Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Ο εφοπλιστής που άνοιξε ξανά δρόμο στον Βόρειο Πόλο
Ο εφοπλιστής που άνοιξε ξανά δρόμο στον Βόρειο Πόλο
Μετά από 20 χρόνια το ελληνικό δεξαμενόπλοιο «Ob River» ήταν το πρώτο που διέσχισε τον βόρειο παγωμένο ωκεανό για να μεταφέρει καύσιμα στην Ιαπωνία, μειώνοντας στο μισό χρόνο, χρήμα και περιβαλλοντικούς ρύπους
Eνα ελληνικό πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου αερίου είναι το πρώτο εμπορικό πλωτό μέσο μεταφοράς καυσίμων που διέσχισε το διαβόητο Βόρειο Πέρασμα ή Northern Sea Route, όπως αποκαλείται η διά του παγωμένου Αρκτικού ωκεανού ρότα που παρακάμπτει το Σουέζ και οδηγεί από την Ευρώπη στην Ιαπωνία.
Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο LNG «Ob River», συμφερόντων της Dynacom, η οποία ανήκει στον εφοπλιστή κ. Γιώργο Προκοπίου. Το «Ob River» πραγματοποίησε δύο ταξίδια. Το πρώτο ήταν από τη Νότιο Κορέα προς τη Δυτική Ευρώπη χωρίς φορτίο, καθώς έπρεπε να συγκεντρωθούν πληροφορίες και να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές για το ταξίδι. Ηταν η πρώτη φορά που ένα LNG διέσχιζε το Northern Sea Route. Το δεύτερο πραγματοποιήθηκε με πλήρες φορτίο από τη Νορβηγία με προορισμό την Ιαπωνία.
Για το πλήρωμα δεν ήταν ένα ακόμη ταξίδι ρουτίνας, αλλά ένα τεστ αντοχής, μια και ήρθε αντιμέτωπο με τις πιο δύσκολες συνθήκες στον πλανήτη. Μέσα από τις παγωμένες θάλασσες, σε θερμοκρασίες -35 βαθμούς, οι ναύτες χρειάστηκε να εκπαιδευτούν επί ενάμιση χρόνο προκειμένου να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις δύσκολες απαιτήσεις. Το Northern Sea Route εξοικονομεί χρόνο και χρήμα, καθώς ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό ωκεανό στον μισό χρόνο από τα συνήθη περάσματα που είναι οι διώρυγες του Σουέζ και του Παναμά: αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η απόσταση καλύπτεται πλέον σε 17 ημέρες αντί για 30 και πλέον που χρειάζονταν μέχρι σήμερα.
Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», ο κ. Προκοπίου λέει ότι χρειάστηκαν οκτώ ολόκληρα χρόνια προετοιμασίας για να πραγματοποιηθούν αυτά τα ταξίδια: «Ηταν το όραμά μου να δημιουργήσω τα κατάλληλα βαπόρια που θα μπορούσαν να κάνουν ένα ταξίδι και να πείσω τις Αρχές των χωρών που ελέγχουν το πέρασμα ότι το φυσικό αέριο δεν μπορεί να βλάψει το περιβάλλον. Γι’ αυτές τις διαδρομές έπρεπε να παραγγείλουμε βαπόρια που τηρούν ειδικές προδιαγραφές. Υπάρχουν ειδικές κατηγορίες πλοίων που μπορούν να πηγαίνουν σε περιοχές όπου απαιτούνται ειδικές αντοχές και εργαλεία που δουλεύουν ακατάπαυστα σε θερμοκρασίες κάτω των 35 βαθμών, εκεί όπου οι θάλασσες είναι πάντα παγωμένες».
Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο LNG «Ob River», συμφερόντων της Dynacom, η οποία ανήκει στον εφοπλιστή κ. Γιώργο Προκοπίου. Το «Ob River» πραγματοποίησε δύο ταξίδια. Το πρώτο ήταν από τη Νότιο Κορέα προς τη Δυτική Ευρώπη χωρίς φορτίο, καθώς έπρεπε να συγκεντρωθούν πληροφορίες και να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές για το ταξίδι. Ηταν η πρώτη φορά που ένα LNG διέσχιζε το Northern Sea Route. Το δεύτερο πραγματοποιήθηκε με πλήρες φορτίο από τη Νορβηγία με προορισμό την Ιαπωνία.
Για το πλήρωμα δεν ήταν ένα ακόμη ταξίδι ρουτίνας, αλλά ένα τεστ αντοχής, μια και ήρθε αντιμέτωπο με τις πιο δύσκολες συνθήκες στον πλανήτη. Μέσα από τις παγωμένες θάλασσες, σε θερμοκρασίες -35 βαθμούς, οι ναύτες χρειάστηκε να εκπαιδευτούν επί ενάμιση χρόνο προκειμένου να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις δύσκολες απαιτήσεις. Το Northern Sea Route εξοικονομεί χρόνο και χρήμα, καθώς ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό ωκεανό στον μισό χρόνο από τα συνήθη περάσματα που είναι οι διώρυγες του Σουέζ και του Παναμά: αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η απόσταση καλύπτεται πλέον σε 17 ημέρες αντί για 30 και πλέον που χρειάζονταν μέχρι σήμερα.
Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ», ο κ. Προκοπίου λέει ότι χρειάστηκαν οκτώ ολόκληρα χρόνια προετοιμασίας για να πραγματοποιηθούν αυτά τα ταξίδια: «Ηταν το όραμά μου να δημιουργήσω τα κατάλληλα βαπόρια που θα μπορούσαν να κάνουν ένα ταξίδι και να πείσω τις Αρχές των χωρών που ελέγχουν το πέρασμα ότι το φυσικό αέριο δεν μπορεί να βλάψει το περιβάλλον. Γι’ αυτές τις διαδρομές έπρεπε να παραγγείλουμε βαπόρια που τηρούν ειδικές προδιαγραφές. Υπάρχουν ειδικές κατηγορίες πλοίων που μπορούν να πηγαίνουν σε περιοχές όπου απαιτούνται ειδικές αντοχές και εργαλεία που δουλεύουν ακατάπαυστα σε θερμοκρασίες κάτω των 35 βαθμών, εκεί όπου οι θάλασσες είναι πάντα παγωμένες».
Τα ειδικού τύπου δεξαμενόπλοια που παρήγγειλε η εταιρεία του κ. Προκοπίου ναυπηγήθηκαν στην Ιαπωνία από τη Hyundai. Είναι ενισχυμένα προκειμένου να σπάνε τον πάγο και φέρουν 35 άτομα πλήρωμα, ειδικά εκπαιδευμένο για τέτοιου είδους αποστολές.
«Τα πληρώματά μας εκπαιδεύτηκαν επί ενάμιση χρόνο για να προετοιμαστούν κατάλληλα γι’ αυτό το ταξίδι, να μπορούν δηλαδή να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Γιατί και οι άνθρωποι και τα μηχανήματα έχουν άλλη συμπεριφορά σε αυτές τις θερμοκρασίες. Υπήρχε, λοιπόν, λεπτομερής προγραμματισμός που ξεκίνησε αρκετό καιρό πριν για να είναι όλα στην εντέλεια, πράγμα που καταφέραμε χωρίς να υπάρχουν επιπλοκές κατά τη διάρκεια των αποστολών μας».
Τα οφέλη για τους ναυλωτές και τους ιδιοκτήτες φορτίων που επιλέγουν τη συγκεκριμένη διαδρομή αντί να περάσουν από τη Διώρυγα του Σουέζ είναι τεράστια. Οπως επισημαίνει ο κ. Προκοπίου, « κερδίζουν πρώτα απ’ όλα γιατί πάνε στην Απω Ανατολή σχεδόν σε μισό χρόνο απ’ όσο έκαναν ακολουθώντας την παλιά διαδρομή μέσω της διώρυγας. Επειτα υπάρχει μεγάλο κέρδος για το περιβάλλον από την εξοικονόμηση ρύπων, διότι κάνεις το ίδιο ταξίδι με πολύ λιγότερα καύσιμα».
Ωστόσο υπάρχουν και κάποιοι που υποστηρίζουν ότι η διέλευση των πλοίων από το Northern Sea Route θα δημιουργήσει προβλήματα. Πρόκειται για τους Εσκιμώους, οι οποίοι διαμαρτύρονται πως τα πλοία εμποδίζουν τις δραστηριότητές τους στο ψάρεμα και γι’ αυτό τον λόγο προσπαθούν να πείσουν τις αρμόδιες αρχές να απαγορεύσουν τη διέλευση των εμπορικών πλοίων.
«Τα πληρώματά μας εκπαιδεύτηκαν επί ενάμιση χρόνο για να προετοιμαστούν κατάλληλα γι’ αυτό το ταξίδι, να μπορούν δηλαδή να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Γιατί και οι άνθρωποι και τα μηχανήματα έχουν άλλη συμπεριφορά σε αυτές τις θερμοκρασίες. Υπήρχε, λοιπόν, λεπτομερής προγραμματισμός που ξεκίνησε αρκετό καιρό πριν για να είναι όλα στην εντέλεια, πράγμα που καταφέραμε χωρίς να υπάρχουν επιπλοκές κατά τη διάρκεια των αποστολών μας».
Τα οφέλη για τους ναυλωτές και τους ιδιοκτήτες φορτίων που επιλέγουν τη συγκεκριμένη διαδρομή αντί να περάσουν από τη Διώρυγα του Σουέζ είναι τεράστια. Οπως επισημαίνει ο κ. Προκοπίου, « κερδίζουν πρώτα απ’ όλα γιατί πάνε στην Απω Ανατολή σχεδόν σε μισό χρόνο απ’ όσο έκαναν ακολουθώντας την παλιά διαδρομή μέσω της διώρυγας. Επειτα υπάρχει μεγάλο κέρδος για το περιβάλλον από την εξοικονόμηση ρύπων, διότι κάνεις το ίδιο ταξίδι με πολύ λιγότερα καύσιμα».
Ωστόσο υπάρχουν και κάποιοι που υποστηρίζουν ότι η διέλευση των πλοίων από το Northern Sea Route θα δημιουργήσει προβλήματα. Πρόκειται για τους Εσκιμώους, οι οποίοι διαμαρτύρονται πως τα πλοία εμποδίζουν τις δραστηριότητές τους στο ψάρεμα και γι’ αυτό τον λόγο προσπαθούν να πείσουν τις αρμόδιες αρχές να απαγορεύσουν τη διέλευση των εμπορικών πλοίων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα