LIVE

Κορωνοϊός

Τσακώνονται κυβέρνηση-Αρχή Προστασίας Δεδομένων ενώ οι ουρές συνεχίζονται

Τσακώνονται κυβέρνηση-Αρχή Προστασίας Δεδομένων ενώ οι ουρές συνεχίζονται

Νέο επεισόδιο με τον υφυπουργό Μεταφορών που απαίτησε «συγγνώμη» από την αρχή για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Επιμένει στην θέση του υπουργείου Μεταφορών περί απαγόρευσης της ηλεκτρονικής διαδικασίας έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων
ο υφυπουργός Νικόλαος Μαυραγάνης και μάλιστα απαιτεί «συγγνώμη» προς το υπουργείο.

Ο ΟΑΣΑ κατέθεσε το σχετικό αίτημα, όμως η Αρχή το απαγόρευσε, ισχυρίζεται ο κύριος Μαυραγάνης και προσθέτει πως μόνο αφού «έπεσαν πάνω τους όλοι ότι γιατί δεν το επιτρέπεται και ζορίστηκαν» εξέδωσαν την χθεσινή ανακοίνωση, όπου αναφέρεται το αντίθετο. Δεν τηρούν τους λόγους τους, είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός. 

Τέλος ο κύριος Μαυραγάνης δήλωσε πως η απάντηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στην πρόσκληση για διάλογο που έχει απευθύνει για αύριο το υπουργείο Μεταφορών είναι: «Δεν προσερχόμαστε γιατί η Αρχή δεν μετακινείται» και την κατήγγειλε εκ νέου πως δεν θέλει τον διάλογο.



Εν τω μεταξύ, πλήρως εκτεθειμένη είναι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετά τον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει με την Αρχή Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αφού με ανακοίνωσή της την Πέμπτη, διέψευσε κατά τρόπο απόλυτο τους ισχυρισμούς του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σπίρτζη και του υφυπουργού Νίκου Μαυραγάνη ότι η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης για την έκδοση της ηλεκτρονικής κάρτας σκόνταψε στις αντιρρήσεις και τελικώς στην απαγόρευση της ξεκαθαρίζοντας ότι «την επέτρεψε πλήρως»! 

Όπως σημειώνει η Αρχή, ύστερα από συστηματική συνεργασία με εκπροσώπους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), «όπως άλλωστε προκύπτει από τις Γνωμοδοτήσεις υπ’ αρ. 1/2017 και 4/2017, γνωμοδότησε θετικά επί της τελικώς υποβληθείσας γνωστοποίησης επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου)». 

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως «όσον αφορά στη δυνατότητα ηλεκτρονικής -μέσω διαδικτύου- υποβολής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως αυτή περιγράφεται στην ως άνω γνωστοποίηση του ΟΑΣΑ, η Αρχή έκρινε, σύμφωνα με τη Σκέψη 4, σελ. 14 της Γνωμοδότησης 4/2017, ότι αυτή ‘δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων’. Συνεπώς, η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς»!

Βάλλοντας κατά του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η Αρχή διευκρινίζει σε κάθε περίπτωση «ότι είναι αρμόδια να γνωμοδοτεί για κάθε ρύθμιση που αφορά στην επεξεργασία και προστασία προσωπικών δεδομένων (άρθρο 19, παρ. 1, στοιχ. θ’ του ν.2472/1997). Σε αυτό το πλαίσιο, η Αρχή δεν δύναται να παρεμβαίνει στην υλοποίηση συστημάτων και στις επιχειρησιακές επιλογές, τα οποία εκφεύγουν του πεδίου αρμοδιοτήτων της».

Η συγκεκριμένη τοποθέτηση της Αρχής  έχει φέρει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη τη στιγμή μάλιστα που κ. Μαυραγάνης παραδέχεται δημόσια τα προβλήματα του συστήματος καθώς έχουν εκδοθεί 160.000 μηνιαίες ηλεκτρονικές κάρτες, όταν κατά μέσο όρο εκδίδονται 250.000 μηνιαίες κάρτες, με αποτέλεσμα την παράταση ισχύος των παλαιών καρτών έως τις 15 Νοεμβρίου. Για το λόγο αυτό το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε αύριο Παρασκευή στις 2 μμ, σε δημόσια συνάντηση την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο εταιρεία του ΑΣΣΚ, τους φορείς δηλαδή που συμμετείχαν στις συζητήσεις για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τον τρόπο έκδοσης του, προκειμένου, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του, έστω και τώρα, η Αρχή να δηλώσει δημόσια εάν επιτρέπει την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης με τη διεύθυνση των πολιτών και τα υπόλοιπα απαιτούμενα στοιχεία, ώστε να μπορεί να αποσταλεί ταχυδρομικά η «έξυπνη κάρτα», χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών, όπως το υπουργείο είχε ενημερωθεί από τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο, με βάση τις γνωμοδοτήσεις 1 και 4 / 2017 της ίδιας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

«Ποτέ δεν είναι αργά» τονίζει το υπουργείο  προσθέτοντας: «Όταν η χρήση των δεδομένων αυτών επιτρέπεται σε ιδιωτικούς φορείς (τράπεζες, εταιρείες τηλεφωνίας κ.λπ.), να επιτρέπεται και στους φορείς του ελληνικού δημοσίου».

Βάσει πάντως της ενημέρωσης Μαυραγάνη, που μίλησε το πρωί της Πέμπτης, η Αρχή δεν πρόκειται να προσέλθει στην συνάντηση αυτή. 

Το έγγραφο του ΟΑΣΑ που επικαλείται ο κύριος Μαυραγάνης άλλωστε, αναφέρει ότι διαθέτει εφαρμογή έκδοσης προσωποποιημένων καρτών μέσω διαδικτύου, η οποία, εφόσον εγκριθεί, μπορεί να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή. Οι υπεύθυνοι του οργανισμού σημειώνουν ότι στην αρχική του γνωστοποίηση προς την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), ο ΟΑΣΑ προέβλεπε εναλλακτικά την έκδοση καρτών μέσω διαδικτυακής εφαρμογής. «Συνεπώς ο ΟΑΣΑ, στην αρχική του πρόταση, εκπόνησε μελέτη προκειμένου να καταστεί δυνατή η έκδοση προσωποποιημένου κομίστρου και μέσω της ιστοσελίδας του, ώστε να εξυπηρετηθεί μεγάλο πλήθος χρηστών και να παραλάβει, στη συνέχεια, τις προσωποποιημένες κάρτες, είτε σε οποιαδήποτε σταθμό επιλογής του, είτε ταχυδρομικά στη διεύθυνση επιλογής του». Επιρρίπτοντας αποκλειστικά την ευθύνη στην Αρχή αναφέρεται: «Στον ΟΑΣΑ δεν δόθηκε η σχεδιαζόμενη δυνατότητα να σχηματίσει ένα αρχείο με τα ονοματεπώνυμα και τις διευθύνσεις των χρηστών, διότι προσέκρουε στην άποψη της Αρχής περί εξαγωγής πληροφόρησης μέσω της συσχέτισης διαμοιρασμένων υποσυστημάτων και για το λόγο αυτό - αφενός - ματαιώθηκε η απευθείας έκδοση καρτών μέσω διαδικτύου. Αφετέρου, ο ΟΑΣΑ οδηγήθηκε στον επανασχεδιασμό της διαδικασίας με ψευδωνυμοποίηση των προσωπικών δεδομένων της κάρτας και έκδοσής της με χρήση QRcode, χωρίς καταχώρηση προσωπικών στοιχείων σε υποσύστημα, αλλά με παραλαβή τους στα κατά τόπους εκδοτήρια». 
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (16)

ΠΠΣΑ

ΜΠΑΧΑΛΑΚΙΔΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ ΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΞΕΒΡΩΜΙΣΕΙ Η ΧΩΡΑ ...ΕΙΣΤΕ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΟΧΙ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ...

ΜΑΡΙΟΣ

Γιατί δεν επιτρέπετε την ανώνυμη κάρτα ή το εισιτήριο από το αυτόματο μηχάνημα να είναι διάρκειας 30 ημερών και 30 ευρώ; Γιατί θέλετε να είναι προσωποποιημένο με ΑΜΚΑ κτλ για 30 ημέρες και 30 ευρώ; Γιατί; Γιατί δεν του κάνετε κύριοι δημοσιογράφοι μια τέτοια ερώτηση; Όλο του φταίει κάποιος άλλος, η Αρχή τάχα δεν του επέτρεψε, ο κόσμος που δεν κατάλαβε... Μεταβατική περίοδος είναι, γιατί δεν το κάνει μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση;

Τάκης

Έτσι είναι ακριβώς. Γιατί να είναι προσωπικές οι μηνιαίες κάρτες; Πουθενά στον κόσμο δε γίνεται αυτό που γίνεται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με τις φωτογραφίες και τους αριθμούς ταυτότητας....

Οτι να ναι

Ένας προφανής λόγος ειναι αυτή την κάρτα θα μπορούν να την χρησιμοποιήσουν πάνω απο ένα άτομα. Δεν τους συμφέρει. Θα μπορούσε όμως να γίνει το εξής. Να μπορείς να το αγοράσεις απο το μηχάνημα αλλά να πρέπει υποχρεωτικά να πληκτρολογήσεις και ονοματεπώνυμο πάνω.

ampos

Όλη η φασαρία γίνεται για να κονομίσει ο κολλητός που εκδίδει τα εισιτήρια και να βγάλει το κάτι τις του ο Σπρίτζης. Εύκολα θα μπορούσε για ένα μεγάλο μέρος του κόσμου που είναι εξοικειωμένο με τα κινητά, να δημιουργηθεί εφαρμογή η οποία θα περνούσε κανονικά από τα "ψηφιακά" ακυρωτικά μηχανήματα. NFC. Έτσι θα γλιτώναμε και μερικά εκατομμύρια κάθε χρόνο από την εκτύπωση. Αλλά εδώ έχουμε κομμουνισμό....

Φακέλωμα κάργα

Καμία λογική το μέτρο ταυτοποίησης των επιβατών στα ΜΜΕ. Πραγματικά Μεγάλος Αδελφός! Δηλαδή Η.Π.Α., Η.Β., Γερμανία, Ιταλία κ.λπ. με τόσα θέματα ασφαλείας είναι μ@λ...κες που δεν το υιοθετούν.............. μόνο τα αναρχοκουμούνια της φασιστεράς που θέλουν να είναι παντεπόπτες (όπως στα Σοβιέτ που χρειαζόσουν ειδική άδεια για να ταξιδέψεις εκτός πόλης) θα μπορούσαν να τα επιθυμούν αυτά τα φακελώματα.

Vox Populi

Γιατί δεν έκαναν όλες τις κάρτες ανώνυμες; Το ακριβώς κερδίζουν από τη συλλογή προσωπικών στοιχείων και όλη αυτή τη γραφειοκρατία; Μια ίδια κάρτα για όλους, που την αγοράζεις over the counter ακόμα κι από τα περίπτερα, και την φορτώνεις είτε με το αντίτιμο Χ εισιτηρίων, είτε με το τίμημα ενός Χ διαστήματος και τις ανάλογες εκπτώσεις της τιμολογιακής πολιτικής. Γιατί πρέπει η εταιρία να έχει τα στοιχεία των πελατών της; Ας κάνει τον έλεγχο μόνο για όσους αιτούνται ειδικών εκπτώσεων στη χειρότερη περίπτωση.

Ευγένιος

Γιατι μετα θα υπάρχει η δυνατότητα να πληρωνεις την κάρτα σου μέσω τραπέζης ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξεις και πρέπει να υπάρχει ονομαστική σύνδεση της κάρτας με τον τραπεζικό λογαριασμό για λόγους ασφαλείας.

koukou

Ο μόνος λόγος που μπορώ να σκεφτώ για το αμκα είναι ότι μπορούν να υπάρχουν διασταυρώσεις με την ηλικία του καθενός. (π.χ. ένας 40ρης δεν μπορεί να έχει μειωμένο εισητήριο, ή κάποιος που κλείσει τα 65 ή τέλος πάντων όποτε ισχύει η μείωση, να ενεργοποιείται αυτόματα). Επίσης έχει λογική και η επίσημη δικαιολογία ότι μπορεί να ξαναβγει σε περίπτωση απώλειας κάτι που δεν θα μπορούσε να γίνει με μια απλή κάρτα που παίρνεις από οπουδήποτε με ένα απλό serial number. Από κει και πέρα η όλη ιστορία με τις ουρές είναι γελοία. Οκ, εννοείται ότι το καλύτερο θα ήταν να υπήρχε δυνατότητα online αίτησης, αλλά η διαδικασία του φακέλου είναι πραγματικά απλή και γρήγορη. Από δικιά μου εμπειρία, η κάρτα μου έφτασε σε μία εβδομάδα από τη μέρα που την κατέθεσα, με courier (όχι απλά συστημένη επιστολή). Και δεν μπορεί να πει κανείς ότι υπάρχει ελλιπής πληροφόρηση επί του θέματος.

Γιώργος

Εφόσον η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων ψεύδεται φαντάζομαι ότι κάποιο έγγραφο θα έχετε που σας έχουν στείλει και αποδεικνύει τα λεγόμενα .

Antonis G.

Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Λένε ότι σας το επέτρεψαν. Ανοίξτε το λοιπόν. ΣΗΜΕΡΑ.

Χρήστος

κάτι δεν πάει καλά. οι πιστωτικές κάρτες δεν επιτρέπει τον συσχετισμό; εδώ τώρα τράπεζα δεν σου βγάζει που την χρησιμοποίησες;

ΡΟΥΛΗΣ (Πρώην αριστερούλης)

Ρε απατεώνες, Ψευταράδες Αρουραίοι, ως πότε θα κοροϊδεύετε τον κόσμο. Σας πήραμε χαμπάρι !!!

Τχ

Απλά άχρηστοι , ψεύτες , απατεώνες και κρετίνοι.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης