Μειωμένη κατά 30% η κίνηση στα πλοία τα τελευταία τέσσερα χρόνια

Μειωμένη κατά 30% η κίνηση στα πλοία τα τελευταία τέσσερα χρόνια

Μεγάλες ζημιές καταγράφει ο κλάδος της ακτοπλοΐας λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης Ελλήνων, Ισπανών, Ιταλών αλλά και Γάλλων - Η νέα στρατηγική της Hellenic Seaways

Μειωμένη κατά 30% η κίνηση στα πλοία τα τελευταία τέσσερα χρόνια
Παρά τις αφίξεις-ρεκόρ τουριστών στην Ελλάδα για το 2013 ο κλάδος της ακτοπλοΐας δεν φαίνεται προς το παρόν να κερδίζει κάτι. Αντιθέτως, παρουσιάζει μείωση κατά 4% έως σήμερα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Αυτό επεσήμανε ο Α’ Αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways κ. Aντώνης Αγαπητός.

Κλείσιμο
Όπως είπε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αιτία είναι η μείωση της αγοραστικής δυνατότητας όχι μόνο των Ελλήνων, που αποτελούν το 75% της κίνησης, αλλά και των Ισπανών, των Ιταλών και - προσφάτως - των Γάλλων επισκεπτών της χώρας μας.

Εξάλλου η ακτοπλοΐα έχει να αντιμετωπίσει ακόμα έναν δυσχερή παράγοντα: «Από το 25% των πελατών που είναι ξένοι, αρκετοί πλέον πηγαίνουν κατευθείαν στα νησιά με πτήσεις τσάρτερ.

Είναι ακριβές οι υπηρεσίες του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος" κάτι που πλήττει και εμάς. Θα θέλαμε οι τουρίστες να έρχονται στο "Ελ. Βενιζέλος" να έβλεπαν την Αθήνα και στη συνέχεια να πήγαιναν στα νησιά με τα πλοία», υπογράμμισε ο κ. Αγαπητός.

Συνολικά, τα τελευταία τέσσερα χρόνια η κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων στην ελληνική ακτοπλοΐα είναι μειωμένη κατά 30%. «Έχουμε χάσει τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες, 500 χιλ. ΙΧ αυτοκίνητα, 140.000 φορτηγά», είπε ο κ. Αγαπητός προσδιορίζοντας την απώλεια εσόδων για όλο τον κλάδο αυτή την περίοδο στα 300 εκατ. ευρώ.

Το νέο πλάνο της HSW

Με στόχο την επιστροφή της Hellenic Seaways σε λειτουργική κερδοφορία φέτος και τη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς, η νέα διοίκηση της εταιρείας χαράσσει νέα στρατηγική μετά την αποχώρηση του Γ. Σ. Βαρδινογιάννη και την πιο ενεργή συμμετοχή της οικογένειας Γκριμάλντι.

Οι βασικοί άξονες, όπως τις παρουσίασε σήμερα η διοίκηση μέσω του νέου μάνατζμεντ που ανέλαβε ο Αντ.Αγαπητός, είναι:

α) ανακατάταξη των δρομολογίων του στόλου, β) περαιτέρω περιορισμό λειτουργικών και διοικητικών εξόδων, γ) πωλήσεις πλοίων που δεν εντάσσονται στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρείας δ) ανάπτυξη συνεργιών, και ε) αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται.
Ο κ. Αγαπητός αναφέρθηκε στη θέση της εταιρείας μεταξύ των πέντε μεγαλυτέρων ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών και επεσήμανε ότι κατέχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στο 2012 αναφορικά με το δείκτη δάνεια προς αξία στόλου και του δείκτη δάνεια προς ίδια κεφάλαια που είναι το 114%. Επίσης η εταιρεία έχει μόλις 70 εκατ. ζημιές, όπως τόνισε σε σύγκριση με συνολικά 757 εκατ. ζημιές που έχουν σημειώσει την τελευταία πενταετία οι πέντε μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Υπογράμμισε επιπλέον ότι η HSW στην πενταετία 2008 - 2012 έχει σημειώσει το υψηλότερο περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας ύψους 7% επί των πωλήσεων τους.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης