Μυστήριο με την συντριβή του Boeing 737 της Ethiopian Airlines

boeing-neo

Ξεκίνησε η περισυλλογή σορών - Πρόκειται για το δεύτερο ολοκαίνουργιο αεροπλάνο του συγκεκριμένου τύπου που πέφτει μέσα σε έξι μήνες - Οι ανατριχιαστικές ομοιότητες της σημερινής τραγωδίας με την συντριβή του αεροσκάφους της Lion Air τον περασμένο Οκτώβρη

Σοκ στη διεθνή κοινή γνώμη έχει προκαλέσει η συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines, που προκάλεσε το πρωί της Κυριακής τον τραγικό θάνατο 157 ανθρώπων.

Το Boeing 737 MAX 8 που μετέφερε 149 επιβατες και οκτώ μέλη του πληρώματος (με όλους τους επιβαίνοντες να θεωρούνται πλέον νεκροί από τις επίσημες Αρχές) από την Αντίς Αμπέμπα στο Ναϊρόμπι, συνετρίβη μόλις έξι λεπτά μετά την απογείωσή του από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, ενώ όπως ανακοινώθηκε πριν λίγη ώρα,  ξεκίνησε και η περισυλλογή σορών.

Όπως έχει γίνει γνωστό, ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους ανέφερε δυσκολίες και ζήτησε άδεια επιστροφής μερικές στιγμές πριν την συντριβή.

Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν ολοκαίνουργιο (τεσσάρων μηνών) και παραδόθηκε στην Ethiopian Airlines, τον πρώτο του χρήστη, μόλις τον περασμένο Νοέμβρη, σχολιάζεται εκτενώς από τα διεθνή ΜΜΕ.

Εκτενώς σχολιάζεται επίσης η ομοιότητα που έχει η συγκεκριμένη αεροπορική τραγωδία με την συντριβή του αεροσκάφους της ινδονησιακής Lion Air τον Οκτώβριο του 2018.

Και στις δύο περιπτώσεις τα μοιραία αεροσκάφη ήταν Boeing 737 MAX 8 που είχαν παραδοθεί μόλις λίγους μήνες πριν στις αεροπορικές εταιρείες, και είχαν μόνο μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης στα «κοντέρ» τους. Επίσης, και στις δύο τραγωδίες τα αεροσκάφη συνετρίβησαν λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους.

Το γεγονός ότι σήμερα είχαν τη δεύτερη αεροπορική τραγωδία με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, αναμένεται να προκαλέσει μεγάλο «πονοκέφαλο» στην Boeing που θα κληθεί σίγουρα να δώσει εξηγήσεις για την παράξενη σύμπτωση με τα αεροσκάφη της.

H Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, θα προχωρήσει στην αποστολή ομάδας εμπειρογνωμόνων στην Αιθιοπία, για την διερεύνηση του σημερινού τραγικού αεροπορικού δυστυχήματος με το Boeing 737 MAX. Η κατασκευάστρια εταιρία Boeing έχει επίσης, εκφράσει την ετοιμότητά της για την παραχώρηση τεχνικής βοήθειας.

Η αεροπορική τραγωδία της Lion Air και οι έρευνες για τα αίτια

Στις 29 Οκτωβρίου του 2018 ένα Boeing 737 της ινδονησιακής Lion Air συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, οδηγώντας στον θάνατο τους 189 επιβάτες του.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν 178 ενήλικες, ένα παιδί, δύο βρέφη, δύο πιλότοι και έξι μέλη προσωπικό καμπίνας, σύμφωνα με την Επιτροπή Ασφαλείας Εθνικών Μεταφορών (NTSC).

Λίγα λεπτά μετά την απογείωση, στις 6.20, ο πιλότος ανέφερε ότι αντιμετώπιζε κάποιες τεχνικές δυσκολίες και ζήτησε άδεια από τον πύργο ελέγχου να επιστρέψει στο αεροδρόμιο. Τα στοιχεία από τον ιστότοπο FlightRadar24 δείχνουν ότι κάτι πήγε στραβά δύο λεπτά μετά την απογείωση, όταν το αεροπλάνο βρισκόταν σε ύψος 2.000 ποδών (610 μέτρα).

Αρχικά έκανε βουτιά 500 ποδών, πήρε κλίση προς τα αριστερά και κατόπιν άρχισε να ανεβαίνει και πάλι, στα 5.000 πόδια. Το σήμα χάθηκε ενώ είχε αναπτύξει ταχύτητα και βρισκόταν περίπου στα 3.650 πόδια.

Το Boeing 737 MAX8 ήταν το πιο πρόσφατο μοντέλο των περίφημων 737 της εταιρείας Boeing - του δημοφιλούς αεροσκάφους που προτιμούν οι εταιρείες χαμηλού κόστους σε όλον τον κόσμο.

Το αεροπλάνο της Lion Air ήταν σχεδόν ολοκαίνουριο. Πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του στις 15 Αυγούστου και η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι ένας μηχανικός, ειδικευμένος στα μοντέλα Boeing, το είχε κρίνει πτητικά ικανό πριν από τη μοιραία πτήση. Ένα αδιευκρίνιστο "τεχνικό ζήτημα" που είχε αντιμετωπίσει στο προηγούμενο δρομολόγιό του, από το Μπαλί για την Τζακάρτα, είχε "επιλυθεί σύμφωνα με τις διαδικασίες".

Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση των ινδονησιακών αρχών, ένας ελαττωματικός αισθητήρας παρείχε λανθασμένα δεδομένα στους υπολογιστές του αεροσκάφους με αποτέλεσμα το ρύγχος του αεροσκάφους να βυθίζεται επανειλημμένα προς το έδαφος καθώς οι πιλότοι αγωνίζονταν να το ελέγξουν. Ο αισθητήρας που παρουσίαζε δυσλειτουργία δεν είχε επισκευαστεί πριν από τη μοιραία πτήση, αν και είχε διαπιστωθεί η δυσλειτουργία του στην προηγούμενη πτήση που είχε εκτελέσει το αεροσκάφος.

ΣΧΟΛΙΑ (16)

@Mayday

Ώπα ρε μεγάλε. Το έβγαλες το πόρισμα!! Για λόγους οικονομίας η Boeing δεν εκπαιδεύει υποχρεωτικά τους πιλότους!!! Μα η Boeing δεν πληρώνει... ο πελάτης πληρώνει δηλαδή οι αεροπορικές εταιρείες. Δυστυχώς ψηφίζεις κιόλας!!!

MAYDAY

Αγραμματε, φαφλατα το MCAS ειναι επιπλεον λογισμικο και η Boeing ειναι υποχρεωμενη να εκπαιδευσει τους πελατες της στην χρηση του. Και αυτο ειναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ. Ευτυχως δεν ψηφιζω το κομμα σου λαμογιο Ψυριζαιε!

MAYDAY

Απο ο,τι φαινεται φταιει το νεο συστημα MCAS στα Boeing 737 Max. Οταν παιρνει λαθος δεδομενα απο τον αισθητηρα Angle of Attack φερνει την μυτη του αεροπλανου προς τα κατω. Εαν οι πιλοτοι δεν καταφερουν να το αποδυνδεσουν (το MCAS) το αεροπλανο ειναι καταδικασμενο. Πεφτει σε stall και συνηθως καρφωνεται με το ρυγχος. Η Boeing για λογους οικονομιας δεν προτεινε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ των πιλοτων στο σχετικο συστημα. Ευχομαι να πληρωσουν τεραστια ποσα για αποζημιωσεις στα θυματα.

ξ

πρεπει ολα να καθηλωθουν...προφανως εχουν θεμα...η πιθανοτητα τυχαιου ατυχηματος ειναι ανυπαρκτη

τα κουτια κουτια

καταγραφής των στοιχείων και παραμέτρων της πτησης πό το προηγούμενο ατύχημα τι έδειξαν;Δεν μπορεί να καθηλωθεί όλος ο στολος παγκοσμιως ενος τύπου αεροσκάφους με υποθέσεις,καθηλώνεται μετα απο συγκεκριμενο πορισμα το οποιο κάνει διαπιστωσεις και συγκεκριμενες υποδείξεις και επισημάνσεις για ελεγχους ειτε αντικατάσταση συγκεκριμένων συστημάτων αλλαγές διαδικασιών.Πολλα μπορεί να φταινε και ειδικά στα σύγχρονα αεροπλάνα ο πιλοτος δεν κυβερνάει μόνος του αλλά σε συνεργασια με ηλεκτρονικα συστήματα και αισθητηρες,τα οποία πρέπει να ρυθμίζονται να διατηρούνται καθαρά να μην κολλάνε σε ακραίες θερμοκρασίες κλπ δύσκολες συνθήκες π.χ ,παγο, σκονη,βροχη ,υγρασία,και φυσικά ελεγχονται υα παντα τα καύσιμα αν ήταν τα κατάλληλα είτε νοθευμενα,αν έγινε λάθος χειρισμος,λαθος φόρτωση,το ιατρικο ιστορικό του πληρώματος,αν είχε την καταλληλη εκπαιδευση,υπάρχει μεγαλη έλλειψη πιλότων λένε και προσλαμβανουν χαλαρά ,έβλεπα σχετικο ντοκιμαντερ ντοκουμέντο έρευνα με την ασφάλεια πτήσεων εδώ και χρόνια στο δορυφορικό Γερμανικο κανάλι Ν24 και η δημοσιογραφος εκανε ρεπορτάζ σε μεγαλο διεθνες αεροδρόμιο και ρωτάει στα αγγλικά κατι στην πύλη εξόδου επιβατών έναν Κινέζο συγκυβενρητη μεγάλου επιβατικού αεροσκάφους που πριν λίγο είχε αφιχθεί για να αποκαλυφθεί στο τηλεοπτικό κοινό ότι πολλοί Κινέζοι πιλότοι ειναι τοσο ασχετοι που δεν ξέρουν γρι αγγλικά ούτε μια λέξη και πραγματικά ο Κινέζος συγκυβερνης δεν καταλαβαινε τι τον ρωτουσε και της απαντούσε στα κινέζικα Άλαν νταλων.Σιγουρα είναι πλήγμα για το γόητρο της κατασκευστριας εταιριας αλλά είναπολειακιστικα πιθανο οταν πουλαει παρα πολλα κάποια να πέφτουν για πολλους και διάφορους λογους χωρις να ευθύνεται απαραίτητα η κατασκευασια εταιρια.Στον ειδικο τύπο δημοσιευονταο τα πορισματα.Δεν είδαμε παρα τις πολλές συζητήσεις δημοσίευση πορισματων πχ για το δυστυχημα στη Μόσχα,αυτά τα δυστηχηματα αν και αφορυν απώλειες εκατονταδων ανθρώπων και περιουσιών δεν απασχολούν τον τυπο και δεν ασχολείται όσο θα έπρεπε με τα πορισματα αίτια γιατί μάλλον δεν προσφέρονται για μικροκομματικο λαϊκισμό;

Mad Max

Έχει δημοσιευτεί preliminary report απο τη NTSC της Ινδονησίας για την πτώση του MAX της Lion Air https://news.aviation-safety.net/2018/11/28/ntsc-indonesia-publishes-preliminary-report-on-jt610-boeing-737-max-8-accident/ Προς ενημέρωση σου, ένα πόρισμα ατυχηματος δεν εκδίδεται σε 4-5 μήνες. Χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο για τη διερεύνηση του ατυχήματος και σύνταξη του πορίσματος προς δημοσίευση. Πχ. το ατύχημα της Helios στο Γραμματικό έγινε 14 Αυγούστου του 2005 και το πόρισμα συντάχτηκε Νοέμβριο του 2006. Κάποιες ΥΠΑ δεν δημοσιεύουν καν τα πορίσματα, όπως η ΤDGCA στην Άγκυρα και δεν μαθαίνουμε ποτέ τι συνέβη παρα μόνο από φήμες και που δεν είναι και οι πιο αξιόπιστες πηγές! Μετά το ατύχημα της Lion Air τέλος Οκτώβρη η Boeing έστειλε bulletin στις εταιρίες για ενημέρωση των χειριστών και στις τεχνικές διευθύνσεις των εταιρειών για σχετικές εργασιες που πρέπει να εκτελεστούν, όπως τσεκ και αλλαγές κάποιων sensors που έχουν σχέση με τα ταχύμετρο και την ΑοΑ και που θα ξεκινήσουν τον Απρίλη και η FAA προς την Boeing για να αλλάξει τα βιβλία προσθέτοντας τη περιγραφή του MCAS στο section του flight controls. https://theaircurrent.com/wp-content/uploads/2018/11/boeing-737-max-service-bulletin-AOA.jpeg ΥΓ: Η διαδικασία αντιμετώπισης του προβλήματος είναι η ίδια με το Β737-800 NG, δεν αλλάζει κάτι. Απλά το σύστημα δεν περιγράφεται στα βιβλία, εκεί είναι το ατόπημα από την Boeing, οπότε οι χειριστές μέχρι το ατύχημα της Lion Air δεν γνωρίζαμε ότι υπάρχει στο αεροπλάνο. Επειδή είναι παρόμοιο σύστημα με το speed trim/Mach trim system των παλιών 737 Classic/NG η Boeing ορίζει την ίδια διαδικασία αντιμετώπισης του προβλήματος που ξερουμε από το παρελθόν. Όπως λες, ας περιμένουμε τα κουτιά να δούμε τι ακριβώς συνέβη, αν τα βρουν σε καλή κατάσταση βέβαια γιατί με 383 kts με ανώτατη τα 340 που έσκασε και άνοιξε κρατήρα και διαλύθηκε δε ξέρω σε τι κατάσταση θα τα βρουν για τις αποκωδικοποιήσεις!

Νίκος

Δύο ίδια περιστατικά. Απαιτείται άμεση καθήλωση μέχρι να βρεθεί η αιτία.

gk

Από τις φωτογραφίες του άρθρου φαίνεται ότι το αεροσκάφος διαλύθηκε κυριολεκτικά. Αυτό δείχνει είτε έκρηξη στο αέρα είτε (και το πιο πιθανό με τα μέχρι στιγμής στοιχεία) πρόσκρουση με μεγάλη ταχύτητα. Δεύτερο Boeing 737 Max που πέφτει σε λίγους μήνες. Πλήγμα για την εταιρεία.

Seirios

ΜΉΠΩΣ ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΗΛΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ??? ΜΈΧΡΙ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΤΟ ΑΙΤΙΟ...

Συμπτώσεις

δεν υπάρχουν στις αεροπορικές τραγωδίες. Ευτυχώς η Aegean αγορασε τα Α320 Neo.

tt

Δεν είμαι σίγουρος. Και τα max ηταν στο μενου. τελικα τις αγορασε;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

trump-erdogan

«Δεν θέλετε να είστε υπεύθυνος για τον σφαγιασμό χιλιάδων ανθρώπων κι εγώ δεν θέλω να είμαι υπεύθυνος για την καταστροφή της τουρκικής οικονομίας – Και θα το κάνω», αναφέρει μεταξύ άλλων ο Τραμπ απευθυνόμενος στον Ερντογάν