοίκηση ΤΑΙΠΕΔ: Παρέχεται απαλλαγή των 6 ξένων τεχνοκρατών του ΤΑΙΠΕΔ από ποινικές ή αστικές ευθύνες στην υπόθεση των 28 ακινήτων του Δημοσίου.

8. Πανελλήνιος Ιατρικό Σύλλογος: Επέρχονται αλλαγές στην συγκρότηση και τη λειτουργία του.

9.  Διαμεσολάβηση: Ανατίθεται σε διαμεσολαβητές η ρύθμιση αστικών και εμπορικών υποθέσεων, εξέλιξη που προκαλεί αντιδράσεις από δικαστικούς που μιλούν και για «ιδιωτικοποίηση» στη Δικαιοσύνη.

10. Φαρμακεία: Επιβάλλεται ελάχιστο υποχρεωτικό ωράριο λειτουργίας 40 ωρών και υποχρεωτικές διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις.

11. Αρτοποιεία: Αλλαγή κριτηρίων αδειοδότησης και ίδρυσης των αρτοποιείων με μείωση των απαιτούμενων τετραγωνικών μέτρων.

12. Νέο ΣΔΟΕ:  Συστήνεται «Διεύθυνση Ερευνών Οικονομικού Εγκλήματος» όπου τον συντονισμό θα έχει ο οικονομικός εισαγγελέας και οι ελεγκτές θα έχουν ανακριτική αρμοδιότητα.

13. Αφορολόγητα αποθεματικά επιχειρήσεων: Κεφαλαιοποίηση αποθεματικών εισηγμένων Α.Ε. μέχρι 31.12.2020 με την επιβολή φόρου 5% αν γίνει το 2018, 10% αν γίνει το 2019 και 20% αν πραγματοποιηθεί το 2020.

14. «Κούρεμα» προστίμων: Παρέχεται δυνατότητα υποβολής εκπρόθεσμης ή τροποποιητικής φορολογικής δήλωσης μέχρι την κοινοποίηση του προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου. Προβλέπεται και μείωση κυρώσεων, στο 60% των αρχικώς προσδιορισθέντων, εφόσον η οφειλή εξοφληθεί σε 30 ημέρες.

15. Εγγυήσεις για ενεργοποίηση ΑΦΜ: Παρέχεται η δυνατότητα για απόδοση ΑΦΜ σε επιχειρήσεις με βεβαρυμένο ιστορικό (δόλια «πτώχευση» κλπ) εφόσον όμως καταβάλει χρηματική εγγύηση. Αντιθέτως η Φορολογική Διοίκηση δύναται να αναστέλλει τη χρήση ΑΦΜ ή να προβαίνει σε απενεργοποίηση αυτού, εάν υφίστανται αντικειμενικά στοιχεία τα οποία υποδηλώνουν ότι ο φορολογούμενος έχει παύσει να ασκεί οικονομική δραστηριότητα ή ότι διαπράττει φοροδιαφυγή ή ότι έχει δηλώσει ψευδή ή ανακριβή στοιχεία για την απόκτηση του.

16. Καζίνο: Νέες άδειες σε Μύκονο, Σαντορίνη,  Κρήτη και Φλώρινα. Στα Βόρεια προάστια μετακομίζει το καζίνο της Πάρνηθας. Ο αριθμός των λειτουργούντων καζίνο στη χώρα αυξάνεται από 9 σε 13.

17. Φορολογικά κίνητρα για ευρεσιτεχνίες:  Απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος για τρεις συνεχόμενες χρήσεις τα κέρδη επιχείρησης από τη πώληση προϊόντων παραγωγής της, για την οποία παραγωγή χρησιμοποιήθηκε ευρεσιτεχνία διεθνώς αναγνωρισμένη στο όνομα επιχείρησης εφόσον αναπτύχθηκε από την ίδια.

18. Προστασία καταναλωτών: Πρόστιμα έως 1 εκατ. ευρώ και λουκέτο για επιχειρήσεις που δεν τηρούν την -νομοθεσία περί προστασίας των καταναλωτών. Αλλάζει και η νομοθεσία για συναλλαγές εξ’ αποστάσεως, ακόμα και για χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

19. Γραμματείς στο Δημόσιο: Έως 30 Ιουνίου 2018 η πλήρωση των θέσεων των Διοικητικών και Αναπληρωτών Διοικητικών Γραμματέων Υπουργείων καθώς και των Τομεακών και Ειδικών Τομεακών Γραμματέων.

20. Έκτακτο προσωπικό 2018: Ορίζεται ότι ισχύει το πλαφόν που προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα (έως 47.584 άτομα ο μέσος όρος του έκτακτου προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου). Προσλήψεις με δικαστικές αποφάσεις εντάσσονται στον ίδιο κανόνα.

Κυβερνητικές πηγές έλεγαν πως και δανειστές δεν απαίτησαν τελικά να υπάρξει εκ νέου ρητή πρόβλεψη για επίσπευση της επιβολής των μέτρων λιτότητας της διετίας 2019-2020 αν το ζητήσει το ΔΝΤ καθώς, παρότι αναφέρεται στο Τεχνικό Μνημόνιο, η σχετική διάταξη έχει περιληφθεί ήδη στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2018-2022 που ψηφίστηκε πέρυσι (άρθρο 15 ν.4472/19-5-2017).

 
Η ρύθμιση για τα καζίνο
Επενδύσεις σε νέα καζίνο επιχειρεί να προσελκύσει το υπουργείο Οικονομικών και για το σκοπό αυτό, με διάταξη στο πολυνομοσχέδιο, προβλέπει να δώσει και νέες άδειες κατασκευής και λειτουργίας καζίνο, με προτεραιότητα σε τουριστικές περιοχές της χώρας.

Ποιες είναι οι αλλαγές:
• Επανακαθορίζονται οι άδειες καζίνο και προστίθενται τρεις ακόμα, σε Κρήτη, Μύκονο και Σαντορίνη
• Καταργείται το εισιτήριο για τα νέα καζίνο και με προϋποθέσεις για τα υπάρχοντα και θεσμοθετείται για πολύ μεγάλους παίκτες η δυνατότητα χορήγησης πίστωσης (η πίστωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 50.000 ευρώ)
• Δημιουργούνται δύο κατηγορίες Καζίνο: (α) τα κλασσικού τύπου όπου οι δραστηριότητες πέραν του Καζίνο εξαντλούνται συνήθως σε εστιατόρια και καφετέριες και (β) τα Καζίνο ευρέως φάσματος δραστηριοτήτων όπου υπάρχει πλήθος άλλων δραστηριοτήτων, πέραν των εστιατορίων και των καφετεριών.
• Ανάλογα την κατηγορία η άδεια ισχύει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα όπου για κλασσικά είναι 10 έως 15 χρόνια και για τα «ευρέως φάσματος» (όπως στο Ελληνικό) για 20 έως 30 χρόνια. Η ακριβής διάρκεια καθορίζεται στην άδεια και μπορεί να ανανεωθεί μία ή περισσότερες φορές.
• Καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις διεξαγωγής του πλειοδοτικού διαγωνισμού για επιλογή κατόχου νέας άδειας καζίνο, ο τρόπος υπαγωγής των υπαρχόντων καζίνο στο νέο καθεστώς και ενιαία φορολογία για όλες τις εταιρείες που θα πάρουν νέα άδεια.Η φορολογία συνδέεται άμεσα με το μέγεθος των επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν.

Το σκεπτικό της κυβέρνησης έχει στόχο την «μεγιστοποίηση των ωφελειών» από τη λειτουργία των Καζίνο, όπως τουλάχιστον αποτυπώνεται στην Αιτιολογική Έκθεση των διατάξεων που αφορούν στην «Αδειοδοτηση και λειτουργια επιχειρησεων καζινο» (άρθρα 358-378 του πολυνομοσχεδίου):
«Ι. Επί της αρχής
(…)
Η αγορά των καζίνο στη χώρα μας ακολουθεί επί σειρά ετών πτωτική πορεία λόγω και της συρρίκνωσης του εθνικού προϊόντος και της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα την τελευταία εννιαετία. Η κατάσταση αυτή έχει επιφέρει απώλειες σε επίπεδο εσόδων των επιχειρήσεων καζίνο, καθώς και σημαντικά προβλήματα στη ρευστότητα και την κεφαλαιακή τους διάρθρωση, ως επακόλουθο της μείωσης των εισοδημάτων των επισκεπτών, οι οποίοι κατά κύριο λόγο είναι ημεδαποί. Κατ’ αποτέλεσμα, προκαλείται, αντίστοιχα, σημαντική απώλεια εσόδων για το Δημόσιο. Οι υψηλοί συντελεστές συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου στα έσοδα των καζίνο σε συνδυασμό με την μείωση των εσόδων τους θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων καζίνο, αφού αυτές αντιμετωπίζουν δυσκολίες να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Τούτο θέτει, ακολούθως, σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεων εργασίας.
Κρίνεται, λοιπόν, απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των καζίνο, που θα επιτρέψει τον προσανατολισμό τους σε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, που θα επιτρέπει την έντονη διασύνδεση της αγοράς των καζίνο με τον τουρισμό (…).
(…) Από τη μεταρρύθμιση αυτή προσδοκόνται ωφέλειες από την ενίσχυση των δημοσίων εσόδων, τη βελτίωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, την αναβάθμιση των υποδομών, την οικονομική ανάπτυξη των περιοχών στις οποίες θα λειτουργούν καζίνο (…)
(…) Η μεγιστοποίηση των ωφελειών που προέρχονται από τα καζίνο, συνδέεται άρρηκτα με την επιδίωξη μεγιστοποίησης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων καζίνο τόσο μεταξύ τους, όσο κυρίως ως προς τις αντίστοιχες επιχειρήσεις που λειτουργούν σε άλλα κράτη, ιδίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Άλλωστε, η αγορά των καζίνο παγκοσμίως αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της επίγειας αγοράς των τυχερών παιγνίων, αντιπροσωπεύοντας σημαντικό τμήμα των σχετικών εσόδων (…)
(…) Το μοντέλο του καζίνο ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων κρίνεται ιδανικό για την επίτευξη του ανωτέρω σκοπού, καθώς συνδυάζει εγκαταστάσεις υψηλών προδιαγραφών, υπηρεσίες ψυχαγωγίας (συμπεριλαμβανομένων των παιγνίων) και πολιτισμού, εμπορικά καταστήματα και πολυτελή ξενοδοχεία, στοιχεία οποία καθίστανται ελκυστικά τόσο για επισκέπτες από το εσωτερικό, όσο και από το εξωτερικό. Επισημαίνεται δε πως, παρότι ο χώρος εγκατάστασης καζίνο εντός ενός ολοκληρωμένου τύπου καζίνο ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων δεν καταλαμβάνει μεγάλο χώρο ως προς το σύνολο, λειτουργεί ως βασική πηγή δημιουργίας εσόδων, καθώς είναι πόλος έλξης επισκεπτών και εν τέλει επενδύσεων, αφού τα καζίνο λειτουργούν ως συνδετικό στοιχείο με τον χώρο της ευρύτερης ψυχαγωγίας και διασκέδασης
»…

Ωστόσο προβλέπεται και …μετακόμιση των Καζίνο. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι:
«Απαγορεύεται η μεταφορά των καζίνο των επιχειρήσεων στις οποίες έχει χορηγηθεί άδεια βάσει του παρόντος νόμου εκτός των γεωγραφικών θέσεων που ορίζονται στην οικεία άδεια, για όλη τη διάρκεια του χρόνου της άδειας. Ειδικώς για τις παρακάτω επιχειρήσεις, το καζίνο μπορεί να μεταφερθεί και εντός των  παρακάτω ζωνών ανά επιχείρηση καζίνο, για όλη τη διάρκεια του χρόνου της άδειας:
α) Για το καζίνο που λειτουργεί στη θέση του Μον Παρνές στην Πάρνηθα είτε στη θέση αυτή είτε στην περιοχή που έχει χωροθετηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 επ. του ν. 4499/2017 (Α’ 176), υπό τους όρους και προϋποθέσεις που ορίζονται στις οικείες διατάξεις.
β) Για το καζίνο που λειτουργεί στην κοινότητα Νέου Ρυσίου Θεσσαλονίκης, εντός του νομού Θεσσαλονίκης μέσα σε περιμετρική ζώνη δεκαπέντε (15) χιλιομέτρων από την πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης.
γ) Για το καζίνο που λειτουργεί στις εγκαταστάσεις στο Δήμο Λουτρακίου – Περαχώρας, θέση Λειβαδάκι (Ο.Τ.Α. 278, Α279), εντός του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας.
δ) Για το καζίνο που λειτουργεί στην κοινότητα του Ρίο στον νομό Αχαΐας, εντός του νομού Αχαΐας.
ε) Για το καζίνο που λειτουργεί στη Θράκη, στη θέση που ορίζεται στην οικεία άδεια, εντός της περιοχής της Θράκης.
στ) Για το καζίνο που προβλέπεται σύμφωνα με τον ν. 2206/1994  να λειτουργήσει, εντός του νομού της Φλώρινας.
ζ) Για το καζίνο που λειτουργεί στο Δήμο Κέρκυρας, εντός της νήσου Κέρκυρας.
η) Για το καζίνο που λειτουργεί στο Δήμο Σύρου-Ερμούπολης, εντός της νήσου Σύρου
».

Δείτε εδώ ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο

Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση


Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (1ο)10/01/201822:03

Το νομοσχέδιο ενοποίησης κτηματολογίου και υποθηκοφυλακείων βγήκε σε διαβούλευση, παρά τις (παραμερισθείσες;) αντιρρήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών τις Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τη διαφωνία των περισσοτέρων εγχωρίων εμπλεκομένων. Πρόκειται για νομοσχέδιο με παγκόσμια πρωτοτυπία: Δεν έχει διατυπωθεί το παραμικρό επιχείρημα που να συνηγορεί υπέρ αυτού!Το μοναδικό λοιπόν επιχείρημα υπέρ του ενιαίου φορέα, με βάση τα σχετικά ρεπορτάζ είναι η "κεντρική εποπτεία για την ενιαία εφαρμογή των κανόνων καταχώρησης και δημοσιότητας των δικαιωμάτων των πολιτών αλλά και του Ελληνικού Δημοσίου επί της ακίνητης περιουσίας".Η δυσνόητη αυτή φράση αποτελεί την γραφειοκρατική κορωνίδα της λεγόμενης "κτηματογράφησης", όπως ονομάστηκε στην Ελλάδα η αχρείαστη, βλαπτική και δαπανηρή επανακαταχώριση των ήδη καταχωρισμένων εμπραγμάτων δικαιωμάτων που εφαρμόζεται από το 1995, αντί για την χαρτογράφηση των έως σήμερα αχαρτογράφητων περιοχών της χώρας. Αυτό δηλαδή που στην Ελλάδα ονομάσαμε "κτηματογράφηση" δεν είναι παρά ένας γραφειοκρατικός εφιάλτης που, με πρόσχημα και άλλοθι την ηλεκτρονικότητα, επιβλήθηκε εκ του μη όντος στους ιδιοκτήτες ακινήτων. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες όπου το σύστημα των υποθηκοφυλακείων εξελίχθηκε ομαλά (και όχι ανώμαλα, όπως στην Ελλάδα) σε κτηματολογικό, η προσθήκη των χαρτών ενίσχυσε την προστασία της ακίνητης ιδιοκτησίας. Σε όλες, εκτός από την Ελλάδα, όπου επήλθαν τα ακόλουθα πλήγματα στην ακίνητη περιουσία: α) Ασυνέχεια των τίτλων ιδιοκτησίας: Η ισχύς των παλαιών τίτλων ιδιοκτησίας διακόπτεται, παρεκτός και εάν ξαναδηλωθεί η (ήδη δηλωμένη) ιδιοκτησία στο κτηματολόγιο. β) Πολλαπλασιασμός των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και απαιτήσεων, σε βαθμό που οι πολίτες να δυσκολεύονται σοβαρά να αξιοποιήσουν την περιουσία τους, ακριβώς εξαιτίας του κτηματολογίου. γ) Δυνατότητες ηλεκτρονικής καταπάτησης και ηλεκτρονικής δήμευσης των ακινήτων. Προηγουμένως η καταπάτηση, η χρησικτησία και λοιποί θεσμοί ανώμαλης εξέλιξης της ιδιοκτησίας απαιτούσαν φυσική κατοχή του ακινήτου από τον καταπατητή, χρησιδεσπόζοντα κλπ. Τώρα πια αρκεί η κατάλληλη δήλωση του ακινήτου στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων του κτηματολογίου, ώστε να επιτευχθεί το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Αν δεν γίνει καμία δήλωση, τότε επέρχεται αυτοματοποιημένη ηλεκτρονική δήμευση, που ονομάστηκε "Αμάχητο τεκμήριο", έτσι ώστε να μην το καταλαβαίνει ο κοσμάκης. .........................................................

Απάντηση
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (3ο)10/01/201823:06

Είναι κοινό μυστικό ότι το θεσμικό πακετάρισμα της γραφειοκρατικής αθλιότητας ελληνικού κτηματολογίου και των υποθηκοφυλακείων, που αποτελεί ιδέα της Παγκόσμιας Τράπεζας, δεν θα περιορισθεί στη δημιουργία του ενιαίου αυτού "δημόσιου" φορέα, αλλά σύντομα θα πάρει το δρόμο της ιδιωτικοποίησης. Ο δημόσιος χαρακτήρας του νέου φορέα προορίζεται δηλαδή για προσωρινός, χωρίς όμως να ονοματίζεται ως προσωρινός. Διεθνώς έχουν υπάρξει τόσες απόπειρες ιδιωτικοποίησης των κτηματολογίων και υποθηκοφυλακείων άλλων κρατών, που μια παρόμοια απόπειρα και στην Ελλάδα θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Σχεδόν όλες έχουν αποτύχει, με χαρακτηριστικότερη την τρεις φορές έως τώρα αποτυχία ιδιωτικοποίησης του Her Majestys Land Registry στη σύγχρονη πατρίδα του νεοφιλελευθερισμού, τη Βρετανία. Το παράδοξο είναι ότι στην Ελλάδα η καταχώριση των εμπραγμάτων σήμερα είναι ευρέως ιδιωτικοποιημένη, υπό τον θεσμό των αμίσθων υποθηκοφυλακείων/ αμίσθων κτηματολογικών γραφείων. Πρόκειται για θεσμό που συνδυάζει την αποτελεσματικότητα και ευελιξία της ιδιωτικής οικονομίας, με τον δημόσιο έλεγχο στην ανώτατη δυνατή μορφή του, αυτόν της δικαστικής εξουσίας. Καταργούμε λοιπόν τον ιδιωτικό χαρακτήρα των υπό δικαστική εποπτεία υποθηκοφυλακείων, τα εντάσσουμε αρχικά υπό κυβερνητική εποπτεία και στη συνέχεια πλην ανομολόγητα ακόμη ιδιωτικοποιούμε εκ νέου υποθηκοφυλακεία και κτηματολόγιο προς έναν ιδιώτη, που θα έχει πια "κεντρική εποπτεία" όλων των συναλλαγών επί ακινήτων στην Ελλάδα. Το ποια ακριβώς συμφέροντα βρίσκονται πίσω από το θεσμικό αυτό πακετάρισμα δεν θα το μάθουμε βέβαια παρά μόνον αφού θα είναι πολύ αργά. Σε όσους μάλιστα αναρωτιούνται, πώς είναι δυνατόν μια αριστερή κυβέρνηση να δέχεται κάτι τόσο μη αριστερό, υπάρχει και "αριστερή" ιδιοτέλεια: Το προσωπικό των αμίσθων (ιδιωτικών) υποθηκοφυλακείων θα έχει ενταχθεί στο δημόσιο, ικανοποιώντας το αρχέγονο νεοελληνικό όνειρο της δημοσιοϋπαλληλοποίησης. Όλα αυτά είναι μνημονιακό προαπαιτούμενο, αφού οι θεσμοί, χωρίς ίσως να πολυκαταλαβαίνουν τι συμβαίνει, δέχθηκαν ως προαπαιτούμενο του τρίτου Μνημονίου, όχι τη δημιουργία κτηματολογίου (που ήταν το προαπαιτούμενο των προηγούμενων δύο Μνημονίων), αλλά τη δημιουργία "νέου θεσμικού πλαισίου για τα κτηματολογικά γραφεία". Τούτο μάλιστα, παρά τις αντιρρήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής! Ποιος θα σταματήσει το θεσμικό πακετάρισμα του γραφειοκρατικού εφιάλτη του κτηματολογίου α λα ελληνικά σε "ενιαίο φορέα", έτοιμο για ιδιωτικοποίηση προς ανεξέλεγκτο ιδιώτη;

Απάντηση
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (2ο)10/01/201823:04

δ) Το κτηματολόγιο απέκτησε εξουσία "ζωής και θανάτου" στο ακίνητο. Αν είναι γραμμένο το ακίνητο στο κτηματολόγιο, έχεις δικαιώματα επ αυτού. Εάν δεν είναι, δεν έχεις. Στις απαρχές του Κτηματολογίου, πάλι για να μην καταλάβει ο κοσμάκης περί τίνος πρόκειται, αυτό είχε ονομαστεί "εγγύηση του κράτους" επί της ακίνητης περιουσίας. ε) Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και η παροιμιώδης ανικανότητα των αναδόχων της λεγόμενης "κτηματογράφησης", η ποιότητα της εργασίας των οποίων υπήρξε στις περισσότερες των περιπτώσεων τραγική, με τα λάθη να είναι ο κανόνας μάλλον, παρά η εξαίρεση. Ειδικώς στην χαρτογράφηση, ακολουθήθηκαν οι χειρότερες δυνατές προδιαγραφές με αδιανόητη προχειρότητα (από τις αεροφωτογραφίες, μέχρι την παράδοση φορητών συσκευών GPS στους χωρικούς για να καθορίσουν μόνοι τους τα όρια των ακινήτων!).Αντί όμως να αντιδράσουμε ως κοινωνία για τη συστηματική, έστω και νομότυπη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος και την εξαπάτηση της κοινής γνώμης, στην οποία αυτό το κτηματολόγιο και αυτή η "κτηματογράφηση" σερβιρίστηκε με ένα σωρό εκσυγχρονιστικά φούμαρα, φθάσαμε πια στο τελευταίο εξελικτικό στάδιο της γραφειοκρατικής αυτής αθλιότητας: Καταργούμε τα υποθηκοφυλακεία θεσμό παλαιότερο και από τον Άρειο Πάγο και τα ενσωματώνουμε σε οργανισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος ο οποίος θα έχει πια "κεντρική εποπτεία" σε όλη αυτή τη γραφειοκρατική αθλιότητα.Τι κρύβεται όμως πίσω από αυτή την "κεντρική εποπτεία"; Μέχρι σήμερα τα υποθηκοφυλακεία και τα κτηματολογικά γραφεία ήταν υπό την εποπτεία της Δικαιοσύνης. Όχι του Υπουργείου Δικαιοσύνης, αλλά της ίδιας της δικαστικής εξουσίας. Η Δικαιοσύνη ήταν που εγγυάτο ότι το υποθηκοφυλακείο/κτηματολογικό γραφείο θα ενεργούσε με προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία. Ότι δεν ήταν δυνατόν ο υποθηκοφύλακας, να μην νόμιμο συμβόλαιο μεταγράψει, εξυπηρετώντας κάποια συμφέροντα, ή να μην μεταγράψει παράνομο συμβόλαιο, εξυπηρετώντας άλλα συμφέροντα. Τώρα πια όμως η προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία που εξασφάλιζε η δικαιοσύνη καταλύεται χάριν μιας ανεξέλεγκτης, στην πράξη, "κεντρικής εποπτείας" που δίδει τη δυνατότητα σε ένα πολιτικό σύστημα που δεν φημίζεται για την αμεροληψία του, να καταχραστεί την εξουσία "ζωής και θανάτου" που το κτηματολογικό μας σύστημα δίδει στην κτηματολογική αρχή. Το πράγμα δυστυχώς δεν σταματάει εδώ. Έχει και χειρότερα.

Απάντηση
Ιδιωτικοποιούν τη Δικαιοσύνη (Μέρος Α')10/01/201820:19

Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2017 η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων επεξεργάστηκε και συνέταξε ειδική πολυσέλιδη και εμπεριστατωμένη μελέτη πρόταση για την Δικαστική Μεσολάβηση. Μία διαδικασία που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτικός τρόπος επίλυσης των διαφορών που εκκρεμούν ή θα εισαχθούν στα Δικαστήρια με αποκλειστικό σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών έκδοσης απόφασης. Η προτεινόμενη διαδικασία θα έδινε τη δυνατότητα αποσυμφόρησης μεγάλου αριθμού εκκρεμών υποθέσεων ενώπιον των Δικαστηρίων. Τονίσαμε ότι η υπεροχή του συστήματος της δικαστικής μεσολάβησης έναντι άλλων τρόπων επίλυσης των διαφορών εδράζεται ιδίως στην παρουσία και ενεργό συμμετοχή δικαστικού λειτουργού στη διαδικασία, ο οποίος έχει τα συνταγματικά εχέγγυα προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας. Ο διάδικος θα κατέβαλε μόνον την αμοιβή του πληρεξουσίου δικηγόρου του, ενώ το Δημόσιο δεν θα επιβαρύνονταν με δαπάνες. Το σχέδιό μας το καταθέσαμε τόσο στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όσο και στον Υπουργό της Δικαιοσύνης και στον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου. Πρόσφατα τέθηκε υπόψη και των πολιτικών κομμάτων της Χώρας. Κι ενώ θα ανέμενε κανείς μία προηγούμενη συζήτηση επί της προτάσεώς μας, είδαμε αναρτημένη στο Υπουργείο Δικαιοσύνης στις 28 Δεκεμβρίου πρόταση Διαβούλευσης της ιδιωτικής διαμεσολάβησης, με καταληκτική ημερομηνία διαβούλευσης την 2αΙανουαρίου! Ο προσχηματικός χαρακτήρας της διαβούλευσης είναι φανερός και στον πιο δύσπιστο, όταν γίνεται σε περίοδο αργιών και διαρκεί 5 ημέρες. Το γιατί όμως γίνεται με τέτοια σπουδή και πού αποσκοπεί είναι το πιο ενδιαφέρον. Πρώτο χαρακτηριστικό του νέου νομοσχεδίου είναι ότι διαμεσολαβητής ορίζεται ιδιώτης, του οποίου το μοναδικό προσόν είναι να είναι απόφοιτος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να έχει εγγραφεί στο σχετικό μητρώο που τηρεί το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Ο ιδιώτης αυτός έχει καθήκοντα και αρμοδιότητες οιονεί δικαστή και το αποτέλεσμα της μεσολάβησής του είναι η σύνταξη πρακτικού που αποτελεί τίτλο εκτελεστό όπως και οι δικαστικές αποφάσεις. Δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η υποχρεωτικότητα της υπαγωγής πολλών διαφορών στη συγκεκριμένη διαδικασία. Έτσι διαφορές οροφοκτησίας, αυτοκινητικές, αμοιβών, οικογενειακές, εργατικές, ιατρικής αμέλειας, εμπορικές κλπ υπάγονται υποχρεωτικά στη νέα διαδικασία, πριν ακόμα την προσφυγή στο Δικαστήριο. Το τρίτο σημείο που πρέπει να επισημανθεί είναι το ύψος της αμοιβής που υποχρεώνεται να καταβάλει ο διάδικος στον ιδιώτη διαμεσολαβητή.

Απάντηση
Athanasios A. (L.L.M.)10/01/201821:25

Καμαρώστε πώς νοείται η διαβούλευση αλά Συριζέικα......... Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων (Ε.Δ.Ε.) επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, ότι η ανάρτηση του νομοσχεδίου μεταρρύθμιση του θεσμού της διαμεσολάβησης έγινε στις 28-12-2017 και ώρα 17:12 και από τον υπουργό Δικαιοσύνης ορίστηκε ως καταληκτική ημερομηνία της διαβούλευσης η 2α Ιανουαρίου 2018 και ώρα 14:00. Κατά συνέπεια, ο συνολικός χρόνος της διαβούλευσης προσδιορίστηκε στις 5 ημέρες, ενώ σύμφωνα με τον νόμο 4048/2012 η διαβούλευση θα πρέπει να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι τις 27-1-2018. Ακόμη, η ΕΔΕ στην ανακοίνωσή της αναφέρει, ότι παρά ταύτα ο Υπουργός Δικαιοσύνης επέλεξε μια δραστική σύντμηση του χρόνου διαβούλευσης σε μόλις 5 ημέρες (!) και μάλιστα εν μέσω της αργίας της Πρωτοχρονιάς, χωρίς ωστόσο να διαλάβει στην έκθεσή του επαρκώς τεκμηριωμένους προς τούτο λόγους (αναφέρει σχετικά: Δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, σας καλώ να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας στις σχετικές ρυθμίσεις). Κατά συνέπεια, συνεχίζει η Ένωση στην περίπτωση του επίμαχου νομοσχεδίου έχει υπάρξει ευθεία παραβίαση των διατάξεων του άρθρου 6 του νόμου 4048/2012.

Απάντηση
Ε.Ε. (2)10/01/201821:19

(Συνέχεια) 4. Χρειάζονται 3 νομικές σχολές στην Ελλάδα αφού η νομική επιστήμη που παράγει τα συναφή με αυτή επαγγέλματα δεν θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και πλήρως αποσυνδεδεμένη με την αγορά εργασίας λόγω του γεγονότος της ύπαρξης και άλλων πτυχιούχων ανωτάτων σχολών ως διαμεσολαβητών/ Δικαστών; 5. Οι Δικηγόροι αντιμέτωποι με την νομοθετημένη αυτή υποχρέωση δεν θα αντιδράσουν αμυνόμενοι με σκοπό να καταστήσουν την Διαμεσολάβηση κενό γράμμα; 6. Ο ρόλος της Δικαιοσύνης θα περιοριστεί κατά κύριο λόγο στην Ποινική Δικαιοσύνη και στα εισαγγελικά γραφεία; 7. Πιστεύουν οι συγγραφείς του νομοθετήματος αυτού ότι απαξιώνοντας τον θεμελιώδη θεσμό προστασίας του πολίτη θα βοηθήσουν την οικονομική ανάπτυξη της χώρας; 8. Πιστεύουν οι συγγραφείς του νομοθετήματος ,αυτοί που αγνόησαν το παγκόσμιο καθεστώς σχετικά με τον θεσμό της διαμεσολάβησης, ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες διαμεσολαβητές δεν ξέρουν να τα παίρνουν; 9. Πιστεύουν ότι χαιδεύοντας τα αυτιά των δικαστών με την φράση λιγότερη εργασία, ίδια λεφτά θα τους χειραγωγήσουν και θα τους πάρουν με το μέρος τους; 10. Οι κκ νομοθέτες έχουν γνώση του χρόνου που οι αλλοδαπές και τυφλές Δικαιοσύνες άλλων χωρών της Ε.Ε. καταναλώνουν για την αμετάκλητη έκδοση μιας δικαστικής απόφασης ή γνωρίζουν αυτές τις Δικαιοσύνες από το σινεμά ; Το νομοθέτημα αυτό (όπως και άλλα το ίδιο άθλια) που ορίζει οικονομικά σύνορα στους πολίτες εμποδίζοντας απερίσκεπτα την πρόσβασή τους στην Δικαιοσύνη ομοιάζει με τις φαντασιώσεις των γραφειοκρατών (Παντοδύναμων Θεών) που χάραξαν τα σύνορα της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής με χάρακα επί χάρτου δημιουργώντας τα σύγχρονα αιματηρά προβλήματα τους.

Απάντηση
Ε.Ε. (1)10/01/201821:15

Η διαμεσολάβηση ως θεσμός έχει σκοπό ύπαρξης . Σκοπός της δεν είναι βέβαια να υποκαθιστά την Δικαιοσύνη, ούτε να αποτελεί υποκατάστημά της. Σκοπός της είναι να επιλύει διαφορές κυρίως επιχειρηματικές με ανθρώπους ειδικευμένους σε αντικείμενα που απαιτούν γνώσεις που δεν είναι απαραίτητα νομικές. Στην Ελλάδα την ανακαλύψαμε ως ΙΕΚ ,αρχικά μόνο για Δικηγόρους και αργότερα όπως σωστά έπρεπε διευρύνθηκε και σε άλλα επαγγέλματα. Μόνο που τα ΙΕΚ την πουλήσανε ως ελπίδα για εργασία σε σχεδόν ανέργους. Ετσι χιλιάδες επαγγελματίες έγιναν πτυχιούχοι διαμεσολαβητές . Οργανώθηκαν θεσμικά και συνδικαλιστικά με διάφορα σωματεία. Ως οργανωμένος μοχλός πίεσης για τα δικά τους συμφέροντα και με την προστασία σοφών συνταξιούχων και μετακλητών κρατικών υπαλλήλων πρώην και νυν αποφάσισαν να κάνουν την Ελλάδα τον παράδεισο της Διαμεσολάβησης μετατρέποντας τον θεσμό της σε κεντρικό υποκατάστημα του Ναού της Δικαιοσύνης (παγκόσμια πρώτη) . Η φράση ιδιωτικοποίηση της Δικαιοσύνης είναι ο ευγενικότερος χαρακτηρισμός και σωστά αποδόθηκε για το νομοθέτημα αυτό από τον κ. Πρόεδρο της ΕΔΕ, η δε αντίδρασή του ,όπως και των Δικηγορικών Συλλόγων θα καταλήξει μετά βεβαιότητας στην κάλαθο των αχρήστων όπως έγινε για το καλό της Πατρίδος και με τον ΚΠολΔ. Ο ναζί συνταγματολόγος Καρλ Σμιτ στο βιβλίο του Πολιτική Θεολογία αποκαλεί τον Νομοθέτη αντικαταστάτη του Παντοδύναμου Θεού (σελ.65 εκδόσεις Κουκκίδα). Αποδεχόμενοι λοιπόν το αξίωμα αυτό και λειτουργώντας υπό την σκέπη της Υποχρεωτικής Διαμεσολάβησης τίθενται τα εξής ερωτήματα: 1.Οι περίπου 2.000 Δικαστές μέλη του σώματος της πολιτικής Δικαιοσύνης καθώς και το πολλαπλάσιο υπαλληλικό προσωπικό της έχουν λόγω ύπαρξης ή πρέπει να αδυνατήσουν το σώμα της ώστε με λιγότερα κιλά και έξοδα να τρέχει καλύτερα; Θα τους προστατεύσει άραγε η ισοβιότητα ή για λόγους υγείας του οικονομικού συστήματος θα μετατραπεί όπως και η ισόβια ποινή; 2.Με την υπόθεση ότι η διαμεσολάβηση θα επεκταθεί και στην Διοικητική Δικαιοσύνη η οποία έχει ως λόγω ύπαρξης τις διαφορές μεταξύ πολίτη και διοίκησης ,ποιος ο ρόλος της χωρίς δραστική μείωση των λειτουργών της και του λοιπού προσωπικού για να τρέχει επίσης καλύτερα; 3.Η σχολή Δικαστών θα συνεχίσει να υπάρχει για να παράγει ένα υψηλά αριθμητικά προσωπικό το οποίο δεν θα έχει εργασία αλλά απλά θα πληρώνεται; 4. ................ (Συνεχίζεται)

Απάντηση
Ιδιωτικοποιούν τη Δικαιοσύνη (Μέρος Β')10/01/201820:17

Η ελάχιστη αμοιβή του είναι 250 ευρώ χωρίς να υπολογίζεται και ο ΦΠΑ. Εάν ο διαμεσολαβητής χρειαστεί παραπάνω ώρες για την διαμεσολάβηση λαμβάνει επιπλέον αμοιβή 100 ευρώ για κάθε ώρα χωρίς πρόβλεψη ανώτερου ορίου. Και επειδή φυσικά το Σύνταγμα δεν επιτρέπει σε ιδιώτες να απονέμουν δίκαιο με εξαναγκαστική μορφή, υπάρχει πρόβλεψη στο νομοσχέδιο για τη δυνατότητα κάποιου διαδίκου να μην δεχθεί την πρόταση του διαμεσολαβητή. Τίθενται ωστόσο τα ακόλουθα ερωτήματα: 1ον) Για ποιο λόγο η Κυβέρνηση δεν εισήγαγε την πρόταση για την δημόσια Δικαστική Μεσολάβηση αλλά επέλεξε ένα σύστημα που ιδιωτικοποιεί μία βασική συνταγματική λειτουργία όπως η απονομή δικαιοσύνης; Ιδίως μάλιστα όταν το σχέδιο ήταν έτοιμο, προτεινόμενο από τους ίδιους τους δικαστές και χωρίς επιπλέον κόστος για τους πολίτες. 2ον) Ποιος ευνοείται από μια τέτοια εξέλιξη; Τίποτα δεν εμποδίζει πλέον τη λειτουργία παραδικαστηρίων που θα προσλαμβάνουν διαμεσολαβητές ως υπαλλήλους με τον κατώτατο μισθό και έναν επιχειρηματία που θα εποπτεύει και θα αποκομίζει τα κέρδη. Ο επιχειρηματίας βέβαια θα είναι ευχαριστημένος με την υποχρεωτική καταβολή της αμοιβής ανεξάρτητα εάν λύθηκε ή όχι η υπόθεση. Ο πολίτης πάλι έχει τις εξής εναλλακτικές: είτε να αποδεχθεί την απόφαση του ιδιώτη είτε να μην την αποδεχτεί και να συνεχίσει την υπόθεση στα δικαστήρια, οπότε εκεί θα χρειαστεί να καταβάλει εκ νέου έξοδα στον πληρεξούσιο δικηγόρο του. Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης στις οποίες ο λαός δεν μπορεί να εξασφαλίσει τα απολύτως απαραίτητα, είναι εκβιαστικό να ζητείται να καταβάλει διπλάσια δικαστικά έξοδα προς όφελος των ιδιωτικών δικαστηρίων.

Απάντηση
Ιδιωτικοποιούν τη Δικαιοσύνη (Μέρος Γ')10/01/201820:15

3ον) Καμία Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν υποχρεώνει την Ελληνική Δημοκρατία να ψηφίσει τέτοιο νόμο. Η επίκληση της Οδηγίας 2008/52/ΕΚ στο 1οάρθρο του νομοσχεδίου είναι προσχηματική αφού το πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας περιορίζεται μόνο στις διασυνοριακές διαφορές με πρόβλεψη του εκούσιου- προαιρετικού χαρακτήρα της διαμεσολάβησης. Η επέκταση της διαμεσολάβησης σε όλες τις ιδιωτικές διαφορές κατά τρόπο επιτακτικό υποχρεωτικό αποτελεί ευρωπαϊκή πρωτοτυπία (σε όλες τις χώρες της ΕΕ η διαμεσολάβηση έχει προαιρετικό χαρακτήρα ενώ ειδικά στη Δανία αντί του θεσμού της ιδιωτικής διαμεσολάβησης ρυθμίζεται μόνο η δικαστική μεσολάβηση) και επιλογή της κυβέρνησης που εδώ και καιρό βρίσκει σύμφωνους το Σ.Ε.Β. την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος καθώς και το ΕΒΕΑ που μόλις τον Οκτώβριο του 2017 ζητούσε την υποχρεωτικότητα της διαμεσολάβησης. Δεν φαίνεται λοιπόν τυχαία η επιλογή των υποθέσεων που θα υπάγονται στην υποχρεωτική διαμεσολάβηση τη στιγμή που ορισμένες κατηγορίες των υποθέσεων αυτών (πχ αυτοκινητικές) εκδικάζονται από τα δικαστήρια σε χρονικό διάστημα που δεν απέχει περισσότερο από 5 μήνες από την κατάθεση της αγωγής. 4ον) Η πιο εντυπωσιακή ωστόσο παραφωνία του νέου νομοσχεδίου με το Σύνταγμα είναι η δια νόμου απονομή προσόντων αμεροληψίας στον ιδιώτη επιχειρηματία! Ο φυσικός δικαστής, παρά τα λάθη και τις αβλεψίες που μπορεί κανείς να του χρεώσει σε κατ ιδίαν υποθέσεις, προστατεύεται από σειρά διατάξεων του Συντάγματος στη προσωπική και λειτουργική του ανεξαρτησία κι αυτό αποτελεί την σπουδαιότερη εγγύηση του αδιάβλητου μιας διαδικασίας. Πώς μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τον ιδιώτη όταν είναι γνωστό ότι οι οικονομικές σχέσεις και εξαρτήσεις διατρέχουν οριζόντια και κάθετα όλο το οικοδόμημα; Ο ιδιώτης μεσολαβητής ακόμα κι αν λειτουργήσει αυτόνομα κι όχι ως υπάλληλος σε εταιρία διαμεσολάβησης, εξακολουθεί να έχει κάποιο κύριο επάγγελμα και να είναι εξαρτημένος από πελατειακές σχέσεις, τις οποίες είναι πολλές φορές αδύνατο να γνωρίζει κάποιος, καθώς χάνονται μέσα σε επαγγελματικά απόρρητα, έμμεσες σχέσεις κ.α.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία