Τραγωδία στην Αιθιοπία: Βρέθηκαν τα «μαύρα κουτιά» του μοιραίου Boeing που παρέσυρε στον θάνατο 157 ανθρώπους

syntrimia_main01

Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών στο πιλοτήριο αλλά και τον καταγραφέα των ψηφιακών δεδομένων πτήσης - Κίνα, Ινδονησία και Αθιοποία «καθηλώνουν»  τα Boeing 737 MAX 8 του στόλου τους, μετά τη συντριβή δύο αεροσκαφών του ίδιου τύπου το τελευταίο εξάμηνο

Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές ανακοίνωσαν ότι ανασύρθηκαν τα δύο “μαύρα κουτιά” του μοιραίου Boeing 737 MAX 8 που συνετρίβη χθες λίγο μετά την απογείωσή του.

Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους.

Η δεύτερη συσκευή καταγράφει ψηφιακά τις παραμέτρους λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αεροσκάφους και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τους διερευνητές του δυστυχήματος, τόσο για την λειτουργία του αεροσκάφους, όσο και για τις ενέργειες του πληρώματος, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα πριν από την συντριβή.


Η συντριβή της πτήσης ET302 έγινε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή της από το αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα. Όλοι οι επιβαίνοντες στο αεροσκάφος, 157 επιβάτες και μέλη πληρώματος σκοτώθηκαν. Τα θύματα ήταν πολίτες περισσοτέρων από 30 κρατών.

Τα αίτια που προκάλεσαν την συντριβή του αεροσκάφους διερευνώνται, ενώ σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν είχε ιστορικό τεχνικών προβλημάτων.

Το νέο δυστύχημα με την εμπλοκή αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια του αναφερόμενου αναβαθμισμένου μοντέλου, καθώς ένα αεροσκάφος παρόμοιου τύπου είχε συντριβεί τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία.



Κίνα, Ινδονησία και Αιθιοπία καθηλώνουν τα Boeing 737 MAX 8 του στόλου τους

Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε σήμερα πως οι έρευνες για την συντριβή του αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και δεν υπάρχει λόγος για να εκδώσει οδηγίες προς τους αερομεταφορείς που διαθέτουν τον τύπο 737 MAX 8, βάσει των πληροφοριών που διαθέτει έως τώρα.

«Η ασφάλεια αποτελεί την υπ’αριθμ. ένα προτεραιότητά μας και λαμβάνουμε κάθε μέριμνα για να κατανοήσουμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος, συνεργαζόμενοι στενά με τις ενδιαφερόμενες ομάδες και όλες τις αρχές ασφαλείας που εμπλέκονται», πρόσθεσε εκπρόσωπος της Boeing, σε δηλώσεις του που εστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο πρακτορείο Reuters.

Η ανακοίνωση αυτή εκδόθηκε μετά την απόφαση των κινεζικών αεροπορικών αρχών να καθηλώσουν σήμερα περίπου 100 Boeing Co 737 MAX 8, που αντιστοιχούν σε πάνω από το ένα τέταρτο των αεροσκαφών αυτού του τύπου που χρησιμοποιούνται σε όλον τον κόσμο.

Οι αρχές της Κίνας έδωσαν εντολή σήμερα στις αεροπορικές εταιρείες της χώρας να αναστείλουν τις πτήσεις των Boeing 737 MAX 8, μετά τη συντριβή, μία ημέρα νωρίτερα, ενός αεροσκάφους του τύπου που ανήκε στην Ethiopian Airlines και εκτελούσε δρομολόγιο από την Αντίς Αμπέμπα στο Ναϊρόμπι.

Το παράδειγμά της ασιατικής χώρας ακολούθησαν αργότερα η Ινδονησία και η Αιθιοπία.

Η αξιοποίησή των αεροσκαφών θα επαναληφθεί αφού επιβεβαιωθεί από τις αμερικανικές αρχές και από την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing ότι «ελήφθησαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων», τόνισε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.

Επικαλούμενη τη συντριβή της Κυριακής, καθώς και εκείνη άλλου αεροσκάφους του ίδιου τύπου που ανήκε στην ινδονησιακή εταιρεία Lion Air τον Οκτώβριο, η υπηρεσία διευκρίνισε πως η αναστολή τίθεται σε ισχύ σήμερα στις 18:00 τοπική ώρα (12:00 ώρα Ελλάδας).

Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, ένα Boeing 737 MAX 8 συνετρίβη μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του, εξέλιξη που εγείρει νέα ερωτήματα για αυτό το αεροσκάφος, που θεωρείται πολύ σημαντικό για την αμερικανική βιομηχανία.

Και οι 157 επιβαίνοντες, επιβάτες και μέλη του πληρώματος, στην πτήση των Αιθιοπικών Αερογραμμών σκοτώθηκαν χθες, επιβεβαίωσε η εταιρεία.

Η νέα τραγωδία ακολούθησε εκείνη της Λάιον στα τέλη Οκτωβρίου, όταν το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρίας χαμηλού κόστους κατέπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας με αποτέλεσμα να χαθούν 189 ανθρώπινες ζωές.

«Δεδομένου του γεγονότος ότι τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν Boeing 737 MAX 8 που είχαν παραδοθεί πρόσφατα έγιναν αμφότερα κατά τη φάση της απογείωσης, παρουσιάζουν ορισμένες ομοιότητες», επισήμανε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αιτιολογώντας την απόφασή της.

«Θα έλθουμε σε επαφή με την αμερικανική ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) και με την Boeing. Αφού μας επιβεβαιώσουν ότι λήφθηκαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για τις ασφάλεια των πτήσεων, θα ενημερώσουμε τις (κινεζικές) αεροπορικές εταιρείες ότι μπορούν να ξαναρχίσουν εμπορικές πτήσεις με τα Boeing 737 MAX 8», πρόσθεσε.

Το αεροσκάφους του τύπου αναφέρεται ορισμένες φορές με τον κωδικό 737-8.

cr


Η Boeing και η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία Airbus ανταγωνίζονται σκληρά για την κυριαρχία στην κινεζική αγορά, τη δεύτερη μεγαλύτερη του κόσμου, που αναμένεται να γίνει μέσα στη δεκαετία του 2020 η μεγαλύτερη, ξεπερνώντας αυτή των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Η εντολή της κινεζικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας συνάδει με την πολιτική μηδενικής ανοχής που επιδεικνύει ως προς τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων.

Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν στους στόλους τους 96 αεροσκάφη 737 MAX.

Ένας αμερικανός αξιωματούχος, που μίλησε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς υπό τον όρο να μην κατονομαστεί, ανέφερε πως η Ουάσινγκτον δεν σχεδιάζει να επιβάλει το ίδιο μέτρο, διότι δεν γνωρίζει ακόμη τα αίτια των δύο δυστυχημάτων και διότι το ιστορικό της Boeing ως προς την ασφάλεια είναι καλό.

Στο μεταξύ η Singapore Airlines, μια θυγατρική της οποίας, η SilkAir, εκτελεί πτήσεις με 737 MAX, ανέφερε ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση αλλά τα αεροσκάφη του τύπου θα συνεχίσουν να πετούν κανονικά. Οι αρχές της Ινδονησίας ανέφεραν ότι επιτηρούν τις εταιρείες που εκτελούν πτήσεις με τα 737 MAX, ιδίως τη Λάιον και την Garuda, αλλά δεν σχεδιάζουν να καθηλώσουν τα αεροσκάφη αυτά στο έδαφος.


Και οι Αιθιοπικές αερογραμμές αναστέλουν τις πτήσεις των Boeing 737 MAX 8


Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές αποφάσισαν να κρατήσουν στο έδαφος τα Boeing Co 737 MAX 8 του στόλου της, μία ημέρα μετά την συντριβή ενός αεροσκάφους της αυτού του τύπου με 157 επιβαίνοντες, ενημερώνει η εταιρεία με ανάρτηση στον λογαριασμό της στο Twitter.

«Μολονότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια της συντριβής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε στο έδαφος τον συγκεκριμένο στόλο αεροσκαφών μας ως μέτρο επιπλέον προφυλάξεων», σημειώνει η αεροπορική εταιρεία.

Ο αιθιοπικός αερομεταφορέας διαθέτει άλλα τέσσερα 737 MAX 8, εξόν του αεροσκάφους που συνετρίβη χθες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης τροχιάς αεροπλάνων FlightRadar 24.



Η Flydubai ανακοίνωσε πως εμπιστεύεται τα Boeing 737 του στόλου της

Η αεροπορική εταιρεία Flydubai ανακοίνωσε πως εξακολουθεί να εμπιστεύεται την αξιοπιστία των αεροσκαφών Boeing 737 του στόλου της, ανακοίνωσε εκπρόσωπός της μία ημέρα μετά την συντριβή ενός 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines.

Η Flydubai διαθέτει ικανό αριθμό Boeing 737 , μεταξύ αυτών και το μοντέλου MAX 8.

«Παρακολουθούμε την κατάσταση και συνεχίζουμε να είμαστε σε επαφή με την Boeing. Η ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων μας αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητά μας», τόνισε η ίδια εκπρόσωπος.

Οι κινεζικές αρχές, όπως και οι Ethiopian Airlines και Cayman Airways, ανακοίνωσαν πως θα κρατήσουν στο έδαφος τα αεροσκάφη 737 MAX 8 του στόλου τους.

ΣΧΟΛΙΑ (15)

Q

Γιατί κλάνει το γατί.

Κοινός νους

Είσαι ηλίθιος

I

Γιατί δεν φτιάχνουν όλο το αεροπλάνο όπως το μαύρο κουτί να μην παθαίνει κανείς τίποτα?

Ντίνος

Γατόνι είσαι.

Demo

Επίσης πρέπει να γίνει επιτέλους υποχρεωτική η χρήση κράνους στα αεροπλάνα για να μην έχουμε και άλλα θύματα. Υ.γ Κρίμα για τους ανθρώπους που σκοτώθηκαν.

Δυστυχως ναι

Άλλος ένας Νεότουρκος με αποψη

Και στην Ευρώπη

Υπόψη πως με ακριβώς τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους ξεκινά πτήσεις και η Ryanair και μάλιστα για τη γραμμή London Stansted- Αθήνα εχει ανακοινώσει για 17 Μαΐου την πρώτη πτήση.

Πεθεροπληκτος

Μόλις διαβασα την επισήμανσή σου ,έκανα δώρο στην πεθερά μου ένα ταξίδι στην Αγγλία , με την Ryanair, "μετ'επιστροφης" όλα τα έξοδα ξενοδοχείου, ξεναγησεων πληρωμένα από εμένα. Ήδη " πετάει στα ουράνια " από την χαρά της. Πιστεύω στην τύχη.....και στις συμπτώσεις....

Gianni

Οι πρώτες πκηροφοριες για το ατύχημα της lion air 610 αναφέρουν βλάβη σε αισθητήρα που δείχνει λάθος ενδείξεις και κάνει αυτόματα διορθώσεις στην κλίση του αεροσκάφους με αποτέλεσμα την αστάθεια του. Ψάξε και εσυ στο google πριν σχολιάσεις.

Νικος

Tα λογια ειναι περιττά..οποιος εχει αυτιά ακουει,οποιος εχει μυαλό καταλαβαίνει,και είμαστε λίγοι.Οι πολλοί με το λιγοστό λεξιλόγιο και το ελάχιστο μυαλό ,χαφτουν οτι ακούνε και γραφουν οτι τους λενε..

Παυλος

Βλαβη στο stabilizer, καποιος αξονας μαλλον ξεκολησε, κ κλειδωσε τερμα κατω, οποτε η ουρα ανεβηκε, κ μηραια ολο το αεροσκαφος βουτηξε. Κλασσικη περιπτωση βλαβης. Εχει ξαναγινει. Και για οσους δεν γνωριζουν τι ειναι το stabilizer, ψαξτε στο google στις εικονες.

Mad Max

Οπότε δεν υπάρχει και λόγος να κρατήσουν τα κουτιά για αποκωδικοποίηση στα εργαστήρια, καλύτερα να τα πετάξουν και να συντάξουν το πόρισμα με τη δικη σου γνωμάτευση και να κλείσει το θέμα!

Nikos

Μην είσαι τόσο απόλυτος. Τέτοιου είδους αστοχία είναι λίγο δύσκολη σε καινούργιο αεροσκάφος. Και άλλοι λόγοι μπορούν να προκαλέσουν ατύχημα κατά την απογείωση.

κατεχόμενα Πατήσια

οι δημοσιογράφοι πλέον δεν ενημερώνουν, μεταφέρουν προσωπικές απόψεις και βάση αυτων πλαθουν ιστορίες και της πασάρουν ως πληροφόρηση ενω ειναι παραπληροφορηση...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

klima_londino_1

Μαθητές, φοιτητές άφησαν τα σχολεία τους, τα πανεπιστήμιά τους και πλημμύρισαν τους δρόμους μεγάλων πόλεων σε ολόκληρη την υφήλιο με πλακάτ, συνθήματα με την ίδια πρόθεση: Να ζητήσουν από τους γηραιότερους να αναλάβουν επειγόντως δράση για να αποτρέψουν την περιβαλλοντική καταστροφή

9
W2eoU0sD

Η εφημερίδα αναφέρει ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν οι δύο ηγέτες τον Ιούλιο, ο Τραμπ προέτρεψε τον Ζελένσκι περίπου οκτώ φορές να συνεργαστεί με τον Ρούντι Τζουλιάνι προκειμένου να ξεκινήσει έρευνα σε βάρος του γιού του Τζο Μπάιντεν που εργαζόταν σε ουκρανική εταιρεία

000_1KG4KM

Η βασική ιδέα ήταν να γίνει μαζική εισβολή, στις 3 το πρωί της 20ής Σεπτεμβρίου, σε αυτήν την βάση της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, η ύπαρξη της οποίας κρατήθηκε μυστική για χρόνια και επιβεβαιώθηκε μόλις το 2013 από τη CIA

3