Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Wefood: Τα σούπερ μάρκετ της Δανίας που πωλούν ληγμένα τρόφιμα
Wefood: Τα σούπερ μάρκετ της Δανίας που πωλούν ληγμένα τρόφιμα
Το πρώτο στους εννέα μήνες της λειτουργίας του δέχθηκε πάνω από 40 τόνους φαγητού, που σε άλλη περίπτωση θα είχαν καταστραφεί
Το σούπερ μάρκετ Wefood στη Δανία είναι μια τέτοια πρωτοβουλία, καθώς πουλά αποκλειστικά ληγμένα τρόφιμα σε φθαρμένες συσκευασίες. Η επιτυχία του μάλιστα ήταν τέτοια, που πριν από λίγες μέρες άνοιξε και δεύτερο κατάστημα στην Κοπεγχάγη.
Το πρώτο στους εννέα μήνες της λειτουργίας του δέχθηκε πάνω από 40 τόνους φαγητού, που σε άλλη περίπτωση θα είχαν καταστραφεί.
Η πώληση ληγμένου φαγητού είναι νόμιμη στη Δανία, εφόσον οι πωλητές έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας ή άμεσος κίνδυνος για την υγεία των αγοραστών. «Κοιτάμε, μυρίζουμε και πιάνουμε το προϊόν για να βεβαιωθούμε ότι είναι ακόμα καταναλώσιμο» εξηγεί ο διευθυντής του πρότζεκτ, Μπάσελ Χμέινταν.
Τα τρόφιμα πωλούνται σε χαμηλές τιμές έως και 50% κάτω από την αρχική τιμή για να μην καταλήγουν στα σκουπίδια και δωρίζονται στο Wefood από παραγωγούς, εξαγωγικές εταιρείες και τοπικά σούπερ μάρκετ. Τα συλλέγουν οι υπάλληλοί του που είναι εθελοντές και τα κέρδη του σούπερ μάρκετ διοχετεύονται σε φιλανθρωπικές οργανώσεις εξάλλου το εγχείρημα έχει αναλάβει η μη κερδοσκοπική οργάνωση DanChurchAid.
Κι επειδή τα ράφια γεμίζουν με ό,τι δωρίζεται καθημερινά, οι πελάτες άλλοτε μπορεί να βρεθούν σ’ ένα... βουνό από ποπ κορν, αλλά να μην υπάρχουν καθόλου φρούτα. Πάντως, το σούπερ μάρκετ δεν προσελκύει μόνο όσους έχουν μειωμένο μπάτζετ για τις καθημερινές αγορές τους, αλλά και όσους έχουν περιβαλλοντικές ανησυχίες ή που θέλουν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της σπατάλης.
Ευρώπη
Το πρώτο στους εννέα μήνες της λειτουργίας του δέχθηκε πάνω από 40 τόνους φαγητού, που σε άλλη περίπτωση θα είχαν καταστραφεί.
Η πώληση ληγμένου φαγητού είναι νόμιμη στη Δανία, εφόσον οι πωλητές έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας ή άμεσος κίνδυνος για την υγεία των αγοραστών. «Κοιτάμε, μυρίζουμε και πιάνουμε το προϊόν για να βεβαιωθούμε ότι είναι ακόμα καταναλώσιμο» εξηγεί ο διευθυντής του πρότζεκτ, Μπάσελ Χμέινταν.
Τα τρόφιμα πωλούνται σε χαμηλές τιμές έως και 50% κάτω από την αρχική τιμή για να μην καταλήγουν στα σκουπίδια και δωρίζονται στο Wefood από παραγωγούς, εξαγωγικές εταιρείες και τοπικά σούπερ μάρκετ. Τα συλλέγουν οι υπάλληλοί του που είναι εθελοντές και τα κέρδη του σούπερ μάρκετ διοχετεύονται σε φιλανθρωπικές οργανώσεις εξάλλου το εγχείρημα έχει αναλάβει η μη κερδοσκοπική οργάνωση DanChurchAid.
Κι επειδή τα ράφια γεμίζουν με ό,τι δωρίζεται καθημερινά, οι πελάτες άλλοτε μπορεί να βρεθούν σ’ ένα... βουνό από ποπ κορν, αλλά να μην υπάρχουν καθόλου φρούτα. Πάντως, το σούπερ μάρκετ δεν προσελκύει μόνο όσους έχουν μειωμένο μπάτζετ για τις καθημερινές αγορές τους, αλλά και όσους έχουν περιβαλλοντικές ανησυχίες ή που θέλουν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της σπατάλης.
Ευρώπη
Η ιδέα του Wefood βρήκε μιμητές και στην Αγγλία με το σούπερ μάρκετ Real Junk Food Project που άνοιξε τον Σεπτέμβριο κοντά στο Λιντς. Ωστόσο, κύριος στόχος του είναι να βοηθήσει τους φτωχούς και γι’ αυτό σύνθημά του είναι «πληρώστε ό,τι μπορείτε και θέλετε».
Επίσης, από τον περασμένο Φεβρουάριο απαγορεύεται δια νόμου στη Γαλλία να πετούν τα σούπερ μάρκετ τα απούλητα προϊόντα τους. Τα καταστήματα υποχρεούνται να δωρίζουν τα είδη διατροφής σε φιλανθρωπικά ιδρύματα και τράπεζες τροφίμων, αντί να τα καταστρέφουν ρίχνοντας πάνω τους χλωρίνη ή να τα πετούν στις χωματερές.
Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινείται και η Ιταλία από το καλοκαίρι, οπότε και ψηφίστηκαν μέτρα σύμφωνα με τα οποία οι επιχειρήσεις που θα χαρίζουν ληγμένα τρόφιμα δεν θα αντιμετωπίζουν κυρώσεις, ενώ θα πληρώνουν λιγότερο φόρο όσο περισσότερα τρόφιμα δίνουν. Επίσης, οι αγρότες θα μπορούν να δωρίζουν προϊόντα τους που δεν έχουν πωληθεί σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.
Σχέδιο δράσης για την καταπολέμηση της σπατάλης παρουσίασε πρόσφατα και η Κομισιόν, το οποίο περιλαμβάνει την ανάπτυξη μεθοδολογίας για το μέτρημα της σπατάλης, μια ευρωπαϊκή πλατφόρμα για τις απώλειες του φαγητού, τη διευκόλυνση της δωρεάς τροφίμων και τη βελτίωση της σήμανσης της ημερομηνίας.
Η Επιτροπή προτείνει επίσης μια νέα νομοθεσία, η οποία θα ζητεί από τα κράτη-μέλη να παρακολουθούν τα επίπεδα των αποβλήτων τροφίμων σε κάθε στάδιο της αλυσίδας εφοδιασμού τους και να υποβάλλουν σχετική έκθεση.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
1,3 δισ. τόνοι Καταλήγουν στα σκουπίδια σε παγκόσμια κλίμακα.
88 εκατ. τόνοι χάνονται ετησίως στην ΕΕ, σχεδόν το 20% του παραγόμενου φαγητού, με κόστος στα 143 δισεκατομμύρια ευρώ και περιβαλλοντικό κόστος στο 8% της παγκόσμιας εκπομπής ρύπων.
179 κιλά σπαταλά κάθε χρόνο ένας Ευρωπαίος, πετώντας ουσιαστικά στα σκουπίδια 590 ευρώ ανά νοικοκυριό.
7,1 εκατ. τόνοι καταλήγουν κάθε χρόνο στα σκουπίδια στη Γαλλία, 67% των οποίων προέρχονται από τους καταναλωτές, 15% από τα εστιατόρια και 11% από καταστήματα.
700 χιλ. τόνοι πετιούνται στα σκουπίδια κάθε χρόνο στη Δανία.
Επίσης, από τον περασμένο Φεβρουάριο απαγορεύεται δια νόμου στη Γαλλία να πετούν τα σούπερ μάρκετ τα απούλητα προϊόντα τους. Τα καταστήματα υποχρεούνται να δωρίζουν τα είδη διατροφής σε φιλανθρωπικά ιδρύματα και τράπεζες τροφίμων, αντί να τα καταστρέφουν ρίχνοντας πάνω τους χλωρίνη ή να τα πετούν στις χωματερές.
Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινείται και η Ιταλία από το καλοκαίρι, οπότε και ψηφίστηκαν μέτρα σύμφωνα με τα οποία οι επιχειρήσεις που θα χαρίζουν ληγμένα τρόφιμα δεν θα αντιμετωπίζουν κυρώσεις, ενώ θα πληρώνουν λιγότερο φόρο όσο περισσότερα τρόφιμα δίνουν. Επίσης, οι αγρότες θα μπορούν να δωρίζουν προϊόντα τους που δεν έχουν πωληθεί σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.
Σχέδιο δράσης για την καταπολέμηση της σπατάλης παρουσίασε πρόσφατα και η Κομισιόν, το οποίο περιλαμβάνει την ανάπτυξη μεθοδολογίας για το μέτρημα της σπατάλης, μια ευρωπαϊκή πλατφόρμα για τις απώλειες του φαγητού, τη διευκόλυνση της δωρεάς τροφίμων και τη βελτίωση της σήμανσης της ημερομηνίας.
Η Επιτροπή προτείνει επίσης μια νέα νομοθεσία, η οποία θα ζητεί από τα κράτη-μέλη να παρακολουθούν τα επίπεδα των αποβλήτων τροφίμων σε κάθε στάδιο της αλυσίδας εφοδιασμού τους και να υποβάλλουν σχετική έκθεση.
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
1,3 δισ. τόνοι Καταλήγουν στα σκουπίδια σε παγκόσμια κλίμακα.
88 εκατ. τόνοι χάνονται ετησίως στην ΕΕ, σχεδόν το 20% του παραγόμενου φαγητού, με κόστος στα 143 δισεκατομμύρια ευρώ και περιβαλλοντικό κόστος στο 8% της παγκόσμιας εκπομπής ρύπων.
179 κιλά σπαταλά κάθε χρόνο ένας Ευρωπαίος, πετώντας ουσιαστικά στα σκουπίδια 590 ευρώ ανά νοικοκυριό.
7,1 εκατ. τόνοι καταλήγουν κάθε χρόνο στα σκουπίδια στη Γαλλία, 67% των οποίων προέρχονται από τους καταναλωτές, 15% από τα εστιατόρια και 11% από καταστήματα.
700 χιλ. τόνοι πετιούνται στα σκουπίδια κάθε χρόνο στη Δανία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα