Στη Βουλή δικογραφία για παράνομες προσλήψεις στο Μετρό
Στη Βουλή δικογραφία για παράνομες προσλήψεις στο Μετρό
Η υπόθεση αφορά στο διάστημα 2005-2009, όταν υπουργοί μεταφορών είχαν διατελέσει οι Μιχάλης Λιάπης, Κωστής Χατζηδάκης και Ευριπίδης Στυλιανίδης.
UPD:
Δικογραφία, που αφορά σε παράνομες προσλήψεις στο Αττικό Μετρό επί διακυβέρνησης ΝΔ διαβίβασε στη Βουλή ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, κ. Ιωάννης Τέντες. Η υπόθεση αφορά στο διάστημα 2005-2009, όταν υπουργοί μεταφορών είχαν διατελέσει οι Μιχάλης Λιάπης, Κωστής Χατζηδάκης και Ευριπίδης Στυλιανίδης.
Κατα τη διάρκεια των εισαγγελικών ερευνών για την υπόθεση, διαπιστώθηκε ότι οι υπουργοί Μεταφορών το διάστημα 2005-2009 δεν ήλεγξαν, ως όφειλαν, τη νομιμότητα των προσλήψεων στο μετρό και, για το λόγο αυτό, η σχετική δικογραφία πήρε το δρόμο για τη Βουλή.
Αφορμή για την έναρξη της δικαστικής έρευνας αποτέλεσε πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρου Ρακιντζή.
Όπως διαπίστωσε ο κ. Ρακιντζής, οι προσληφθέντες εμφανίζουν όμοια χαρακτηριστικά:
1. ίδιο τόπο καταγωγής, κυρίως νομοί Λαρίσης και Ροδόπης,
2. εργασιακή εμπειρία στο Δημόσιο ως συμβασιούχοι, ή εργαζόμενοι σε γραφεία βουλευτών και Γενικών Γραμματέων,
Κατα τη διάρκεια των εισαγγελικών ερευνών για την υπόθεση, διαπιστώθηκε ότι οι υπουργοί Μεταφορών το διάστημα 2005-2009 δεν ήλεγξαν, ως όφειλαν, τη νομιμότητα των προσλήψεων στο μετρό και, για το λόγο αυτό, η σχετική δικογραφία πήρε το δρόμο για τη Βουλή.
Αφορμή για την έναρξη της δικαστικής έρευνας αποτέλεσε πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρου Ρακιντζή.
Όπως διαπίστωσε ο κ. Ρακιντζής, οι προσληφθέντες εμφανίζουν όμοια χαρακτηριστικά:
1. ίδιο τόπο καταγωγής, κυρίως νομοί Λαρίσης και Ροδόπης,
2. εργασιακή εμπειρία στο Δημόσιο ως συμβασιούχοι, ή εργαζόμενοι σε γραφεία βουλευτών και Γενικών Γραμματέων,
3. βιογραφικά σταλμένα από FAX του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ,
4. πολλές φορές η συνέντευξη γινόταν μετά την πρόσληψη, ενώ για 17 από αυτούς έγινε πρόσληψη παρά την αρνητική αξιολόγηση από στελέχη της ΑΜΕΛ.
Οι αθρόες προσλήψεις υπεράριθμου προσωπικού για την προεκλογική περίοδο, Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2009 επιβάρυναν σημαντικά τις λειτουργικές δαπάνες της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) και είχαν ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά η εταιρία να εμφανίσει το 2009 έλλειμμα πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ, αφού η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 σε 74% το 2009.
Στο πόρισμα επισημαίνεται ότι από την ΑΜΕΛ δεν απολύθηκε κανείς, αλλά απλώς δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις που υπογράφτηκαν προεκλογικά, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009.
Σύμφωνα με το πόρισμα, "ένας από τους βασικούς λόγους για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας είναι το αυξημένο κόστος μισθοδοσίας, το οποίο το 2009, με έτος βάσης το 2001, αυξήθηκε κατά 700% περίπου", αφού από 1.139 άτομα που απασχολούνταν την 31/3/2004, έφθασαν τα 1.688 άτομα στις 21/10/2009, αύξηση δηλαδή κατά 50%. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι το 50% των προσλήψεων έγιναν το 2009 και συγκεκριμένα σε διάστημα μόλις 23 ημερών, από 12/08/2009 έως 04/09/2009 προσελήφθησαν συνολικά 210 άτομα.
Σύμφωνα πάντα με το πόρισμα του κ. Ρακιντζή, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό την περίοδο 2005-2009 προβλεπόταν η πρόσληψη 75, κατά μέγιστο αριθμό, πωλητών εισιτηρίων και τελικά προσελήφθησαν 130 άτομα, ενώ για τα έτη 2009-2010 απαιτείτο η πρόσληψη 32 πωλητών και προσελήφθησαν 97 πωλητές εισιτηρίων. Επίσης στη Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων αυξήθηκαν οι υπάλληλοι κατά 100%, από 10 σε 20 και στη Διεύθυνση Πληροφορικής & Οργάνωσης από 9 σε 16 άτομα, αύξηση 90%.
Το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης επισημαίνει ότι πρέπει "να καταγγελθούν οι συμβάσεις σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Εργατικού Δικαίου, δεδομένου ότι εμφανίζουν συγκεκριμένες παρατυπίες, καταρτίσθηκαν κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη συνετή άσκηση της διαχειριστικής εξουσίας σε μία ανώνυμη εταιρεία, τη χρηστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος και δεν συνδέονται με το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της εταιρείας απειλώντας ευθέως τη βιωσιμότητά της, η οποία θα απαιτήσει στο άμεσο μέλλον μεγάλα κεφάλαια για την κάλυψη των ελλειμμάτων της".
4. πολλές φορές η συνέντευξη γινόταν μετά την πρόσληψη, ενώ για 17 από αυτούς έγινε πρόσληψη παρά την αρνητική αξιολόγηση από στελέχη της ΑΜΕΛ.
Οι αθρόες προσλήψεις υπεράριθμου προσωπικού για την προεκλογική περίοδο, Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2009 επιβάρυναν σημαντικά τις λειτουργικές δαπάνες της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) και είχαν ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά η εταιρία να εμφανίσει το 2009 έλλειμμα πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ, αφού η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 σε 74% το 2009.
Στο πόρισμα επισημαίνεται ότι από την ΑΜΕΛ δεν απολύθηκε κανείς, αλλά απλώς δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις που υπογράφτηκαν προεκλογικά, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009.
Σύμφωνα με το πόρισμα, "ένας από τους βασικούς λόγους για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας είναι το αυξημένο κόστος μισθοδοσίας, το οποίο το 2009, με έτος βάσης το 2001, αυξήθηκε κατά 700% περίπου", αφού από 1.139 άτομα που απασχολούνταν την 31/3/2004, έφθασαν τα 1.688 άτομα στις 21/10/2009, αύξηση δηλαδή κατά 50%. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι το 50% των προσλήψεων έγιναν το 2009 και συγκεκριμένα σε διάστημα μόλις 23 ημερών, από 12/08/2009 έως 04/09/2009 προσελήφθησαν συνολικά 210 άτομα.
Σύμφωνα πάντα με το πόρισμα του κ. Ρακιντζή, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό την περίοδο 2005-2009 προβλεπόταν η πρόσληψη 75, κατά μέγιστο αριθμό, πωλητών εισιτηρίων και τελικά προσελήφθησαν 130 άτομα, ενώ για τα έτη 2009-2010 απαιτείτο η πρόσληψη 32 πωλητών και προσελήφθησαν 97 πωλητές εισιτηρίων. Επίσης στη Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων αυξήθηκαν οι υπάλληλοι κατά 100%, από 10 σε 20 και στη Διεύθυνση Πληροφορικής & Οργάνωσης από 9 σε 16 άτομα, αύξηση 90%.
Το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης επισημαίνει ότι πρέπει "να καταγγελθούν οι συμβάσεις σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Εργατικού Δικαίου, δεδομένου ότι εμφανίζουν συγκεκριμένες παρατυπίες, καταρτίσθηκαν κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη συνετή άσκηση της διαχειριστικής εξουσίας σε μία ανώνυμη εταιρεία, τη χρηστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος και δεν συνδέονται με το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της εταιρείας απειλώντας ευθέως τη βιωσιμότητά της, η οποία θα απαιτήσει στο άμεσο μέλλον μεγάλα κεφάλαια για την κάλυψη των ελλειμμάτων της".
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα