Κανόνες διατροφής για να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις το καλοκαίρι

trofima

Ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος Χάρης Γεωργακάκης μας δίνει χρήσιμα «tips» για τη σωστή συντήρηση και διαχείριση των τροφίμων, αλλά και για τις κατάλληλες διατροφικές επιλογές, όταν τρώμε εκτός σπιτιού


Χάρης Γεωργακάκης
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc


Το καλοκαίρι είναι εδώ. Παραλία, θάλασσα, δραστηριότητες στην αμμουδιά και στη θάλασσα αποτελούν το κυρίως μενού των μηνών που διανύουμε. Παράλληλα, όμως, η ζέστη απαιτεί σωστή συντήρηση και διαχείριση των τροφίμων, αλλά και κατάλληλες διατροφικές επιλογές, όταν τρώμε εκτός σπιτιού. Παρακάτω λοιπόν σας παρουσιάζουμε κάποιες σημαντικές συμβουλές διατροφής, που αφορούν κανόνες αγοράς και συντήρησης τροφίμων το καλοκαίρι, αλλά και επιλογές για όταν τρώμε έξω.

Φαγητό στην ταβέρνα

Η ζέστη, η πλημμελής υγιεινή και η μεγάλη ζήτηση μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο ακόμη και την υγεία σας. Γι' αυτό καλό είναι, παραγγέλνοντας σε μια ταβέρνα ή ένα εστιατόριο το καλοκαίρι να αποφεύγετε την κατανάλωση κρέατος σε μορφή κιμά, όπως μπιφτέκια ή τηγανητά κεφτεδάκια και να επιλέγετε ολόκληρα κομμάτια κοτόπουλου ή κρέατος, όπως μια μπριζόλα ή ένα ψαρονέφρι. Να προτιμάτε την κλασική αγγουροντομάτα ή χωριάτικη. Είναι σαφώς πιο καλή επιλογή από το μαρούλι, γιατί, ιδιαίτερα σε μέρη με πολύ κόσμο, είναι κάποιες φορές δύσκολο το προσωπικό να δείξει την απαιτούμενη προσοχή και σχολαστικότητα στο πλύσιμό τους. Να ζητάτε πάντα το κρέας, το κοτόπουλο και τα ψάρια να είναι καλοψημένα. Να προτιμάτε φαγητά της ώρας, γιατί τα μαγειρευτά μπορεί να μην έχουν παρασκευαστεί την ίδια μέρα.

Ψωνίζετε έξυπνα στο super market

Και εδώ θα πρέπει να κινηθείτε σωστά, καθώς η ζέστη δεν αστειεύεται και μπορεί να προκαλέσει αλλοιώσεις στα τρόφιμα που ψωμίζετε. Όταν λοιπόν ψωνίζετε βάλτε στο καλάθι σας πρώτα τα προϊόντα που δεν αλλοιώνονται (κονσέρβες, ζυμαρικά, όσπρια, καφέ, ρύζι κ.λπ.) και στο τέλος τα ευπαθή, όπως γάλα, τυρί, κρέας, ψάρι, κατεψυγμένα κ.λ.π. Ελέγχετε πάντοτε τα βασικά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά των τροφίμων (χρώμα, οσμή), καθώς και τις ημερομηνίες παραγωγής και λήξης. Αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία για το προϊόν, λόγω εμφάνισης ή οσμής, αποφύγετέ το.

Προσέχετε η χάρτινη συσκευασία του φρέσκου γάλακτος να μην είναι φουσκωμένη. Οι διαφανείς συσκευασίες γάλακτος πρέπει επίσης να μένουν μακριά από το φως. Όταν ψωνίσετε επιστρέψτε αμέσως στο σπίτι και βάλτε τα ευπαθή τρόφιμα στο ψυγείο ή την κατάψυξη.

Συντήρηση τροφίμων στο ψυγείο ή την κατάψυξη

Κάτι που είναι σημαντικό για να πετύχουμε τη maximum διάρκεια ζωής ενός τρόφιμου και να μην αλλοιώνεται είναι το να το βάζουμε στο ψυγείο με το σωστό τρόπο. Παρακάτω παραθέτουμε κάποιες σχετικούς βασικούς κανόνες:

- Μη φορτώνετε με πολλά πράγματα το ψυγείο, γιατί ανεβαίνει η θερμοκρασία του.
- Μη στοιβάζετε το ένα τρόφιμο πάνω στο άλλο, γιατί εμποδίζετε την ομοιόμορφη ψύξη του.
- Αποθηκεύετε τα ευπαθή προϊόντα ή αυτά που θέλετε να διατηρήσετε περισσότερο στο ψυχρότερο μέρος του ψυγείου (ψυχρότερα ράφια θεωρούνται αυτά που βρίσκονται κοντά στην κατάψυξη).
- Επειδή στην πόρτα του ψυγείου η ψύξη δεν είναι τόσο δυνατή όσο στα υπόλοιπα μέρη του, προτιμάτε να βάζετε εκεί τα προϊόντα μακράς διαρκείας (π.χ. αναψυκτικά, μπίρες, χυμούς κ.λ.π.).
- Μην ανοιγοκλείνετε συνέχεια και μην αφήνετε ανοιχτή την πόρτα του ψυγείου.
- Μην αφαιρείται τη φλούδα και μην κόβετε τα φρούτα και τα λαχανικά που θα βάλετε στο ψυγείο.
- Αν βάλετε τα φρούτα στο ψυγείο έχετέ τα τυλιγμένα σε αδιαφανείς σακούλες.
- Μην τοποθετείτε στο ψυγείο ζεστό φαγητό, αλλά αφήστε το πρώτα να κρυώσει.
- Μη βάζετε κοντά μαγειρεμένα με ωμά τρόφιμα.
- Όταν βγάζετε τρόφιμα από την κατάψυξη και αποψύχονται ποτέ μην τα ξαναψύξετε.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Αυτό είναι το ιδανικό πέος…

Υπάρχουν πολλές θεωρίες για το αν και κατά πόσο το πέος σου θεωρείται ελκυστικό για τις γυναίκες. Υπάρχει όμως απάντηση...

1
26619091_c-section

Τη σημασία της πρόληψης υπογράμμισαν οι ειδικοί στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Μελέτης και Εκπαίδευσης στη Θρόμβωση και την Αντιθρομβωτική Αγωγή (Ι.Μ.Ε.Θ.Α) με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θρόμβωσης

girl-1026246_960_720-thumb-large

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν Βρετανοί ψυχολόγοι έπειτα από πειράματα με μια ομάδα 25 εθελοντών, στους οποίους δόθηκε περιθώριο μιας ώρας για να καταγράψουν όσα περισσότερα πρόσωπα μπορούσαν από την προσωπική ζωή τους