Ξεκινούν ποινικές διώξεις κατά των απεργών
Ξεκινούν ποινικές διώξεις κατά των απεργών
Πρωτοφανής ταλαιπωρία για τους αδειούχους του Αυγούστου, καθώς κορυφώνεται η έξοδος για τις διακοπές
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Τελεσίγραφο έστειλε στους απεργούς ιδιοκτήτες φορτηγών η Διυπουργική επιτροπή, που συνεδρίασε εκτάκτως, με αφορμή τη συνέχιση των κινητοποιήσεων του κλάδου.
Η Διυπουργική στην οποία συμμετείχαν ο διευθυντής του γραφείου του πρωθυπουργού Χάρης Παμπούκης και οι υπουργοί μεταφορών Δ. Ρέππας, Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος και Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοίδης, ξεκαθαρίζει ότι θα επιβληθούν οι προβλεπόμενες από το νόμο κυρώσεις σε όσους δεν ανταποκριθούν στην επίταξη, κυρώσεις που φτάνουν στην αφαίρεση της άδειας και στην άσκηση ποινικής δίωξης. Παράλληλα στα στρατιωτικά βυτιοφόρα αναλαμβάνουν δράση.
Συγκεκριμένα η επιτροπή ανακοίνωσε τα εξής:
«Η άρνηση των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης να συμμορφωθούν στις αποφάσεις της Πολιτείας για την επίταξη των οχημάτων και των προσωπικών τους υπηρεσιών συνιστά βαριά προσβολή της έννομης τάξης, πλήττει το κοινωνικό σύνολο και αντιμετωπίζεται άμεσα με τα ακόλουθα μέτρα:
1.- Τα βυτιοφόρα Ιδιωτικής Χρήσης εντάσσονται στο σχέδιο κάλυψης των δημοσίων αναγκών σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών.
2.- Οι Ένοπλες Δυνάμεις με τα δικά τους μέσα διασφαλίζουν ήδη -σύμφωνα με το υπάρχον σχέδιο- την τροφοδοσία σε καύσιμα κρίσιμων τομέων (αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ, Νοσοκομεία, κ.ο.κ).
Η Διυπουργική στην οποία συμμετείχαν ο διευθυντής του γραφείου του πρωθυπουργού Χάρης Παμπούκης και οι υπουργοί μεταφορών Δ. Ρέππας, Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος και Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοίδης, ξεκαθαρίζει ότι θα επιβληθούν οι προβλεπόμενες από το νόμο κυρώσεις σε όσους δεν ανταποκριθούν στην επίταξη, κυρώσεις που φτάνουν στην αφαίρεση της άδειας και στην άσκηση ποινικής δίωξης. Παράλληλα στα στρατιωτικά βυτιοφόρα αναλαμβάνουν δράση.
Συγκεκριμένα η επιτροπή ανακοίνωσε τα εξής:
«Η άρνηση των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης να συμμορφωθούν στις αποφάσεις της Πολιτείας για την επίταξη των οχημάτων και των προσωπικών τους υπηρεσιών συνιστά βαριά προσβολή της έννομης τάξης, πλήττει το κοινωνικό σύνολο και αντιμετωπίζεται άμεσα με τα ακόλουθα μέτρα:
1.- Τα βυτιοφόρα Ιδιωτικής Χρήσης εντάσσονται στο σχέδιο κάλυψης των δημοσίων αναγκών σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών.
2.- Οι Ένοπλες Δυνάμεις με τα δικά τους μέσα διασφαλίζουν ήδη -σύμφωνα με το υπάρχον σχέδιο- την τροφοδοσία σε καύσιμα κρίσιμων τομέων (αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ, Νοσοκομεία, κ.ο.κ).
Αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλλουν, εφ' όσον χρειαστεί, στην κάλυψη των αναγκών των νησιών μεταφέροντας βυτιοφόρα.
3.- Τα στοιχεία όλων των παραβατών διαβιβάζονται στους αρμόδιους εισαγγελείς για την άσκηση ποινικής δίωξης.
4.- Οι προβλεπόμενες στη νομοθεσία διοικητικές κυρώσεις που φθάνουν μέχρι την αφαίρεση αδειών, θα εφαρμοσθούν αμέσως σε βάρος των παραβατών».
Την ίδια ώρα η κατάσταση έχει εκτραχυνθεί σε χώρους όπως οι εγκαταστάσεις εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών οι οποίες παραμένουν αποκλεισμένες από τους απεργούς.
Το απόγευμα, μετά το πέρας της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών φορτηγών στο θέατρο Περοκέ, περίπου 1500 απεργοί πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή προκαλώντας κομφούζιο για κέντρο της Αθήνας.
Στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, μάλιστα υπήρξε σύγκρουση των απεργών με δυνάμεις των ΜΑΤ με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στο νοσοκομείο δύο τραυματίες.
Τα προβλήματα τροφοδοσίας της αγοράς συνεχίζονται και είναι χαρακτηριστικό ότι στην κυβερνητική σύσκεψη, έλαβαν μέρος και εκπρόσωποι των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα τροφοδοσίας σε καύσιμα καταγράφονται εκτός Αττικής, ενώ πληθαίνουν οι ελλείψεις αγαθών καθημερινής ανάγκης από τα σούπερ μάρκετ και τις αγορές.
Συνεχίζουν οι φορτηγατζήδες, αναλαμβάνει ο Στρατός
Στα άκρα τραβούν το σχοινί οι φορτηγατζήδες, συνεχίζοντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις που δίνουν το τελειωτικό χτύπημα στην γονατισμένη αγορά.
Κι από την πλευρά της η κυβέρνηση ετοιμάζει
στρατιωτικά βυτιοφόρα για να προμηθευτεί με καύσιμα η αγορά!
Ο Πρωθυπουργός, Γ. Παπανδρέου, έδωσε εντολή να εφαρμοσθεί μέχρι τέλους η επίταξη ενώ κυβερνητικά στελέχη τόνιζαν ότι δεν μπορεί μια τέτοια πρωθυπουργική απόφαση να μένει στα χαρτιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το κυβερνητικό στρατόπεδο , το 90% των επιδοτηρίων έχουν γίνει προς τους οδηγούς και πλέον το μπαλάκι βρίσκεται στην πλευρά των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.
Ωστόσο, από πλευράς των φορτηγατζήδων υποστηρίζεται ότι μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί φύλλα επίταξης μόνο για το 5% από τα 33.000 φορτηγά ενώ οι ιδιοκτήτες φορτηγών που έχουν πάρει τα ειδοποιητήρια δεν έχουν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις τους, παρά τις αυστηρές κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος.
Την απόφαση για συνέχιση των κινητοποιήσεων έλαβε η γενική συνέλευση μετά από 2,5 ώρες διαβουλεύσεων, οι οποίες όμως οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο.
Στο άκουσμα της είδησης, το πλήθος των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων που βρίσκονταν έξω από το θέατρο Περοκέ και περίμενε το αποτέλεσμα της γενικής συνέλευσης ξέσπασε σε χειροκροτήματα και ενθουσιασμό επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες ότι τα σωματεία δύσκολα θα μπορούσαν να λύσουν αυτή την απεργία.
«Ο κόσμος που βρίσκεται εδώ είναι νοικοκυραίοι και οικογενειάρχες επαγγελματίες που δίνουν ότι έχουν για να μην χάσουν τις περιουσίες τους», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Πρόεδρος των Ιδιοκτητών Χερσαίων Μεταφορών κ. Γιώργος Τζωρτζάτος, μεταφέροντας την απόφαση της γ.σ για παράταση της απεργίας.
Όλα αυτά παρά την επίταξη για την εξομάλυνση της αγοράς, η πορεία της οποίας μόνο ικανοποιητική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
“Δύσκολο να σταματήσεις μια απεργία”…
Όπως, έλεγε χαρακτηριστικά επιτελικό στέλεχος του κλάδου το πιο δύσκολο πράγμα είναι να σταματήσεις μια απεργία, καθώς εκτός από εκείνους που δέχονται να βάλλουν νερό στο κρασί τους με βάση αυτά που τους δίνει το υπουργείο Υποδομών, υπάρχει και μία μεγάλη μερίδα που θεωρεί ότι η απεργία πρέπει να συνεχιστεί.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστών που πρωταγωνιστούν τα τελευταία 24ωρα στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση είχαν βάλει πολύ ψηλά την πήχη στις διεκδικήσεις και το δύσκολο ήταν να πείσουν τον κλάδο ότι μπορούν να συνεχίσουν με λιγότερα.
Ήδη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών μετά τις μαραθώνιες χθεσινές διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των αυτοκινητιστών δέχεται να συζητήσει, φοροαπαλλαγές, ασφαλιστικά και αναπτυξιακά αιτήματα του κλάδου και δηλώνει πρόθυμοι και για άλλες ρυθμίσεις εκτός νομοσχεδίου.
Το σίγουρο είναι ότι οι μεγάλοι χαμένοι της μεταρρύθμισης για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών είναι όσοι απέκτησαν άδειες την τελευταία διετία και αναγκάστηκαν να καταβάλλουν μεγάλα χρηματικά ποσά ή να δανειστούν.
Η κυβέρνηση αναγνωρίζει την «αδικία» που υπάρχει για αυτή την κατηγορία των επαγγελματιών, προς το παρόν όμως δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη δέσμευση πέρα από υποσχέσεις για φοροαπαλλαγές.
Υπενθυμίζεται ότι για την διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων και την ομαλοποίηση της αγοράς, το υπουργείο υποδομών έχει αποφασίσει να άρει τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων δημόσιας και ιδιωτικής Χρήσης για τη μεταφορά υγρών καυσίμων, κατ’ εξαίρεση, από σήμερα το μεσημέρι μέχρι και την Κυριακή.
Μειωμένη η φετινή έξοδος λόγω καυσίμων
Μειωμένη εμφανίζεται η κίνηση στα δύο ρεύματα της εθνικής οδού σε σχέση με πέρυσι καθώς οι οδηγοί εμφανίζονται προβληματισμένοι από την αβεβαιότητα που επικρατεί για την εξασφάλιση καυσίμων. Αντίθετα η κίνηση στα ΚΤΕΛ και στον ΟΣΕ, όπου το πρωί υπήρξε τηλεφώνημα για βόμβα, παρουσιάζεται ιδιαίτερα αυξημένη.
Εν τω μεταξύ στην Αθήνα ουρές χιλιομέτρων σχηματίζονται στα πρατήρια που διαθέτουν ακόμα καύσιμα. Προβλήματα δημιουργούνται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας καθώς η αναμονή των οδηγών που ξεπερνά ενίοτε και τα 45 λεπτά προκαλεί κομφούζιο στους γύρω δρόμους.
3.- Τα στοιχεία όλων των παραβατών διαβιβάζονται στους αρμόδιους εισαγγελείς για την άσκηση ποινικής δίωξης.
4.- Οι προβλεπόμενες στη νομοθεσία διοικητικές κυρώσεις που φθάνουν μέχρι την αφαίρεση αδειών, θα εφαρμοσθούν αμέσως σε βάρος των παραβατών».
Την ίδια ώρα η κατάσταση έχει εκτραχυνθεί σε χώρους όπως οι εγκαταστάσεις εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών οι οποίες παραμένουν αποκλεισμένες από τους απεργούς.
Το απόγευμα, μετά το πέρας της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών φορτηγών στο θέατρο Περοκέ, περίπου 1500 απεργοί πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή προκαλώντας κομφούζιο για κέντρο της Αθήνας.
Στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, μάλιστα υπήρξε σύγκρουση των απεργών με δυνάμεις των ΜΑΤ με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στο νοσοκομείο δύο τραυματίες.
Τα προβλήματα τροφοδοσίας της αγοράς συνεχίζονται και είναι χαρακτηριστικό ότι στην κυβερνητική σύσκεψη, έλαβαν μέρος και εκπρόσωποι των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα τροφοδοσίας σε καύσιμα καταγράφονται εκτός Αττικής, ενώ πληθαίνουν οι ελλείψεις αγαθών καθημερινής ανάγκης από τα σούπερ μάρκετ και τις αγορές.
Συνεχίζουν οι φορτηγατζήδες, αναλαμβάνει ο Στρατός
Στα άκρα τραβούν το σχοινί οι φορτηγατζήδες, συνεχίζοντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις που δίνουν το τελειωτικό χτύπημα στην γονατισμένη αγορά.
Κι από την πλευρά της η κυβέρνηση ετοιμάζει
στρατιωτικά βυτιοφόρα για να προμηθευτεί με καύσιμα η αγορά!
Ο Πρωθυπουργός, Γ. Παπανδρέου, έδωσε εντολή να εφαρμοσθεί μέχρι τέλους η επίταξη ενώ κυβερνητικά στελέχη τόνιζαν ότι δεν μπορεί μια τέτοια πρωθυπουργική απόφαση να μένει στα χαρτιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το κυβερνητικό στρατόπεδο , το 90% των επιδοτηρίων έχουν γίνει προς τους οδηγούς και πλέον το μπαλάκι βρίσκεται στην πλευρά των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.
Ωστόσο, από πλευράς των φορτηγατζήδων υποστηρίζεται ότι μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί φύλλα επίταξης μόνο για το 5% από τα 33.000 φορτηγά ενώ οι ιδιοκτήτες φορτηγών που έχουν πάρει τα ειδοποιητήρια δεν έχουν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις τους, παρά τις αυστηρές κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος.
Την απόφαση για συνέχιση των κινητοποιήσεων έλαβε η γενική συνέλευση μετά από 2,5 ώρες διαβουλεύσεων, οι οποίες όμως οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο.
Στο άκουσμα της είδησης, το πλήθος των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων που βρίσκονταν έξω από το θέατρο Περοκέ και περίμενε το αποτέλεσμα της γενικής συνέλευσης ξέσπασε σε χειροκροτήματα και ενθουσιασμό επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες ότι τα σωματεία δύσκολα θα μπορούσαν να λύσουν αυτή την απεργία.
«Ο κόσμος που βρίσκεται εδώ είναι νοικοκυραίοι και οικογενειάρχες επαγγελματίες που δίνουν ότι έχουν για να μην χάσουν τις περιουσίες τους», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Πρόεδρος των Ιδιοκτητών Χερσαίων Μεταφορών κ. Γιώργος Τζωρτζάτος, μεταφέροντας την απόφαση της γ.σ για παράταση της απεργίας.
Όλα αυτά παρά την επίταξη για την εξομάλυνση της αγοράς, η πορεία της οποίας μόνο ικανοποιητική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
“Δύσκολο να σταματήσεις μια απεργία”…
Όπως, έλεγε χαρακτηριστικά επιτελικό στέλεχος του κλάδου το πιο δύσκολο πράγμα είναι να σταματήσεις μια απεργία, καθώς εκτός από εκείνους που δέχονται να βάλλουν νερό στο κρασί τους με βάση αυτά που τους δίνει το υπουργείο Υποδομών, υπάρχει και μία μεγάλη μερίδα που θεωρεί ότι η απεργία πρέπει να συνεχιστεί.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστών που πρωταγωνιστούν τα τελευταία 24ωρα στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση είχαν βάλει πολύ ψηλά την πήχη στις διεκδικήσεις και το δύσκολο ήταν να πείσουν τον κλάδο ότι μπορούν να συνεχίσουν με λιγότερα.
Ήδη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών μετά τις μαραθώνιες χθεσινές διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των αυτοκινητιστών δέχεται να συζητήσει, φοροαπαλλαγές, ασφαλιστικά και αναπτυξιακά αιτήματα του κλάδου και δηλώνει πρόθυμοι και για άλλες ρυθμίσεις εκτός νομοσχεδίου.
Το σίγουρο είναι ότι οι μεγάλοι χαμένοι της μεταρρύθμισης για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών είναι όσοι απέκτησαν άδειες την τελευταία διετία και αναγκάστηκαν να καταβάλλουν μεγάλα χρηματικά ποσά ή να δανειστούν.
Η κυβέρνηση αναγνωρίζει την «αδικία» που υπάρχει για αυτή την κατηγορία των επαγγελματιών, προς το παρόν όμως δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη δέσμευση πέρα από υποσχέσεις για φοροαπαλλαγές.
Υπενθυμίζεται ότι για την διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων και την ομαλοποίηση της αγοράς, το υπουργείο υποδομών έχει αποφασίσει να άρει τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων δημόσιας και ιδιωτικής Χρήσης για τη μεταφορά υγρών καυσίμων, κατ’ εξαίρεση, από σήμερα το μεσημέρι μέχρι και την Κυριακή.
Μειωμένη η φετινή έξοδος λόγω καυσίμων
Μειωμένη εμφανίζεται η κίνηση στα δύο ρεύματα της εθνικής οδού σε σχέση με πέρυσι καθώς οι οδηγοί εμφανίζονται προβληματισμένοι από την αβεβαιότητα που επικρατεί για την εξασφάλιση καυσίμων. Αντίθετα η κίνηση στα ΚΤΕΛ και στον ΟΣΕ, όπου το πρωί υπήρξε τηλεφώνημα για βόμβα, παρουσιάζεται ιδιαίτερα αυξημένη.
Εν τω μεταξύ στην Αθήνα ουρές χιλιομέτρων σχηματίζονται στα πρατήρια που διαθέτουν ακόμα καύσιμα. Προβλήματα δημιουργούνται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας καθώς η αναμονή των οδηγών που ξεπερνά ενίοτε και τα 45 λεπτά προκαλεί κομφούζιο στους γύρω δρόμους.
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα