Δείτε από τι κινδυνεύει το σώμα μας στις πτήσεις με αεροπλάνο
Δείτε από τι κινδυνεύει το σώμα μας στις πτήσεις με αεροπλάνο
Μπορεί να θεωρείται ο ασφαλέστερος τρόπος ταξιδιού όμως το ανθρώπινο σώμα υποφέρει πραγματικά στις πτήσεις με αεροπλάνο
Οι πτήσεις με το αεροπλάνο και τα μεγάλα ταξίδια με αυτό αποτελούν πλέον μία καθημερινότητα για τον σύγχρονο άνθρωπο. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν εκλείψει οι εγγενείς ανωμαλίες που μία πτήση προκαλεί στο ανθρώπινο σώμα, λόγω των ειδικών χαρακτηριστικών που επικρατούν μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους.
Και οι κίνδυνοι αλλά και οι δυσλειτουργίες είναι πολλές. Και χτυπούν σε πολλά σημεία του σώματος. Κατ' αρχήν δυσκολεύεται η ακοή και η γεύση. Η διαφορές στην πίεση επηρρεάζουν τα αυτιά ενώ η ξηρότητα του αέρα μειώνει κατά το ένα τρίτο τους αισθητήρες της γεύσης στο στόμα σας.
Σε πτήσεις μεγαλύτερες των τριών ωρών το σώμα μπορεί να χάσει έως και 1,5 λίτρο νερού, κάτι που προφανώς οδηγεί σε αφυδάτωση. Με την υγρασία μέσα στο αεροπλάνο να είναι κάτω του 10%, η μύτη, ο λαιμός και τα αυτιά είναι εκείνα που κινδυνεύουν περισσότερο.
Υπάρχει σημαντική έλλειψη οξυγόνου (συνήθως είναι το 75% αυτού που βρίσκεται στο επίπεδο της θάλασσας). Αν και δεν είναι επικίνδυνο για την υγεία, προκαλεί ζαλάδες, πονοκεφάλους και κούραση.
Υπάρχει ο κίνδυνος δηλητηρίασης από το νερό. Οι έρευνες που έγιναν στο πόσιμο νερό που σερβίρουν οι αεροπορικές εταιρίες έδειξαν ότι έχουν μεγάλες ποσότητες σε βακτήρια τα οποία είναι επικίνδυνα για τον άνθρωπο.
Όμως οι κίνδυνοι δεν σταματούν εδώ. Και αυτό γιατί είστε περικυκλωμένοι από μικρόβια. Οι ειδικοί λένε ότι είναι τουλάχιστον 100 φορές μεγαλύτερες οι πιθανότητες να κολλήσετε ένα κρύωμα σε ένα αεροπλάνο από ότι οπουδήποτε αλλού. Και αυτό γιατί το μισό του αέρα που κυκλοφορεί μέσα στο αεροπλάνο απλώς ανακυκλώνεται και επιστρέφει πίσω σε εσάς με όλα του τα... μικρόβια.
Και οι κίνδυνοι αλλά και οι δυσλειτουργίες είναι πολλές. Και χτυπούν σε πολλά σημεία του σώματος. Κατ' αρχήν δυσκολεύεται η ακοή και η γεύση. Η διαφορές στην πίεση επηρρεάζουν τα αυτιά ενώ η ξηρότητα του αέρα μειώνει κατά το ένα τρίτο τους αισθητήρες της γεύσης στο στόμα σας.
Σε πτήσεις μεγαλύτερες των τριών ωρών το σώμα μπορεί να χάσει έως και 1,5 λίτρο νερού, κάτι που προφανώς οδηγεί σε αφυδάτωση. Με την υγρασία μέσα στο αεροπλάνο να είναι κάτω του 10%, η μύτη, ο λαιμός και τα αυτιά είναι εκείνα που κινδυνεύουν περισσότερο.
Υπάρχει σημαντική έλλειψη οξυγόνου (συνήθως είναι το 75% αυτού που βρίσκεται στο επίπεδο της θάλασσας). Αν και δεν είναι επικίνδυνο για την υγεία, προκαλεί ζαλάδες, πονοκεφάλους και κούραση.
Υπάρχει ο κίνδυνος δηλητηρίασης από το νερό. Οι έρευνες που έγιναν στο πόσιμο νερό που σερβίρουν οι αεροπορικές εταιρίες έδειξαν ότι έχουν μεγάλες ποσότητες σε βακτήρια τα οποία είναι επικίνδυνα για τον άνθρωπο.
Όμως οι κίνδυνοι δεν σταματούν εδώ. Και αυτό γιατί είστε περικυκλωμένοι από μικρόβια. Οι ειδικοί λένε ότι είναι τουλάχιστον 100 φορές μεγαλύτερες οι πιθανότητες να κολλήσετε ένα κρύωμα σε ένα αεροπλάνο από ότι οπουδήποτε αλλού. Και αυτό γιατί το μισό του αέρα που κυκλοφορεί μέσα στο αεροπλάνο απλώς ανακυκλώνεται και επιστρέφει πίσω σε εσάς με όλα του τα... μικρόβια.
Οι αλλαγές στην πίεση κάνουν το σώμα σας να φουσκώνει και να ξεφουσκώνει σαν... μπαλόνι. Κάτι που δημιουργεί επιπλοκές στο κυκλοφορικό σας σύστημα, στην λειτουργία της καρδιάς, αλλά μπορεί να προκαλέσει και στομαχικές διαταρραχές.
Ένας ακόμα κίνδυνος είναι ότι είστε εκτεθειμένος στην κοσμική ακτινοβολία. Μέσα σε μία πτήση διάρκειας επτά ωρών παίρνεται μεγαλύτερη δόση ακτινοβολίας από το αν κάνατε μία εξέταση για ακτινογραφία.
Τέλος, και πιο σημαντικό, είναι ότι η έλειψη κίνησης οδηγεί το αίμα να εγκλωβίζεται στα πόδια, κάτι που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο και μπορεί να προκαλέσει -αν υπάρχει και κάποιο άλλο πρόβλημα- ακόμα και τον θάνατο.
Όπως και να έχει όμως, οι κίνδυνοι αυτοί δεν είναι ικανοί να περιορίσουν την αγάπη των ανθρώπων να ταξιδεύουν και την ανάγκη να υπάρχουν τα αεροπλάνα, ακόμα και με την σημερινή τους μορφή. Το μόνο που χρειάζεται είναι να παίρνουμε τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα (για παράδειγμα να κινούμαστε συχνά), να αποφεύγουμε ότι μας ενοχλεί και κυρίως να έχουμε το μυαλό μας στην ώρα που θα φθάσουμε στον προορισμό μας. Γιατί τίποτα μα τίποτα στον κόσμο δεν μπορεί να αλλάξει την χαρά που νιώθει κανείς όταν φθάνει σε έναν μακρινό και άγνωστο τόπο, αφήνοντας πίσω του όλες τις έγνοιες του κόσμου (και μαζί τους κινδύνους που μόλις σας αναφέραμε...).
Ένας ακόμα κίνδυνος είναι ότι είστε εκτεθειμένος στην κοσμική ακτινοβολία. Μέσα σε μία πτήση διάρκειας επτά ωρών παίρνεται μεγαλύτερη δόση ακτινοβολίας από το αν κάνατε μία εξέταση για ακτινογραφία.
Τέλος, και πιο σημαντικό, είναι ότι η έλειψη κίνησης οδηγεί το αίμα να εγκλωβίζεται στα πόδια, κάτι που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο και μπορεί να προκαλέσει -αν υπάρχει και κάποιο άλλο πρόβλημα- ακόμα και τον θάνατο.
Όπως και να έχει όμως, οι κίνδυνοι αυτοί δεν είναι ικανοί να περιορίσουν την αγάπη των ανθρώπων να ταξιδεύουν και την ανάγκη να υπάρχουν τα αεροπλάνα, ακόμα και με την σημερινή τους μορφή. Το μόνο που χρειάζεται είναι να παίρνουμε τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα (για παράδειγμα να κινούμαστε συχνά), να αποφεύγουμε ότι μας ενοχλεί και κυρίως να έχουμε το μυαλό μας στην ώρα που θα φθάσουμε στον προορισμό μας. Γιατί τίποτα μα τίποτα στον κόσμο δεν μπορεί να αλλάξει την χαρά που νιώθει κανείς όταν φθάνει σε έναν μακρινό και άγνωστο τόπο, αφήνοντας πίσω του όλες τις έγνοιες του κόσμου (και μαζί τους κινδύνους που μόλις σας αναφέραμε...).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα