Βρεττός Βρεττάκος: Το νέο παγκόσμιο αστέρι της μόδας

Βρεττός Βρεττάκος: Το νέο παγκόσμιο αστέρι της μόδας

Συνωστισμός σούπερ σταρ στο ατελιέ του Ελληνα σχεδιαστή

Βρεττός Βρεττάκος: Το νέο παγκόσμιο αστέρι της μόδας
Αρνήθηκε τη συνεργασία με τον γαλλικό οίκο Dior για να λανσάρει ρούχα στη διεθνή αγορά με τη δική του υπογραφή. Σήμερα ντύνει τις μεγαλύτερες σταρ της μουσικής σκηνής, όπως την Μπιγιονσέ, την Τζένιφερ Λόπεζ και τη Σακίρα, οι οποίες στο προσεχές Μουντιάλ ποδοσφαίρου θα εμφανιστούν φορώντας εκθαμβωτικές τουαλέτες by Vrettos Vrettakos. Εξέλιξη εντυπωσιακή για τον νεαρό σχεδιαστή από τα Μανιάτικα του Πειραιά, που έγινε το next big thing της υψηλής ραπτικής διεθνώς 

Μέσον της δεκαετίας του ’80, Πειραιάς. Ενα παιδί με το ασυνήθιστο μικρό όνομα Βρεττός, περίπου πέντε-έξι ετών, ζωγραφίζει σε ένα μπλοκ ιχνογραφίας τους αγαπημένους του ήρωες, βγαλμένους μέσα από τα καρτούν που παρακολουθεί μετά μανίας. Οταν το χαρτί γεμίζει, συνεχίζει τη ζωγραφική του πάνω σε μικρά κομματάκια από ύφασμα - ό,τι περισσεύει από τα ρούχα που φτιάχνει για την γκαρνταρόμπα της η μητέρα του. Στο παρελθόν η κυρία Θεοδώρα Βρεττάκου είχε διατελέσει μοδίστρα, κάτι που, χωρίς να το υποπτεύεται η ίδια, έπαιξε σημαντικό ρόλο στον επαγγελματικό και καλλιτεχνικό προσανατολισμό του γιου της. Ο Βρεττός είναι το μικρότερο παιδί μιας τετραμελούς πειραιώτικης οικογένειας - το πιο χαϊδεμένο. «Τα οκτώ χρόνια που είχα διαφορά με την αδελφή μου με κατέστησαν πραγματικά Βενιαμίν της οικογένειας», αποκαλύπτει ο ίδιος σήμερα. Ωστόσο, αυτό το ηλικιακό χάσμα βοήθησε τον Βρεττό να αφιερώσει χρόνο στο σχέδιο, στο λευκό χαρτί το οποίο γέμιζε με τα σκίτσα του, δίνοντας διέξοδο στο ξεχωριστό καλλιτεχνικό του χάρισμα.



Κλείσιμο
Από το Δημοτικό κιόλας φάνηκε η κλίσητου στο σχέδιο και τη ζωγραφική 

Μαθητής του 17 στο 12ο Λύκειο Πειραιά, ο Βρεττός Βρεττάκος εκδήλωσε την αγάπη του για τη μόδα λίγο πριν από την αποφοίτησή του: «Είχα δώσει Πανελλαδικές προκειμένου να μπω στο τμήμα Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, όταν άκουσα τον πατέρα μου να λέει ότι, εφόσον είχα γράψει καλά στην Εκθεση και τα Λατινικά, είχα ήδη βάλει το ένα μου πόδι στο πανεπιστήμιο. Την επόμενη ημέρα έδινα Ιστορία και έδωσα κυριολεκτικά λευκή κόλλα από φόβο μήπως περάσω σε μια τέτοια σχολή και εξανεμιστεί το όνειρο της μόδας».

Ο πατέρας του Βρεττού ήταν μηχανολόγος μηχανικός, με δική του κατασκευαστική εταιρεία στα νότια προάστια. Οπως ήταν ευνόητο, αντέδρασε έντονα όταν πληροφορήθηκε για πρώτη φορά τι είχε στο μυαλό του ο γιος του: σχέδια, υφάσματα και ψαλίδια. Εξάλλου υπήρχε ήδη στρωμένη δουλειά και έτσι τέθηκε δίλημμα για το εάν ο Βρεττός θα έπαιρνε κάποια ακίνητα προκειμένου να τα διαχειριστεί ως εργολάβος ή η οικογένειά τους θα επένδυε χρήματα στις σπουδές που εκείνος ήθελε. Παρά τη μανιάτικη καταγωγή τους και την πατριαρχική δομή, η θέληση του νεαρού επικρατεί. Ο πατέρας του αρκέστηκε στη συμβουλή «γίνε αυτό που θέλεις, αλλά μην ξεχάσεις να γίνεις ο καλύτερος».

