Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Η Αλίκη Θεοφιλόπουλος της Disney εξηγεί γιατί μας αρέσουν οι ταινίες κινουμένων σχεδίων
Η Αλίκη Θεοφιλόπουλος της Disney εξηγεί γιατί μας αρέσουν οι ταινίες κινουμένων σχεδίων
Η πολυτάλαντη Ελληνίδα δημιουργός μιλά για τον φανταστικό κόσμο των καρτούν, λίγο πριν βρεθεί μπροστά στο κοινό του TEDxAthens
Η Αλίκη Θεοφιλόπουλος έρχεται από τη φανταστική χώρα των καρτούν και από μικρή της άρεσε ο Μπαγκς Μπάνι. Η καριέρα της στον μαγικό κόσμο της Disney ξεκίνησε το 1995 και μέχρι σήμερα μετρά αρκετές επιτυχίες. Στα πρώτα της βήματα σκηνοθέτησε τις κινηματογραφικές παραγωγές «Ηρακλής», «Ταρζάν» και «Πλανήτης των Θησαυρών». Το 2002 συνέχισε την επαγγελματική της πορεία στον χώρο της τηλεόρασης. Το 2010, ήταν υποψήφια για βραβείο Emmy με το τραγούδι «Come Home Perry», το οποίο έγραψε για την τηλεοπτική σειρά «Phineas and Ferb».
«Τα κινούμενα σχέδια είναι μια μορφή τέχνης. Και η τέχνη μας βοηθά να αισθανθούμε κάτι που έχουμε ανάγκη ή να έρθουμε πιο κοντά σε ότι λαχταράμε. Μας δίνουν λοιπόν την ευκαιρία να το πράξουμε με έναν φανταστικό και, ως εκ τούτου, ασφαλή τρόπο. Θέλουμε να διασκεδάσουμε, να γελάσουμε, να ακούσουμε ένα πιασάρικο ένα τραγούδι, αλλά και να αισθανθούμε τη θλίψη, την απώλεια, με έναν τρόπο που μας θυμίζει την ανθρώπινη ύπαρξή μας, κάποιες φορές αποστασιοποιημένα, μέσα σε έναν φανταστικό κόσμο. Πιστεύω ότι πάντα θα το έχουμε ανάγκη αυτό».
Η Αλίκη Θεοφιλόπουλος ζει στο Λος Άντζελες με τα δύο της παιδιά, τα οποία συχνά συμβουλεύεται πάνω στη δουλειά της: «Τους δείχνω τα προσχέδια των ιστοριών μου για να βεβαιωθώ ότι γελούν στα σωστά σημεία. Νομίζω όμως ότι κρατούν τις ιδέες τους για τη δική τους δουλειά. Τους αρέσει να σχεδιάζουν κόμικ και να κολλάνε μαζί τα χαρτιά, φτιάχνοντας δικά τους βιβλία».
Σε εκείνη, από τότε που ήταν παιδί, αρέσει ο Μπαγκς Μπάνι. Και όπως παραδέχεται έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την καρτουνίστικη πλευρά της δουλειά της. «Είναι αυτός ο ευφυής τύπος κολπατζή που χρησιμοποιεί το μυαλό του για να βρει τη λύση στα προβλήματά του ή να θέσει προβοκατόρικα κάποιον άλλον στη θέση του. Και όλα αυτά τα καταφέρνει ενώ μας κάνει να γελάμε, διασκεδάζοντας ακόμη και τον εαυτό του».
Η ίδια συνεχίζει να βλέπει τον εαυτό της πρωτίστως ως μια δημιουργό ιστοριών, μια σύγχρονη παραμυθού. «Η ιστορία είναι ο βασιλιάς», τονίζει. «Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων, το σκιτσάρισμα, το στυλ του σεναρίου και της δράσης των κινουμένων σχεδίων πρέπει να διαμορφώνονται με βάση την ερώτηση: Πώς μπορούμε να κάνουμε ακόμα καλύτερη την ιστορία;».
Επιβεβαιώνει ότι η επίδραση της τεχνολογίας έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο δημιουργίας των ταινιών του είδους: «Τα μεγάλα στούντιο δεν δημιουργούν πια δισδιάστατες ταινίες κινουμένων σχεδίων για τον κινηματογράφο. Όλες βασίζονται στην παραγωγή γραφικών μέσω υπολογιστών. Στην τηλεόραση, υπάρχουν και τα δύο είδη κινουμένων σχεδίων. Ειδικότερα στις δικές μου δουλειές κάνω ακόμα τα σκίτσα, όχι βέβαια στο χαρτί, αλλά στην οθόνη του υπολογιστή».
«Τα κινούμενα σχέδια είναι μια μορφή τέχνης. Και η τέχνη μας βοηθά να αισθανθούμε κάτι που έχουμε ανάγκη ή να έρθουμε πιο κοντά σε ότι λαχταράμε. Μας δίνουν λοιπόν την ευκαιρία να το πράξουμε με έναν φανταστικό και, ως εκ τούτου, ασφαλή τρόπο. Θέλουμε να διασκεδάσουμε, να γελάσουμε, να ακούσουμε ένα πιασάρικο ένα τραγούδι, αλλά και να αισθανθούμε τη θλίψη, την απώλεια, με έναν τρόπο που μας θυμίζει την ανθρώπινη ύπαρξή μας, κάποιες φορές αποστασιοποιημένα, μέσα σε έναν φανταστικό κόσμο. Πιστεύω ότι πάντα θα το έχουμε ανάγκη αυτό».
Η Αλίκη Θεοφιλόπουλος ζει στο Λος Άντζελες με τα δύο της παιδιά, τα οποία συχνά συμβουλεύεται πάνω στη δουλειά της: «Τους δείχνω τα προσχέδια των ιστοριών μου για να βεβαιωθώ ότι γελούν στα σωστά σημεία. Νομίζω όμως ότι κρατούν τις ιδέες τους για τη δική τους δουλειά. Τους αρέσει να σχεδιάζουν κόμικ και να κολλάνε μαζί τα χαρτιά, φτιάχνοντας δικά τους βιβλία».
Σε εκείνη, από τότε που ήταν παιδί, αρέσει ο Μπαγκς Μπάνι. Και όπως παραδέχεται έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την καρτουνίστικη πλευρά της δουλειά της. «Είναι αυτός ο ευφυής τύπος κολπατζή που χρησιμοποιεί το μυαλό του για να βρει τη λύση στα προβλήματά του ή να θέσει προβοκατόρικα κάποιον άλλον στη θέση του. Και όλα αυτά τα καταφέρνει ενώ μας κάνει να γελάμε, διασκεδάζοντας ακόμη και τον εαυτό του».
Η ίδια συνεχίζει να βλέπει τον εαυτό της πρωτίστως ως μια δημιουργό ιστοριών, μια σύγχρονη παραμυθού. «Η ιστορία είναι ο βασιλιάς», τονίζει. «Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων, το σκιτσάρισμα, το στυλ του σεναρίου και της δράσης των κινουμένων σχεδίων πρέπει να διαμορφώνονται με βάση την ερώτηση: Πώς μπορούμε να κάνουμε ακόμα καλύτερη την ιστορία;».
Επιβεβαιώνει ότι η επίδραση της τεχνολογίας έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο δημιουργίας των ταινιών του είδους: «Τα μεγάλα στούντιο δεν δημιουργούν πια δισδιάστατες ταινίες κινουμένων σχεδίων για τον κινηματογράφο. Όλες βασίζονται στην παραγωγή γραφικών μέσω υπολογιστών. Στην τηλεόραση, υπάρχουν και τα δύο είδη κινουμένων σχεδίων. Ειδικότερα στις δικές μου δουλειές κάνω ακόμα τα σκίτσα, όχι βέβαια στο χαρτί, αλλά στην οθόνη του υπολογιστή».
Πάντως, δεν φαίνεται να συμφωνεί με την συχνά διατυπωμένη άποψη ότι το Toy Story (παραγωγή της Pixar του Στιβ Τζομπς, που βγήκε στις αίθουσες το 1995 από τη Disney) προκάλεσε την έκρηξη στην παραγωγή ταινιών κινουμένων σχεδίων… «Πιθανότατα είχε μεγάλη επίδραση, αλλά πριν από αυτό ήταν η Μικρή Γοργόνα που πιστεύω πως έφερε ένα είδος αναγέννησης στον κόσμο των ταινιών κινουμένων σχεδίων, τουλάχιστον στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην τηλεόραση, στα δικά μου μάτια, ήταν το Ren & Stimpy, το οποίο επέφερε μια σημαντική αλλαγή στον τύπο των σκίτσων που γίνονταν μέχρι τότε». Σημειώνεται ότι το εν λόγω (ίσως λιγότερο γνωστό στην Ευρώπη) σόου έκανε πρεμιέρα το 1991 και μαζί με τους Simpsons θεωρείτε ότι επέδρασε καταλυτικά στη μετέπειτα εξέλιξη παρόμοιων τηλεοπτικών σειρών καρτούν, όπως οι Beavis and Butt-Head, South Park, και Family Guy.
Τα τελευταία χρόνια, η Αλίκη Θεοφιλόπουλος έχει σκηνοθετήσει τα κινούμενα σχέδια Doctor Lollipop, τα οποία το 2014 ήταν υποψήφια στα βραβεία Annecy και έχει γράψει τα πολυβραβευμένα μικρού μήκους κινούμενα σχέδια Disney Mickey Mouse. Πλέον σκηνοθετεί μια νέα σειρά κινουμένων σχεδίων για τη Disney που ονομάζεται «Descendants: Wicked World». Το Σάββατο στις 6 Φεβρουαρίου θα βρεθεί στην Αθήνα και θα μιλήσει στο κοινό του TEDxAthens για τις «ρίζες» των κινουμένων σχεδίων.
Τα τελευταία χρόνια, η Αλίκη Θεοφιλόπουλος έχει σκηνοθετήσει τα κινούμενα σχέδια Doctor Lollipop, τα οποία το 2014 ήταν υποψήφια στα βραβεία Annecy και έχει γράψει τα πολυβραβευμένα μικρού μήκους κινούμενα σχέδια Disney Mickey Mouse. Πλέον σκηνοθετεί μια νέα σειρά κινουμένων σχεδίων για τη Disney που ονομάζεται «Descendants: Wicked World». Το Σάββατο στις 6 Φεβρουαρίου θα βρεθεί στην Αθήνα και θα μιλήσει στο κοινό του TEDxAthens για τις «ρίζες» των κινουμένων σχεδίων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα