Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Ισπανία: Κόβουν τις ταχύτητες για να γλιτώσουν βενζίνη!
Η Ισπανία είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εξάρτηση σε εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα, αφού το 84% της ενέργειάς της κατ’ έτος καλύπτεται από εισαγωγές, κυρίως πετρελαίου. Αποτέλεσμα αυτού είναι να αντιμετωπίζει σήμερα το πιο πιεστικό πρόβλημα από τις αλματώδεις αυξήσεις στην τιμή του μαύρου χρυσού, να βλέπει το έλλειμμά της να εκτινάσσεται λόγω του απογοητευτικού της ενεργειακού ισοζυγίου και να αναζητά εναγωνίως λύση. Μια λύση που οι υπεύθυνοι του οικονομικού της επιτελείου θεωρούν
Η Ισπανία είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη εξάρτηση σε εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα, αφού το 84% της ενέργειάς της κατ’ έτος καλύπτεται από εισαγωγές, κυρίως πετρελαίου. Αποτέλεσμα αυτού είναι να αντιμετωπίζει σήμερα το πιο πιεστικό πρόβλημα από τις αλματώδεις αυξήσεις στην τιμή του μαύρου χρυσού, να βλέπει το έλλειμμά της να εκτινάσσεται λόγω του απογοητευτικού της ενεργειακού ισοζυγίου και να αναζητά εναγωνίως λύση. Μια λύση που οι υπεύθυνοι του οικονομικού της επιτελείου θεωρούν πως βρήκαν!
Για την ακρίβεια, πρόκειται για ένα πλέγμα μέτρων αντιμετώπισης της ενεργειακής της κρίσης, μέτρων ριζοσπαστικών και ως εκ τούτου απεχθέστατων για το κοινωνικό σύνολο. Ή έστω για μια μεγάλη μερίδα των πολιτών της χώρας, πρωτίστως των αυτοκινητιστών.
Οχι, οι οικονομολόγοι της ισπανικής κυβέρνησης δεν οραματίστηκαν νέους φόρους στα καύσιμα! Οραματίστηκαν όμως σχεδόν… σταματημένα αυτοκίνητα, δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 80 χιλιόμετρα την ώρα και… ιδρωμένους υπαλλήλους και πολίτες!
Ο λόγος για ένα νέο σχέδιο νόμου που τέθηκε προς ψήφιση στην ισπανική Βουλή, το οποίο περιλαμβάνει σειρά μέτρων για την περιστολή της ενεργειακής σπατάλης. Και κάπου εδώ σταματά ο νους του ανθρώπου και αρχίζει να οργιάζει η φαντασία του νομοθέτη. Στον δύσκολο ρόλο της αιτιολόγησης των μέτρων αυτών βρέθηκε ο υπουργός Βιομηχανίας της ισπανικής κυβέρνησης κύριος Μιγκέλ Σεμπάστιαν, ο οποίος ενημέρωσε τους έκπληκτους δημοσιογράφους και το… αγανακτισμένο κοινό πως εφεξής μειώνονται δραστικά τα όρια ταχύτητας τόσο στις πόλεις όσο και στις εθνικές οδούς: 40 χιλιόμετρα την ώρα στις πόλεις και 80 χιλιόμετρα στο εθνικό δίκτυο. Γιατί; Μα διότι «κάθε φορά που ένας οδηγός πατάει το γκάζι του αυτοκινήτου του επιβαρύνει το ΑΕΠ της χώρας του και αυξάνει την ανεργία (!)».
Και 50 εκατ. λάμπες φθορισμού
Εφεξής επίσης -για την ακρίβεια σε ορίζοντα 4 ετών, οπότε και θα υλοποιηθούν όλες οι ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου- τα δημόσια φώτα (οι κολώνες φωτισμού στους δρόμους και στους κοινόχρηστους χώρους, αλλά και επιλεγμένα φανάρια ρύθμισης της κυκλοφορίας) είτε θα καταργηθούν (!) είτε θα αντικατασταθούν με λαμπτήρες νέας τεχνολογίας και μικρότερης ενεργειακής κατανάλωσης. Επίσης, η κυβέρνηση θα μοιράσει στους πολίτες περισσότερους από 50 εκατ. τέτοιους λαμπτήρες για να αντικαταστήσουν τις παλαιές λάμπες πυρακτώσεως στα σπίτια τους!
Ταυτόχρονα, θα επιμηκυνθεί το ωράριο κυκλοφορίας όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς ώστε οι πολίτες να περιορίσουν τη χρήση των ιδιωτικών αυτοκινήτων τους. Μόνο που και τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Ισπανίας θα κινούνται με μικρότερη (;) μέση ωριαία ταχύτητα για να εξοικονομούν καύσιμα.
Τέλος, μέχρι το 2014 η ισπανική κυβέρνηση θα φέρει στη Βουλή νόμο με τον οποίο θα δίνει κίνητρα για την αντικατάσταση του σημερινού στόλου αυτοκινήτων της χώρας με όσο το δυνατόν περισσότερα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας. Επίσης στο ίδιο διάστημα ο στόλος των κυβερνητικών αυτοκινήτων θα έχει αντικατασταθεί τουλάχιστον κατά το ένα πέμπτο του με υβριδικά οχήματα.
Κι αν στο άκουσμα όλων αυτών των μέτρων οι Ισπανοί ίδρωσαν, θα πρέπει να προσέξουν καθώς από τις επόμενες μέρες κιόλας τα κλιματιστικά στους δημόσιους χώρους (υπηρεσίες, Δήμοι, κτλ) θα απαγορεύεται να λειτουργούν σε θερμοκρασία χαμηλότερη των 26 βαθμών Κελσίου. Για να γλιτώσει η χώρα τη σπατάλη ηλεκτρισμού…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr