PROTOTHEMA

Blogs

Η Ελλάδα πνίγεται στους ρύπους

ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου 

Ενώ οι περισσότερες πόλεις της Ευρώπης ετοιμάζονται να πάρουν μέτρα κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η Ελλάδα τείνει να γίνει η πιο ρυπογόνος χώρα της Γηραιάς Ηπείρου. 

Αν και το Λονδίνο, το Μόναχο, το Οσλο κ.ά. έχουν αποφασίσει να απομακρύνουν τα παλιά diesel οχήματα από το κέντρο τους, στην Ελλάδα αφήνουμε να εισάγεται ανεξέλεγκτα ό,τι σαράβαλο δεν θέλει η υπόλοιπη Ευρώπη. Σημειώστε ότι λόγω της εισαγωγής μεταχειρισμένων -κυρίως diesel-, που πλέον φτάνουν ακόμα και το 30% των συνολικών πωληθέντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, έχει δημιουργηθεί στην ατμόσφαιρα ένα εκρηκτικό μείγμα ρύπων, αφού πρόκειται για αυτοκίνητα ταλαιπωρημένα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους (έστω και ας μη φαίνεται αυτό…) και οι ρύποι που εκπέμπονται από την εξάτμισή τους είναι υπερδιπλάσιοι ενός αντίστοιχου καινούριου.


Από την άλλη, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αυξήσει τα χρόνια κυκλοφορίας των ταξί, από 15 σε 21, νομίζοντας ότι έτσι θα βοηθήσει κάποιους κατόχους ταξί και καλοβλέποντας, φυσικά, την ψήφο της. Αυτό σίγουρα θα αποτελέσει την ταφόπλακα για την ατμόσφαιρα στις πόλεις, αφού τα ταξί συμμετέχουν σχεδόν κατά 50% στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, καθώς εισέρχονται επανειλημμένα και παραμένουν στο κέντρο της Αθήνας για την αναζήτηση κομίστρου.

Ακόμη, είναι και τα οχήματα -από 3,5 τόνους και άνω- στα οποία γίνεται το μεγαλύτερο όργιο στις εισαγωγές των μεταχειρισμένων. Για του λόγου το αληθές, το 2016 ταξινομήθηκαν στη χώρα μας μόλις 5.710 καινούρια επαγγελματικά οχήματα έως 3,5 τόνους. Ενα νούμερο που, με βάση τα ευρωπαϊκά στοιχεία, κατατάσσει την Ελλάδα στην τελευταία θέση σε όλη την Ε.Ε., πίσω από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Λιθουανία, τη Σλοβακία...
Επίσης, στην Πορτογαλία και την Τσεχία, που έχουν πληθυσμό παρόμοιο με της Ελλάδας, οι ταξινομήσεις ανέρχονται σε 35.000 και 19.500 μονάδες αντίστοιχα για το περσινό έτος. Αντίστοιχα στην Ελλάδα πουλήθηκαν μόλις 5.710 καινούρια.

Είναι δυνατόν, λοιπόν, οι επαγγελματικές μεταφορές να λειτουργούν με τόσο μικρό στόλο, όταν οι αντίστοιχες αγορές στην υπόλοιπη Ευρώπη ανανεώνουν τον στόλο τους κατά δεκάδες χιλιάδες οχήματα κάθε χρόνο; Φυσικά και όχι. Απλά στην Ελλάδα οι ανάγκες καλύπτονται με σωρεία μεταχειρισμένων φορτηγών, στην πλειονότητά τους ταλαιπωρημένα, με εκατομμύρια χιλιόμετρα πάνω τους - φυσικά τα κοντέρ έχουν γυριστεί. Και αυτό χωρίς κανέναν έλεγχο από την Πολιτεία!

Ολα τα παραπάνω, πέρα από το ότι έχουν αυξήσει την επικινδυνότητα στους δρόμους για επιβάτες και πεζούς, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα υγείας, τα οποία στους περισσότερους θα εκδηλωθούν τα επόμενα χρόνια. 
Ας κάνει κάποιος κάτι ΑΜΕΣΩΣ!

..07/12/201709:09

Καταργηση ολων των οχηματων diesel αμεσα..μονο ηλεκτρικα.

Απάντηση
Nemesis 29/11/201702:03

ΤΟΣΟ Τρελό μένος με την πετρελαιοκίνηση!Οταν γνωρίζεις ότι το σύνολο των βενζινοκίνητων δεν έχουν αλλάξει ποτέ καταλύτη και οι προδιαγραφές euro 5 or 6 ΔΕΝ πληρούνται ούτε απο ένα 20%το πολύ αυτοκινήτων στο σύνολο της αυτοκίνησης.Ας μην βάλουμε στην εξίσωση τους Καυστηρες,ΜΜΜ , ταχι,πλοία κτλ που ρυπαίνουν Φδχ τι προτείνεις δηλαδή στο σύνολο διότι τα τέλη κυκλοφοριας πληρώνονται απο όλους για να κυκλοφορούν βάση Συντάγματος σε όλη την ΕΕ ,να πληρώνουν αναλογικά τέλη αν δεν μπορούν να κυκλοφορούν στην ΕΕ η βρήκες (θέμα) για να γεμίζουν τα ταμεία με περισσότερους φόρους ?για τους γνωρίζοντας η πετρελαιοκίνηση χρησιμοποιεί κατα 30 έως 50 % λιγότερο καύσιμο στα ίδια χλμ με την βενζίνη άρα λιγότερη εισαγωγή ενέργειας, λιγότεροι ρύποι ανα χλμ σε σχέση με τα ασυντήρητα βενζινοκίνητα λόγω κατανάλωσης απλή αναλογική ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΖΗΤΑ ΟΠΩΣ Η ΓΑΛΛΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ ΕΩΣ 2020 % η υποστηρίζεις τη λύση η είσαι μέρος του προβλήματος αν φταίει το γαϊδούρι δεν χτυπάμε το σαμάρι

Απάντηση
ΚΑΤΟΧΟΣ ΠΕΤΡΑΙΛΕΟΚΙΝΗΤΟΥ23/11/201708:59

Και να θέλεις να υποστηρίξεις τις απόψεις σου στο τέλος με το τρόπο που αναλύεις τα πράγματα ολοι σκέφτονται τι συμφέροντα κρύβονται πίσω απο όλη αυτή την φιλολογία περί ρύπων απο τα πετραιλεοκίνητα και τελικά για ποιο λόγο άραγε αρθρογραφείς για το θέμα τόσο συχνά και με τόσο μένος.Με τα κακοσυντηρημένα βενζινοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη δεν βλέπω να ασχολείσαι και τόσο πολύ.Aυτό που μου κάνει εντύπωση είναι οτι διαφημίζεις με πάθος την γραμμή της COMISION,αλήθεια διάβασες ποτέ γερμανικές εφημερίδες να γράφουν για υπαλλήλους ευρωπαικών επιτροπών καλοπληρωμένους απο την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και για επιτρόπους περιβάλλοντος ευκοοοοοοοοοοοοολως υπογράφοντες;;;;. Εγώ έχω ενα picup μοντέλο του 2009 μένω στην Αθήνα και όλες οι αγροτικές μου εργασίες είναι στην επαρχία στο κτήμα μου που καλλιεργώ αγροτικά προιόντα για το σπίτι μου , στο αμπέλι μου για να φτιάχνω το κρασί μου και στίς ελιές μου για να έχω το λάδι μου.Η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου δεν χορηγήθηκε με ελλααααααχιστο κόστος απο το ΥΜΕ αλλά με υπηρεσιακό τρόπο απο έναν μηχανολόγο μηχανικό και δυο ευγενέστατες υπαλλήλους που εξυπηρετούσαν όλο τον νομό. Ποίος είσαι εσυ λοιπόν που χωρίς να ξέρεις πώς πιάνουν τον γκασμά,το φτυάρι, η την τσάπα η πώς πέρνει μπροστά ενα αγροτικό μηχάνημα να ασχοληθείς με το εαν μπορώ να μεταφέρω εγω τα προιόντα μου για ιδιοκατανάλωση στο σπίτι μου. Για να αντικαταστήσω το αυτοκίνητο σε EYRO 5 ρε καθήμενε κονδυλοφόρε θέλω 29.800 ευρώ.Εσυ απο τις δουλίτσες σου μπορεί να τα έχεις εγω όμως δεν τα έχω και στο κάτω κάτω της γραφής το αυτοκίνητο περνάει ΚΤΕΟ και οι ρύποι του είναι κάτω απο το κανονικό γιατί το αμάξι το πληρώνω. Γιαυτό σου λέω να ασχολείσαι με τους ρύπους αλλά κάντο διακριτικά ρε μυρωδιαααααααααα.....

Απάντηση
Σταυρος14/12/201700:48

Εισαι παρανομος και μαλλον λαδωσες....πετρελαιοκινητο αγροτικο στην Αθηνα πρεπει να κοβει τιμολογιο.....

Απάντηση
Καληνύχτα...13/12/201710:39

Άσε μας ρε φίλε με το πετρελαιοκίνητο! Αν ήθελα να αγοράσω ψαρότρατα, θα έπαιρνα την αυθεντική, όχι αυτή με τις 4 ρόδες!

Απάντηση
Τακηηηηη21/11/201721:40

Εισαι ο πιο φανατικος διωκτης της πετρελαιοκινησης σε βαθμο παρεξηγησεως. Κατι δεν παει καλα να ξερεις, η σταση σου δημιουργει πολλα ερωτηματικα. Οπως λενε και οι προηγουμενοι σχολιαστες, (και) εσυ δεν τα εχωνες στην πολιτεια που δεν αφηνε τα "καθαρα" diesel να κυκλοφορουν Αθηνα - Θεσ/νικη? Ειναι πολλα τα λεφτα...

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία