Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Τι ταλαιπωρεί τους ασθενείς με ρευματοπάθειες στην Ελλάδα;
Τι ταλαιπωρεί τους ασθενείς με ρευματοπάθειες στην Ελλάδα;
Yποφέρουν τριπλά: από τις ρευματικές παθήσεις, την ψυχολογική επιβάρυνση που αυτές προκαλούν και τη δυσκολία πρόσβασης στη θεραπεία
H γραφειοκρατία των υπηρεσιών υγείας και η δυσκολία πρόσβασης στη θεραπεία αναδεικνύονται σε μείζονα προβλήματα για τους ασθενείς με ρευματικές παθήσεις – συχνά μάλιστα πιο σημαντικά σε ψυχολογική επίπτωση και από τη διαχείριση της ασθένειάς τους. Αυτό προέκυψε από τη λειτουργία της Γραμμής Ψυχολογικής Υποστήριξης Ατόμων με Ρευματικές Παθήσεις της Ελληνικής Εταιρίας Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛΕΑΝΑ).
«Οι ρευματοπαθείς υποφέρουν τριπλά: από τις ρευματικές παθήσεις, την ψυχολογική επιβάρυνση που αυτές προκαλούν και τη δυσκολία πρόσβασης στη θεραπεία» ανέφερε ο πρόεδρος του ΔΣ της εταιρίας, κ. Δημήτρης Κασίμος, στη διάρκεια εκδήλωσης με αφορμή τη συμπλήρωση επτά χρόνων λειτουργίας της γραμμής, αλλά και την ανάγκη να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση απέναντι στους συγκεκριμένους ασθενείς.
Παρουσιάζοντας τα στατιστικά στοιχεία από τη λειτουργία της γραμμής κατά το 2013, η ψυχολόγος της ΕΛΕΑΝΑ, κυρία Δάφνη Αρετάκη, ανέφερε ότι «η πλειονότητα των κλήσεων αφορά σε θέματα ψυχικής υγείας - καταθλιπτικό συναίσθημα, άγχος, δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις, ενώ ως επόμενα πιο σημαντικά, καταδεικνύονται τα ζητήματα ιατρικής φροντίδας, τα εργασιακά και τα ασφαλιστικά, αλλά και θέματα σε σχέση με την άσκηση και τη διατροφή. Ο πόνος, η δυσκαμψία και ο περιορισμός των δραστηριοτήτων, δημιουργούν συναισθήματα άγχους και κατάθλιψης στους ασθενείς».
Η γραμμή δέχτηκε 420 κλήσεις, μέσης διάρκειας 20 λεπτών. Το 75% των κλήσεων έγινε από την Αθήνα, με το 86% των ατόμων που τηλεφώνησαν να είναι γυναίκες. Η μέση ηλικία των πασχόντων που ζήτησαν τηλεφωνικά στήριξη ήταν τα 55 έτη, ενώ το 72% καλούσε για πρώτη φορά. Το 15% των κλήσεων έγιναν από συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα ασθενών. Πρώτη σε συχνότητα πάθηση των ανθρώπων που τηλεφώνησαν είναι η ρευματοειδής αρθρίτιδα (40%) και ακολουθεί η αγκυλοποιητική σπονδυλαρθρίτιδα (11%), η ψωριασική αρθρίτιδα (5%), το σκληρόδερμα (3%), το σύνδρομο Sjogren (3%) και η ινομυαλγία (2%).
Υπηρεσίες γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης
Η τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης (210.8237302) λειτουργεί καθημερινά, εκτός Σαββάτου και Κυριακής, από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα Η γραμμή υποστήριξης τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Υγείας, ενώ τα έξοδα λειτουργίας της για το έτος 2013 και 2014 καλύφθηκαν χάρη στη χορηγία της φαρμακευτικής εταιρείας MSD. Η τηλεφωνική γραμμή στελεχώνεται από επαγγελματία ψυχικής υγείας, ο οποίος είναι παράλληλα υπεύθυνος για την παρακολούθηση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση info@arthritis.org.gr που επίσης απαντά σε ανάγκες ενημέρωσης και στήριξης.
«Οι ρευματοπαθείς υποφέρουν τριπλά: από τις ρευματικές παθήσεις, την ψυχολογική επιβάρυνση που αυτές προκαλούν και τη δυσκολία πρόσβασης στη θεραπεία» ανέφερε ο πρόεδρος του ΔΣ της εταιρίας, κ. Δημήτρης Κασίμος, στη διάρκεια εκδήλωσης με αφορμή τη συμπλήρωση επτά χρόνων λειτουργίας της γραμμής, αλλά και την ανάγκη να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση απέναντι στους συγκεκριμένους ασθενείς.
Παρουσιάζοντας τα στατιστικά στοιχεία από τη λειτουργία της γραμμής κατά το 2013, η ψυχολόγος της ΕΛΕΑΝΑ, κυρία Δάφνη Αρετάκη, ανέφερε ότι «η πλειονότητα των κλήσεων αφορά σε θέματα ψυχικής υγείας - καταθλιπτικό συναίσθημα, άγχος, δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις, ενώ ως επόμενα πιο σημαντικά, καταδεικνύονται τα ζητήματα ιατρικής φροντίδας, τα εργασιακά και τα ασφαλιστικά, αλλά και θέματα σε σχέση με την άσκηση και τη διατροφή. Ο πόνος, η δυσκαμψία και ο περιορισμός των δραστηριοτήτων, δημιουργούν συναισθήματα άγχους και κατάθλιψης στους ασθενείς».
Η γραμμή δέχτηκε 420 κλήσεις, μέσης διάρκειας 20 λεπτών. Το 75% των κλήσεων έγινε από την Αθήνα, με το 86% των ατόμων που τηλεφώνησαν να είναι γυναίκες. Η μέση ηλικία των πασχόντων που ζήτησαν τηλεφωνικά στήριξη ήταν τα 55 έτη, ενώ το 72% καλούσε για πρώτη φορά. Το 15% των κλήσεων έγιναν από συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα ασθενών. Πρώτη σε συχνότητα πάθηση των ανθρώπων που τηλεφώνησαν είναι η ρευματοειδής αρθρίτιδα (40%) και ακολουθεί η αγκυλοποιητική σπονδυλαρθρίτιδα (11%), η ψωριασική αρθρίτιδα (5%), το σκληρόδερμα (3%), το σύνδρομο Sjogren (3%) και η ινομυαλγία (2%).
Υπηρεσίες γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης
Η τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης (210.8237302) λειτουργεί καθημερινά, εκτός Σαββάτου και Κυριακής, από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα Η γραμμή υποστήριξης τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Υγείας, ενώ τα έξοδα λειτουργίας της για το έτος 2013 και 2014 καλύφθηκαν χάρη στη χορηγία της φαρμακευτικής εταιρείας MSD. Η τηλεφωνική γραμμή στελεχώνεται από επαγγελματία ψυχικής υγείας, ο οποίος είναι παράλληλα υπεύθυνος για την παρακολούθηση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση info@arthritis.org.gr που επίσης απαντά σε ανάγκες ενημέρωσης και στήριξης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα