Shein: Τι σημαίνει η είσοδος της εταιρείας στο χρηματιστήριο

Shein: Τι σημαίνει η είσοδος της εταιρείας στο χρηματιστήριο

Εις βάρος της αγαπημένης εταιρείας μόδας των Zoomers υπάρχουν χιλιάδες καταγγελίες για παράνομες πρακτικές - Παρά τους ισχυρισμούς για τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο και την καταναγκαστική εργασία, η Shein πρόκειται να αυξήσει τους μετόχους της και κατ’ επέκταση τα κέρδη της

shein-m
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται να γίνει παντοδύναμη, αν και η χρήση του όρου θα ήταν λίγο υπερβολική. Πάντως αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά για τον γίγαντα της fast fashion είναι ότι θα αποκτήσει μεγαλύτερο μετοχικό κοινό και θα αυξήσει τα έσοδά της. Πώς ακριβώς; Η Shein κατέθεσε έγγραφα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για αρχική δημόσια προσφορά, ή αλλιώς IPO. Το IPO αποτελεί μια διαδικασία προσφοράς μετοχών μιας ιδιωτικής εταιρείας στο κοινό, μέσω μιας νέας έκδοσης μετοχών για πρώτη φορά. Αυτή η πράξη επιτρέπει ουσιαστικά στην εταιρεία να αντλήσει μετοχικό κεφάλαιο από δημόσιους επενδυτές και να γίνει με την σειρά της μια δημόσια εταιρεία, μετά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο.

Αν αναρωτιέστε ποια μπορεί να είναι τα οφέλη από μια τέτοια διαδικασία, θα σας εξηγήσουμε ότι αυτή η ενέργεια μπορεί να οδηγήσει μια εταιρεία - μετά την μετάβασή της από ιδιωτική, σε δημόσια - σε δυο βασικά πλεονεκτήματα. Η επιχείρηση μέσω της συγκέντρωσης διεθνών επενδυτών αυξάνει τα κέρδη της, καθώς αυξάνονται πρώτα το κύρος και η θετική δημόσια εικόνα της. Επίσης με την απαιτούμενη τριμηνιαία υποβολή εκθέσεων που συνεπάγεται μετά την ενέργεια αυτή, η εταιρεία ουσιαστικά αυξάνει την διαφάνειά της και συνήθως αντιμετωπίζει ευνοϊκότερους όρους δανεισμού, από ό,τι μια ιδιωτική εταιρεία. Στο παράδειγμα της Shein, η εταιρεία αποτιμήθηκε στα 66 δισεκατομμύρια δολάρια τον Μάιο και πιθανότατα θα επιδιώξει αποτίμηση 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων όταν βγει στο Αμερικανικό χρηματιστήριο, σύμφωνα με το Bloomberg. Οι ανάδοχοι για την δημόσια εγγραφή της Shein είναι οι Goldman Sachs, JPMorgan Chase και Morgan Stanley.

Σε δισεκατομμύρια ωστόσο, από ότι φαίνεται, δεν εκφράζονται μόνο οι αποτιμήσεις της, αλλά και η «λατρεία» της από το κοινό, το οποίο την εξυμνεί και την προωθεί στα μέσα κοινωνική δικτύωσης. Οι Gen Zeders συγκεκριμένα, αποτίουν με κάθε βίντεο τους στο Tiktok, φόρο τιμής στα προϊόντα της εταιρείας που ποικίλουν από παιχνίδια σκύλων και είδη για το σπίτι, έως σύγχρονα και διαφορετικά είδη ρούχων. Χιλιάδες βίντεο πλημμυρίζουν την πλατφόρμα, στα οποία οι χρήστες αγοράζουν μανιωδώς ρούχα από το Shein και στη συνέχεια τα ξεπακετάρουν μπροστά στην κάμερα, αποκαλύπτοντας μας τις αγορές τους. Τα hashtag #Shein, #Sheinhaul και #Sheigreece έχουν λάβει 80.1 δις, 13.9 δις και 35,1 εκατομμύρια προβολές, αντίστοιχα.

shein-3
Κλείσιμο


Το φαινόμενο “Shein”

Η Shein - σύντμηση του "SheInside", του αρχικού ονόματος της εταιρείας - ιδρύθηκε το 2008 στη Ναντζίνγκ της Κίνας από τον Κινέζο Αμερικανό επιχειρηματία Chris Xu. Η υπόσχεσή της ήταν να προσφέρει το είδος της πολύ γρήγορης μόδας (fast fashion) που ήταν δημοφιλής, στους αγοραστές σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα υποσχέθηκε να μειώσει μεγάλο μέρος της προσαύξησης, διατηρώντας το μάρκετινγκ και άλλες επιχειρηματικές λειτουργίες στην Κίνα. Με αυτόν τον τρόπο, η Shein δημιούργησε ένα δίκτυο περίπου 6.000 προμηθευτών, κυρίως στην Κίνα, και είδε τα ετήσια έσοδά της να αγγίζουν σχεδόν τα 23 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2022, σύμφωνα με τους Financial Times. Η Shein προσέλκυσε επίσης επενδυτές όπως η Sequoia Capital China, η Tiger Global Management και το κρατικό ταμείο πλούτου των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Έγινε άμεσα αγαπητή από το κοινό, το οποίο εκτίμησε το βασικότερο χαρακτηριστικό της. Την ανακύκλωση νέων προϊόντων. Εδώ δεν εννοούμε την ανακύκλωση για το καλό του περιβάλλοντος, μα την συνεχή ανατροφοδότηση της ιστοσελίδας της με νέα σχέδια ρουχισμού και προϊόντα. Για την ακρίβεια η ίδια προσθέτει από 2.000 έως 10.000 νέα προϊόντα την ημέρα, 20 φορές περισσότερα είδη δηλαδή, από τους ανταγωνιστές της, όπως η H&M και η Zara. Αυτή της η επιμονή στην ποικιλία φαίνεται ότι την κάνει απαραίτητη και περιζήτητη στην νέα γενιά, που απολαμβάνει το τρίπτυχο φθηνών τιμών - εξαιρετικά χαμηλών θα προσθέταμε -, μοντέρνων σχεδίων και μεγάλης γκάμας προϊόντων.

Η άλλη πλευρά του νομίσματος

Στην αντίπερα όχθη, την περιμένουν καταγγελίες για πολιτικές εμπλοκές, άθλιες συνθήκες εργασίας και κάκιστου περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Παρόλο λοιπόν, που η Shein μετέφερε την έδρα της στη Σιγκαπούρη το 2021, οι ισχυροί δεσμοί της με την Κίνα την έχουν βάλει στο γεωπολιτικό στόχαστρο. Εξ αιτίας αυτού, η Shein πιθανότατα θα αντιμετωπίσει έντονο έλεγχο από τους νομοθέτες των ΗΠΑ και εκκλήσεις για έρευνες στην αλυσίδα εφοδιασμού της (supply chain), πριν προχωρήσει η δημόσια εγγραφή της.

Ωστόσο, ίσως πιο σημαντικές είναι οι καταγγελίες που αντιμετωπίζει συνεχώς σχετικά με την βιωσιμότητα των τρόπων παραγωγής της και την κακοδιαχείριση των εργαζόμενών της. Μέλη του Κογκρέσου, οργανισμοί για την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικοί έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι τα προϊόντα που πωλούνται στον ιστότοπο κατασκευάζονται με βαμβάκι που παράγεται με καταναγκαστική εργασία στην περιοχή Σιντζιάνγκ της Κίνας. Η Shein φυσικά, έχει δηλώσει ότι έχει μηδενική ανοχή στην καταναγκαστική εργασία και συνεργάζεται με τρίτους ελεγκτές για την παρακολούθηση της αλυσίδας εφοδιασμού της.

shein-1


Οι έρευνες που δείχνουν τις επιβλαβείς για όλους μας πρακτικές της, πληθαίνουν. Ενδεικτικά - γιατί πραγματικά θα μας έπαιρνε ατελείωτες σελίδες και ώρες να γράψουμε τις έρευνες που παρουσιάζουν την αρνητική της συμβολή -, η έρευνα με τίτλο “Ο κακός γίγαντας της μόδας: Shein και η διαιώνιση της υπερκατανάλωσης” εξηγεί πως ο γίγαντας της μόδας έχει αναπτυχθεί εκθετικά τα τελευταία χρόνια και έχει αλλάξει σημαντικά την αγορά της μόδας. Η κυκλική διαδικασία κατά την οποία οι παραγωγοί της Shein και οι καταναλωτές αγοράζουν είναι υπεύθυνη για επιβλαβείς επιπτώσεις στο τοπικό περιβάλλον, όπως η συμβολή της στο 20% του γλυκού νερού που μολύνεται ετησίως, στο 35% των μικροπλαστικών που δημιουργούνται ετησίως και στην αύξηση κατά 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προβλέπεται μέχρι το 2050. O κολοσσός fast fashion αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα με πολλούς σχεδιαστές, οι οποίοι τον κατηγορούν ότι αντιγράφει τα σχέδιά τους και δημιουργεί φτηνές απομιμήσεις που καταλήγουν στον ιστότοπο της Shein.



Δηλαδή να μην αγοράσω από το Shein;

Όλα τα παραπάνω ίσως δεν είναι αρκετά για να σας πείσουν. Και όντως με αλλεπάλληλες διαφημίσεις στα social media και αμέτρητες συνεργασίες με διασημότητες, η άνοδος της Shein στην κορυφή φαίνεται να είναι ασταμάτητη. Αυτό δυστυχώς ή ευτυχώς αφήνει τελικά τα πράγματα στα χέρια των καταναλωτών. Είναι στην επιλογή μας: ένας βιώσιμος πλανήτης όπου οι εργαζόμενοι πληρώνονται δίκαια, ή φθηνότερα ρούχα που δημιουργούνται με κλεμμένα σχέδια και μη βιώσιμους τρόπους;

shein-2




Ειδήσεις σήμερα:

Η υπεύθυνη των καλλιστείων «Μις Νικαράγουα» κατηγορείται ότι έβγαλε... αντικαθεστωτική καλλονή για να ρίξει την κυβέρνηση

«Δεν υπάρχει περίπτωση να ήταν περαστικός ο δράστης της κακοποίησης» λένε φιλοζωικές οργανώσεις για το χάσκι στην Αράχωβα


Σε ρυθμούς επίσκεψης Ερντογάν η κυβέρνηση: Οι υπουργοί, τα ραντεβού και το πρόγραμμα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης