PROTOTHEMA

Blogs

Η Ελλάδα πνίγεται στους ρύπους

ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου 

Ενώ οι περισσότερες πόλεις της Ευρώπης ετοιμάζονται να πάρουν μέτρα κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η Ελλάδα τείνει να γίνει η πιο ρυπογόνος χώρα της Γηραιάς Ηπείρου. 

Αν και το Λονδίνο, το Μόναχο, το Οσλο κ.ά. έχουν αποφασίσει να απομακρύνουν τα παλιά diesel οχήματα από το κέντρο τους, στην Ελλάδα αφήνουμε να εισάγεται ανεξέλεγκτα ό,τι σαράβαλο δεν θέλει η υπόλοιπη Ευρώπη. Σημειώστε ότι λόγω της εισαγωγής μεταχειρισμένων -κυρίως diesel-, που πλέον φτάνουν ακόμα και το 30% των συνολικών πωληθέντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, έχει δημιουργηθεί στην ατμόσφαιρα ένα εκρηκτικό μείγμα ρύπων, αφού πρόκειται για αυτοκίνητα ταλαιπωρημένα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ τους (έστω και ας μη φαίνεται αυτό…) και οι ρύποι που εκπέμπονται από την εξάτμισή τους είναι υπερδιπλάσιοι ενός αντίστοιχου καινούριου.

Από την άλλη, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αυξήσει τα χρόνια κυκλοφορίας των ταξί, από 15 σε 21, νομίζοντας ότι έτσι θα βοηθήσει κάποιους κατόχους ταξί και καλοβλέποντας, φυσικά, την ψήφο της. Αυτό σίγουρα θα αποτελέσει την ταφόπλακα για την ατμόσφαιρα στις πόλεις, αφού τα ταξί συμμετέχουν σχεδόν κατά 50% στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, καθώς εισέρχονται επανειλημμένα και παραμένουν στο κέντρο της Αθήνας για την αναζήτηση κομίστρου.

Ακόμη, είναι και τα οχήματα -από 3,5 τόνους και άνω- στα οποία γίνεται το μεγαλύτερο όργιο στις εισαγωγές των μεταχειρισμένων. Για του λόγου το αληθές, το 2016 ταξινομήθηκαν στη χώρα μας μόλις 5.710 καινούρια επαγγελματικά οχήματα έως 3,5 τόνους. Ενα νούμερο που, με βάση τα ευρωπαϊκά στοιχεία, κατατάσσει την Ελλάδα στην τελευταία θέση σε όλη την Ε.Ε., πίσω από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Λιθουανία, τη Σλοβακία...
Επίσης, στην Πορτογαλία και την Τσεχία, που έχουν πληθυσμό παρόμοιο με της Ελλάδας, οι ταξινομήσεις ανέρχονται σε 35.000 και 19.500 μονάδες αντίστοιχα για το περσινό έτος. Αντίστοιχα στην Ελλάδα πουλήθηκαν μόλις 5.710 καινούρια.

Είναι δυνατόν, λοιπόν, οι επαγγελματικές μεταφορές να λειτουργούν με τόσο μικρό στόλο, όταν οι αντίστοιχες αγορές στην υπόλοιπη Ευρώπη ανανεώνουν τον στόλο τους κατά δεκάδες χιλιάδες οχήματα κάθε χρόνο; Φυσικά και όχι. Απλά στην Ελλάδα οι ανάγκες καλύπτονται με σωρεία μεταχειρισμένων φορτηγών, στην πλειονότητά τους ταλαιπωρημένα, με εκατομμύρια χιλιόμετρα πάνω τους - φυσικά τα κοντέρ έχουν γυριστεί. Και αυτό χωρίς κανέναν έλεγχο από την Πολιτεία!

Ολα τα παραπάνω, πέρα από το ότι έχουν αυξήσει την επικινδυνότητα στους δρόμους για επιβάτες και πεζούς, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα υγείας, τα οποία στους περισσότερους θα εκδηλωθούν τα επόμενα χρόνια. 
Ας κάνει κάποιος κάτι ΑΜΕΣΩΣ!

Τσαμπα κοπος02/08/201713:30

Δεν υπαρχει περιβαλοντικη παιδεια ετσι δεν υπαρχει και καμια ευαισθησια για δασος, νερο -θαλασσα , αερας και φυσικα πολεις και γενικα ο χωρος οπου ζουμε.... κλ. παραδειγμα ειναι η παραγωγη σκουπιδιων, ενω αλλες χωρες εχουν αναπτυξει ολοκληρη οικονομια/βιομηχανια γυρο απο το θεμα, βγαζοντας χοντρα κερδοι και με την ανακυκλωση βοηθουν και το περιβ. και την ποιοτητα ζωης, εμεις.... αλλα ετσι ειναι σε τριτοκοσμικα κρατη...

Απάντηση
Σάκης02/08/201712:48

Η διαφορά μας με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, είναι ότι ΟΛΕΣ τους έχουν αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ εμείς δεν φτιάχνουμε ούτε ρόδα. Ας φτιάξουμε πρώτα- με ειδικά κίνητρα σε ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες- σοβαρό κατασκευαστικό κλάδο αυτοκινήτων και μετά να δώσουμε κίνητρα για αγορά αυτοκινήτων καινούριων. Σε περίπτωση που δώσουμε τώρα κίνητρα για αγορές καινούριων αυτοκινήτων, θα καταρρεύσει το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών από την αύξηση των εισαγωγών και την ακόλουθη τεράστια εκροή κεφαλαίων στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα την ανατροπή της Ελληνικής Οικονομίας.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία