Σάλι Χόκινς: Τα λέει όλα χωρίς να βγάζει άχνα στη «Μορφή του νερού»

Σάλι Χόκινς: Τα λέει όλα χωρίς να βγάζει άχνα στη «Μορφή του νερού»

Η κάμερα αγαπά τα πρόσωπα - Οι άνθρωποι αγαπούν τα πρόσωπα - Δεν υπάρχει πιο μυστήρια, απορροφητική εικόνα από το πρόσωπο ενός ανθρώπου που σκέφτεται κάτι - Δε χρειάζεται να μιλήσει

Κομισιόν: Facebook και Twitter δεν «υπακούουν» στους κανονισμούς για την ιδιωτική ζωή
Απλά να σκεφτεί. Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο αγαπά το πρόσωπο της Σάλι Χόκινς. Πώς να κάνει αλλιώς; Καθένας από τους 43 μυς του προσώπου της έχει τη δική του προσωπικότητα, σε αυτονομία αλλά και ελεγχόμενη συνεργασία με τους υπόλοιπους. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης έγραψε το ρόλο της καθαρίστριας που ερωτεύεται έναν αμφίβιο άντρα στο φανταστικό παραμύθι του «Η μορφή του νερού» έχοντας τη Χόκινς στο νου του. Και είχε την επιφοίτηση να της στερήσει την ομιλία.Αλλά να της προσφέρει πλούσια έκφραση. «Ανατρίχιασα και σχεδόν έπεσα από την καρέκλα», θυμάται η Χόκινς στο Rolling Stone για την πρώτη φορά που άκουσε ότι ο Ντελ Τόρο έγραψε το ρόλο ειδικά για εκείνη. «Δε χρειάζεται καν να διαβάσω το σενάριο, σκέφτηκα. Είναι ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο. Ό,τι κι αν είναι, ακούγεται φανταστικό».

Κλείσιμο


Η πρώτη φορά που η Χόκινς άκουσε για την ταινία ήταν στις Χρυσές Σφαίρες του 2013 που είχε πάει με μια φίλη της. Εκεί, ένας μεθυσμένος Ντελ Τόρο την πήρε στα χέρια του, τη σήκωσε ψηλά και της είπε: “Το ψάρι! Το ψάρι! Θα είσαι στην ψαρο-ταινία μου;” Εγώ του είπα “εννοείται, πες μου απλά πότε”.Όταν, χρόνια μετά, διάβασε τελικά το σενάριο πλημμύρισε από συναισθήματα.«Λέει τόσα πολλά για τη ζωή και τη θνητότητα, το πόσο μικροί κι ευάλωτοι είμαστε», σημειώνει στο Deadline. «Μιλάει για την καταπίεση και την καταστολή και τις μεγάλες, σκοτεινές δυνάμεις στον κόσμο μας. Παρ΄όλ’αυτά, στην άλλη πλευρά υπάρχει αυτή η φοβερή, δυνατή, ευγενική δύναμη. Είναι η αγάπη, η οποία σαν το νερό μπορεί να διαπεράσει την πέτρα». Φοβερή, δυνατή, ευγενική δύναμη: κάπως σαν την ίδια τηΣάλι Χόκινς δηλαδή.

Η Βρετανίδα ηθοποιόςμετράήδηδυοδεκαετίεςστοσινεμά, αλλά λίγοι- πέρα απ’ όσους ασχολούνται με τον χώρο- τη γνωρίζουν. Παρότι ο πρώτος της ρόλος ήταν στο«Star Wars: Επεισόδιο 1- Η αόρατη απειλή» (!) - σε ρόλο χωρίς καν credit – πρέπει να ευχαριστούμε τον σκηνοθέτη ΜάικΛι, ο οποίος της έδωσε τις πρώτες της πραγματικές ευκαιρίες. «Ο Μάικ Λι ήταν το σχολείο μου στον κόσμο του σινεμά», παραδέχεται η ηθοποιός στο Screen. «Του είμαι για πάντα ευγνώμων. Νιώθεις πως το λεξιλόγιό σου επεκτείνεται επί χίλια όποτε δουλεύεις μαζί του. Σε εκείνον πας αν θες να μαθητεύσεις δίπλα σε κάποιον, όπως και στον Γκιγιέρμο». Ήταν πρώτα στο«Όλα ή τίποτα» το 2002 που η Χόκινς έπαιξε το ρόλο μιας άνεργης έφηβης εγκλωβισμένη στη ζωή σε ένα σύμπλεγμα εργατικών κατοικιών, και μετά στο «Μυστικό της Βέρα Ντρέικ»το ρόλο μιας πλούσιας κοπέλας που θέλει να κάνει έκτρωση αφότου πέφτει θύμα βιασμού. Μαζί με τον Λι ήταν που κατέκτησε την πρώτη της επαφή με τη «φήμη»: στο αριστουργηματικό, αν και παραγνωρισμένο, «Τυχερή κι ευτυχισμένη», όπου κρατούσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο. «Ο κόσμος είτε αγάπησε την Πόπι ή τη βρήκε τρομερά εκνευριστική.




 Εγώ είμαι ευχαριστημένη που προκάλε σε κάποια αντίδραση», έχει πει στην Γκάρντιαν. Έγω έκτοτε την αγαπώ και μου φτιάχνει πάντα τη διάθεση όποτε τη βλέπω στους μικρούς, αλλά πάντα τόσο ζωντανούς ρόλους που πλάθει, από (μην ξεχνάμε) το «Πάντινγκτον» μέχρι τη «Θλιμμένη Τζάσμιν» για την οποία ήταν υποψήφια για Β’ Γυναικείο Ρόλο. Κανονικά η Χόκινς θα έπρεπε να κερδίσει το Όσκαρ Α’ Γυναικείου φέτος. Αλλά έχει τη Φράνσις Μακ Ντόρμαντ απέναντί της και θα είναι δύσκολο. Το πιο πιθανό όμως είναι η «Μορφή του νερού» να πάρει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, κάτι που θα ευχαριστήσει εξίσου τη γλυκιά Χόκινς.   




«Συγκινούμαι γιατί [η ταινία] σημαίνει τόσο πολλά», λέει στο Rolling Stone. «Η καρδιά του Γκιγιέρμο είναι μέσα στην ταινία. Για μένα, νομίζω ότι κι εκείνος έχει πειτοίδιο, είναι ταυτόχρονα και η Ελάιζα και ο αμφίβιος άντρας».Τον αγαπά τον σκηνοθέτη της, και τον θαυμάζει: «Είναι 100% ο εαυτός του», λέει στο Deadline. «Όταν δεν είναι, του ραγίζει η καρδιά. Για την Ελάιζα είναι αδύνατο να μην ακολουθήσει την καρδιάτης, γιατί ξέρει ότι αυτό θα σημαίνει το θάνατο και για τους δυο τους.Αυτός είναι ο απόλυτος ρομαντισμός του Γκιγιέρμο.Γι’ αυτό και μπορεί να λέει τέτοιες ιστορίες.Είναι μεγάλος φαν της μυθολογίας και των θρύλων, καταλαβαίνει τη σημασία των ιστοριών που λέμε ξανά και ξανά.



Είναι ουσιώδεις για την ανθρώπινη ψυχή».Η ταινία με έναν τρόπο τους έχει φέρει κοντά λες και ήταν το πεπρωμένο τους: ο ΝτελΤόρο προσέγγισε την Χόκινς ενώ η ίδια έγραφε ένα σενάριο για μια γοργόνα! Το σενάριο ήταν μια ώσμωση των δυο ιδεών τους: ο Ντελ Τόρο κράτησε τελικά κάποια στοιχεία από το σενάριο της Χόκινς, όπως τις ουλές στο λαιμό της Ελάιζα και το αλάτι που ρίχνει στην μπανιέρα του αγαπημένου της. Δεδομένου ότι η Ελάιζα είναι μουγγή και ο άντρας… αμφίβιος, η επικοινωνία μεταξύ τους είναι σιωπηλή μεν, έντονη δε.«Η ταινία είναι πέρα από τις λέξεις», εξηγεί η Χόκινς στο Screen.«Γι’ αυτό είναι τρομερό που η Ελάιζα είναι μουγγή. Η αγάπη είναι πέρα από τις λέξεις.Ο Γκιγιέρμο λέει πως η ταινία είναι ένα συναίσθημα, δεν μπορεί να σου πειτιείναι αυτό.Διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο».«Είμαστε ζώα», θα συνεχίσει στο Rolling Stone.



«Πιάνουμε ήχους, πιάνουμε την ενέργεια του άλλου. Τόσο μεγάλο μέρος της έχει να κάνει με τη γλώσσα του σώματος και τις κινήσεις των ματιών, τις χειρονομίες, τα συναισθήματα που σου δίνει κάποιος.Οι λέξεις δεν μπορούν να εκφράσουν την πραγματική φύση της αγάπης, γι’ αυτό και η ιστορία είναι τόσο καταπληκτική.Αγάπησα τις προκλήσεις της».

Όπως και η Πόπι, ο χαρακτήρας της στο «Τυχερή κι ευτυχισμένη», έτσι και η Χόκινς αποπνέει μια βαθιά ανθρωπιά, αναδεικνύοντας τη δύναμη που κρύβεται πίσω από κάθε ευαίσθητο άνθρωπο. Η μόνη άλλη που φαντάζομαι ότι θα ταίριαζε στο ρόλο, ίσως και λόγω θέματος και εικονογραφίας είναι η PJ Harvey :-) (https://www.youtube.com/watch?v=lbq4G1TjKYg). Στην οθόνη, η Χόκινς μπορεί να σώζει τέρατα και να αυνανίζεται σε μπανιέρες, αλλά στη ζωή παραείναι ντροπαλή.Η φήμη είναι κάτι που την προσπερνά.«Επειδή είμαι μικροκαμωμένη μπορώ να κρυφτώ κάτω από ένα μεγάλο παλτό, έχω και πολλά μαλλιά τα οποία χρησιμοποιώ ως κράνος», ομολογεί στην Γκάρντιαν. «Ακόμα εκπλήσσομαι όταν με αναγνωρίζουν στο δρόμο. Αλλά όποτε συμβαίνει το βρίσκω πολύ γλυκό. Τουλάχιστον ο κόσμος δε μου ρίχνει αντικείμενα ή δε μου φωνάζει». Άκου τώρα πράματα. 


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης