Έσωσαν το αεροπλάνο από βέβαια συντριβή
Έσωσαν το αεροπλάνο από βέβαια συντριβή
Πραγματικοί επαγγελματίες οι πιλότοι του «Airbus A380» της εταιρείας «Qantas», αφού κατάφεραν να πραγματοποιήσουν με επιτυχία και ασφάλεια αναγκαστική προσγείωση
UPD:
Πραγματικοί επαγγελματίες οι πιλότοι του «Airbus A380» της εταιρείας «Qantas», αφού κατάφεραν να πραγματοποιήσουν με επιτυχία και ασφάλεια αναγκαστική προσγείωση στις 4 Νοεμβρίου στην Σιγκαπούρη, καθώς είχαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα σε περισσότερα από δώδεκα συστήματα του αεροσκάφους, όπως ανακοίνωσαν αυστραλοί ερευνητές.
«Το αεροσκάφος δεν θα έφτανε ποτέ με ασφάλεια στην Σιγκαπούρη χωρίς τις επικεντρωμένες και αποτελεσματικές προσπάθειες των πιλότων», τόνισε ο Μάρτιν Ντόλαν, επικεφαλής του Γραφείου για την Ασφάλεια των Μεταφορών της Αυστραλίας.
Το αεροπλάνο, συγκεκριμένα, παρουσίασε τόσες πολλές βλάβες που οι πέντε πιλότοι, με 72.000 ώρες πτήσης συνολικά, μπόρεσαν να σώσουν την κατάσταση.
Όλα ξεκίνησαν, όταν ο κινητήρας «Trent 900» εξερράγη πάνω από το Νησί Μπατάμ της Ινδονησίας, ενώ λίγα λεπτά μετά την απογείωση τμήματα του έσκισαν το φτερό καταστρέφοντας τα υδραυλικά και ηλεκτρονικά συστήματα με αποτέλεσμα στο αεροπλάνο να λειτουργούν περιορισμένοι μηχανισμοί έλεγχοι της πτήσης και να προκληθεί διαρροή υγρών στο σύστημα καυσίμων.
Το αεροσκάφος άρχισε να χάνει καύσιμα με γρήγορους ρυθμούς, το κέντρο βάρους να μετατοπίζεται, και οι προειδοποιήσεις κινδύνου μέσα στο πιλοτήριο να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, ώστε τα κομπιούτερ, που υπολογίζουν τα στοιχεία της προσγείωσης, να μπλοκάρουν και να αδυνατούν να δώσουν ακριβές πλάνο προσγείωσης.
Με το αεροπλάνο να ζυγίζει 440 τόνους, περίπου 50 περισσότερους από το μέγιστο βάρος προσγείωσης, τα κομπιούτερ κατέληξαν ότι θα σταματήσει σε απόσταση μόλις εκατό μέτρων από τα κτίρια του αεροδρομίου της Σιγκαπούρης, έτσι οι πιλότοι έδωσαν οδηγίες στο πλήρωμα να ετοιμαστεί για πιθανή εκκένωση του αεροσκάφους λόγω έκτακτης ανάγκης, αφού υπήρχε πιθανότητα να βγει και εκτός διαδρόμου προσγείωσης.
«Το αεροσκάφος δεν θα έφτανε ποτέ με ασφάλεια στην Σιγκαπούρη χωρίς τις επικεντρωμένες και αποτελεσματικές προσπάθειες των πιλότων», τόνισε ο Μάρτιν Ντόλαν, επικεφαλής του Γραφείου για την Ασφάλεια των Μεταφορών της Αυστραλίας.
Το αεροπλάνο, συγκεκριμένα, παρουσίασε τόσες πολλές βλάβες που οι πέντε πιλότοι, με 72.000 ώρες πτήσης συνολικά, μπόρεσαν να σώσουν την κατάσταση.
Όλα ξεκίνησαν, όταν ο κινητήρας «Trent 900» εξερράγη πάνω από το Νησί Μπατάμ της Ινδονησίας, ενώ λίγα λεπτά μετά την απογείωση τμήματα του έσκισαν το φτερό καταστρέφοντας τα υδραυλικά και ηλεκτρονικά συστήματα με αποτέλεσμα στο αεροπλάνο να λειτουργούν περιορισμένοι μηχανισμοί έλεγχοι της πτήσης και να προκληθεί διαρροή υγρών στο σύστημα καυσίμων.
Το αεροσκάφος άρχισε να χάνει καύσιμα με γρήγορους ρυθμούς, το κέντρο βάρους να μετατοπίζεται, και οι προειδοποιήσεις κινδύνου μέσα στο πιλοτήριο να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, ώστε τα κομπιούτερ, που υπολογίζουν τα στοιχεία της προσγείωσης, να μπλοκάρουν και να αδυνατούν να δώσουν ακριβές πλάνο προσγείωσης.
Με το αεροπλάνο να ζυγίζει 440 τόνους, περίπου 50 περισσότερους από το μέγιστο βάρος προσγείωσης, τα κομπιούτερ κατέληξαν ότι θα σταματήσει σε απόσταση μόλις εκατό μέτρων από τα κτίρια του αεροδρομίου της Σιγκαπούρης, έτσι οι πιλότοι έδωσαν οδηγίες στο πλήρωμα να ετοιμαστεί για πιθανή εκκένωση του αεροσκάφους λόγω έκτακτης ανάγκης, αφού υπήρχε πιθανότητα να βγει και εκτός διαδρόμου προσγείωσης.
Το Airbus σταμάτησε 150 μέτρα πριν από το τέλος του διαδρόμου με τη θερμοκρασία των φρένων να έχει φτάσει του 900 βαθμούς Κελσίου και με τέσσερα λάστιχα σκασμένα. Επιπλέον, συνεχιζόταν η διαρροή καυσίμων και ένας από τους κινητήρες συνέχισε να λειτουργεί για δύο ώρες.
Τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιοποιήθηκαν χθες Πέμπτη. Σύμφωνα με τα οποία, η σοβαρή βλάβη στον κινητήρα προκλήθηκε από την τριβή ενός εξαρτήματος που είχε τοποθετηθεί λάθος στο τοίχωμα εσωτερικής επιφάνειας ενός σωλήνα.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η εταιρεία «Rolls Royce» πρέπει να κάνει ελέγχους ασφαλείας των κινητήρω «Trent 900» και να εγγυηθεί την ασφάλεια των πτήσεων των αεροσκαφών που διαθέτουν αυτούς τους κινητήρες.
Τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιοποιήθηκαν χθες Πέμπτη. Σύμφωνα με τα οποία, η σοβαρή βλάβη στον κινητήρα προκλήθηκε από την τριβή ενός εξαρτήματος που είχε τοποθετηθεί λάθος στο τοίχωμα εσωτερικής επιφάνειας ενός σωλήνα.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η εταιρεία «Rolls Royce» πρέπει να κάνει ελέγχους ασφαλείας των κινητήρω «Trent 900» και να εγγυηθεί την ασφάλεια των πτήσεων των αεροσκαφών που διαθέτουν αυτούς τους κινητήρες.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα