PROTOTHEMA

Car + Speed

Tech

Diesel vs Hybrid: H... πράσινη σύγκρουση

Diesel vs Hybrid: H... πράσινη σύγκρουση

Πετρελαιοκινητήρες με υβριδικά συστήματα μάχονται -σήμερα- για τον τίτλο της πιο «πράσινης» τεχνολογίας. Ποιος τελικά είναι ο νικητής;

Αναμφίβολα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια έχουν επενδύσει πολύ περισσότερα στην πετρελαιοκίνηση και οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπλήσσουν με την απόδοσή τους αλλά και την οικονομία σε καύσιμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι κινητήρες Mercedes με τεχνολογία Bluetec αλλά και οι αντίστοιχοι TDI του Γκρούπο VAG. Κοιτώντας, για παράδειγμα, τα στοιχεία της 2.0 lt A Class CDΙ Blue Efficiency βλέπει κανείς μικτή κατανάλωση 4.5 lt/100 km.
Η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη C Class των 2.2 lt έχει κατανάλωση 5.1 lt/100 km. Το 2.0 lt Golf TDI βρίσκεται στα 4.9 lt/100 km.
Το κορυφαίο υβριδικό σήμερα της Toyota, έχει αντίστοιχη κατανάλωση 4 lt/100 km. Τα υβριδικά μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά είναι συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα ή ηλεκτροκινητήρων. Οπως ίσως ήδη γνωρίζετε, ένας πετρελαιοκινητήρας υπερέχει ενός αντίστοιχου βενζινοκινητήρα σε θέματα κατανάλωσης (σ.σ.: πάνω από 30%) και ροπής ενώ μειονεκτεί σε ισχύ.

Η συνέργεια του βενζινοκινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα αμβλύνει την υστέρηση σε ροπή και οικονομία καυσίμου.
Εδώ πρέπει να διαχωρίσουμε το πλήρως υβριδικό μοντέλο από το απλό. Σε ένα full hybrid αυτοκίνητο ο βενζινοκινητήρας τίθεται σε λειτουργία από την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου μόνο όταν είναι απαραίτητος και σβήνει αμέσως μετά. Αυτό γίνεται συνεχώς κατά τη διάρκεια της κίνησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα full hybrid είναι το Toyota Prius ή το Lexus C200 h. Σ' ένα απλό υβριδικό, όπως η Mercedes S Class hybrid ή τα Honda Insight/Civic, ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται σε δεύτερο ρόλο και συνεπικουρεί στην κίνηση του αυτοκινήτου χωρίς τόσο θεαματικά αποτελέσματα στην κατανάλωση.
Oδηγώντας το Prius πολύ προσεκτικά είδαμε κατανάλωση 2.8 lt/100 km, ενώ ταξιδεύοντας από Ανκόνα για Μονακό με Honda Civic Type R και Hybrid σημειώσαμε παραπλήσια κατανάλωση που άγγιξε τα 9 lt/100 km. Βέβαια στους μποτιλιαρισμένους δρόμους του Πριγκιπάτου το υβριδικό Civic είχε τη μισή κατανάλωση από το Type R.

Αλλιώς στην πόλη, αλλιώς στην Εθνική!
Ενα μεγάλο όφελος των υβριδικών συστημάτων είναι το σβήσιμο του βενζινοκινητήρα στο μποτιλιάρισμα. Πολλοί κατασκευαστές το υιοθέτησαν και στα συμβατικά μοντέλα τους με προφανή οφέλη (BMW, Mercedes, FIAT, Toyota).
Σε συζήτηση για την υβριδική τεχνολογία με τον αρχιμηχανικό της Honda πήραμε την εξής απάντηση: «Στα μικρά αμαξώματα μέχρι το Civic, που απευθύνονται ως επί το πλείστον για κίνηση στην πόλη, αξίζει να επενδύσεις σε υβριδική τεχνολογία. Στα πιο μεγάλα αμαξώματα, επιλογή μας είναι το ντίζελ».

Αρα πού καταλήγουμε; Εάν κινείσαι εκτός πόλης, το πετρελαιοκίνητο υπερέχει σαφώς του υβριδικού. Αν κινείσαι στην πόλη και ο οδηγός του υβριδικού είναι γνώστης των χειρισμών που απαιτούνται για να μεγιστοποιήσει την οικονομία (σ.σ.: ο Τογιόντα χαρακτήρισε βαρετά τα υβριδικά αυτοκίνητα), τότε υπερέχει το υβριδικό.


Ενδιαφέρουν…

  • Στα υβριδικά (κάτω των 2,0lt) δεν πληρώνεις τέλος ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας.
  • Το ενεργειακό αποτύπωμα του Toyota Prius επηρεάζεται κατά 11% από τα υλικά παραγωγής του, 16% από την παραγωγή του, 71% από τα χιλιόμετρα που θα διανύσει και κατά 2% από την ανακύκλωση των υλικών του.
  • Τα οποία ανακυκλώνονται ή ξαναχρησιμοποιούνται σε ποσοστό 95%.
  • Ο τρίλιτρος βενζινοκινητήρας της BMW με τα δύο turbo έχει απόδοση 306PS στις 5.800rpm, ροπή 40.8kgm στις 1300rpm και μικτή κατανάλωση 9.3lt/100km σε αμάξωμα σειράς 3.
  • Ο τρίλιτρος πετρελαιοκινητήρας της BMW με τα δυο turbo έχει απόδοση 286PS στις 4.400rpm, ροπή 59.1kgm στις 1750rpm και μικτή κατανάλωση 6.7lt/100km σε ίδιο αμάξωμα (σειρά 3).
  • Ο Τογιόντα, που διοικεί τη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο, χαρακτήρισε τα υβριδικά μοντέλα «βαρετά» στην οδήγησή τους.
  • Κάλεσε δε τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της εταιρείας του να φτιάξουν υβριδικά αυτοκίνητα πιο προκλητικά για τους χρήστες.
  • Σε μεγάλο βαθμό η κατανάλωση εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης.
  • Εάν έχεις υβριδικό και πατάς απαλά το γκάζι στην εκκίνηση και την ευθεία ώστε να μην τίθεται σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας, αφήνεις το γκάζι στην κατηφόρα και το πατάς όσο πιο λίγο γίνεται στην ανηφόρα, μπορείς να πετύχεις θαύματα.
  • Αντίστοιχα αν στον πετρελαιοκινητήρα εκμεταλλεύεσαι τη ροπή και ταξιδεύεις με σταθερή ταχύτητα χρησιμοποιώντας cruise control, μπορείς εύκολα να πιάσεις τιμές παραπλήσιες με αυτές που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
  • Σήμερα οι βενζινοκινητήρες υπερέχουν μόνο σε ειδικά μοντέλα...
  • Στις πολυτελείς λιμουζίνες γιατί έχουν πιο πολιτισμένη λειτουργία.
  • Στα σπορ αυτοκίνητα γιατί οι ντίζελ δεν έχουν γραμμική αίσθηση της δύναμης.

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

John From NY11/11/201118:26

Παιδιά έλεος πια...δεν λέο έντάξει καλή η κατανάλωση αλλά άμα είναι έτσι πάρτε το τρένο ή το μέτρό ή το λεωφορείο ή καθίστε σπίτι καλύτερα...πρέπει όλο να αντισταθούμε και ειδικά οι δημοσιογράφοι στην εύκολη λύση που μας πασάρουν...Τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά μαζί και τα Diesel είναι για τα πανυγήρια...Θα πάει ο Αμερικάνος να πάρει BMW diesel? Δεν το νομήζω επίσης τώρα βγάζει η BMW τα ηλεκτρικά της και καλό είνια να περιμένουμε να δούμε αν θα είναι σαν να οδηγείς ποδήλατο...εδώ Αμερική έχουν απογοητευτεί όλοι οι βλάκες των εταιρειών αυτοκινήτου...ήθελα να ήξερα έχουν περάσει απέξω από Business School? Πρώτα πας και ρωτάς τι θέλουν οι καταναλωτές και μετά βγάζεις κάτι...αυτοί έχουν βαλθεί να πήσουν τον κόσμο να πάρει αυτά τα πατίνια που καταστρέφουν εντελός την αίσθηση της οδήγησης...Αυτός είναι και ο λόγος που οι πωλήσεις υβριδικών έχουν κολήσει...επίσης τα ηλεκτρικά το ίδιο άσχετα αν δείνουν και φοροαπαλαγές... Και κάτι για να ξερετε εσείς που λετε ότι σας κατέβει...το κράτος θα πάρει τους ιδιους φόρους ότι και να γίνει...Π.Χ. εδώ Αμερική το αυτοκίνητο το ηλεκτρικό-υβριδικό θα έχει ένα GPS και ανάλογα με τα χιλιόμετρα θα σε χρεώνει όταν πας να βάλεις βενζίνη ή να φορτίσεις...αν φορτίζεις σπίτι κάπως θα σε χρεώνει...άρα και θα χρυσοπληρώσετε την μπακατέλα που πάει σαν ποδήλατο και ότι γλιτώνετε σε βενζίνη θα τα πάρουν με άλλο τρόπο! Μην τρώτε το παραμύθι...ας κάτσουν να σκεφτούν να βγάλουν αμάξια όπως το 335ι της BMW και ας αφήσουν τα παραμύθια...εδώ ο κόσμος ας πούμε πήρε το Mini γιατί έχει τρομερή αίσθηση όταν το οδηγείς...αυτό μάλιστα! Εδώ ακόμα και στο άρθρο λέει ότι ακόμα και ο Toyota που δεν έχει ιδέα από αίσθηση οδήγησης λέει ότι είναι βαρετά τα υβριδικά! Δηλαδή τα υβριδικά είναι πιο βαρετά από το Toyota Camry που το αγοράζουν όλοι οι γέροι με τραγιάσκα εδώ... Απλά δεν θέλω να φτάσουμε στο σημείο να χάσουμε εντελός την ευχαρίστηση της οδήγησης...

Απάντηση
Αλέξανδρος27/02/201512:12

Φίλε μου ξεχνάς πόσο πληρώνει για τη βενζίνη ο Αμερικάνος και πόσο ο Ευρωπαίος (για να μην πω πόσο ο Έλληνας).

Απάντηση
Γιατί όχι και τα δύο?11/11/201112:51

Με την νέα τεχνολογία Hybrid4 της Peugeot, πλέον είναι εφικτό να έχεις και τα δύο!! Diesel υβριδικό, φυσικά με θεαματικά αποτελέσματα σε οικονομία και στην πόλη και στην εθνική.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία