Ο πρωθυπουργός, τα υποβρύχια και οι μίζες

Ο πρωθυπουργός, τα υποβρύχια και οι μίζες

Απαγορεύτηκε για τρεις μήνες η έκδοση δύο εφημερίδων της αντιπολίτευσης στη Μαλαισία λίγες μέρες πριν το διορισμό νέου πρωθυπουργού στη χώρα.

Στην ημι-αυταρχική Μαλαισία τα ΜΜΕ ελέγχονται από την κυβέρνηση που βρίσκεται στην εξουσία επί 51 χρόνια  από την ανεξαρτησία της μέχρι σήμερα.

Πριν δύο ημέρες η “Harakah” που υποστηρίζει το Ισλαμικό κόμμα PAS  και η “Suara Keadilan” του κοσμικού κόμμ

Ο πρωθυπουργός, τα υποβρύχια και οι μίζες

Απαγορεύτηκε για τρεις μήνες η έκδοση δύο εφημερίδων της αντιπολίτευσης στη Μαλαισία λίγες μέρες πριν το διορισμό νέου πρωθυπουργού στη χώρα.

Στην ημι-αυταρχική Μαλαισία τα ΜΜΕ ελέγχονται από την κυβέρνηση που βρίσκεται στην εξουσία επί 51 χρόνια  από την ανεξαρτησία της μέχρι σήμερα.

Πριν δύο ημέρες η “Harakah” που υποστηρίζει το Ισλαμικό κόμμα PAS  και η “Suara Keadilan” του κοσμικού κόμματος Keadilan, έλαβαν γραπτές εντολές για την επί τρίμηνο διακοπή τους μετά από «ενοχλητιά δημοσιεύματα».

Στο τέλος της εβδομάδας διοργανώνεται το συνέδριο του κυβερνώντος Οργανισμού Ηνωμένου Μαλαισιανού Έθνους (UMNO) και ο μέχρι τώρα αναπληρωτής πρωθυπουργός Νατζίμπ Ραζάκ θα οριστεί πρωθυπουργός.

Ο νέος πρωθυπουργός θα κληθεί να κερδίσει τη χαμένη εμπιστοσύνη προς την κυβέρνηση, όμως ο ίδιος έχει ανάμιξη σε σκάνδαλα και επιπλέον κατηγορείται για συμμετοχή στη δολοφονία μιας νεαρής γυναίκας.

Κλείσιμο

Η υπόθεση ξεκινά το 2002 όταν η γαλλική εξοπλιστική Armaris που αργότερα συγχωνεύτηκε με την DCNS υπέγραψε σύμβαση ύψους 937 εκατ. λιρών με τη Μαλαισία για παράδοση τριών υποβρυχίων.

Το 2006 η  Armaris πλήρωσε στη μαλαισιανή εταιρεία Perimekar ποσό 107 εκατ. λιρών και η αντιπολίτευση κατηγόρησε τον ιδιοκτήτη της Perimekar Αμπντούλ Ραζάκ Μπαγκίντα για μίζα.

Ο Μπαγκίντα ήταν στενός φίλος του Νατζίμπ Ραζάκ που τότε ήταν υπουργός Άμυνας, όμως  ο άνθρωπος που θα γίνει σε λίγο πρωθυπουργός αρνήθηκε κάθε σχέση με τη μίζα των υποβρυχίων και υποστήριξε ότι η Perimekar πληρώθηκε για «παροχή υπηρεσιών».

Ο «πολιτικός αναλυτής» Μπαγκίντα που σήμερα «σπουδάζει» στην Οξφόρδη είχε εκείνη την εποχή ερωτικό δεσμό με το 28χρονο μοντέλο μογγολικής καταγωγής Αλταντούγια Σάριμπου από την Αγ. Πετρούπολη και ταξίδευε μαζί της στη Γαλλία οδηγώντας τη Ferrari του.

Μετά τη διάλυση της σχέσης η Σάριμπου πήγε στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας και ζήτησε μερίδιο 345.000 λιρών (500.000 δολάρια) από τη μίζα των υποβρυχίων.

Δύο φρουροί του Μπαγκίντα την απομάκρυναν από το αφεντικό τους όμως η νεαρή γυναίκα βρέθηκε αργότερα νεκρή σε δάσος με σφαίρες στο κεφάλι και το σώμα ανατιναγμένο από στρατιωτικά εκρηκτικά.

Οι φρουροί του Μπαγκίντα δικάστηκαν από δικαστήριο της Μαλαισίας για το φόνο της Σαρίμπου και η απόφαση που μπορεί να τους οδηγήσει στην κρεμάλα αναμένεται να εκδοθεί στις αρχές Απριλίου.

Ο ίδιος ο Μπαγκίντα δικάστηκε ως ηθικός αυτουργός για τη δολοφονία της Σαρίμπου και αθωώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο.

Η Γαλλική δικαιοσύνη ερευνά τη DCNS για το σκάνδαλο διαφθοράς με τη μίζα των υποβρυχίων και υπάρχει κατάθεση πληροφοριοδότη που γνωρίζει λεπτομέρειες για τη βιομηχανική κατασκοπεία και τις δωροδοκίες.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης