Πτώση Boeing 737 της Lion Air: Το αεροσκάφος έπεφτε και οι πιλότοι έψαχναν απαντήσεις στο βιβλίο με τις οδηγίες

12988213

Τα δραματικά λεπτά μέσα στο κόκπιτ του μοιραίου Boeing Max - Η προσπάθεια να παρακάμψουν τον υπολογιστή που δεν «άκουγε» τις εντολές - Η σιωπή του πιλότου και οι προσευχές του συγκυβερνήτη

Μέσα από... βιβλιαράκι με οδηγίες προσπαθούσαν να βρουν λύση οι πιλότοι του Boeing 737 Max της πτήσης της Lion Air που συνετρίβη στην θάλασσα της Ιάβας τον περασμένο Οκτώβριο την ώρα που το αεροπλάνο έχανε ύψος.

Έπειτα από εκείνη τη μοιραία ημέρα, που παρασύρθηκαν στο θάνατο 189 άνθρωποι, το Reuters φέρνει αποκλειστικά στο φως της δημοσιότητας τους διαλόγους που καταγράφηκαν στο πιλοτήριο του αεροπλάνου.

Η έρευνα για τη συντριβή της πτήσης της Lion Air έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η Αμερικανική Υπηρεσία Αεροπορίας και άλλοι αερομεταφορείς καθήλωσαν το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους, έπειτα από την συντριβή της Ethiopian Airlines, στην Αιθιοπία.

Οι ερευνητές που εξετάζουν την τραγωδία της Ινδονησίας προσπαθούν να καταλάβουν πώς ένας υπολογιστής έδωσε την εντολή στο αεροπλάνο να «βουτήξει» και αν οι πιλότοι είχαν επαρκή εκπαίδευση για να ανταποκριθούν καταλλήλως σε μία τέτοια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μεταξύ άλλων.

Είναι η πρώτη φορά που έρχεται στο φως το περιεχόμενο των συνομιλιών από το κόκπιτ του αεροσκάφους της Lion Air. Το Reuters δεν είχε πρόσβαση στους διαλόγους αυτούς, ωστόσο διασταύρωσε όσα μεταδίδει από τρεις πηγές που μίλησαν σε καθεστώς ανωνυμίας.

20255368


Εκπρόσωπος της Lion Air ανέφερε ότι όλα τα δεδομένα και οι πληροφορίες βρίσκονται στη διάθεση των εμπειρογνωμόνων και αρνήθηκε να προβεί σε περαιτέρω σχόλια.

Σύμφωνα με την αναφορά του Νοεμβρίου, δυο λεπτά μετά την απογείωση ο συγκυβερνήτης ενημέρωσε για πρόβλημα στην πτήση και είπε ότι θα διατηρούσαν το αεροπλάνο σε ύψος 5.000 ποδών. Το εντυπωσιακό είναι ότι το πρόβλημα φαινόταν στον πίνακα ελέγχου του κυβερνήτη αλλά όχι στου συγκυβερνήτη.

Ο κυβερνήτης ζήτησε από τον υφιστάμενό του να ελέγξει το βιβλιαράκι με τις οδηγίες που εξηγεί τι πρέπει να γίνεται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Για τα επόμενα εννέα λεπτά το αεροσκάφος προειδοποιούσε τους πιλότους, ότι δεν υπήρχε αρκετή ώθηση για να εξακολουθήσει να πετά και έδωσε εντολή να «βουτήξει» με τη μύτη. Ο κυβερνήτης προσπάθησε να το επαναφέρει, ωστόσο ο υπολογιστής συνέχισε να υπακούει λανθασμένα στις οδηγίες.

«Δεν φαίνονταν να γνωρίζουν γιατί το αεροσκάφος κατευθυνόταν προς τα κάτω. Νόμιζαν ότι πρόκειται μόνο για την ταχύτητα του αέρα και το ύψος. Μόνο για αυτό μιλούσαν», ανέφερε μία από τις πηγές.

Η Boeing Co δεν έχει κάνει κάποιο σχόλιο μέχρι στιγμής, καθώς η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο βράδυ ένα άλλο πλήρωμα στο ίδιο αεροσκάφος είχε αντιμετωπίσει ανάλογο πρόβλημα, ωστόσο το έλυσε διαβάζοντας τις οδηγίες στο σχετικό εγχειρίδιο. Ωστόσο, παρέλειψαν να ενημερώσουν το πλήρωμα της μοιραίας πτήσης για ό,τι συνέβη.

20269565


Οι πιλότοι παρέμειναν ψύχραιμοι στο μεγαλύτερο μέρος της πτήσης, όπως ανέφεραν οι τρεις πηγές. Όμως, λίγο πριν τη «βουτιά» ζήτησε από τον υφιστάμενό του να πετάξει το αεροσκάφος, ενώ εκείνος διάβαζε το βιβλιαράκι για να βρει λύση.

Ένα λεπτό πριν χαθεί από τα ραντάρ το αεροπλάνο ο 31χρονος κυβερνήτης έψαχνε απεγνωσμένα λύση για το πρόβλημα αλλά ο 41χρονος συγκυβερνήτης που είχε πάρει το πηδάλιο δεν μπορούσε να συγκρατήσει το αεροπλάνο, σύμφωνα με τις πηγές

«Είναι σαν ένα τεστ με 100 ερωτήσεις και όταν τελειώσει ο χρόνος έχεις απαντήσει μόνο τις 75. Έτσι πανικοβάλλεσαι», είπε μια από τις ανώνυμες πηγές.

Ο Ινδός κυβερνήτης ήταν σιωπηλός λίγο πριν το τέλος ενώ ο συγκυβερνήτης ακουγόταν να φωνάζει «Ο Θεός είναι μεγάλος».

Το αεροπλάνο έπεσε στη θάλασσα με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 189 επιβαίνοντες.

Την Τρίτη βγήκαν στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία από τα μαύρα κουτιά της πτήσης της Ethiopian Ailines και, σύμφωνα με πηγές, περιέχουν παρόμοιες πληροφορίες!

20556325

ΣΧΟΛΙΑ (57)

άσχετος

Γιατί έστειλαν τα μαύρα κουτιά στην Γαλλία αφού δεν τα ανέλαβε η Γερμανία (οι δύο κατασκευάστριες χώρες της Airbus) επίσης τι γλώσσα μιλάνε στην Αιθιοπία;

ΞΕΡΟΛΕΣ

Επειδη εγω ειμαι ο πραγματικος ξερολας και μου τη δινουν οι αλλοι που νομιζουν οτι τα ξερουν ολα θα σας πω ακριβως (100%) τι εγινε. To συστημα MCAS παρουσιασε προβλημα. Ο πιλοτος δεν ηξερε να το απενεργοποιησει. Υπαρχουν τουλαχιστον 3 ακομα καταγεγραμμενα περιστατικα sτην επισημη βαση (ανωνυμη) καταγραφης παραπονων, οπου οι πιλοτοι αποσυνδεσαν το MCAS λογω προβληματος. Μεγαλος λοιπον ο Θεος, ακομα μεγαλυτερος ο πιλοτος που ξερει να πεταει το 737- MAX. Ενας πιλοτος που ασχολειται με την δουλεια του, θα ηξερε να απενεργοποιήσει το σύστημα, ακομα και εαν ηταν ελλιπη τα manual της Boeing. Αντε γεια, σε 2 χρονια που θα βγει το πορισμα θα λεει αυτο ακριβως που γραφω. -Πραγματικος Ξερολας.

Mad Max

Στο ίδιο αεροπλάνο,στην προηγούμενη πτήση, την προηγούμενη μέρα πριν το ατύχημα, 3ος πιλότος που ήταν DHC στο jumpseat, της Batik Air, αδελφή εταιρία της Lion Air, τους είπε τι να κάνουν και έσωσαν το αεροπλάνο!

@

ρε μηπως οι πιλοτοι πηραν πληρωμενα διπλωματα απο ελλαδα? οπως με τα αυτοκινητα φαση...

Χειρουργος

Μην βαρατε τους πιλοτους. Και γω εγχειρησεις ετσι κανω. Οταν υπαρχει καμια απροσμενη επιπλοκη ανοιγω βιβλια και διαβαζω πως να τις αντιμετωπισω. Σιγα μην θυμαμαι τα παντα, γιαυτο εχουμε τους οδηγους.

Γραφείο κηδειών "Ο αγυριστος"

Φίλε χειρουργε. Επικοινώνησε σε παρακαλώ με το γραφείο μας. Προβλέπω να κάνουμε καλές " δουλειές " μαζί.

περαστικος

Εγω δε ξερω τι εγινε..κριμα!! σιγουρα θα πέσουν πολλες μυνησεις και ισως αποζημιωσεις..

Μad Max

Κύριοι πανεπιστήμονες, για να μην εριζετε μεταξύ σας όσον αφορά τα αιτια της πτώσης του ΜΑΧ της Lion Air θα σας κάνω μια μικρή ενημέρωση για να κλείσει το θέμα και από κει και πέρα μπορείτε να κάνετε σχόλια σε επίπεδο παιδικής χαράς. Μετά την πτώση του ΜΑΧ της Lion Air, μια βδομάδα μετά, στις 7 Νοέμβρη η FAA, όπως έχω γράψει και σε προηγουμενα σχόλια προηγούμενων άρθρων έστειλε το ακόλουθο EAD στις εταιρίες που έχουν ΜΑΧ και πέρασε στο AFM(airplane flight manual)και στα FCOM(flight crew operating manual) Όπως παρατηρείτε, δεν αναφέρεται πουθενά το MCAS αλλά γίνεται λόγος για faulty AoA vane που μπορεί να δώσει λανθασμένα μεγάλη γωνία προσβολής κλπ. με τη γνωστή αντίδραση του αεροπλάνου λόγω MCAS. Το λογισμικό του MCAS λειτουργει άψογα, Γίαυτο και δεν παρεμβαίνει σε manual πτήση και με flaps κάτω όπως στη φαση της απογείωσης και της αρχικής ανόδου και για όσο τα flaps παραμενουν κατω. Όταν όμως πάρει λανθασμενες πληροφορίες από βλαμενους σενσορες τότε θα αντιδράσει, λανθασμένα βέβαια, και αν δεν κανεις τη κίνηση ΜΑΤ θα σε σκοτώσει. https://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgad.nsf/0/83ec7f95f3e5bfbd8625833e0070a070/$FILE/2018-23-51_Emergency.pdf Η βλαβη όπως αναφέρει το EAD, εξουδετερώνεται με τον γνωστό παλιό στάνταρ παραδοσιακό τρόπο που εφαρμόζεται από το 737-100/200/300/400/500/600/700/800/900 και τώρα στο ΜΑΧ-8/9 και αργότερα στο /10 όταν θα κάτσει ο κουρνιαχτός! Της προηγούμενης μέρας το πλήρωμα που εφάρμοσε τον παλιό καλό παραδοσιακό τρόπο έσωσε το αεροπλάνο σε σχέση με το πλήρωμα της συγκεκριμένης πτήσης που κατέληξε σε ατύχημα. Επιμένω όμως και λέω ότι θα έπρεπε τα πληρώματα να περνάνε simulator όπως κάναμε και στο transition από το Classic στο NG. Αλλά που να το κανεις. H United περιμένει το πρώτο simulator γύρω στο Μάιο και η Southwest 2 προς τα τέλη του χρόνου που είναι από τους μεγαλύτερους ΜΑΧ οperators αυτή τη στιγμή. Δλδ οι άνθρωποι πετανε 2 χρόνια τώρα το αεροπλάνο χωρίς simulator, και όχι μόνο αυτοί αλλά και όσοι πετάμε ΜΑΧ. Δεν είναι τυχαίο που αμερικανοι πιλότοι έχουν στείλει ανώνυμες επιστολές στη ΝASA για safety issues σε πτήσεις με το ΜΑΧ.

Πανεπιστημων

Αγαπητέ Φίλε. Σαν πανεπιστημονας, θα σού δώσω τις πραγματικές παραλείψεις της Boeing οι οποίες εξηγούν τα ανεξήγητα,. Σε παραπέμπω στο άρθρο των χθεσινών New York Times και του Independent. Επίσης διάβασέ και το άρθρο " Ο Ελληνας πού γλύτωσε απο την συντριβή του 737 'κατακεραυνώνει ' την Boeing " .

@Mad Max

Η Boeing εδηλωσε ότι μέχρι τέλους Μαρτίου θα αναβαθμίσει τό λογισμικό των MAX 8 . Επομένως το πρόβλημα εντοπίζεται στο λογισμικό και μόνο. Δεν κάνει λόγο για αντικατάσταση αισθητήρων ή παροχή κάποιων οδηγιών. Τα συμπεράσματα δικά σας...

@

Υπαρχουν 3 καταγεγραμμενα περιστατικα οπου ο πιλοτος απενεργοποιησε το MCAS. Οπως ειπε και ο πιλοτος πριν την προσκρουση "Μεγαλος ο Θεος", ακομα μεγαλυτερος ο διαβασμενος (ψαγμενος) πιλοτος. Ναι μεν η Βοeing εχει παραλείψεις, αλλα ο καλος ο πιλοτος στη ...φουρτουνα φαινεται.

Άμα θες οδηγίες

Άμα θες οδηγίες, πως βγάζεις τον αυτόματο πιλότο η το πρόγραμμα διακυβέρνησης off. Ψάχνεις να βρεις οδηγίες όταν πέφτεις, άστα να πάνε δεν κάνεις για πιλότος. Τώρα αν έκρυβε τον χειρισμό η εταιρεία κατασκευής θεωρώντας το πρόγραμμα καλύτερο από τον πιλότο είναι εγκληματική ενέργεια της εταιρείας. Αναρωτιέμαι δεν έβγαιναν όλα off όταν θέλει να κάνει διαδικασία προσγείωσης με το χέρι. Τι διάολο πέφτει, και δεν τα βγάζεις όλα τα αυτόματα off αλλά προσεύχεσαι να ξεκολλήσει το πρόγραμμα όπως γράφουν μερικοί δώ.....

Χρήστος

Μίλησε ο ειδικός ο ελληνούμπας.

Ειδικός δεν είμαι.

Αλλά εκ του αποτελέσματος και των σεναρίων του άρθρου. Ή οι πιλότοι ήταν για να πουλάνε πατάτες στην Αθηνάς, ή εταιρεία έφτιαξε ένα κακό κατασκευασμένο αεροπλάνο αφού τα καθήλωσαν διεθνώς.

Λαζαρος

επειδη λετε ολοι χαζομαρες για αυτο το λεω. με ενα απλο λαπτοπ σαν μηχανικος-προγραμματιστης μπορεις να οδηγησεις ηλεκτρονικα εσυ το αεροπλανο.

Απλός πολίτης

Μήπως εκτελούσε τη γραπτή διαδικασία σύμφωνα με τις ενδείξεις και τα συμπτώματα; Γιατί αυτό καλούνται να κάνουν οι πιλότοι, σε κάθε περίσταση. Αρθρογράφε... είναι διαφορετικό να λες "ψάχνω απαντήσεις" από το "ακολουθώ την διαδικασία που εξέδωσε ο κατασκευαστής για τη συγκεκριμμένη κατάσταση".

@

Λιγο πριν τη συντριβη ο συγκυβερνητης φωναζε ΑΛΛΑΧΟΥ ΑΚΜΠΑΡ (Allahu Akbar) (Ο Θεός είναι μεγάλος).......... σας θυμιζει κατι αυτο ?????

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

D4hNUh3WAAE8Lhi

Η εφημερίδα Yeni Safak, από την πλευρά της, γράφει ότι πρόσφατα είχαν εντείνει τις επαφές τους με ένα πρόσωπο το οποίο τελούσε υπό παρακολούθηση από την MIT στο πλαίσιο της έρευνας για τη δολοφονία Κασόγκι