Τραγωδία της Ethiopian: Κίνα και Αιθιοπία «καθηλώνουν» όλα τα Boeing 737 τους - Τι απαντά ο κατασκευαστής

ethopia_ar

Δύο αεροπορικές τραγωδίες με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους εγείρουν ερωτήματα - Τα 96 κινεζικά 737 MAX θα ξαναπετάξουν όταν «υπάρξουν εγγυήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων» - Στάση αναμονής από την Boeing και την Ουάσινγκτον

Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε σήμερα πως οι έρευνες για την συντριβή του αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και δεν υπάρχει λόγος για να εκδώσει οδηγίες προς τους αερομεταφορείς που διαθέτουν τον τύπο 737 MAX 8, βάσει των πληροφοριών που διαθέτει έως τώρα.

«Η ασφάλεια αποτελεί την υπ’αριθμ. ένα προτεραιότητά μας και λαμβάνουμε κάθε μέριμνα για να κατανοήσουμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος, συνεργαζόμενοι στενά με τις ενδιαφερόμενες ομάδες και όλες τις αρχές ασφαλείας που εμπλέκονται», πρόσθεσε εκπρόσωπος της Boeing, σε δηλώσεις του που εστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο πρακτορείο Reuters.

Η ανακοίνωση αυτή εκδόθηκε μετά την απόφαση των κινεζικών αεροπορικών αρχών να καθηλώσουν σήμερα περίπου 100 Boeing Co 737 MAX 8, που αντιστοιχούν σε πάνω από το ένα τέταρτο των αεροσκαφών αυτού του τύπου που χρησιμοποιούνται σε όλον τον κόσμο.

Οι αρχές της Κίνας έδωσαν εντολή σήμερα στις αεροπορικές εταιρείες της χώρας να αναστείλουν τις πτήσεις των Boeing 737 MAX 8, μετά τη συντριβή, μία ημέρα νωρίτερα, ενός αεροσκάφους του τύπου που ανήκε στην Ethiopian Airlines και εκτελούσε δρομολόγιο από την Αντίς Αμπέμπα στο Ναϊρόμπι.

Η αξιοποίησή τους θα επαναληφθεί αφού επιβεβαιωθεί από τις αμερικανικές αρχές και από την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing ότι «ελήφθησαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων», τόνισε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.

Επικαλούμενη τη συντριβή της Κυριακής, καθώς και εκείνη άλλου αεροσκάφους του ίδιου τύπου που ανήκε στην ινδονησιακή εταιρεία Lion Air τον Οκτώβριο, η υπηρεσία διευκρίνισε πως η αναστολή τίθεται σε ισχύ σήμερα στις 18:00 τοπική ώρα (12:00 ώρα Ελλάδας).

Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, ένα Boeing 737 MAX 8 συνετρίβη μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του, εξέλιξη που εγείρει νέα ερωτήματα για αυτό το αεροσκάφος, που θεωρείται πολύ σημαντικό για την αμερικανική βιομηχανία.

Και οι 157 επιβαίνοντες, επιβάτες και μέλη του πληρώματος, στην πτήση των Αιθιοπικών Αερογραμμών σκοτώθηκαν χθες, επιβεβαίωσε η εταιρεία.

Η νέα τραγωδία ακολούθησε εκείνη της Λάιον στα τέλη Οκτωβρίου, όταν το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρίας χαμηλού κόστους κατέπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας με αποτέλεσμα να χαθούν 189 ανθρώπινες ζωές.

«Δεδομένου του γεγονότος ότι τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν Boeing 737 MAX 8 που είχαν παραδοθεί πρόσφατα έγιναν αμφότερα κατά τη φάση της απογείωσης, παρουσιάζουν ορισμένες ομοιότητες», επισήμανε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αιτιολογώντας την απόφασή της.

«Θα έλθουμε σε επαφή με την αμερικανική ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) και με την Boeing. Αφού μας επιβεβαιώσουν ότι λήφθηκαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για τις ασφάλεια των πτήσεων, θα ενημερώσουμε τις (κινεζικές) αεροπορικές εταιρείες ότι μπορούν να ξαναρχίσουν εμπορικές πτήσεις με τα Boeing 737 MAX 8», πρόσθεσε.

Το αεροσκάφους του τύπου αναφέρεται ορισμένες φορές με τον κωδικό 737-8.

cr


Η Boeing και η ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία Airbus ανταγωνίζονται σκληρά για την κυριαρχία στην κινεζική αγορά, τη δεύτερη μεγαλύτερη του κόσμου, που αναμένεται να γίνει μέσα στη δεκαετία του 2020 η μεγαλύτερη, ξεπερνώντας αυτή των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Η εντολή της κινεζικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας συνάδει με την πολιτική μηδενικής ανοχής που επιδεικνύει ως προς τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων.

Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν στους στόλους τους 96 αεροσκάφη 737 MAX.

Ένας αμερικανός αξιωματούχος, που μίλησε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς υπό τον όρο να μην κατονομαστεί, ανέφερε πως η Ουάσινγκτον δεν σχεδιάζει να επιβάλει το ίδιο μέτρο, διότι δεν γνωρίζει ακόμη τα αίτια των δύο δυστυχημάτων και διότι το ιστορικό της Boeing ως προς την ασφάλεια είναι καλό.

Στο μεταξύ η Singapore Airlines, μια θυγατρική της οποίας, η SilkAir, εκτελεί πτήσεις με 737 MAX, ανέφερε ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση αλλά τα αεροσκάφη του τύπου θα συνεχίσουν να πετούν κανονικά. Οι αρχές της Ινδονησίας ανέφεραν ότι επιτηρούν τις εταιρείες που εκτελούν πτήσεις με τα 737 MAX, ιδίως τη Λάιον και την Garuda, αλλά δεν σχεδιάζουν να καθηλώσουν τα αεροσκάφη αυτά στο έδαφος.


Και οι Αιθιοπικές αερογραμμές αναστέλουν τις πτήσεις των Boeing 737 MAX 8


Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές αποφάσισαν να κρατήσουν στο έδαφος τα Boeing Co 737 MAX 8 του στόλου της, μία ημέρα μετά την συντριβή ενός αεροσκάφους της αυτού του τύπου με 157 επιβαίνοντες, ενημερώνει η εταιρεία με ανάρτηση στον λογαριασμό της στο Twitter.

«Μολονότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια της συντριβής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε στο έδαφος τον συγκεκριμένο στόλο αεροσκαφών μας ως μέτρο επιπλέον προφυλάξεων», σημειώνει η αεροπορική εταιρεία.

Ο αιθιοπικός αερομεταφορέας διαθέτει άλλα τέσσερα 737 MAX 8, εξόν του αεροσκάφους που συνετρίβη χθες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης τροχιάς αεροπλάνων FlightRadar 24.

cr-2


Η Flydubai ανακοίνωσε πως εμπιστεύεται τα Boeing 737 του στόλου της

Η αεροπορική εταιρεία Flydubai ανακοίνωσε πως εξακολουθεί να εμπιστεύεται την αξιοπιστία των αεροσκαφών Boeing 737 του στόλου της, ανακοίνωσε εκπρόσωπός της μία ημέρα μετά την συντριβή ενός 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines.

Η Flydubai διαθέτει ικανό αριθμό Boeing 737 , μεταξύ αυτών και το μοντέλου MAX 8.

«Παρακολουθούμε την κατάσταση και συνεχίζουμε να είμαστε σε επαφή με την Boeing. Η ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων μας αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητά μας», τόνισε η ίδια εκπρόσωπος.

Οι κινεζικές αρχές, όπως και οι Ethiopian Airlines και Cayman Airways, ανακοίνωσαν πως θα κρατήσουν στο έδαφος τα αεροσκάφη 737 MAX 8 του στόλου τους.

ΣΧΟΛΙΑ (30)

Μεσάζοντας της Airbus

Τριβω τα χέρια μου! Χρυσες δουλειές θα κάνω!!!!

dev

τρεμω στην ιδεα πως κανουν unit tests. 2 πανομοιοτυπα ατυχηματα και μονο λιγες εταιριες τα καθηλωσαν ολα. Αν δεν το βρουν συντομα και συνεχισουν να πετανε σαν να μην τρεχει τιποτα, θα υπαρξει και τριτο.

Elefantas

Mayday νομιζω σε ψαχνει η πολιτικη αεροπορια των ΗΠΑ για να διαλευκανεις την υποθεση. Τ

ΚΡΜ3500

Μόλις έμαθαν oi Αμερικάνοι ότι έπεσε στην Αιθιοπία αμέσως έστειλαν εμπειρογνώμονες να τα κουκουλώσουν. Σου λέει Αιθιοπία καλά κρασιά. Αν όμως είχε πέσει σε Κίνα η Ρωσία... Ήδη από τη πρώτη μέρα έστειλαν άτομα να πάρουν τα μαύρα κουτιά.

Γιατί Boeing;

Η Αμερική είναι εχθρική στην Κίνα, άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να αγοράζονται αμερικάνικα και όχι ευρωπαϊκά αεροπλάνα από κινεζικές αεροπορικές εταιρείες.

God bless China

Οι αμερικανοί μάλλον περιμένουν να πέσει και τρίτο για να «σιγουρευτούν»...

Οταν το αεροπλανο πεφτει σε stall,

τοτε πεφτει με την κοιλια ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ΡΥΓΧΟΣ!

μπα

Μεγάλε άστο. Σε wing tip stall με τη κοιλιά πέφτει;

αν το software

ειναι για τα μπαζα τοτε και βγαζει λαθος ενδειξεις, τοτε ριχνει το ρυγχος προς τα κατω. Γιατι για τα μπαζα ειναι οταν εχουν 2 ιδια ατυχηματα ηδη λογω του συγκεκριμενου προβληματος... Λογω πολιτικου κοστους, αρνουνται οι υπηρεσιες να τα καθηλωσουν και προτιμουν να ρισκαρουν να μεταφερουν κοσμο μεχρι να βρουν παραλληλα το προβλημα. Αναρωτιεμαι ποιος ανεβαινει εν γνωση του πλεον σε max 8.

Airbus Love For Ever

Airbus και πάλι Airbus. Η Rolls Roys των αιθέρων. Ψάξτε να δείτε σε όλη την ιστορία ποια αεροσκάφη έχουνε ατυχήματα από αστοχίες και θα καταλάβετε. Μικροί ήμασταν και γεράσαμε να ακούμε για Boeing που πέφτουν. Και μη μου πείτε φταίει o μηχανικός και η συντήρηση γιατί και τα Airbus άνθρωποι τα συντηρούν όχι εξωγήινοι και μάλιστα πολλές φορές οι ίδιοι που συντηρούν τα Boeing. Μπράβο στην Aegean για τα νέα Airbuss A320 neο, A321 neo. Ήδη υπάρχουν Αμερικάνικες εταιρείες που αγόρασαν airbus.

Απορίας άξιο

Πώς καταφέρνουμε οι Έλληνες να ποδοσφαιροποιούμε ακόμα την επιλογή μεταξύ κατασκευαστριών εταιριών αεροσκαφών; Είναι να γελάει κανείς που έλεγε και ο μακαρίτης ο Συρίγος. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι δύο κολοσσοί που κατέχουν πλέον του 90% της αγοράς αεροσκαφών και κάποιοι μικρότεροι παίκτες. Πάντως το να προσπαθούμε να καθαγιάσουμε τη μία εταιρία και να δαιμονοποιήσουμε την άλλη είναι τουλάχιστον φαιδρό και χαρακτηριστικό ασχέτων. Αυτή τη στιγμή το νο1 αεροσκάφος σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων είναι το boeing 777. Σε 24 χρόνια εμπορικών πτήσεων πόσα 777 έχουν συντριβεί; 0 (μηδέν). Άρα δεν υπάρχει καλή και κακή εταιρία. Από την άλλη το max, το οποίο η boeing το εξέλιξε από τον παλαιότερο ίδιο τύπο, φτάνοντάς το κατασκευαστικά ενδεχομένως στα όριά του, προκειμένου να μη χάσει χρόνο και αφήσει εντελώς το πεδίο ελεύθερο στο airbus 320neo, φαίνεται ότι αντιμετωπίζει θέματα. Πάντως για όσους βλέπετε το airbus-boeing σαν Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός, να ξέρετε ότι στην πρώτη έκδοση του ανταγωνιστή του 737, του airbus a320, στην πρώτη του επίσημη δοκιμαστική πτήση σημειώθηκε ατύχημα με 3 νεκρούς. Αυτό σημαίνει ότι είναι το 320 κακό αεροσκάφος; Όχι βέβαια...Η πράξη απέδειξε ότι είναι πολύ αξιόπιστο. Το θέμα είναι ότι, προϊόντος του χρόνου, ο κίνδυνος, ο ανταγωνισμός να επισπεύδει την κυκλοφορία νέων τύπων αεροσκαφών, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την ασφάλεια, που διασφαλίζεται από χρονοβόρες και εξαντλητικές δοκιμές, ελλοχεύει.

Ότι πεις

Εσυ το ποδοσφαιροποίησες. Μια χαρά τα λέει ο Airbus. Όποτε πέφτει αεροπλάνο ακούμε Boeing. Τα υπόλοιπα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Enough said. Οι Αμερικανοτσολιαδες μια ζωή δικαιολογίες για τις Αμερικάνικες μπακατέλες. Ο κόσμος βλέπει ποια πέφτουν τα υπόλοιπα είναι να είχαμε να λέγαμε.

Πέστα

Όταν έβγαλε η Airbus το Beluga XL, η Boeing κορόιδευε ότι δεν υπάρχει περίπτωση αυτό το πράμα να πετάξει και όταν πέταξε το βούλωσαν. Σε λίγο θα βγάλουνε κύβο με φτερά και θα πετάει χαχαχαχα. Η να πούμε τι έλεγαν για το Α380.

Steve

Airbus για σιγουριά. Αλήθεια από Ιαπωνία μεριά made in Japan δεν θα δούμε?

Υψοφοβία

Θες να παίρνει ο αέρας τις λαμαρίνες και να χορεύεις ρούμπα στον αέρα?

Μπράβο στους Κινέζους

Ενώ εδώ τα πουλημένα κανάλια της τηλεόρασης δεν έλεγαν ποιας εταιρείας είναι το αεροπλάνο.

nionios

Το γεγονός ότι σε μικρό διάστημα υπήρξαν δυο πανομοιότυπα ατυχήματα με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους, φαίνεται ότι κάτι πάει πολύ στραβά. Κυρίως με την Boeing και λιγότερο με τους πιλότους. Για την Boeing επειδή φαίνεται ότι προέκυψαν δύο πανομοιότυπες βλάβες σε ένα νέο σύστημα που ενσωματώθηκε στα 737-το MCAS - και για τους πιλότους επειδή -έμμεσα κατα την Boeing- δεν αντιμετώπισαν σωστά ενα emergency. Η Boeing ενσωμάτωσε το MCAS ( Μanuevering Characteristics Augmentation System) στο 737 max, λόγω μεγαλύτερης και οικονομικότερης σχεδίασης του αεροσκάφους, το οποίο ενεργοποιείται κάτω από κάποιες προυποθεσεις και σκοπό έχει να αποφευχθει η απώλεια στήριξης του αεροσκάφους. Ετσι, σε περίπτωση ενεργοποίησης βάζει σε βύθιση το αεροσκάφος αυτόματα, ωθώντας τη "μουρη" του προς τα κάτω, μέχρι την εκ νέου ανάκτηση της ταχύτητας ή μέχρι του σημείου που οι πιλότοι θα επενεβαιναν με manual τρόπο παρακάμπτοντας το MCAS και απενεργοποιπωντας τον διακοπτη του εν λόγω συστήματος. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι πιλότοι λένε ότι δεν υπάρχει τίποτα μεσα στο βιβλίο του κατασκευαστή που να αναφέρει τον τρόπο λειτουργίας του mcas και οι δοκιμαστές της Boeing λενε ότι όλοι οι πιλότοι εκπαιδευονται σε τετοιες καταστασεις βλάβης. Επί του παρόντος κανείς δεν γνωρίζει εάν απλά η ένδειξη ΑΟΑ ήταν λανθασμένη και απλά ενεργοποιήθηκε το MCAS με αποτέλεσμα να σπρώξει τη μούρη του αεροσκάφους προς τα κάτω ή εάν μέσα στο κόκπιτ επικρατούσε η απόλυτη κόλαση από αλληλοσυγκρουόμενες ενδείξεις των οργάνων πτήσεως με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ερμηνευθούν και ως εκ τουτου να αντιμετωπιστουν σωστα απο τους πιλότους. Ειδικά εαν η πτηση ήταν μέσα σε σύννεφα και δεν υπήρχαν εξωτερικα σημεία αναφοράς , η κατάστα ση θα ηταν η απόλυτη κόλαση. Τα παραπάνω θα τα δείξουν τα κουτι, σε συντομο διαστημα, στον ιδιο τυπο αεροσκαφους που τροφοδοτεί τα computers του αεροσκαφους -ανεξαρτητα τον τροπο αντιμετωπισης απο του ςπιλοτους- ειναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. ΣΩΣΤΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΑΘΗΛΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.

nionios-παρακαλώ για διορθωση του "δαίμονος" του πληκτρολογίου

".......Επί του παρόντος κανείς δεν γνωρίζει εάν απλά η ένδειξη ΑΟΑ που τροφοδοτεί τα computers του αεροσκαφους ήταν λανθασμένη με συνέπεια την ενεργοποίηση του MCAS με αποτέλεσμα να σπρώξει τη μούρη του αεροσκάφους προς τα κάτω, εάν υπήρξε γενική βλάβη από τους αισθητήρες πτήσεωςκαι τους υπολογιστές που τροφοδοτούν ή εάν μέσα στο κόκπιτ επικρατούσε η απόλυτη κόλαση από αλληλοσυγκρουόμενες ενδείξεις των οργάνων πτήσεως με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ερμηνευθούν και ως εκ τουτου να αντιμετωπιστουν σωστα απο τους πιλότους. Ειδικά εαν η πτηση ήταν μέσα σε σύννεφα και δεν υπήρχαν εξωτερικα σημεία αναφοράς , η κατάσταση θα ηταν η απόλυτη κόλαση. Τα παραπάνω θα τα δείξουν τα flight data recorders στη διερευνηση, σε συντομο διαστημα. Πάντως εάν πρόκειται περί βλάβης, ειναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΥΠΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΣΕ ΤΟΣΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΕΣΤΗ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΕΙ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΣΩΣΤΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΑΘΗΛΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ.

Mad Max

nionios, MAYDAY, το MCAS, που το μάθατε όλοι και το πιπιλάτε, ξεκινά τη λειτουργία του κάτω από ορισμενες συνθήκες διαμόρφωσης του αεροπλάνου και συμπεριφοράς. Ενεργοποιείται όταν το αεροπλάνο δεν είναι στον αυτόματο και τα flaps να είναι up, σε μεγάλη γωνία ανόδου με την ταχύτητα να μειώνεται η και σε κλειστή στροφή. Για όλα αυτά λοιπόν ενεργοποιείται το MCAS και τριμαρει το αεροπλάνο βάζοντας τη μυτη κάτω για να αποκτήσει ταχύτητα και να αποφύγει την απώλεια στήριξης, stall! Εδώ προκυπτει άλλο θέμα. Εκ πρώτης όψεως το ατύχημα της ΕΤ φαίνεται να είναι κοπι παστε, που λέει και ο πολυς Πολακης του ΜΑΧ της Lion Air. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα γιατί τα 2 αεροπλάνα ήταν σε διαφορετική διαμόρφωση. Το πρώτο ΜΑΧ είχε καθαρίσει τα flaps, ήταν μαζεμένα, όποτε ενεργοποιήθηκε το MCAS όταν ο sensor της ταχύτητας έδωσε εσφαλμένο low speed στα FCC, (flight control computer). Της ET το MAX ήταν ακόμα με τα flaps κάτω, στο setting της απογείωσης γιατί το αεροπλάνο δεν έπιασε ποτέ το ύψος που έπρεπε για να μαζέψει τα flaps. Από την άλλη πάλι, η διαδικασία απογείωσης και αρχικής ανόδου από τον 07R στο Bole, το όνομα του αεροδρομίου της ADIS ABABA, για νοτιοανατολική πορεία προς Ναϊρόμπι, λέει αυστηρά ευθεία διαδρόμου ανερχόμενος στα 10500ft με max speed 215 kts και μετά δεξιά στροφή νότιοανατολικά για Ναϊρόμπι κλπ προορισμούς, ύψος το οποίο δεν έπιασε ποτέ. Το ύψομετρο του αεροδρομίου είναι 7625ft και το αεροπλάνο εφτασε μέχρι τα 8900 και έπεσε στα 8600, αυτά πάντα με τις ενδείξεις του FR24. Δλδ το αεροπλάνο πέταξε σε ένα μαξιμουμ ύψος 1300 ft πάνω από το έδαφος. Φίλος που με κάλεσε χτες βράδυ από Ντουμπάϊ που έχει φίλο που πετάει Β777 στην Ethiopian και ήταν στο holding point του διαδρόμου πίσω από το MAX περιμένοντας τη σειρά του για απογείωση του είπε ότι αμέσως μετά την απογείωση το MAX ανέφερε στον πυργο airspeed unreliable, ο πύργος τον γύρισε στο ρανταρ και δεν ξέρει μετά τι έγινε αφού ήταν σε άλλη συχνότητα. Έμαθε μετά την πτήση του για το ατύχημα. Άρα λοιπόν, με αυτά τα δεδομένα έχουμε πάλι θέμα με το sensor της ταχύτητας αφού έδωσε airspeed unreliable signal και εκεί κρίθηκε το επίπεδο του κυβερνήτη γιατί ο συγκυβερνήτης με 200 ώρες δε νομίζω να βοήθησε καθολου την κατάσταση.

Απορια

Το υψομετρο του αεροδρομιου 7625 μηπως ειναι ψηλο και αυτο σε συνδυασμο με το ζεστο κλιμα σημαινει αραιη ατμοσφαιρα στην οποια ειναι δυσκολο να γιναι απογειωση με αποτελεσμα να χρειαζονται μεγαλυτερες ταχητητες τις οποιες δυσκολευονται να πισουν τα αεροσκαφη; Και σημαινει max seed 125 Kts;,δεν ειναι λιγο αντικρουομενο και περιοριστικο αυτο για ενα βαρυφορτωμενο καυσιμα κοσμο κι αποσκευες αεροπλανο σε ζορια στην ανοδο;Μηπως ο περιορισμος ταχυτητας εχει να κανει με το θορυβο να μην ενοχλουνται κατοικημενες περιοχες ποιος ο λογος για max speed,μηπως το πληρωμα τηρωντας το λανθασμενο ισως max speed και βαζοντας το στα κομιπουτερ φλιπαρισε μονο του απο την αρχη την ταχυτητα και οταν το αεροπλανο δεν μπορουσε προσπσθησαν να το διορθωσουν αλλα ηταν ηδη χαμηλα και δεν ειχαν περιθορια;

Mad Max

Αγαπητέ μου Aπορια, Πολυ σωστή η σκέψη σου όσον αφορά το υψόμετρο του αεροδρομιου κλπ παραμέτρους για τους υπολογισμούς των επιδόσεων και ταχυτήτων για την απογείωση αλλά αυτά μας τα δίνει ετοιμα το ταμπλετ που έχουμε με το προγραμμα της Boeing για το performance όταν εμείς περάσουμε όλα τα δεδομένα επιλέγοντας το αεροδρόμιο αναχώρησης και γραφοντας το βάρος, τη θερμοκρασία, τη βαρομετρική, το διάδρομο, flap setting η optimum setting κ.α το προγραμμα σου δίνει κάποια δεδομένα μετά τους υπολογισμούς μαζι με τις ταχύτητες και δεν κάνει λάθος, πίστεψε με. Βαρύ δεν ήταν, εντάξει, 157 επιβάτες είχε, και καύσιμο για 2 ώρες περίπου πτήση για Nairobi + τα reserves = 2x2500/h=5 τόνοι+3.5τ τα reserves= 8.5t. Aν υποθέσουμε ότι είχε και της επιστροφής το καύσιμο+5.0t = περίπου τον υπολογίζω 14 τόνους καύσιμο. Το ΜΑΧ γεμίζει με 20.800 κιλά. Η ταχύτητα 215kts και όχι 125 που γραφεις είναι νορμαλ ταχύτητα για αυτά τα βάρη για την αρχική άνοδο και με flaps 1 αφού η minimum clean speed δλδ με flaps up είναι 220kts, και αυτή η ταχύτητα είναι υποχρεωτική για τη συγκεκριμένη αναχώρηση, όπως έγραψα, μέχρι τα 10500ft για να καθαρίσει εμπόδια, μικρή ταχύτητα/ μεγάλος βαθμός ανόδου, και όχι για θόρυβο, δεν είναι τόσο ευαίσθητοι στην Αφρική, δλδ 2900 πόδια από το έδαφος όπου και επιταχύνουμε και ανεβάζουμε flaps up! Αφού βρήκαν τα κουτιά θα μάθουμε τι ακριβώς έγινε, αν και φαντάζομαι, όπως έγραψα! Καλή 40στή να έχεις ! ΥΓ: Η θερμοκρασία ήταν χαμηλή γιατί ήταν πρωί και λόγω υψομέτρου, μόλις 16 βαθμούς και υψηλή βαρομετρική, 1029mb την ώρα αναχώρησης της πτήσης.

nionios

Αγαπητέ, δεν θα διαφωνήσω σχεδον σε τίποτα , εχεις περισσότερες πληροφορίες. Θα προσθέσω όμως ότι ανέφερα και την περίπτωση υπαρξης προβλήματος στους αισθητήρες πτήσεως πράγμα το οποίο περιλαμβάνει και το airspeed unreliable που παραθέτεις.Πάντως, όπως γνωρίζεις, εάν υπάρχει μόνο αυτό το emergency και αντιμετωπισθεί σωστά, τα αεροπλάνα ΄δεν πέφτουν από αναξιόπιστο ενδείκτη ταχύτητας. Στο FR 24 φαίνεται ότι δεν υπήρξε ποτέ σταθερός θετικός βαθμός ανόδου αλλά επανειλημένες προσπάθειες για επίτευξη ανόδου, ενώ εμφανίζεται και ένα διάστημα καθόδου. Η ground speed αυξανόταν συνεχώς μέχρι και τα 383 kts στο τέλος της καταγραφής και με βαθμό ανόδου σταθεροποιημένο για λίγο στα 2700 fpm περίπου. Αρα το αεροσκάφος προσπαθούσε επανειλημένα να κερδίσει ύψος αλλά γρήγορα επανερχόταν στον ορίζοντα με μηδενικό βαθμό ανόδου. Τώρα το ποιος δεν επέτρεπε να έχει το αεροσκάφος συνεχώς τον απαιτούμενο βαθμό ανόδου θα φανεί στη διερευνηση του ατυχηματος . Εάν δηλαδή ήταν ο κυβερνήτης ή το mcas το οποίο τοποθετούσε το αεροσκάφος σε κάθοδο μετά την άνοδο. Τα flaps μπορει να ήταν down , μπορει να ήταν και up - υπάρχει και το autoretract. Επίσης Ο κυβερνήτης μπορεί να ανεφερε airspeed unreliable όπως λές αλλά δεν ξέρουμε αν ήταν μόνο αυτό ή αν ήταν μόνο αυτή η βλάβη η οποία έγινε αντιληπτή και δεν ήταν για παράδειγμα και στην ΑΟΑ . Συμφωνώ ότι το επίπεδο του κυβερνήτη είναι το κλειδί .. Δεν αντιδικώ, σκέψεις παραθέτουμε αντί αφορισμών. Σε κάθε περίπτωση το mcas θεωρείται αμφιλεγόμενο πλέον ακόμη και από αμερικανούς. Περιμένουμε το αποτέλεσμα της διερεύνησης.

Mad Max

Αγαπητέ nionios, ούτε αντιδικούμε και φυσικά ούτε αφορίζουμε τέτοιες ώρες κάτω από τέτοιες συνθήκες, απλά όπως λες απόψεις εκφράζουμε προσπαθώντας να καταλάβουμε με τα δεδομένα που έχουμε τι συνέβη, αρκεί οι απόψεις να κινούνται εντος των πλαισίων της λογικής. Ξεκινάμε λοιπόν με το αν είχε flaps up η down για να δούμε αν λειτούργησε και το περίφημο MCAS. Όπως έγραψα στο προηγούμενο σχόλιο, το SID σε θέλει ευθεία διαδρόμου 10500ft πριν στρίψεις νότια και με max speed 215kts. Για το βάρος που είχε το αεροπλάνο δεν μπορούσε να μαζέψει τα flaps με 215 kts, είχε F1 αλλά και λόγω χαμηλού ύψους από το έδαφος, αν υποθέσουμε ότι η ταχύτητα ήταν μεγαλύτερη, που ήταν όπως φαίνεται να αυξάνει συνεχώς από αυτά που έχουμε στα χέρια μας. Auto retract στα flaps δεν έχει το 737, δεν είναι Αιρμπας! Οι ασταθείς βαθμοί ανόδου-καθόδου δε μου λένε τίποτα γιατί παρατηρώντας τους χρόνους οι βαθμοί είναι στιγμιαίοι. Το πιο σημαντικό είναι ότι με το που του έδωσε στο PFD λόγω faulty sensor Continuous or intermittent stick shaker on the affected side only. - Minimum speed bar (red and black) on the affected side only. - IAS DISAGREE alert - IAS DISAGREE alert - ALT DISAGREE alert - FEEL DIFF PRESS light και αν είχε και ΑoA indicator, γιατί δεν έχουν όλα, θα του έδινε και AOA DISAGREE alert στο PFD. Τη μόνη κίνηση που έπρεπε να κάνει ήταν, «you have control» και να έδινε το αεροπλάνο στο συγκυβερνήτη, όπως έκανε και ο κυβερνήτης της Lion Air στη πτήση πριν το ατύχημα και πήγαν στο προορισμό τους και γύρισαν μια χαρά και στην επόμενη το άλλο πλήρωμα το φουντάρισε, αλλά πως να δώσει το αεροπλάνο σε μια τέτοια κατάσταση σε ένα παιδάκι με 200 ώρες. Θα πρέπει να έγινε κόλαση μέσα στο κόκπιτ γιατί εκτός από τις ενδείξεις που είχαν θα είχαν και τα warnings από το GPWS που αλλάζει και την ψυχολογία σε τέτοιες καταστάσεις, too low terrain, too low gear etc, αστα να πάει στο διάολο! Το MCAS δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια εξελιγμένη μορφή του STS, speed trim system, που έχουν τα 737 και κάνουν την ίδια δουλειά εκτός από το να βάλει το αεροπλάνο σε nose down attitude για τις περιπτώσεις που αναφέραμε. Οι καιρικές συνθήκες ήταν άψογες και θα έπρεπε να το σώσει με airspeed unreliable εφαρμόζοντας αυτά που ήξερε και που λέει η Boeing, 10 μοίρες nose up για την αρχική άνοδο μετά το μάζεμα των flaps και 80% N1 στους κινητήρες σε πάει μια χαρά χωρίς κανένα πρόβλημα. Εδώ φαίνεται να είναι σχεδόν οριζοντιωμενος με μικρούς βαθμούς ανόδου-καθόδου στιγμιαία και προς το τέλος αυξάνει όταν βλέπει..

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

don12

Έπειτα από έρευνα 22 μηνών, ο ειδικός εισαγγελέας Ρόμπερτ Μάλερ δεν κατέληξε σε κάποιο συμπέρασμα για το αν ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος διέπραξε το αδίκημα της παρεμπόδισης δικαιοσύνης, όμως ταυτόχρονα δεν τον απαλλάσσει