Τα πρώτα υδρογονοκίνητα ποδήλατα άρχισε να παράγει γαλλική εταιρεία

Τα πρώτα υδρογονοκίνητα ποδήλατα άρχισε να παράγει γαλλική εταιρεία

Kοστίζουν 7.500 ευρώ το ένα

Η γαλλική εταιρεία Pragma Industries είναι η πρώτη στον κόσμο που άρχισε την εργοστασιακή παραγωγή ποδηλάτων, τα οποία κινούνται με υδρογόνο.

Η γαλλική εταιρεία Pragma Industries είναι η πρώτη στον κόσμο που άρχισε την εργοστασιακή παραγωγή ποδηλάτων, τα οποία κινούνται με υδρογόνο.

Προς το παρόν τα ποδήλατα κοστίζουν 7.500 ευρώ το ένα, ενώ ο αγοραστής πρέπει να συνυπολογίσει και άλλα 30.000 ευρώ περίπου για το σταθμό ανεφοδιασμού του ποδηλάτου.

Τα υδρογονοκίνητα, που δεν διαφέρουν εξωτερικά από τα παραδοσιακά ποδήλατα, σε πρώτη φάση προορίζονται για εταιρείες (ενοικίασης ποδηλάτων, μεταφορών κ.α.), καθώς και για δήμους.

Η εταιρεία, που εδρεύει στο Μπιαρίτζ και κατασκευάζει κυψέλες καυσίμου για στρατιωτική χρήση, έχει ήδη πουλήσει 60 ποδήλατα σε οργανισμούς αυτοδιοίκησης σε πόλεις όπως το Σαμπερί, η Μπαγιόν και Σεντ Λο Σερμπούργκ.

Η Pragma προσπαθεί να κατεβάσει το κόστος του υδρογονοκίνητου ποδηλάτου στα 5.000 ευρώ, ώστε να γίνει πιο προσιτό για τους ιδιώτες και να είναι περίπου στα ίδια επίπεδα τιμής με ένα ποιοτικό ηλεκτροκίνητο ποδήλατο.

«Πολλοί άλλοι έχουν υδρογονοκίνητα ποδήλατα στο στάδιο του πρωτοτύπου, αλλά είμαστε οι πρώτοι που προχωρήσαμε στη μαζική παραγωγή» δήλωσε ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας Πιέρ Φορτέ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.

Το υδρογονοκίνητο ποδήλατο με την ονομασία Alpha μπορεί να διανύσει μια απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων με μια δίλιτρη δεξαμενή υδρογόνου, δηλαδή όσο κι ένα ποδήλατο που κινείται με ηλεκτρική μπαταρία. Όμως το πλεονέκτημα του υδρογονοκίνητου είναι ότι χρειάζεται μόνο λίγα λεπτά για τον ανεφοδιασμό του με υδρογόνο, έναντι αρκετών ωρών που χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα.

Ένα κιλό υδρογόνου περιέχει περίπου 600 φορές περισσότερη ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου βάρους ενός κιλού. Οι σταθμοί ανεφοδιασμού που κατασκευάζει επίσης η Pragma, παράγουν υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού.

Η Pragma παρήγαγε 100 υδρογονοκίνητα ποδήλατα το 2017 και αναμένεται να αυξήσει την παραγωγή της στα 150 το 2018. Έχει ήδη λάβει παραγγελίες από Νορβηγία, ΗΠΑ, Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία.

Η γαλλική εταιρεία ήδη αναπτύσσει ένα άλλο μοντέλο που θα μετατρέπει το νερό σε υδρογόνο απευθείας πάνω στο ποδήλατο, έτσι ώστε αυτό να έχει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και να μη χρειάζεται συχνές στάσεις για ανεφοδιασμό.

«Στα επόμενα δύο έως τρία χρόνια θέλουμε να εισδύσουμε στην καταναλωτική αγορά και να αυξήσουμε μαζικά την κλίμακα των δραστηριοτήτων μας» δήλωσε ο Φορτέ.

ΣΧΟΛΙΑ (3)

χ

7500 € για αυτή την παπαριά; Βάζεις μία μπουκάλα υδρογόνου σε ένα παπί, δεν χρειάζεται να δώσεις 7,5 χιλιάρικα.

LLL

και ο Πέτρος Ζωγράφος λέει για αυτό που έχει φτιάξει και μας τα έχει πρήξει εδώ και τόσα χρόνια αλλά ΤΙΠΟΤΑ δεν είδε η Ελλάδα ακόμα... το μόνο που ξέρουμε από τον αριστερό επιστήμονα είναι το όνειρό του να δεί να χρησιμοποιούν φως στην Αφρική μέσω της συσκευής του !!! τι τους δίνουν στην αριστερά και τους βγάζουν τρελούς?

George

Χαχαχαχα. Έχουν πολλή πλάκα. "7.500 ευρώ το ένα, ενώ ο αγοραστής πρέπει να συνυπολογίσει και άλλα 30.000 ευρώ περίπου για το σταθμό ανεφοδιασμού". "Ένα κιλό υδρογόνου περιέχει περίπου 600 φορές περισσότερη ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου βάρους ενός κιλού." Μόνο που πετάει στα σκουπίδια το 80% της ενέργειας η όλη διαδικασία, από την αρχική πηγή ηλ. ενέργειας μέχρι τον τροχό που σημαίνει ότι καταναλώνει 3πλάσια ηλ. ενέργεια σε σχέση με ένα μπαταριο-ηλεκτρικό που έχει πολύ μικρές απώλειες. Επίσης, 1 Kg υγροποιημένου υδρογόνου έχει όγκο 14,132 λίτρα καθώς είναι πολύ ελαφρύ. Ακόμη και αυτός ο όγκος χρειάζεται μια πολύ βαριά και ανθεκτική δεξαμενή που θα ζυγίζει πολλά κιλά, οπότε πάει και το πλεονέκτημα του μικρού βάρους αν συνυπολογίσεις και το βάρος του fuel cell και των μπαταριών που ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ θα έχει το σύστημα. Η δεξαμενή που φαίνεται στη φωτό περιέχει σίγουρα κάτω από 100 γραμμάρια υδρογόνου. Ακόμη, πρέπει να έχεις στο σπίτι σου σταθμό παραγωγής, υγροποίησης, αποθήκευσης και μετάγγισης του υδρογόνου. Και το πιο ηλίθιο επιχείρημα όλων: "Όμως το πλεονέκτημα του υδρογονοκίνητου είναι ότι χρειάζεται μόνο λίγα λεπτά για τον ανεφοδιασμό του με υδρογόνο, έναντι αρκετών ωρών που χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα." Στην πραγματικότητα, αν αντικαθιστάς τη μπαταρία με μια φορτισμένη δεν έχεις διαφορά. Γιατί και το υδρογόνο για να παραχθεί χρειάζεται κάποιες ώρες, και απλώς το γεμίζεις με έτοιμο αποθηκευμένο. Κι αν ξεμείνεις μακριά από το σπίτι όπου βρίσκεται ο "χυμός", το πας με πετάλι, ενώ μια πρίζα θα βρεις κάπου για να φορτίσεις το ηλεκτρικό. Κι έχω δει από κοντά ηλεκτρικά ποδήλατα με 100 χλμ. αυτονομία με πολύ μικρό κλάσμα του κόστους του εικονιζόμενου. Μια χαρά και χωρίς πολύπλοκα συστήματα. Δε νομίζω ότι υπάρχει χειρότερη εφαρμογή για το υδρογόνο από το ποδήλατο. Απορώ τι σκέφτονταν αυτοί που το έφτιαξαν. Ή τι ήθελαν να αποδείξουν μάλλον, γιατί για να πουλήσουν έστω και ένα δεν το κόβω με τίποτα, αφού σε όλα μειονεκτεί. Αυτά που "πούλησαν" σε οργανισμούς προφανώς δεν μετράνε γιατί κανείς δεν ξέρει τι και πως. Όπως έχω γράψει, υπάρχουν εφαρμογές για το υδρογόνο αλλά σίγουρα δεν είναι η λύση για τις καθημερινές μετακινήσεις.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

amazon

Ο Βιτάουτας Λαντσμπέργκις, ο πατέρας της ανεξαρτησίας της Λιθουανίας το 1990, δημοσίευσε σχετική ανοικτή επιστολή προς τον Τζεφ Μπέζος, την παραμονή της 80ης επετείου της συμφωνίας μεταξύ της ναζιστικής Γερμανίας και της Σοβιετικής Ένωσης, που είχε οδηγήσει στην κατοχή των βαλτικών χωρών

2
zuckerberg_facebook

Το Facebook επιβεβαίωσε αυτήν την πληροφορία - «Οι υπάλληλοι άκουγαν τα ηχητικά μηνύματα του Messenger με σκοπό να ελέγξουν αν η Τεχνητή Νοημοσύνη του Facebook ερμήνευε σωστά τα μηνύματα αυτά» δικαιολογήθηκε

1