Βανέσα Αδαμοπούλου: Συγγραφέας από... πίστα

Βανέσα Αδαμοπούλου: Συγγραφέας από... πίστα

Το YFSF, ο ακριβοδίκαιος Αλέξανδρος Ρήγας, η νύχτα, η δισκογραφία, η στροφή στην καριέρα της, το δεύτερο βιβλίο, η θρησκεία, το ανενεργό μητρικό ένστικτο και η οκτάχρονη σχέση της με τον ηθοποιό Γιάννη Παπαζήση

Τη Βανέσα τη γνωρίσαμε με τη μεγάλη επιτυχία «Πάνω στην τρέλα μου» από το σάουντρακ της ταινίας «Λούφα και παραλλαγή: Σειρήνες στο Αιγαίο». Η επαγγελματική συνέχεια της επιφύλασσε συνεργασίες με μεγάλους καλλιτέχνες όπως ο Αντώνης Ρέμος, ο Γιάννης Πάριος και η Νατάσα Θεοδωρίδου. Ωστόσο, οι πίστες δεν της ταίριαζαν, τα τραγούδια που της πρότειναν δεν την εκπροσωπούσαν, με αποτέλεσμα να τα αφήσει όλα πίσω και να αλλάξει πορεία: έχει ολοκληρώσει την πρώτη της συγγραφική δουλειά, ενώ παράλληλα σπουδάζει υποκριτική και ασχολείται κυρίως με το παιδικό θέατρο. Σήμερα, αρκετά κατασταλαγμένη, επιστρέφει με το σόου YFSF όχι για να κάνει εξώφυλλα σε περιοδικά, αλλά για περισσότερες προτάσεις στο σανίδι... 

- Τι φοβόσουν έναν μήνα πριν από τη συμμετοχή σου στο «Your Face Sounds Familiar»;
 Δεν φοβόμουν κάτι, αλλά κρατούσα αντιστάσεις γιατί δεν είμαι άνθρωπος που βγαίνει στην τηλεόραση. Κάνω άλλη δουλειά και παρότι και εκείνη εμπερικλείει την έννοια της έκθεσης, η σκηνή είναι το φυσικό μου περιβάλλον. Για μένα η τηλεόραση αποτελεί ένα μέσο για να προμοτάρω τη δουλειά μου, αλλά μέχρι εκεί. 

- Γιατί πήγες στο YFSF;
Γιατί ήθελα να διασκεδάσω. Με τη συμμετοχή αυτή περιμένω να κλείσω κάποιες δουλειές γιατί ξέρω ότι η αναγνωρισιμότητα μετράει. Δεν πήγα για να κάνω εξώφυλλα, ούτε για να γράφουν για εμένα τα gossip περιοδικά. 

- Το μετάνιωσες;
Πώς αντιδράς στην αρνητική κριτική που δέχεσαι στα social media; Οχι μόνο δεν μετάνιωσα, αλλά περνάω πολύ καλά. Οσο για την κριτική, δεν με στενοχωρεί καθόλου. Οι τηλεκριτικοί παίρνουν τη δουλειά τους πολύ πιο σοβαρά απ’ ό,τι θα έπρεπε. 

- Ποιος είναι ο «σκληρός» της επιτροπής;

Νομίζω ότι ο πιο ακριβοδίκαιος είναι ο Αλέξανδρος Ρήγας, με τον οποίο συμφωνώ απόλυτα. 

- Κάποιος κακοπροαίρετος θα μπορούσε να πει ότι τα τραγούδια που έχεις βγάλει δεν είναι αυτό που λέμε «ποιοτικά».  Μα ούτε κι εμένα με εκφράζουν απόλυτα τα τραγούδια που έχω ερμηνεύσει. Την περίοδο εκείνη έκανα κάποια ποπ κομμάτια, αλλά δεν τραγούδησα ποτέ αυτά που ήθελα. 

- Γιατί σταμάτησες ξαφνικά τη δισκογραφία και τις εμφανίσεις στην πίστα;
Τα τραγούδια που έρχονταν στα χέρια μου δεν ήταν αυτά που ήθελα. Οταν έφυγα από τη Sony πήγα σε μια πιο μικρή δισκογραφική εταιρεία και τελικά αποφάσισα να σταματήσω. Δεν έκανα λάθη γιατί οι επιλογές αυτές με έκαναν να χαράξω τη σημερινή μου πορεία. Οταν σταμάτησα τη δισκογραφία και τις εμφανίσεις στα νυχτερινά κέντρα, κάθισα σπίτι και έγραψα το πρώτο μου βιβλίο. Αν δεν είχα βρει αυτή την πλευρά του εαυτού μου, θα ήμουν πολύ στενοχωρημένη, κι ας έκανα τραγούδια, και ας γίνονταν επιτυχίες, κι ας τραγουδούσα στις πίστες. Ζυγίζοντας τις καταστάσεις θεωρώ ότι βγήκα κερδισμένη. 

- Μήπως δεν σου άρεσε η νύχτα;
Είχα φτάσει σ’ ένα σημείο που δεν αισθανόμουν καλά με τον εαυτό μου. Αυτό που έκανα δεν μου άρεσε γιατί δεν με έκανε ευτυχισμένη. Ενώ είχα επιτυχία, δεν αισθανόμουν καλά στο «κοστούμι» που φορούσα. Για μένα έχει σημασία να κάνεις πράγματα που σε πάνε παρακάτω και ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο. Εχω κάνει δουλειές που δεν μου άρεσαν - και αυτό φαινόταν γιατί δεν μπορούσα να λειτουργήσω. Ετσι, αποφάσισα να τελειώσω με όσα δεν μου άρεσαν. 

- Εχεις δηλώσει ότι δεν σου άρεσε όταν τραγουδούσες σε νυχτερινά μαγαζιά.
Αν δεν είχα ασχοληθεί με το τραγούδι, δεν θα πήγαινα ποτέ στα μπουζούκια - όχι γιατί τα σνομπάρω, αλλά επειδή δεν αποτελούν προτεραιότητά μου. Σε έναν χώρο πρέπει να τακιμιάσεις με τους άλλους. Εγώ δεν μπόρεσα. Την πρώτη φορά που δούλεψα σε νυχτερινό κέντρο είχα «καεί». Με τα λουλούδια, τα σχόλια, τις συμπεριφορές... Δεν το πίστευα. Ελεγα «τι κάνω εγώ εδώ πέρα;». 

- Μετά όμως ήρθε η επιτυχία και δούλεψες σε μεγάλες πίστες.
Δούλεψα με αξιόλογους καλλιτέχνες όπως ο Γιάννης Πάριος, ο Αντώνης Ρέμος, η Νατάσα Θεοδωρίδου, η Πέγκυ Ζήνα. Δεν ταιριάζουμε όμως όλοι με όλους τους χώρους. Πέρασα καλά, αλλά δεν αισθανόμουν ότι πήγαινα παρακάτω, ότι εξελισσόμουν. Κάναμε πρόβα, πέρναγα τα τραγούδια μου, φορούσα το φορεματάκι μου, τραγουδούσα, μου έριχναν λουλούδια, τελείωνα και πήγαινα σπίτι μου. Μέσα απ’ όλο αυτό ένιωθα στάσιμη. Δεν με εξέφραζε, δεν πήγαινε μπροστά και αποφάσισα να φύγω.

- Φεύγεις από το τραγούδι και έναν χρόνο αργότερα εκδίδεις το πρώτο σου βιβλίο, το «Αθώοι στον έρωτα».
Εγινε πολύ φυσικά, δεν το είχα στο μυαλό μου να γράψω βιβλίο, ήθελα απλώς να διηγηθώ μια ιστορία. Ηταν μια πολύ ωραία περίοδος της ζωής μου. Επικεντρώθηκα μόνο στη συγγραφή, πέρασα τέλεια και έγινα πολύ περήφανη. 

- Υπήρξε αρνητική κριτική;
Υπήρξε από μερίδα των μίντια, αλλά χαίρομαι γιατί όσοι το διάβασαν μετά άλλαξαν γνώμη. Στην Ελλάδα είμαστε λίγο στενόμυαλοι και δύσκολα αποδεχόμαστε την επαγγελματική στροφή ενός ανθρώπου - πόσο μάλλον όταν είναι και εμφανίσιμος και τραγουδιστής. Ο συγγραφέας πρέπει να είναι άπλυτος, αξύριστος, ακοινώνητος και να φοράει μόνο μαύρα ρούχα. Εχουμε πολλά ταμπού ως κοινωνία.

- Είσαι επηρεασμένη από τις σπουδές σου;
Μου αρέσει η Ιστορία και γι’ αυτό έκανα αυτές τις σπουδές. Το χθες με μαγεύει πιο πολύ από το σήμερα. Μου αρέσουν το vintage, η μυρωδιά της ναφθαλίνης... Είμαι παρελθοντολάγνα. 

- Ετοιμάζεις καινούριο βιβλίο;
Μόλις τελείωσα ένα μυθιστόρημα που αναφέρεται στα χρόνια της Κατοχής στην Ελλάδα και σήμερα βρίσκομαι σε συζητήσεις με εκδοτικούς οίκους. Είναι αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο από ένα παιδί για το πώς έζησε αυτά τα χρόνια. 

- Πόσο έχει αλλάξει η Βανέσα τού τότε; Μεγάλωσα, σκέφτομαι πιο ώριμα, ξέρω τι θέλω, πώς θα το αποκτήσω και έχω βάλει άλλες προτεραιότητες στη ζωή μου, με πρωταρχική να αισθάνομαι καλά με τον εαυτό μου και τη δουλειά μου. 

- Υπήρξε μια ηλικία όπου άρχισες να βλέπεις τη ζωή διαφορετικά;
Επειδή από μικρή έχω ζήσει πολλούς θανάτους ήρθα κοντά με τον θάνατο και ήταν σοκαριστικό. Ολο αυτό όπου έζησα με έκανε να συμφιλιωθώ με την ιδέα. Σκεφτόμουν ότι οι άνθρωποι που φεύγουν είναι τυχεροί γιατί έχουν ανακαλύψει όλα τα μυστήρια του κόσμου και είναι πιο πάνω από εμάς. Ακόμα έτσι το βλέπω.

- Εχεις κάνει ψυχανάλυση;
 Εχω κάνει και ψυχανάλυση και ψυχόδραμα και πιστεύω ότι όλοι πρέπει να κάνουμε ψυχανάλυση για να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας. Εκανα ψυχανάλυση γιατί προσπαθούσα να χωρέσω κάπου και να αντέξω τον εαυτό μου. Ποτέ δεν τα βρίσκεις απόλυτα με τον εαυτό σου, αλλά είμαι σε καλό δρόμο. 

- Τι σε έχει κάνει να μείνεις 8 χρόνια με τον ηθοποιό Γιάννη Παπαζήση; Ο τρόπος που βλέπει τα πράγματα και η φιλοσοφία της ζωής του. Με εξιτάρει που είναι ταλαντούχος ηθοποιός αλλά και ταλαντούχος άνθρωπος.

- Θεωρείς θετικό το ότι ο σύντροφός σου κάνει το ίδιο επάγγελμα;
Ναι, γιατί έχουμε κοινούς κώδικες. Συζητάω μαζί του ό,τι έχει να κάνει με το καλλιτεχνικό κομμάτι και με συμβουλεύει. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να είμαι με έναν άνθρωπο που θα ασχολούνταν, π.χ., με τις επιχειρήσεις γιατί δεν θα είχαμε κοινά σημεία. Οι καλλιτέχνες συμβαδίζουν γιατί έχουν έναν άλλον τρόπο σκέψης και ζωής. Είμαστε λίγο αλλού.

- Εχει γραφτεί ότι είσαι κατά του γάμου. Δεν είμαι κατά του γάμου, αλλά δεν αγχώνομαι να παντρευτώ.

- Δηλαδή δεν έχει ξυπνήσει το μητρικό σου ένστικτο;
Οχι, μάλλον θα έχουν χαλάσει οι μπαταρίες από το ξυπνητήρι μου και ακόμα δεν το έχω αισθανθεί. 

- Το παιδί συνάδει με τον γάμο;
 Οχι απαραίτητα. Ο γάμος είναι μια κοινωνική σύμβαση και δεν έχει να κάνει με τη φυσικότητα των πραγμάτων. Εχει να κάνει με τη θρησκεία.

- Τι σχέση έχεις με τη θρησκεία; Είναι κατασκεύασμα των κοινωνιών για να κρατούν τους ανθρώπους σε συγκεκριμένα όρια. Οχι, δεν πιστεύω στις θρησκείες. Πιστεύω ότι υπάρχει Θεός, μια ανώτερη δύναμη, και πιστεύω πολύ στη φύση. Πιστεύω πως ό,τι είναι φυσικό είναι και ηθικό.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

lyberis0

Η γνωριμία και ο γάμος του με τη Βασιλική Μάρκου - Τα προβλήματα, ο χωρισμός και η απόφαση του Λυμπέρη να κάψει το σπίτι του - Οι τρεις συνεργοί του - Πώς έγινε το φρικιαστικό έγκλημα - Το σκηνικό της τραγωδίας, η σύλληψη του Λυμπέρη και των συνεργών του - Το δικαστήριο, η απόφαση και η εκτέλεση του Λυμπέρη

21
ermou_arthro

Ανέκαθεν ο λαός μας φημιζόταν για το εμπορικό του δαιμόνιο. Και φυσικά οι έμποροι πρόγονοί μας της Παλιάς Αθήνας το επιβεβαίωναν καθημερινά, στην Ερμού και την Σταδίου, την Αιόλου και την Αθηνάς. Πόσο μάλλον την περίοδο των Χριστουγέννων...

1
gotti_arthro

Η συναρπαστική ζωή του διαβόητου «Σακαφλιά» που διοικούσε την ελληνική μαφία στη Νέα Υόρκη και ήταν στενός φίλος με τον αρχηγό των αρχηγών. Σήμερα, στα 83 του, εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης για έναν φόνο που αρνείται ότι διέπραξε - Δεν δέχθηκε ποτέ να γίνει «καρφί» της Αστυνομίας και του FBI

32
battle-kosovo_1389

Γιατί το Κοσσυφοπέδιο θεωρείται ιερή περιοχή για τους Σέρβους- Οι μάχες του Κοσσυφοπεδίου- Το Κόσοβο στο πλαίσιο της ενωμένης Γιουγκοσλαβίας- Πώς έφτασαν οι Αλβανοί να αποτελούν την πλειοψηφία του πληθυσμού του Κοσσυφοπεδίου;

33
sitaras_for_8_dec_2018_photo_3

¨Ένας από τους πρώτους Μεγαλοπαντοπώλες που χρησιμοποίησαν γυναίκες σαν ταμίες ήταν και ο Παντελής Θανόπουλος, της γνωστής και σήμερα μεγάλης αλυσίδας της περιοχής της Κηφισιάς, στις αρχές του 20ου αιώνα. Και επειδή βέβαια εθεωρείτο πρότυπο επιτυχημένου επιχειρηματία δεν άργησαν σταδιακά και άλλοι συνάδελφοί του να τον ακολουθήσουν.

1