Ο Νικόλας Βρεττάκος συνειδητοποίησε το πόσο μεγάλο ήταν το ταλέντο του γιου του όταν βρέθηκε στη Ρώμη φοιτώντας στην Ακαδημία Μόδας και Κουστουμιού. Οι καθηγητές του Βρεττού έκαναν λόγο για ένα εξαιρετικό ταλέντο που δεν έπρεπε να πάει χαμένο. Εκείνη ακριβώς την εποχή ο Βρεττός Βρετάκος έρχεται αντιμέτωπος με δύο πρωτόγνωρα γι’ αυτόν συναισθήματα: τη χαρά της δημιουργίας και τον έρωτα για μια συμφοιτήτριά του, τη Λίλη Αποστολοπούλου, η οποία θα γίνει και συγκάτοικός του στην ιταλική πρωτεύουσα.

Οι Ιταλοί διέγνωσαν αμέσως το χάρισμα του νεαρού Ελληνα σχεδιαστή και του έδωσαν συστατικές επιστολές προκειμένου να πάει στα καλύτερα πανεπιστήμια μόδας της Βρετανίας, το Central Saint Martins, αλλά και στη βασιλική σχολή μόδας του Λονδίνου, το φημισμένο Royal College of Art. Εκεί ο Βρεττός θα έρθει σε επαφή για πρώτη φορά με τα μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μόδας. «Ενιωσα δέος μπροστά στον Αλεξάντερ ΜακΚουίν, που ήταν και δάσκαλός μου», θα εξομολογηθεί ο ίδιος αρκετά χρόνια αργότερα. «Ηταν αυστηρός με τους ανθρώπους που αγαπούσε. Πίστευε σε μένα και μου έλεγε ότι ο δρόμος που έχω επιλέξει είναι ο πιο δύσκολος. Με χαρακτήριζε μαξιμαλιστή, θεατρικό και λάτρη της haute couture. Τον θυμάμαι να βλέπει τα πλισαριστά δερμάτινά μου και να λέει “αχ, πώς δεν το σκέφτηκα εγώ;”. Ηταν ακομπλεξάριστος και άνετος. Θυμάμαι επίσης τη διευθύντρια της αμερικανικής “Vogue”, την Αννα Γουίντουρ, που είχε έρθει για να κρίνει τη δουλειά μας. Ηταν καθισμένη σε μια Chesterfield πολυθρόνα που είχε ριγμένη στο πάνω μέρος της μια κόκκινη γούνα τσιντσιλά. Δίπλα της είχαν πάρει θέση οι καθηγητές μας. Οι μαθητές μπαίναμε ένας-ένας μαζί με το portfolio μας αλλά και τις κούκλες με τα ρούχα. Iερά Εξέταση, με πέντε κοφτές φράσεις. Φορώντας τα τεράστια Chanel γυαλιά της, πήρε τα φορέματά μου, τα γύρισε ανάποδα και άρχισε να τα τραβά για να μελετήσει τις ραφές τουs. Λέει “fantastic!” και γυρίζοντας προς εμένα, με όλη την ψυχρότητα που τη χαρακτηρίζει, μου λέει: “Λατρεύω την Ελλάδα και τη ρετσίνα και απ’ ό,τι κρίνω από τη δουλειά σας οι δρόμοι μας κάποια στιγμή θα διασταυρωθούν ξανά”».

Τα βαριά ονόματα που μόλις αναφέρθηκαν δεν ήταν τα μόνα από τους θρύλους της παγκόσμιας μόδας που συνάντησε στην πορεία του ο Βρεττός Βρεττάκος. Είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει μαθήματα ακόμη και με τον Τζον Γκαλιάνο. «Είναι απρόσιτος, απόμακρος, ταλαντούχος και σταρ», θυμάται σήμερα ο Βρεττός, όπως θυμάται και τη Σούζι Μένκες, τη διευθύντρια της «Herald Tribune», για την οποία λέει: «Η γυναίκα αυτή είναι το αντίπαλο δέος της Γουίντουρ. Πρόκειται για μια υπερδύναμη στον κόσμο της παγκόσμιας μόδας, η οποία μπορεί είτε να σε εκτοξεύσει, είτε να σε καταστρέψει. Είχα αναπτύξει μαζί της μια υπέροχη σχέση, η οποία εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη και σήμερα».

Το «όχι» στον Dior

Το πρώτο βήμα για τη διεθνή καριέρα του Βρεττού Βρεττάκου έγινε όταν ο οίκος Dior θα ανοίξει διάπλατα τις πόρτες του γι’ αυτόν. Είναι η εποχή που ο Τζον Γκαλιάνο είναι επικεφαλής, ενώ ο Βρεττός ήταν κάποιος που απλώς έκανε την πρακτική του εκεί, ως μέλος της σχεδιαστικής ομάδας. Eνα συμβόλαιο με τoν Dior αποτέλεσε μεγάλη πρόκληση, αλλά ο ίδιος το αρνήθηκε. Το δέλεαρ ήταν μεγάλο, το γεγονός όμως ότι προϋπέθετε αποκλειστική συνεργασία, και επομένως δεν θα έδινε τη δυνατότητα στον Βρεττό να δημιουργήσει δική του συλλογή, ήταν αποτρεπτικό. Ετσι, αντί για το Παρίσι και τον Dior, ο Βρεττός Βρεττάκος βρέθηκε ξανά πίσω στην Ελλάδα. Παρουσίασε για πρώτη φορά τη δουλειά του το 2008, στην τελευταία Εβδομάδα Μόδας που διοργανώθηκε στην Αθήνα, και ο χαρακτηρισμός που έβαλαν στυλίστες και fashion editors δίπλα στο όνομά του λέει πολλά: «Νεαρός σχεδιαστής, πολλά υποσχόμενος». Στην Εβδομάδα Μόδας ο Βρεττός ήρθε σε επαφή με την υψηλή κοινωνία της Αθήνας. Οι κυρίες που λατρεύουν τη μόδα έγιναν φανατικές οπαδοί του και η σύζυγος τού Mr Ιατρικό Κέντρο, Ρόη Αποστολοπούλου, του παραχωρεί ελεύθερο χώρο στα γραφεία τους στο Κεφαλάρι προκειμένου να στήσει το πρώτο του ατελιέ. Οταν λίγα χρόνια αργότερα θα αποκτήσει τον δικό του χώρο στον Αλιμο, όλη η αθηναϊκή crème de la crème αλλά και οι εγχώριες σταρ θα τον ακολουθήσουν. Από τη Μαριάννα Λάτση και την Εριέττα Κούρκουλου έως την Ελένη Μενεγάκη και τη Δέσποινα Βανδή, οι Ελληνίδες σταρ ντύνονται από τα χέρια του Βρεττού Βρεττάκου.




Βρεττός και Μπιγιονσέ, Σακίρα, JLo

Η πρώτη ξένη σούπερ σταρ που εμπιστεύτηκε τον Ελληνα σχεδιαστή ήταν η Μπιγιονσέ. Στην περσινή της παγκόσμια περιοδεία με τίτλο «The Miss Carter Show» η καλλιτέχνις με τους εκατομμύρια φαν όχι μόνο φόρεσε αλλά και υποστήριξε με τον καλύτερο τρόπο δύο φόρμες του Βρεττού Βρεττάκου. «Η επαφή έγινε μέσω του στυλίστα που επιλέγει ρούχα για λογαριασμό της», σημειώνει ο Βρεττός Βρεττάκος. «Μας τηλεφώνησαν μετά από παρουσίαση της δουλειάς μου στη Ρωσία. Είναι εκπληκτικό πόσο ψάχνουν αυτοί οι άνθρωποι ακόμη και στην τελευταία γωνία της Γης για να ανακαλύψουν κάτι ιδιαίτερο, αυτό που θα κάνει τη διαφορά. Το ένα από τα δύο ρούχα δεν άρεσε απλώς στην Μπιγιονσέ αλλά κυριολεκτικά το ερωτεύτηκε. Πρόκειται για μια μαύρη φόρμα, η οποία έχει πάνω της ραμμένα 300.000 κρύσταλλα Swarovski, ένα ρούχο- κόσμημα, όπως σωστά το χαρακτήρισαν πολλοί», αποκαλύπτει στο «thema people» ο Βρεττός.



Σακίρα

Και συμπληρώνει: «Αρχικά η Μπιγιονσέ επρόκειτο να το φορέσει στα βραβεία Grammy, αλλά τελικά το κράτησε για την παγκόσμια περιοδεία της. Μάλιστα, ταυτίστηκε τόσο με το συγκεκριμένο ρούχο ώστε το προτίμησε για να απαθανατιστεί ως κέρινο ομοίωμα στο Μουσείο της Μαντάμ Τισό».  Ο Ελληνας σχεδιαστής δεν θα ξεχάσει την ημέρα που συναντήθηκε για πρόβα με τη σούπερ σταρ της ποπ: «Βρεθήκαμε στο Λονδίνο. Με εντυπωσίασαν η ομορφιά, το καλλίγραμμο σώμα και η απλότητά της. Μου ζήτησε να πιούμε μαζί έναν καφέ στη σουίτα του ξενοδοχείου όπου διέμενε. Με κολάκευε το γεγονός ότι ήξερε τα πάντα γύρω από τη δουλειά μου και μου ζήτησε να αναλάβω όλες τις επίσημες εμφανίσεις που θα πραγματοποιούσε τις επόμενες σεζόν».



Μπιγιονσέ, εδώ και έναν χρόνο  προτιμά σταθερά τις δημιουργίες του Ελληνα σχεδιαστή

Η τεράστια δημοσιότητα που πήρε χάρη στην Μπιγιονσέ άνοιξε στον Βρεττό διάπλατα τις πόρτες του διεθνούς σταρ σίστεμ. Το όνομα «Βρεττός Βρεττάκος» φιγουράρει πλέον παντού: από την αμερικάνικη «Vogue» έως τους «New York Times». O διάσημος ενδυματολόγος και συνεργάτης του, Διονύσης Κολποδίνος, φροντίζει ώστε η δουλειά του ταλαντούχου σχεδιαστή να αποκτήσει κι άλλες διεθνούς κύρους πελάτισσες. Πρόσφατα, στα Billboard Music Awards 2014, η Τζένιφερ Λόπεζ εμφανίστηκε με μια ολόσωμη φόρμα από μεταξωτό τούλι και κρύσταλλα Swarovski που έφερε τη δική του υπογραφή, ενώ ένδυμα υψηλής ραπτικής από τη συλλογή του επέλεξε και η Κολομβιανή Σακίρα για την εμφάνισή της στο αμερικανικό σόου «Τhe Voice» στο οποίο συμμετέχει ως coach. Ηταν ουσιαστικά η πρώτη μεγάλη νίκη της ελληνικής μόδας απέναντι στις προβεβλημένες πολυεθνικές και τα μεγαθήρια της παγκόσμιας υψηλής ραπτικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Μπιγιονσέ αρνήθηκε τις δημιουργίες του Εμίλιο Πούτσι και του Givenchy για χάρη του Βρεττού Βρεττάκου, η Τζένιφερ Λόπεζ του Ζουχαΐρ Μουράντ, ενώ η Σακίρα των Roberto Cavalli και Versace.



Τζένιφερ Λόπεζ


«Οι ξένοι δεν βλέπουν τη φίρμα αλλά το προϊόν», παρατηρεί ο Βρεττός Βρεττάκος, υπογραμμίζοντας ότι «αυτό κάνει τα πράγματα πολύ πιο αξιοκρατικά. Με τη Λόπεζ βρεθήκαμε πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη, ενώ ξανασυναντηθήκαμε για μια τελική πρόβα στο ξενοδοχείο “Four Seasons” του Λονδίνου. Την ημέρα εκείνη εισέπραξα το πιο ωραίο κομπλιμέντο, καθώς η JLo μού είπε ότι τα ρούχα μου δεν παραπέμπουν σε νέο σχεδιαστή, αντιθέτως διαθέτουν φαντασία και δυνατό σχεδιασμό, γι’ αυτό και θα μπορούσαν να βγαίνουν από τους καθιερωμένους οίκους της παγκόσμιας μόδας».


Δημιουργικός οργασμός στην Ελλάδα

Η προηγούμενη χρονιά ήταν τρομερά παραγωγική για τον Ελληνα σχεδιαστή, που βλέπει τις δημιουργίες του να γίνονται κυριολεκτικά ανάρπαστες - κάτι που φαίνεται λογικό μια και οι εγχώριες ποπ σταρ τον προτιμούν σταθερά. «Συνεργάστηκα με τα πιο hot ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής», λέει ο ίδιος, και διευκρινίζει: «Από την Ελένη Φουρέιρα και την Κατερίνα Στικούδη ως τη Ζέτα Μακρυπούλια. Μάλιστα, μερικές από τις εμφανίσεις αυτές τράβηξαν τα φλας καθώς ήταν ασυνήθιστες, όπως το φόρεμα που φόρεσε η Φουρέιρα στο κόκκινο χαλί των βραβείων Μad, το οποίο είχε δύο μέτρα ουρά. Επίσης, ένιωσα ιδιαίτερη τιμή που, ενώ στο μιούζικαλ “Μερικοί το προτιμούν καυτό” όλα τα ρούχα σχεδιάστηκαν από την Ντένη Βαχλιώτη, η Ζέτα Μακρυπούλια ζήτησε ειδικά τα δικά της να βγουν από το ατελιέ μου. Ομολογώ ότι οι εμφανίσεις που σχεδιάσαμε για την πανέμορφη Σούγκαρ ήταν ιδιαίτερες».

Γνωστές κυρίες της εγχώριας σοουμπίζ, όπως η Ελένη Μενεγάκη, η Δέσποινα Βανδή και η Δούκισσα, δεν κρύβουν τη λατρεία τους για τις δημιουργίες του Βρεττού Βρεττάκου





Παρά την εντυπωσιακή επιτυχία του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ο Βρεττός Βρεττάκος δίνει σπανιότατα συνεντεύξεις και στις επιδείξεις του δεν ανεβαίνει στην πασαρέλα για να τη διασχίσει ως την τελική υπόκλιση, όπως κάνουν άλλοι συνάδελφοί του, αλλά αρκείται σε έναν σεμνό χαιρετισμό. «Προτιμώ να μιλά για όλα η δουλειά μου», λέει διευκρινίζοντας τη στάση του. Επίσης, προτιμά να διατηρεί υγιείς συνεργασίες: «Κάποιοι από τους σταρ στην Ελλάδα έχουν την εντύπωση ότι επειδή διαθέτουν όνομα, πρέπει να είναι αγενείς και να έχουν τουπέ. Στήνουν στα ραντεβού, είναι ασυνεπείς στις πληρωμές και σε θέλουν ανά πάσα στιγμή σε εγρήγορση μόνο για τους ίδιους. Οταν έχεις έρθει αντιμέτωπος με την απλότητα των μεγαλύτερων ονομάτων του πλανήτη, τέτοια πράγματα δεν τα ανέχεσαι, γι’ αυτό και έχω διαλύσει συνεργασίες». Οσο για το αν έχει δεχτεί πόλεμο από τον χώρο της ελληνικής μόδας, ο Βρεττός λέει ότι «υπήρξαν εκείνοι που προσπάθησαν να περάσουν το μήνυμα ότι οι διεθνείς συνεργασίες μου αποτελούν τυχαίο γεγονός. Ο αγώνας είναι όμως μαραθώνιος και όχι κατοστάρι κι έτσι η ίδια η ζωή δίνει τις απαντήσεις της. Το “έλα μωρέ, ποιος είναι αυτός;”, που αποδεικνύει τον κακό χαρακτήρα του Ελληνα, έγινε ψωμοτύρι στο στόμα κάποιων».



Η Ζέτα Μακρυπούλια  με κοστούμι του Βρεττάκου στο θεατρικό «Μερικοί το προτιμούν καυτό»


Ενα μωρό - και πολύ Μουντιάλ

Πριν από περίπου μία εβδομάδα ο Βρεττός Βρεττάκος και η σύζυγός του Λίλη Αποστολοπούλου απέκτησαν το πρώτο τους παιδί. «Αυτή η χαρά δεν συγκρίνεται με καμία. Οι επιτυχίες στον επαγγελματικό τομέα τονώνουν το εγώ σου, ενώ ένα μωρό είναι η συνέχεια της ίδιας της ζωής», λέει πανευτυχής ο Βρεττός.



Με τη γυναίκα της ζωής του, Λίλη Αποστολοπούλου, την ημέρα του γάμου τους


Ο Βρεττάκος δεν έγινε πλούσιος από τον χώρο της μόδας, ζει όμως άνετα χάρη σε αυτόν και εξάλλου τα χρήματα που βγάζει τα επενδύει στα επόμενα επαγγελματικά του βήματα. Ακούγεται, μάλιστα, ότι στο βιντεοκλίπ «First Love» η Τζένιφερ Λόπεζ θα επιλέξει ξανά κάποιο από τα ρούχα που σχεδιάζει, ενώ και η καυτή Σακίρα θα τραγουδήσει στο προσεχές Μουντιάλ ποδοσφαίρου φορώντας και πάλι δική του δημιουργία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης