Ιδού η νέα Mercedes F1 (upd)!

Ιδού η νέα Mercedes F1 (upd)!

Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές παρουσίασαν επίσημα πριν λίγα λεπτά στη Χερέθ της Ισπανίας την W06 Hybrid το μονοθέσιο με το οποίο θα υπερασπιστούν τους τίτλους τους.

Ιδού η νέα Mercedes F1 (upd)!
Οδηγοί της νέας Mercedes W06 Hybrid θα είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον και ο Νίκο Ρόσμπεργκ. Η Mercedes W06 Hybrid θα χρησιμοποιεί μονάδα ισχύος της γερμανικής εταιρείας και ελαστικά Pirelli. Μόλις ξεκίνησαν σήμερα το πρωί οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Χερέθ παρουσία μόλις 8 ομάδων.

Οι σημερινοί συνδυασμοί είναι:

Mercedes – Ρόσμπεργκ
Red Bull – Ρικιάρντο
Williams – Μπότας
Ferrari – Φέτελ
McLaren – Αλόνσο
Κλείσιμο
Toro Rosso – Σάινθ Jr.
Lotus –  Μαλντονάντο
Sauber – Έρικσον




Τεχνική ανάλυση W06 Hybrid

 

Μονοκόκ:                                Ανθρακόνημα και κυψελοειδής δομή

Δομή ασφαλείας                     

Κυψέλη επιβίωσης για τον οδηγό που περιλαμβάνει ενισχυμένη δομή και ζώνες παραμόρφωσης, δομή εμπρόσθιας σύγκρουσης, πλευρική σύγκρουσης και πίσω σύγκρουσης όπως και roll bar

Εμπρός ανάρτηση                              

Ψαλίδια από ανθρακόνημα και ράβδοι στρέψης (push rod) με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς

Πίσω ανάρτηση         

Ψαλίδια από ανθρακόνημα και ράβδοι ώσης (pull rod) με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς

Ζάντες                                     Κράμα μαγνησίου                                           

Ελαστικά                                 Pirelli

Φρένα                                      Δίσκοι και τακάκια από ανθρακόνημα, brake by wire πίσω

Δαγκάνες                                 Brembo

Τιμόνι                                     Υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα

Ηλεκτρονικά                           Η στάνταρ ECU της FIA και η MES

Δοχείο Καυσίμου                    ATL Kevlar-ενισχυμένο με πλαστικά χωρίσματα

Λιπαντικά                               Petronas Tutela

 

Μετάδοση:

Κιβώτιο                      8 σχέσεων + όπισθεν μηχανισμός από ανθρακόνημα, ημιαυτόματο

Συμπλέκτης                 Δίσκος από ανθρακόνημα

 

Διαστάσεις

Μήκος                         5000mm

Πλάτος                        1800mm

Ύψος                           950mm

Βάρος                          702kg

 

Μονάδα ισχύος

Τύπος                          Mercedes-Benz PU106B Hybrid

Βάρος                          145 kg

Συστήματα                  Κινητήρας εσωτερικής καύσεως Internal Combustion Engine (ICE)

                                    Ηλεκτροκινητήρας Motor Generator Unit - Kinetic (MGU-K)

                                       Ηλεκτροκινητήρας Motor Generator Unit - Heat (MGU-H)

                                       Υπερτροφοδότης Turbocharger (TC)

                                       Χώρος αποθήκευσης ενέργειας Energy Store (ES)

                                       Ηλεκτρονική διαχείριση Control Electronics (CE)

Μονάδες ισχύος/οδηγό/σεζόν                                       4

 

Κυβισμός                                                                    1.6lt

Κύλινδροι                                                                   6

Περιεχόμενη γωνία                                                     90 μοίρες

Αριθμός βαλβίδων                                                     24

Όριο στροφών                                                           15000rpm

Παροχή καυσίμου                                                      100kg/hr (πάνω από 10.500rpm)

Υπερτροφοδότης                             Συμπιεστής και τουρμπίνα καυσαερίων σε έναν άξονα

Όριο περιστροφής turbo                                             125.000prm

 

Σύστημα ανάκτησης ενέργειας

Αρχιτεκτονική                                                2 ηλεκτροκινητήρες

Μονάδα αποθήκευσης ενέργειας         Μπαταρίες ιόντων λιθίου βάρους 20 – 25kg

Αποθηκευόμενη ενέργεια ανά γύρο                4MJoule

Max rpm MGU-K:                                         50,000 rpm

Max power MGU-K:                                       120 kW (161 hp)

Max energy recovery/lap MGU-K:                  2 MJ

Max energy deployment/lap MGU-K:                       4 MJ (33.3sec με τέρμα γκάζι)

Max rpm MGU-H:                                         125,000 rpm

Max power MGU-H:                                      Χωρίς περιορισμό

Μax energy recovery/lap MGU-H:                 Χωρίς περιορισμό

Max energy deployment/lap MGU-H:             Χωρίς περιορισμό



Το πίσω μέρος της Wo6 Hybrid με την εξάτμιση στο κέντρο της πίσω πτέρυγας.


Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes Πάντι Λόου μιλώντας για την ολοκαίνουργια W06 Hybrid αναφέρθηκε στα σημεία κλειδιά του νέου μονοθεσίου απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που δημοσιοποίησε το γραφείο Τύπου της εταιρείας.

Σε τι επικεντρώσατε την προσοχή σας στο νέο μονοθέσιο;
Η αξιοπιστία μας υπήρξε θέμα σε κάποιους αγώνες το 2014. Ευτυχώς δεν δημιούργησε μια άνιση κατάσταση ανάμεσα στους οδηγούς αυτό ούτε μας κόστισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αλλά ξέρουμε πως πρέπει να βελτιωθούμε σ’ αυτό. Δεν είναι εύκολο ν’ αφήνεις βαθμούς ούτε να καταστήσεις το μονοθέσιο αξιόπιστο. Δεν φτιάξαμε απλά συγκεκριμένα τμήματα αλλά ανεβάσαμε την ποιότητα σε χιλιάδες εξαρτήματα αλλά στις εμπλεκόμενες διαδικασίες.

Πόσο δύσκολο είναι να φτιάξετε ένα αξιόπιστο κιβώτιο;
Πέρυσι στην πρώτη χρονιά της υβριδικής εποχής επιτρέπονταν ν’ αλλάξουμε μια φορά σχέσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν. Φέτος δεν επιτρέπεται. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να καταλήξουμε στα γρανάζια πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στη Μελβούρνη. Πέρυσι είχαμε πιο κοντές σχέσεις ως τη Μόντσα και μετά βάλαμε πιο μεγάλα γρανάζια ως το φινάλε. Φέτος δεν μπορούμε αλλά ξέρουμε καλά πλέον τις μονάδες ισχύος οπότε δε νομίζω ότι είναι θέμα αυτό. Η πιο σημαντική αλλαγή ήταν ότι μπορούσαμε ν’ αντικαταστήσουμε 5 φορές τα γρανάζια κατά τη διάρκεια της χρονιάς οπότε σε κάθε κιβώτιο που έπρεπε να βγάλει 6 αγώνες αλλάζαμε στους 3 γρανάζια. Τώρα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα οπότε κάθε κιβώτιο πρέπει να αντέχει 6 αγώνες χωρίς αλλαγές.




Η πιο σημαντική αεροδυναμική αλλαγή φαίνεται να είναι το ρύγχος…

Δεν είναι ακριβές να λέμε πως οι κανονισμοί στη συγκεκριμένη περιοχή άλλαξαν για λόγους αισθητικούς. Ο πραγματικός λόγος της αλλαγής είναι να συμβαδίζουμε με το ύψος που ορίζουν οι κανονισμοί του 2014. Αυτό πέρυσι καταστρατηγήθηκε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο απ’ όλες τις ομάδες επειδή ο κανονισμός ήταν ελαστικός. Είναι θέμα ασφάλειας ώστε σε πλευρική σύγκρουση να μην φτάσει η μύτη στο κράνος του οδηγού ή να μην απογειωθεί όπως ο Γουέμπερ στη Βαλένθια το 2010 αν ακουμπήσει στον πίσω τροχό. Πέρυσι είχαμε μερικά άσχημα σχέδια στην προσπάθεια να παρακαμφτεί ο κανονισμός για αεροδυναμικά οφέλη. Βασική φιλοσοφία είναι να παραμείνει μικρό σε μέγεθος το ρύγχος.



Τα στελέχη της Mercedes στη Χερέθ σήμερα. Διακρίνονται από αριστερά: Ο τεχνικός διευθυντής Πάντι Λόου, ο Χάμιλτον, ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ, ο Ρόσμπεργκ, ο δοκιμαστής Πασκάλ Βιρλέιν και ο υπεύθυνος για τη μονάδα ισχύος Άντι Κάουελ.


Στην αθέατη πλευρά τι έχει αλλάξει;

Το μεγαλύτερο θέμα με τις νέες μονάδες ισχύος είναι η ψύξη αυτών ειδικά η ψύξη του αέρα που για μας ήταν νέο θέμα πέρυσι. Στόχος μας φέτος είναι να σταθεροποιήσουμε την απόδοση σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών περιβάλλοντος. Επίσης η απαγόρευση της σύνδεσης μεταξύ της εμπρός και της πίσω ανάρτησης (FRIC) μας έπιασε εξ απήνης πέρυσι. Η φιλοσοφία σχεδίασης της ανάρτησης της W05 ήταν βασισμένη στη σύνδεση αυτή. Η ανάρτηση της W06 σχεδιάστηκε εξ αρχής με δεδομένη την απαγόρευση του συστήματος οπότε μπορούμε να φέρουμε ξανά βελτιώσεις σ’ αυτό τον τομέα.

Πως επηρεάζει η αύξηση βάρους;

Συνολικά έχουμε 11kg πιο βαριά μονοθέσια από πέρυσι με το όριο στα 702kg. Δέκα κιλά διευρύνθηκε το όριο βάσει κανονισμών και ένα κιλό βαρύτερα είναι τα Pirelli λόγω ενίσχυσης στη δομή των πίσω ελαστικών. Σίγουρα το θέμα είναι πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε καλύτερα το έξτρα βάρος για να βελτιώσουμε την απόδοση με χρήση έρματος. Φυσικά δεν υπάρχει περιθώριο να αρχίσουν τα γλυκά οι Λιούις και Νίκο. Πάντα στόχος είναι η πιο ελαφριά και αεροδυναμικά αποδοτική κατασκευή.



Η μονάδα ισχύος της Mercedes και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου (δεξιά) βάρους 20 - 25kg.


Τι άλλαξε στην παθητική ασφάλεια;

Υπάρχουν πάνελ από Zylon στα πλαϊνά της κάψουλας επιβίωσης του οδηγού και εκτείνονται μέχρι τα προσκέφαλα. Ενισχύσαμε αυτή την περιοχή για βελτίωση της ασφάλειας, χρειάζονταν. Επίσης το σύστημα προειδοποιήσεων και περιορισμών που ονομάζουμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC) μπορεί να μας βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις που θέλουμε ν’ ελέγξουμε τη ροή του αγώνα χωρίς να εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης