PROTOTHEMA

Blogs

Ο αερόσακος δε σκοτώνει!

ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου 

Διάβασα επανειλημμένα τις τελευταίες μέρες ότι «το σκότωσε ο αερόσακος» επίσης δέχτηκα πληθώρα ερωτημάτων για το πώς απενεργοποιείται

«Πραγματικά μένω άναυδος κύριέ μου» απάντησα με απορία: «Πληρώσατε τόσα χρήματα για ν’ αγοράσετε αυτοκίνητο με όλα τα συστήματα παθητικής ασφάλειας και τώρα θέλετε ν’ απενεργοποιήσετε τον αερόσακο;». «Μα η γυναίκα μου λέει…».


Ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. Ο αερόσακος συμπληρώνει τη λειτουργία της ζώνης ασφαλείας. Παρουσιάστηκε το 1981 από τη Mercedes σαν έξτρα στην S Class και σήμερα υπάρχει σχεδόν σε όλα τα νέα μοντέλα. Υπάρχουν πλέον αερόσακοι όχι μόνο εμπρός αλλά και στο πλάι και στην οροφή μέχρι και αερόσακο για τους πεζούς παρουσίασε πριν λίγα χρόνια η Volvo. 

Ο αερόσακος ενεργοποιείται όταν οι πιεζοηλεκτρικοί αισθητήρες του οχήματος καταγράψουν επιβράδυνση 20% παραπάνω απ’ αυτή που μπορεί να δώσουν τα φρένα του οχήματος. Καθώς ο αερόσακος είναι συμπληρωματικός στη ζώνη ασφαλείας επιβάλλεται να την φοράμε ούτως ώστε το σώμα μας να βρεθεί στην προβλεπόμενη πορεία κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης. Έτσι θα μειώσει το ρυθμό επιβράδυνσης ο αερόσακος. Αν δεν είμαστε δεμένοι τότε το κεφάλι μας για παράδειγμα σε εμπρόσθια σύγκρουση θα κινηθεί προς το πάνω μέρος του παρμπρίζ και ο αερόσακος θα βρεθεί κάτω από το σαγόνι μας επιτείνοντας το χτύπημα. Αν όμως φοράμε τη ζώνη τότε το πρόσωπό μας θα επιβραδυνθεί ομαλά πάνω στον αερόσακο. Αυτό που σκοτώνει είναι η μέγιστη τιμή της δύναμης σε συνδυασμό με το χρονικό διάστημα που ασκείται. Ο αερόσακος μειώνει τη μέγιστη τιμή της δύναμης.

Η ενεργοποίηση του αερόσακου αυτή, καθαυτή είναι μια εξαιρετικά βίαιη κατάσταση. Θυμάμαι όταν το βίωσα στην σχολή ασφαλούς Οδήγησης του Αντρέα ντε Άνταμιτς στην Ιταλία. Εκεί στην Quida Sicura με τη βοήθεια της Alfa Romeo ο Αντρέα έχει στήσει σ’ ένα δωμάτιο, μια διάταξη όπου ενεργοποιείται ο αερόσακος. Το φούσκωμά του είναι αστραπιαίο, γίνεται ταχύτερα από το ανοιγοκλείσιμο του ματιού και συνοδεύεται από εκκωφαντικό θόρυβο, σα να είσαι δίπλα σε μεγάλο κανόνι την ώρα που εκπυρσοκροτεί. 

Δυστυχώς αφορμή για αυτό το κείμενο είναι το τραγικό συμβάν στα Ζωνιανά της Κρήτης. Τα βαθιά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια για την απώλεια της 2χρονης Ελευθερίας. Δεν ήμασταν εκεί, δεν έχουμε ρόλο πραγματογνώμονα και δεν γνωρίζουμε τι συνέβη. 

Με αφορμή αυτό το δυστύχημα θέλουμε να επαναλάβουμε μερικά αυτονόητα που η καθημερινότητα εκτοπίζει από το επίκεντρο προσοχής μας:

-Τα παιδιά στο αυτοκίνητο είναι πάντα πίσω και δεμένα στο ειδικό κάθισμα.

-Δε γυρίζουμε ΠΟΤΕ να δούμε γιατί κλαίει το παιδί, σταματάμε με ασφάλεια, κατεβαίνουμε και το κοιτάμε. 

-Δεν έχει καμιά σημασία πόσο κοντά στο σπίτι βρισκόμαστε, πάντα πρέπει όλοι να είναι δεμένοι με τη ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο. 

-Είναι πιθανότερο να εμπλακούμε σε τροχαίο σε απόσταση έως 5km από το σπίτι μας. 

-Στατιστικά οι πιο επικίνδυνες ώρες στο δρόμο παγκοσμίως είναι: Χάραμα και σούρουπο. 

Κλείνω με μια ακόμη απορία κυρίας: «Το δικό μου αυτοκίνητο είναι διθέσιο και ο αερόσακος συνοδηγού δεν απενεργοποιείται, δε πρέπει να μεταφέρω το παιδί;». Όχι δεν πρέπει να μεταφέρετε παιδί με διθέσιο αυτοκίνητο. Ποτέ μπροστά το παιδί. Ούτε με τον αερόσακο απενεργοποιημένο, στο παιδικό κάθισμα που κοιτάει προς τα πίσω όταν είναι πολύ μικρό (μέχρι 9 μηνών)! «Μα το βάζω δίπλα μου για να το βλέπω» μου είχε πει πριν χρόνια μια συμπαθέστατη κατά τα άλλα μαμά: «Καταλαβαίνετε πως ενόσω κοιτάτε το παιδί δεν κοιτάτε το δρόμο και θέτετε σε μέγιστο κίνδυνο τις ζωές και των δύο σας αλλά και όποιου άλλου βρεθεί στο διάβα σας;». 


Κυριακή 30.1030/10/201612:18

Χτες το μεσημερι- Σαββατο, ειδα απ το μπαλκόνι, εναν τυπο να "παρκαρει" πανω σε σταυροδρομι. σε γωνια, με το μισο αμαξι μες τη μεση!!!!!,Τον ειδα να βγαινει ,(ηταν ενας κουριερ) να πηγαινει σε εναν απο τους 4 δρομους που έκλεισε...και να χτυπαει ενα κουδουνι. Σε 5 λεπτα γυρισε. Ευτυχως , δεν περασε απο κει κανενα αμαξι, και ετσι γλυτωσαμε τα τρακαρισματα. Το λεω ομως το γεγονος για να δειτε ποσο ανευθυνοι, επιπολαιοι, απερισκεπτοι ειναι μερικοι οδηγοι, που δεν σεβονται τιποτα και κανεναν. Και να πω , πως ειχε χωρο να παρκαρει κανονικα, αν ηθελε. Απλα το σκεφτηκε ξαφνικα μαλλον.Βαρεθηκε να στριψει. Και ο συγκεκριμενος οδηγος εχει πολλες φορες τρακαρει το αμαξι , γιατι το ειδα μια φορα σε συνεργειο, στραπατσαρισμενο.(ειχε κανει τροχαιο).

Απάντηση
@Victor28/10/201610:20

Το παιδικό κάθισμα απαγορεύεται να είναι μπροστά και δια νόμου. Victor δεν ισχύει ότι σε βολεύει. Αν δε σας χωράει το αυτοκίνητο νοικιάστε ένα μεγαλύτερο για την εκδρομή.

Απάντηση
Vincent27/10/201615:54

Χρειαζόμαστε μία εκπομπή σαν τις παλιές του μακαρίτη Άρη Σταθάκη. Ο Τάκης είναι ο καταλληλότερος. Τάκη, με την ευκαιρία, τόνισε σε παρακαλώ το θέμα των κινητών. Οι ανόητοι, ναρκισσευόμενοι Έλληνες δεν αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο απο την διάσπαση προσοχής. Έχει παραγίνει το κακό. Ιδίως οι γκόμενες με τα σμαρτ (που ούτως ή άλλως τις υπνωτίζουν με τον εύκολο χειρισμό τους) και οι αξύριστοι κομψευόμενοι με τα ψευτογρήγορα μιλάνε ΣΥΝΕΧΩΣ. Πρόσφατα οδηγούσα στην Αγγλία και μου έκανε τεράστια εντύπωση ότι πολλοί έδειχναν ενόχληση (με κόρνα και παρατηρήσεις) στους ελάχιστους που οδηγούσαν με το κινητό στο αυτί.

Απάντηση
Dr. Pepper27/10/201619:55

Τελικά έχει ελπίδες αυτή η χώρα, με σχόλια σαν τα δικά σου και των παρακάτω και το άρθρο του Τάκη! Παρ'όλη την περιρρέουσα καφρίλα και το machismo...

Απάντηση
@ Victor27/10/201615:43

O μόνος λόγος που απενεργοποιείται ο δεξιά εμπρός αερόσακος είναι για να μην ενεργοποιηθεί αχρείαστα όταν δεν υπάρχει συνεπιβάτης. Το κόστος επισκευής είναι μεγάλο, γι' αυτό οι κατασκευαστές δίνουν τη δυνατότητα απενεργοποίησης. Τα παιδιά πάντα πίσω. Αν είναι απαραίτητο πίσω ανάμεσά τους και η μαμά.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία