Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Πιο φιλότεχνοι οι Κινέζοι από τους Βρετανούς
Πιο φιλότεχνοι οι Κινέζοι από τους Βρετανούς
Η Κίνα ξεπέρασε πέρυσι τη Βρετανία ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά έργων τέχνης και αντικών του κόσμου, σύμφωνα με μια νέα έκθεση
Η Κίνα ξεπέρασε πέρυσι τη Βρετανία ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά έργων τέχνης και αντικών του κόσμου, σύμφωνα με μια νέα έκθεση, και βρετανοί υπεύθυνοι του χώρου της τέχνης εξέφρασαν την ανησυχία ότι μια επιβολή εισφοράς από την ΕΕ, που προβλέπεται για το 2012, θα μπορούσε να υπονομεύσει περαιτέρω τη θέση της.
Στην έκθεση αυτή με τίτλο "Η παγκόσμια αγορά της τέχνης, το 2010: Κρίση και ανάκαμψη", υπογραμμίζεται ότι οίκοι δημοπρασιών και οι διεθνείς ντίλερς είδαν όλο το περασμένο έτος μια απότομη αύξηση του αριθμού των πλουσίων κινέζων αγοραστών, και, μαζί με αυτούς, και των τιμών.
Η έκθεση, που παραγγέλθηκε από το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Καλών Τεχνών, εκτιμά την αξία της παγκόσμιας αγοράς έργων τέχνης και αντικών το 2010 σε 43 δισ. ευρώ (60 δισεκατομμύρια δολάρια), αύξηση κατά 52% από το 2009 που οι αξίες υποχώρησαν, ως αποτέλεσμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
"Η περίοδος από το 2008 έως το 2010 υπήρξε (περίοδος) κρίσης και ανάκαμψης για την αγορά έργων τέχνης και αντικών", αναφέρεται στην έκθεση που δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα. "Οι δαπάνες πολυτελείας συρρικνώθηκαν παρά πολύ σε πολλές χώρες κατά τη διάρκεια του 2009, ωστόσο το 2010 έφερε τα πρώτα σημάδια της οικονομικής ανάκαμψης με την ανάκτησης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και με τους κινέζους καταναλωτές να οδηγούν την ανάπτυξη σε πολλούς τομείς αγαθών πολυτελείας".
Η έκθεση υπογραμμίζει τις ανησυχίες στη Βρετανία, ότι ένας φόρος της ΕΕ για την τέχνη που θα επιβληθεί το 2012 θα μπορούσε να βλάψει περαιτέρω την ικανότητα της χώρας να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από το εξωτερικό.
Μια εισφορά της ΕΕ για την πώληση των έργων ζώντων καλλιτεχνών επιβλήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2006, και, σύμφωνα με τη Βρετανική Ομοσπονδία Αγοράς Τέχνης, ήταν ένας "σημαντικός παράγοντας" πίσω από υποχώρηση του μεριδίου της χώρας στη σύγχρονη αγορά έργων τέχνης.
Στην έκθεση αυτή με τίτλο "Η παγκόσμια αγορά της τέχνης, το 2010: Κρίση και ανάκαμψη", υπογραμμίζεται ότι οίκοι δημοπρασιών και οι διεθνείς ντίλερς είδαν όλο το περασμένο έτος μια απότομη αύξηση του αριθμού των πλουσίων κινέζων αγοραστών, και, μαζί με αυτούς, και των τιμών.
Η έκθεση, που παραγγέλθηκε από το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Καλών Τεχνών, εκτιμά την αξία της παγκόσμιας αγοράς έργων τέχνης και αντικών το 2010 σε 43 δισ. ευρώ (60 δισεκατομμύρια δολάρια), αύξηση κατά 52% από το 2009 που οι αξίες υποχώρησαν, ως αποτέλεσμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
"Η περίοδος από το 2008 έως το 2010 υπήρξε (περίοδος) κρίσης και ανάκαμψης για την αγορά έργων τέχνης και αντικών", αναφέρεται στην έκθεση που δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα. "Οι δαπάνες πολυτελείας συρρικνώθηκαν παρά πολύ σε πολλές χώρες κατά τη διάρκεια του 2009, ωστόσο το 2010 έφερε τα πρώτα σημάδια της οικονομικής ανάκαμψης με την ανάκτησης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και με τους κινέζους καταναλωτές να οδηγούν την ανάπτυξη σε πολλούς τομείς αγαθών πολυτελείας".
Η έκθεση υπογραμμίζει τις ανησυχίες στη Βρετανία, ότι ένας φόρος της ΕΕ για την τέχνη που θα επιβληθεί το 2012 θα μπορούσε να βλάψει περαιτέρω την ικανότητα της χώρας να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από το εξωτερικό.
Μια εισφορά της ΕΕ για την πώληση των έργων ζώντων καλλιτεχνών επιβλήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2006, και, σύμφωνα με τη Βρετανική Ομοσπονδία Αγοράς Τέχνης, ήταν ένας "σημαντικός παράγοντας" πίσω από υποχώρηση του μεριδίου της χώρας στη σύγχρονη αγορά έργων τέχνης.
Σύμφωνα με τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 2012 η εισφορά αυτή θα επεκταθεί στη Βρετανία στις πωλήσεις των έργων καλλιτεχνών που έχουν πεθάνει εντός των τελευταίων 70 ετών, επηρεάζοντας τους αγαπημένους των δημοπρασιών όπως ο Πάμπλο Πικάσο και ο Αλμπέρτο Τζιακομέτι.
Η θέση της Βρετανίας υπό απειλή Ο 'Αντονι Μπράουν, πρόεδρος της Βρετανικής Ομοσπονδίας Αγοράς Τέχνης, κάλεσε την κυβέρνηση να αναλάβει "αποφασιστική δράση" στις Βρυξέλλες για να εξασφαλιστεί ο θεμιτός ανταγωνισμός.
"Μόνο η ΕΕ επιβάλει αυτήν την εισφορά--που δεν υπάρχει στην Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες ή την Ελβετία, τους κύριους διεθνείς ανταγωνιστές μας", δήλωσε ο Μπράουν. "Δυστυχώς για μας, η ΕΕ έβαλε το κάρο μπροστά από το άλογο.
Θα έπρεπε να είχε εξασφαλίσει μία παγκόσμια συμφωνία πριν πάει μόνη της κι επιβάλει αυτή την προσαύξηση στην Ευρώπη", πρόσθεσε.
Η έκθεση για την αγορά έργων τέχνης υπολογίζει το κόστος αποστολής των έργων σε μη "κοινοτικές" αγορές για πώληση για την αποφυγή της εισφοράς, και διαπιστώνει ότι θα άξιζε τον κόπο για έναν πωλητή να στείλει οποιοδήποτε έργο τέχνης αξίας 40.000 ευρώ ή περισσότερο στη Νέα Υόρκη.
Στην έκθεση αναφέρεται επίσης ότι η αξία της αγοράς έργων τέχνης της Κίνας σχεδόν διπλασιάστηκε το 2010, και ότι το μερίδιό της στις παγκόσμιες επιχειρηματικές συναλλαγές στον τομέα αυτό έφθασε το 23% πέρυσι, ξεπερνώντας την 22% της Βρετανίας.
Αυτό εξακολουθεί να είναι κατά κάποιο τρόπο μπροστά από την επόμενη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά, τη Γαλλία, η οποία αντιπροσωπεύει το 6%. Οι ΗΠΑ παραμένουν ο παγκόσμιος ηγέτης με μερίδιο 34%.
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι έμποροι πραγματοποίησαν το 51% των πωλήσεων έργων τέχνης σε παγκόσμιο επίπεδο, έναντι 49% που έγιναν από οίκους δημοπρασιών. Η ίδια πηγή τονίζει ότι οι γκαλερί βρίσκονται σε φθίνουσα πορεία.
Η θέση της Βρετανίας υπό απειλή Ο 'Αντονι Μπράουν, πρόεδρος της Βρετανικής Ομοσπονδίας Αγοράς Τέχνης, κάλεσε την κυβέρνηση να αναλάβει "αποφασιστική δράση" στις Βρυξέλλες για να εξασφαλιστεί ο θεμιτός ανταγωνισμός.
"Μόνο η ΕΕ επιβάλει αυτήν την εισφορά--που δεν υπάρχει στην Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες ή την Ελβετία, τους κύριους διεθνείς ανταγωνιστές μας", δήλωσε ο Μπράουν. "Δυστυχώς για μας, η ΕΕ έβαλε το κάρο μπροστά από το άλογο.
Θα έπρεπε να είχε εξασφαλίσει μία παγκόσμια συμφωνία πριν πάει μόνη της κι επιβάλει αυτή την προσαύξηση στην Ευρώπη", πρόσθεσε.
Η έκθεση για την αγορά έργων τέχνης υπολογίζει το κόστος αποστολής των έργων σε μη "κοινοτικές" αγορές για πώληση για την αποφυγή της εισφοράς, και διαπιστώνει ότι θα άξιζε τον κόπο για έναν πωλητή να στείλει οποιοδήποτε έργο τέχνης αξίας 40.000 ευρώ ή περισσότερο στη Νέα Υόρκη.
Στην έκθεση αναφέρεται επίσης ότι η αξία της αγοράς έργων τέχνης της Κίνας σχεδόν διπλασιάστηκε το 2010, και ότι το μερίδιό της στις παγκόσμιες επιχειρηματικές συναλλαγές στον τομέα αυτό έφθασε το 23% πέρυσι, ξεπερνώντας την 22% της Βρετανίας.
Αυτό εξακολουθεί να είναι κατά κάποιο τρόπο μπροστά από την επόμενη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά, τη Γαλλία, η οποία αντιπροσωπεύει το 6%. Οι ΗΠΑ παραμένουν ο παγκόσμιος ηγέτης με μερίδιο 34%.
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι έμποροι πραγματοποίησαν το 51% των πωλήσεων έργων τέχνης σε παγκόσμιο επίπεδο, έναντι 49% που έγιναν από οίκους δημοπρασιών. Η ίδια πηγή τονίζει ότι οι γκαλερί βρίσκονται σε φθίνουσα πορεία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα