Ξανασκέφτονται την υποψηφιότητα Μητρόπουλου που συναντήθηκε με τον Τσίπρα

Ξανασκέφτονται την υποψηφιότητα Μητρόπουλου που συναντήθηκε με τον Τσίπρα

«Θρίλερ» με την υποψηφιότητα του πρώην προέδρου της Βουλής - Ακόμη 4 βουλευτές που ψήφισαν «παρών» για το 3ο μνημόνιο θα είναι υποψήφιοι και αυτό ενισχύει τις πιθανότητες να ενταχθεί τελικά στις λίστες ο Αλέξης Μητρόπουλος

Ξανασκέφτονται την υποψηφιότητα Μητρόπουλου που συναντήθηκε με τον Τσίπρα
Παρά τα αντιθέτως λεγόμενα περί οριστικού αποκλεισμού του Αλέξη Μητρόπουλου από τις λίστες του ΣΥΡΙΖΑ, το θέμα επανέρχεται τις τελευταίες ώρες με δραματικό τρόπο στην Κουμουνδούρου καθώς η αρμόδια επιτροπή κατάρτισης των ψηφοδελτίων φαίνεται να επανεξετάζει την υπόθεση παρά την εμπλοκή του αντιπροέδρου της Βουλής σε υπόθεση φοροδιαφυγής. 

Οπως πληροφορείται το protothema.gr, το βράδυ της Τετάρτης ο αντιπρόεδρος της Βουλής Αλέξης Μητρόπουλος επισκέφθηκε με δική του πρωτοβουλία τον Αλέξη Τσίπρα. Μέχρι αυτή την ώρα δεν έχουν γίνει γνωστές λεπτομέρειες από την συνάντηση των κυρίων Τσίπρα και Μητρόπουλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη της επιτροπής για τα ψηφοδέλτια και μάλιστα από τα γηραιότερα και πιο έμπειρα εμφανίζονται προβληματισμένα από την εικόνα που θα δώσει το κόμμα στην περίπτωση που αποκλείσει έναν εκλεγμένο βουλευτή που έλαβε εντυπωσιακό αριθμό σταυρών στις εκλογές του Ιανουαρίου, μόνο και μόνο γιατί εξέφρασε κάποιες πολιτικές διαφωνίες, όταν μάλιστα συζητείται θετικά το ενδεχόμενο να μπουν στις λίστες κι άλλοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που ψήφισαν «παρών» στο τρίτο μνημόνιο όπως και ο κ. Μητρόπουλος. 

Στην αξιολόγηση που κάνουν αυτά τα στελέχη δεν λαμβάνουν ιδιαίτερα υπ όψιν την όποια φορολογική εκκρεμότητα έχει ίσως ο κ. Μητρόπουλος  πρώτoν διότι  η εικόνα δεν είναι διόλου σαφής μέχρι τώρα και δεύτερον το θέμα ήταν γνωστό στην ηγεσία από πολύ παλιά, πολύ πριν εκλεγεί δύο φορές βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Μητρόπουλος ή ακόμα και πριν ξεκινήσει η συνεργασία τους το 2010.

Άρα, δεν νοείται λένε, παράγοντες που έχουν αυτό το σκεπτικό, να καταδικάσει ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ ένα βουλευτή του, πριν καν υπάρξει οριστική και ξεκάθαρη απόφαση από τη Δικαιοσύνη για μία τόσο παλιά υπόθεση. 
Κλείσιμο

Πάντως εξίσου ισχυρή είναι και η πίεση από άλλα στελέχη που θεωρούν ότι ο κ. Μητρόπουλος δεν έχει θέση στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ με αποτέλεσμα η υπόθεση να έχει εξελιχθεί σε μεγάλο αγκάθι για την Κουμουνδούρου με απρόβλεπτο τέλος.

Άλλες πληροφορίες λένε ότι το επιτελείο της Κουμουνδούρου έχει εξαιρετικά δυσμενείς δημοσκοπήσεις για τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφέρεια Αττικής, κάτι που επαναφέρει τα σχέδια για συμπερίληψη του Αλέξη Μητρόπουλου στις λίστες.

Τι απαντά ο Αλ. Μητρόπουλος για τη φορολογική υπόθεση


Εις ό,τι αφορά στην φορολογική υπόθεση, η οποία έρχεται και ξανάρχεται στο προσκήνιο και για την οποία υπάρχουν διχογνωμίες και οξείες αντιπαραθέσεις, ο κ. Μητρόπουλος εξηγεί με επιστολή του όλο το ιστορικό, υποστηρίζοντας ότι «έχουμε εις διπλούν υπερκαλύψει όλες τις φορολογικές μας υποχρεώσεις απέναντι στην Πολιτεία». Καταλήγει δε αναφέροντας ότι: «Η επαγγελματική ενασχόληση ενός πολιτικού στελέχους δεν πρέπει να συγχέεται με την πολιτική - κομματική δραστηριότητα. Οι επαγγελματικές σχέσεις δημιουργούν τριβές ενδεχομένως και στα όρια του Νόμου. Δεν μπορεί όμως να αποτελούν πρόσχημα για λήψη αρνητικών αποφάσεων εντός κόμματος και μάλιστα της Αριστεράς ούτε δικαιολογία για καρατόμηση και πολιτική εξόντωση».

Ολόκληρη η επιστολή του έχει ως εξής:

«Η φορολογική μου υπόθεση ανάγεται στο έτος 1999 (16 έτη πριν!), όταν το δικηγορικό μου γραφείο (όχι εγώ προσωπικώς) εισέπραξε στην Αγγλία το ποσό των 1.000.000 δολ. ΗΠΑ (σύμφωνα με τα ευρήματα του φορολογικού ελέγχου) ως δικηγορική αμοιβή για διεκπεραίωση σοβαρής νομικής υπόθεσης.

Ο Φορολογικός έλεγχος ξεκίνησε την 4-10-2012 με επιστολή του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας (Γραμματέας κ. Καραχάλιος) προς τον ειδικό Γραμματέα του ΣΔΟΕ κ. Στέλιο Στασινόπουλο (Σχετ.1,2)

Σύμφωνα με το εισαγωγικό υπηρεσιακό σημείωμα ελέγχου (ΥΣΕ) του ΥΠΟΙΚ «Από τον έλεγχο που έγινε βάσει της υπ’αριθ. 4938/13-3-2013 εντολής επεξεργασίας των κατασχεθέντων με την υπ’αριθ. 329/2013 έκθεση κατάσχεσης φορολογικών βιβλίων και στοιχείων του ελεγχομένου, διαπιστώθηκε το εξής: Μη έκδοση μίας (1) ΑΠΥ ή άλλου φορολογικού στοιχείου εσόδου τη χρήση 1999 αξίας 942.136,86 ευρώ προς την ιδιώτη πελάτισσα κα Ζαχαρίου Ευαγγελία του Κων/νου το γένος Μανιού, η οποία κατέβαλε στις 26-4-1999 μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό του κ.Μητρόπουλου στο εξωτερικό το ποσό των 1.000.000 ως αμοιβή του για παρασχεθείσες δικηγορικές υπηρεσίες σε διεκπεραίωση κληρονομικής της υπόθεσης, όπως προκύπτει και από τα διαλαμβανόμενα στις υπ’αριθ. 2910/2006 και 925/2009 δικαστικές αποφάσεις του Εφετείου Αθηνών και του Αρείου Πάγου αντιστοίχως» (σχετ.3).

Συνεπώς, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο ορισμένοι να κάνουν λόγο για δήθεν παράνομη δραστηριότητα του γραφείου μας, ακόμη και για «ξέπλυμα μαύρου χρήματος»(!!), αφού το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών με το εισαγωγικό ελεγκτικό του έγγραφο θεωρεί ότι το εισπραχθέν το 1999 ποσό προέρχεται από παρασχεθείσες δικηγορικές υπηρεσίες.

Για την αμοιβή αυτή, που εισπράχθηκε ολόκληρη στο εξωτερικό, δεν εκδόθηκε απόδειξη, αφού αμέσως διεκδικήθηκε δικαστικώς από δύο πρώην συνεργάτες μου-δικηγόρους (που είχαν σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος της υπόθεσης) και, ύστερα από 10ετή δικαστικό αγώνα, έληξε σε βάρος του δικηγορικού μας γραφείου.

Ως συνέπεια της έκδοσης των υπ’αριθ. 2910/2006 (925/2009 Αρείου Πάγου) και 9721/2005 αποφάσεων του Εφετείου Αθηνών, από το αρχικό ποσό του 1.000.000 δολ. ΗΠΑ το γραφείο μας υποχρεώθηκε να τους καταβάλει το ποσό των 900.000 δολ. ΗΠΑ περίπου (σχετ. 4-9).

Πριν την καταβολή του ποσού αυτού, ποσό ύψους 750.000 δολ. ΗΠΑ νομίμως επαναπατρίστηκε και φορολογήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις περί επαναπατρισμού κεφαλαίων του άρθρου 38 ν. 3259/2004 (σχετ. 10-15).

Σύμφωνα με Γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, τις υπ’αριθ. 39/2005 και 525/2015 (σχετ. 16-17), η χρήση του 1999 είχε προ πολλών ετών παραγραφεί και οπωσδήποτε πολύ πριν του έτους 2013 που μου ασκήθηκε ο φορολογικός έλεγχος.

Σύμφωνα με όλες τις μέχρι τώρα αποφάσεις του ΣΤΕ (βλ. 486/2012) και των Διοικητικών Εφετείων της χώρας (βλ. 24/2013ΔΕφΧανίων, 624/2015 ΔΕφΑθ, 684/2015 ΔΕφΑθ κ.ά), η χρήση οικονομικού έτους 1999 έχει προ πολλών ετών παραγραφεί.

Μετά την επιβολή ισόποσου προστίμου, -το οποίο επιβλήθηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη από τις φορολογικές αρχές ούτε τα έγγραφα του ποσού που επαναπατρίσθηκε, ούτε οι ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις για το ποσό που αποδόθηκε σε τρίτους δικαιούχους- προσέφυγα στα Διοικητικά Δικαστήρια. Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών με την 677/2015 απόφασή του (σχετ. 18) με διέταξε μέσα σε προθεσμία εξήντα (60) ημερών από την επίδοσή της, να προσκομίσω στη Γραμματεία του Δικαστηρίου "βεβαιώσεις της Λαϊκής Τράπεζας-Υποκ/μα Fitzroy ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο στοιχείο, από το οποίο να προκύπτει το ακριβές ύψος της κατάθεσης του λογαριασμού ….. καθώς και των προθεσμιακών καταθέσεων …… που τηρούσε αυτός στην Τράπεζα κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του άρθρου 38 ν. 3259/2004 (4-8-2004)".

Μετά την προσκόμιση της ανωτέρω βεβαίωσης (σχετ. 19) στις 4-3-2015, η δίκη επαναλήφθηκε στις 17-6-2015 και ήδη εκδόθηκε η υπ’αριθ. 3792/2015 οριστική απόφαση του ως άνω Δικαστηρίου (ακαθαρόγραφη), η οποία ακυρώνει το μέγιστο ποσό του επιβληθέντος προστίμου (ποσό 750.000 δολ.) ως παρανόμως επιβληθέν διότι ήταν ήδη νομίμως επαναπατρισθέν και φορολογηθέν. Έτσι εξαλείφθηκε κάθε αδικηματικός χαρακτήρας της φορολογικής μου υπόθεσης αφού σύμφωνα με το νόμο περί επαναπατρισμού (άρθρο 38, παρ.5, ν. 3259/2004) «η καταβολή του φόρου νομιμοποιεί φορολογικά την χρήση των κεφαλαίων αυτών στην Ελλάδα και απαλλάσσει τον υπόχρεο από γεγενημένες φορολογικές υποχρεώσεις καθώς και από τυχόν φορολογικά αδικήματα».

Ένα υπόλοιπο ποσό που απομένει από την δημοσίευση της ανωτέρω απόφασης σχηματίζεται κατά κύριο λόγο από τη διαφορά ισοτιμίας μεταξύ του έτους είσπραξης του ανωτέρω ποσού (1999), του έτους επαναπατρισμού του (2004) και του έτους φορολογικού ελέγχου (2013).

Σημειώνεται ότι η Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών, μετά από ερώτημα προς τον κ. Χ.Θεοχάρη, τέως Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, για τη φορολόγηση του επαναπατρισθέντος από εμέ ποσού των 750.000 δολ., είχε εκδώσει απόφαση αντίθετη προς το ΣΔΟΕ, λίγες μόλις ημέρες μετά την επιβολή του προστίμου, θεωρώντας ότι νομίμως είχε επαναπατρισθεί και είχε πλήρως φορολογηθεί (σχετ. 20-21).

Συμπερασματικά: Για το ποσό του 1.000.000 δολ. που εισέπραξε το γραφείο μας στο εξωτερικό το 1999 και μας επιβλήθηκε παράνομα ισόποσο πρόστιμο, έχουμε προσκομίσει ενώπιον των Δικαστηρίων και των ελεγκτικών αρχών επίσημες τραπεζικές αποδείξεις που αποδεικνύουν ότι:

α)επιστρέψαμε, αφού φορολογήθηκε νομίμως, στους δύο δικηγόρους-πρώην συνεργάτες μας ποσό που εγγίζει τις 900.000 δολ., σε υλοποίηση των υπ’αριθ. 9721/2005 και 2910/2006 τελεσιδίκων δικαστικών αποφάσεων και

β)επαναπάτρισα στο όνομά μου νομίμως, αφού φορολογήθηκα, ποσό ύψους 750.000 δολ. ΗΠΑ βάσει του άρθρου 38 ν. 3259/2004, το οποίο συμπεριέλαβα στη φορολογική μου δήλωση έτους 2006 (σχετ.22).

Αποδεικνύεται δηλαδή ότι έχουμε εις διπλούν υπερκαλύψει όλες τις φορολογικές μας υποχρεώσεις απέναντι στην Πολιτεία.

Επιπροσθέτως έχουμε δαπανήσει ποσό πλέον των 150.000 δολ. σε δικαστικά έξοδα κάθε είδους σε όλους τους βαθμούς δικαιοδοσίας των Εθνικών και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Η επαγγελματική ενασχόληση ενός πολιτικού στελέχους δεν πρέπει να συγχέεται με την πολιτική - κομματική δραστηριότητα. Οι επαγγελματικές σχέσεις δημιουργούν τριβές ενδεχομένως και στα όρια του Νόμου. Δεν μπορεί όμως να αποτελούν πρόσχημα για λήψη αρνητικών αποφάσεων εντός κόμματος και μάλιστα της Αριστεράς ούτε δικαιολογία για καρατόμηση και πολιτική εξόντωση.

Αθήνα 3-9-2015

ΑΛΕΞΗΣ Π. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης