Ανακαλύφθηκε το γενετικό «κλειδί» που προκάλεσε την ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου

homo-sapiens

Πρόκειται για τρία γονίδια που υπάρχουν μόνο στους ανθρώπους και όχι σε άλλα ζώα όπως οι πίθηκοι

Επιστήμονες από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη ανακάλυψαν ότι τρία σχεδόν όμοια γονίδια, που υπάρχουν μόνο στους ανθρώπους και όχι σε άλλα ζώα όπως οι πίθηκοι, τα οποία φαίνεται να έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη του μεγάλου ανθρώπινου εγκεφάλου και, κατά συνέπεια, την ανάπτυξη των νοητικών ικανοτήτων και της γλώσσας.

Τα γονίδια, που ανήκουν στην ευρύτερη οικογένεια των αρχαίων γονιδίων Notch, εμφανίσθηκαν μέσω τυχαίων μεταλλάξεων (οι οποίες στη συνέχεια ευνοήθηκαν από τη δαρβινική διαδικασία της φυσικής επιλογής) πριν από τρία έως τέσσερα εκατομμύρια χρόνια, δηλαδή λίγο προτού εμφανισθεί η απότομη διόγκωση του ανθρώπινου εγκεφάλου, σύμφωνα με το αρχείο των απολιθωμάτων. Ο εγκέφαλος σχεδόν τριπλασιάσθηκε σε όγκο από την εποχή του Αυστραλοπίθηκου πριν τρία εκατομμύρια χρόνια έως την εμφάνιση στην Αφρική του «έμφρονος» ανθρώπου (Homo sapiens) πριν 200.000 χρόνια περίπου.

Τα γονίδια Notch επέτρεψαν να αυξηθεί η παραγωγή νευρωνικών βλαστικών κυττάρων, ενώ παράλληλα καθυστέρησαν την ανάπτυξη των βλαστοκυττάρων σε ώριμα κύτταρα. Η επιβράδυνση αυτή έδωσε περισσότερο διαθέσιμο χρόνο στα εγκεφαλικά κύτταρα (νευρώνες) να αναπτύξουν το νεοφλοιό, το εξωτερικό και πιο εξελιγμένο τμήμα του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή βιομοριακής μηχανικής και διευθυντή του Ινστιτούτου Γονιδιωματικής Ντέηβιντ Χάουσλερ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στη Σάντα Κρουζ, έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις στο περιοδικό βιολογίας "Cell" (Κύτταρο).

Τα γονίδια Notch έχουν μια μακρά εξελικτική ιστορία εκατοντάδων εκατομμυρίων ετών και παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των εμβρύων στο ζωικό βασίλειο. Τα τρία γονίδια που εντοπίσθηκαν τώρα (Notch2NL), είναι ένα πρόσφατο μέλος σε αυτή τη γονιδιακή οικογένεια και υπάρχουν μόνο στο DNA των ανθρώπων.

Δεν υπήρξαν τα μόνα που ευθύνονται για το ότι ο εγκέφαλος των προγόνων μας διογκώθηκε, αλλά ο ρόλος τους κρίνεται κομβικός. Στους σημερινούς ανθρώπους τα γονίδια Notch2NL εμφανίζονται σε ελαφρώς διαφορετικές παραλλαγές (κάθε μία διαθέτει μια ελαφρώς διαφορετική αλληλουχία DNA), εκ των οποίων οκτώ έχουν ανακαλυφθεί έως τώρα, αλλά εκτιμάται ότι υπάρχουν και άλλες.

Στους σύγχρονους ανθρώπους τα εν λόγω γονίδια εμπλέκονται επίσης σε διάφορες νευρολογικές διαταραχές (μικροκεφαλία, αυτισμός, σχιζοφρένεια κ.α.).

Εξέλιξη

Σύμφωνα με την θεωρία της εξέλιξης όμως, γιατί οι πίθηκοι σταμάτησαν να εξελίσσονται σε ανθρώπους και παρέμειναν πίθηκοι? Η φυσική επίλογη της εξελικτικής θεωρίας, θεώρησε οτι δεν χρειάζετε άλλο και στάματησε την διαδικασία? Και γενικά σε πολλά είδη είναι σαν να έχει σταματήσει η εξέλιξη τους, διαφορετικά η εξέλιξη δεν θα άφηνε παλαιότερα είδη να υπήρχαν, πχ όπως στην εξέλιξη των αυτοκινήτων τα παλιά μοντέλα δεν συνεχίζουν να κατασκευάζονται μαζί με τα τελευταία και εξελιγμένα και έτσι τα παλιά εξαφανίζονται εντελώς. Έχουν δηλώσει βέβαια μερικοί εξελικτικοί βιολόγοι ότι το ανθρώπινο γονίδιο διαχωρίστηκε κάποτε απο αυτό του πιθήκου για αυτό συνυπάρχουν τα παλιά με τα νεα είδη. Η φυσική επιλογή του δαρβίνου τον έκανε αυτόν τον διαχωρισμό η, η φυσική επιλογή διαθέτει και ευφυή σχεδιασμό και κάτι του ξέφυγε του Δαρβίνου? Οι παράξενες μούμιες της Νάζκα του Περού με πια εξελικτική θεωρία μπορούν να εξηγηθούν? Πανσπερμία απλά η κατευθυνόμενη πανσπερμία?

Artificial intelligence

Ολη η φύση απο το μικρότερο μικρόβιο εως τον Άνθρωπο διαθέτει νοημοσύνη. πχ τα μυρμήγκια πόσο έξυπνα φτιάχνουν τις φωλιές τους και φροντίζουν την συλλογή τροφίμων το καλοκαίρι, για να την βγάλουν τον χειμώνα! Ο μικρόκοσμος που έχουμε μέσα μας αντικατοπτρίζει τον μακρόκοσμο του σύμπαντος όπου τα μικροσκοπικά άτομα λειτουργούν όπως τα ηλιακά συστήματα με τροχιές κλπ. Είναι σαν να έχουμε ενα ολόκληρο σύμπαν μέσα μας και ολη η φύση να είναι αποτέλεσμα τεχνητής νοημοσύνης όπου φέρει την ποιο σύγχρονη τεχνολογία που έχει σχεδιαστεί ποτέ στις εσχατιές του σύμπαντος! Αυτοανανεώμενη, αυτοθεραπευόμενη, αυτοπολλαπλασιαζόμενη φύση. Γεωποίηση-terraforming, οικοσύνθεση-οικοποίηση-εcopoiesis! Ποίηση! Πλανητική βιολογία και εφαρμοσμένη πλανητική μηχανική θέλουν να κάνουν στον Άρη! η έγινε κάποτε και στην Γη??? Αρα ποια μπορεί να είναι η ποιο σύγχρονη artificial intelligence?

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΠΟΥ ΒΑΛΑΤΕ;

ΦΩΤΗΣ .

Αυτός στη φωτογραφία ειναι ο παππους του μπαλαουρ ;;;; !

krosyam