Ο καφές στη Λάρισα δεν είναι ένα απλό ρόφημα αλλά τρόπος ζωής, και η δημοτική αρχή διοργανώνει στις 24, 25 και 26 Μαΐου μια σειρά εκδηλώσεων, με στόχο ενισχυθεί το εξωστρεφές προφίλ της πόλης.
Κώστας Παπανικολάου στην γκαλερί Citronne στον Πόρο
Κώστας Παπανικολάου στην γκαλερί Citronne στον Πόρο
Εγκαίνια της νέας εικαστικής έκθεσης σε μια ξεχωριστή γκαλερί στον Πόρο
Οι κορμοί των δέντρων, ένα προβεβλημένο στοιχείο που διατρέχει την τέχνη του Παπανικολάου σαν εικαστικό λάιτ μοτίβ, επανέρχεται στην επιβλητική “Φούγκα” του: ένα έργο που εκτείνεται σε δεκαέξι μέτρα μήκος και αναλύεται σε ισάριθμες επιμέρους σκηνές-θραύσματα ουσιαστικά του αστικού τοπίου.
Οι κορμοί των δέντρων λειτουργούν πολλαπλά στο έργο του Παπανικολάου: ως στοιχεία διαχωριστικά στο εικαστικό τοπίο αλλά και ως αποστασιοποιητικό μέσο, ως δίαυλος σιωπής που επιβάλλεται στη θορυβώδη αυτή σχέση έργου και θεατή. Η σιωπή φτάνει μάλιστα πολλές φορές να είναι εκκωφαντική και διαχέεται σχεδόν ανεπαίσθητα.
Όπως αναφέρει κι ο καθηγητής Ευγένιος Ματθιόπουλος στο κείμενο του καταλόγου της έκθεσης ο Παπανικολάου απεικονίζει “την κοινωνική πραγματικότητα μέσα από τη δική του φαινομενικά ιμπρεσιονιστική διάθεση. Παρατηρεί, καταγράφει, δεν σχολιάζει, ωστόσο δείχνει και υπόρρητα επισημαίνει. Κάτω από τον ηθογραφικό ρεαλισμό του, πίσω από το απαθές υπομειδιάζον βλέμμα που αρκείται μόνο να βλέπει, που δηλώνει ανεύθυνο για το ότι έτσι συμβαίνουν τα πράγματα εδώ στη μεγάλη πολιτεία, ότι έτσι είναι οι άνθρωποι στο άστυ, έτσι αμίλητοι βαδίζουν, έτσι απαθείς διασταυρώνουν τα βήματα τους, έτσι αδιάφοροι προσπερνούν, δίχως να συνομιλούν, δίχως κανείς να κοιτάζει τον άλλο, ο καθένας χωμένος στις δουλειές του, χαμένος στις σκέψεις του, έκαστος στη χίμαιρά του”.
Οι κορμοί των δέντρων λειτουργούν πολλαπλά στο έργο του Παπανικολάου: ως στοιχεία διαχωριστικά στο εικαστικό τοπίο αλλά και ως αποστασιοποιητικό μέσο, ως δίαυλος σιωπής που επιβάλλεται στη θορυβώδη αυτή σχέση έργου και θεατή. Η σιωπή φτάνει μάλιστα πολλές φορές να είναι εκκωφαντική και διαχέεται σχεδόν ανεπαίσθητα.
Όπως αναφέρει κι ο καθηγητής Ευγένιος Ματθιόπουλος στο κείμενο του καταλόγου της έκθεσης ο Παπανικολάου απεικονίζει “την κοινωνική πραγματικότητα μέσα από τη δική του φαινομενικά ιμπρεσιονιστική διάθεση. Παρατηρεί, καταγράφει, δεν σχολιάζει, ωστόσο δείχνει και υπόρρητα επισημαίνει. Κάτω από τον ηθογραφικό ρεαλισμό του, πίσω από το απαθές υπομειδιάζον βλέμμα που αρκείται μόνο να βλέπει, που δηλώνει ανεύθυνο για το ότι έτσι συμβαίνουν τα πράγματα εδώ στη μεγάλη πολιτεία, ότι έτσι είναι οι άνθρωποι στο άστυ, έτσι αμίλητοι βαδίζουν, έτσι απαθείς διασταυρώνουν τα βήματα τους, έτσι αδιάφοροι προσπερνούν, δίχως να συνομιλούν, δίχως κανείς να κοιτάζει τον άλλο, ο καθένας χωμένος στις δουλειές του, χαμένος στις σκέψεις του, έκαστος στη χίμαιρά του”.
Συμβολικά ή μη δεν θα μπορούσε παρά ένα τέτοιο έργο που οριοθετεί τις σιωπές και τις επιβλητικές συνθήκες, τις θεατές και αθέατες πλευρές του αστικού βίου να ολοκληρώνει και να κλείνει το επετειακό εκθεσιακό καλοκαίρι της Γκαλερί Citronne για φέτος. Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει η Δρ της Ιστορίας της Τέχνης Τατιάνα-Σπινάρη Πολλάλη. Τα εγκαίνια έχουν προγραμματιστεί για το Σάββατο 5 Σεπτέμβρη 2015.
Info
Κώστας Παπανικολάου-Φούγκα VI, 5 Σεπτεμβρίου-18 Οκτωβρίου 2015
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα