Κι όμως, υπάρχει ιός που μας... αποβλακώνει

Προσβάλλει τα κύτταρα του εγκεφάλου και επηρεάζει την μαθησιακή ικανότητα του ανθρώπου

Κι όμως, υπάρχει ιός που μας... αποβλακώνει
Υπάρχει ιός που μας αποβλακώνει; Κι όμως, σύμφωνα με επιστήμονες του Πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς, ένας ιός που προσβάλλει τα κύτταρα του εγκεφάλου και επηρεάζει την μαθησιακή ικανότητα του ανθρώπου εντοπίστηκε για πρώτη φορά.

Ο ιός, που δεν έχει ανακαλυφθεί ποτέ στο παρελθόν σε υγιείς ανθρώπους, φαίνεται να επηρεάζει τις ανθρώπινες γνωστικές λειτουργίες, υποστηρίζουν επιστήμονες από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς και του Πανεπιστημίου της Νεμπράσκα.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα "Independent", oι ερευνητές επισημαίνουν ότι πρόκειται για έναν ιό που μολύνει τα φύκια και τον οποίο ανακάλυψαν στη διάρκεια της μελέτης τους σε μικρόβια που ανιχνεύτηκαν στο λαιμό και τους λεμφαδένες.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση "Proceedings of the National Academy of Sciences", έδειξαν ότι το DNA των υγιών ατόμων, δηλαδή αυτών που δεν είχαν προσβληθεί από το συγκεκριμένο ιό, διέφερε από αυτών που έπασχαν από τον ιό.

Ο γιατρός Ρόμπερτ Γιόλκεν, επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε χαρακτηριστικά: "Αυτό είναι ένα τρανό παράδειγμα, που δείχνει ότι οι αβλαβείς μικροοργανισμοί που κουβαλάμε μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά και τη συνείδησή μας".

"Πολλές από τις φυσιολογικές και γενετικές διαφορές από ένα άτομο Α σε ένα άτομο Β οφείλονται στο γενετικό υλικό που κληρονομούν από τους γονείς, ενώ ένα άλλο μέρος των διαφορών οφείλεται στην αλληλεπίδραση αυτών των μικροοργανισμών με τα γονίδιά μας", πρόσθεσε.

Από τους 90 συμμετέχοντες στην έρευνα, οι 40 βρέθηκαν θετικοί στον ιό. Αυτοί που βρέθηκαν θετικοί είχαν χειρότερες επιδόσεις σε διάφορα τεστ που υποβλήθηκαν, ενώ είχαν και μικρότερη ταχύτητα ως προς την επίλυση των δοκιμασιών, όπως και χειρότερα επίπεδα συγκέντρωσης και αντίληψης. Ωστόσο, είναι γνωστό πως το ανθρώπινο σώμα εμπεριέχει τρισεκατομμύρια μικρόβια και μικροοργανισμούς, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι ακίνδυνοι, ενώ άλλοι είναι επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία.

BEST OF NETWORK