Τριήμερη «μάχη» Τσίπρα να μην πάρουν αυτοκίνητα
Τριήμερη «μάχη» Τσίπρα να μην πάρουν αυτοκίνητα
...(αλλά τελικά τα κράτησαν) Η εικόνα λοταρίας σε «παιδική χαρά» που επικράτησε κατά την κλήρωση των οχημάτων αποτελεί ένδειξη ότι οι περισσότεροι βουλευτές, ξεχνούν τις δραματικές συνθήκες που επικρατούν στην κοινωνία
Με ύφος περίλυπο και κρύα καρδιά επιστρέφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τα βουλευτικά τους αυτοκίνητα υπακούοντας, έστω και με το ζόρι, στις αυστηρότατες συστάσεις του κ. Αλέξη Τσίπρα. Ωστόσο, μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και ορισμένα μέλη της κυβέρνησης που, ούτως ή άλλως, διαθέτουν υπουργικό Ι.Χ.
Της ανατροπής, όμως, είχε προηγηθεί μια ανελέητη μάχη τριών ημερών κατά την οποία βουλευτές όλων των κομμάτων επιχείρησαν σκληρά να κρατήσουν το «αστραφτερό» κοινοβουλευτικό τους δώρο. Τελικά, μετά από φαιδρά στιγμιότυπα και υπαινικτικά αστεία, δεν απαντήθηκε αν η άρνηση παραλαβής βουλευτικού ΙΧ. αποτελεί ζήτημα ηθικής, δημοσιονομικής ανάγκης, λαϊκισμού ή κοροϊδίας.
Η αλήθεια είναι ότι αρχικά δεν ακολούθησαν όλοι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ την προτροπή του πρωθυπουργού να μην πάρουν το αυτοκίνητο που τους παραχωρείται από τη Βουλή προκειμένου να αναδειχθεί παραδειγματικά το νέο ύφος και ήθος της καινούριας εξουσίας. Ωστόσο, αν και η πρόθεση του κ. Τσίπρα έγινε κατανοητή και ως προεκλογική δέσμευση είχε γίνει ενθουσιωδώς αποδεκτή, η παραίτηση από το συγκεκριμένο δικαίωμα και η αποποίηση αυτού του γενναιόδωρου βουλευτικού προνομίου δεν ήταν εύκολες. Σε αρκετούς μάλιστα, έστω κι αν δεν το εξέφραζαν απερίφραστα, φάνταζε σαν μια θυσία ενός εργαλείου δουλειάς στον βωμό μιας επικοινωνιακής, αλλά καθόλου λειτουργικής καμπάνιας. Σε άλλους έδινε την εντύπωση ενός ατελούς υποβιβασμού του βουλευτικού τους ρόλου το να κυκλοφορούν με τη δική τους σακαράκα ή να μετακινούνται στον τόπο εκλογής τους με τρένο, πούλμαν, αγροτικό βαν, περιπολικό της Αστυνομίας ή, στην καλύτερη, με μισθωμένο αγοραίο ταξί. Ακόμα, σε μια εκλεγμένη μειονότητα υπήρχε η αίσθηση πως η οικειοθελής παραχώρηση του πολυτελούς και ενίοτε κοστοβόρου βουλευτικού αυτοκινήτου υποβάθμιζε άκομψα την αίγλη και δεν υπερασπιζόταν το γόητρο του αξιώματός της.
Αδυσώπητα, λοιπόν, προκύπτει το ερώτημα για το κύρος της. Πώς, άραγε, να υποσχεθούν οι βουλευτές την ευημερία στους ψηφοφόρους τους όταν αυτοί τους βλέπουν να μετακινούνται σαν καταχρεωμένοι μπατίρηδες με σαραβαλιασμένες μπακατέλες; Μην πάμε, όμως, μακριά. Μέχρι χθες κιόλας, η άποψη μιας βουλευτικής μερίδας περί σπουδαιότητας ταυτιζόταν με το εντυπωσιακό της performing. Αν δεν πάρκαραν παράνομα το βουλευτικό όχημα και αντί να τους γράψει κλήση μετά προστίμου ο τροχονόμος αυτός τους ζητούσε ταπεινά συγγνώμη και τους χαιρετούσε σούζα, κατευοδώνοντάς τους κιόλας, η έδρα δεν είχε νόημα.
Ούτε θα γίνονταν φίρμες στο πανελλήνιο αν οι αστυνομικοί ρεπόρτερ δεν έβγαζαν φόρα παρτίδα την απαράδεκτη ξιπασιά τους μετά από σύλληψη για υπερβολική ταχύτητα με δυο ποτηράκια παραπάνω, ξημερώματα στην εθνική. «Ολα αυτά όμως είναι πλέον παρελθόν. Από τη στιγμή που η τρόικα βαφτίστηκε ‘‘θεσμοί’’, αναπόφευκτα και η βουλευτική κούρσα, προς εξορθολογισμό των δαπανών, αντιστοιχήθηκε με το ΚΤΕΛ». Από τούδε, στο πλαίσιο του λιτού βουλευτικού βίου, η διαφοροποιημένη σε σχέση με το παρελθόν συμπεριφορά ίσως αποτρέψει τη ζήλια της κοινής γνώμης για τα περιττά προνόμια των αντιπροσώπων του έθνους. Δεν θα εμποδίσει, όμως, τον θαυμασμό της για τις πολυτελείς λιμουζίνες, έστω και σε πόστερ.
Το πλάνο δείχνει τον βουλευτή Χρήστο Σιμορέλη να ανεβαίνει τα σκαλιά του υπεραστικού λεωφορείου με προορισμό τα Τρίκαλα. Είναι Παρασκευή και επιστρέφει στην εκλογική του περιφέρεια ως απλός πολίτης σπάζοντας το κατεστημένο που θέλει τους εκπροσώπους του έθνους να ταξιδεύουν με τα πολυτελή βουλευτικά Ι.Χ. Τον ακολουθεί δημοσιογράφος, και φυσικά η κάμερα για τις ανάγκες του ρεπορτάζ. Ο βουλευτής εξηγεί ότι το προσωπικό του αυτοκίνητο δεν είναι κατάλληλο για τόσο μεγάλες αποστάσεις. Επισημαίνει όμως πως «οι ταγοί της χώρας πρέπει να δίνουν πρώτοι το παράδειγμα», ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου η κρίση έχει τσακίσει το μέσο νοικοκυριό.
Της ανατροπής, όμως, είχε προηγηθεί μια ανελέητη μάχη τριών ημερών κατά την οποία βουλευτές όλων των κομμάτων επιχείρησαν σκληρά να κρατήσουν το «αστραφτερό» κοινοβουλευτικό τους δώρο. Τελικά, μετά από φαιδρά στιγμιότυπα και υπαινικτικά αστεία, δεν απαντήθηκε αν η άρνηση παραλαβής βουλευτικού ΙΧ. αποτελεί ζήτημα ηθικής, δημοσιονομικής ανάγκης, λαϊκισμού ή κοροϊδίας.
Η αλήθεια είναι ότι αρχικά δεν ακολούθησαν όλοι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ την προτροπή του πρωθυπουργού να μην πάρουν το αυτοκίνητο που τους παραχωρείται από τη Βουλή προκειμένου να αναδειχθεί παραδειγματικά το νέο ύφος και ήθος της καινούριας εξουσίας. Ωστόσο, αν και η πρόθεση του κ. Τσίπρα έγινε κατανοητή και ως προεκλογική δέσμευση είχε γίνει ενθουσιωδώς αποδεκτή, η παραίτηση από το συγκεκριμένο δικαίωμα και η αποποίηση αυτού του γενναιόδωρου βουλευτικού προνομίου δεν ήταν εύκολες. Σε αρκετούς μάλιστα, έστω κι αν δεν το εξέφραζαν απερίφραστα, φάνταζε σαν μια θυσία ενός εργαλείου δουλειάς στον βωμό μιας επικοινωνιακής, αλλά καθόλου λειτουργικής καμπάνιας. Σε άλλους έδινε την εντύπωση ενός ατελούς υποβιβασμού του βουλευτικού τους ρόλου το να κυκλοφορούν με τη δική τους σακαράκα ή να μετακινούνται στον τόπο εκλογής τους με τρένο, πούλμαν, αγροτικό βαν, περιπολικό της Αστυνομίας ή, στην καλύτερη, με μισθωμένο αγοραίο ταξί. Ακόμα, σε μια εκλεγμένη μειονότητα υπήρχε η αίσθηση πως η οικειοθελής παραχώρηση του πολυτελούς και ενίοτε κοστοβόρου βουλευτικού αυτοκινήτου υποβάθμιζε άκομψα την αίγλη και δεν υπερασπιζόταν το γόητρο του αξιώματός της.
Αδυσώπητα, λοιπόν, προκύπτει το ερώτημα για το κύρος της. Πώς, άραγε, να υποσχεθούν οι βουλευτές την ευημερία στους ψηφοφόρους τους όταν αυτοί τους βλέπουν να μετακινούνται σαν καταχρεωμένοι μπατίρηδες με σαραβαλιασμένες μπακατέλες; Μην πάμε, όμως, μακριά. Μέχρι χθες κιόλας, η άποψη μιας βουλευτικής μερίδας περί σπουδαιότητας ταυτιζόταν με το εντυπωσιακό της performing. Αν δεν πάρκαραν παράνομα το βουλευτικό όχημα και αντί να τους γράψει κλήση μετά προστίμου ο τροχονόμος αυτός τους ζητούσε ταπεινά συγγνώμη και τους χαιρετούσε σούζα, κατευοδώνοντάς τους κιόλας, η έδρα δεν είχε νόημα.
Ούτε θα γίνονταν φίρμες στο πανελλήνιο αν οι αστυνομικοί ρεπόρτερ δεν έβγαζαν φόρα παρτίδα την απαράδεκτη ξιπασιά τους μετά από σύλληψη για υπερβολική ταχύτητα με δυο ποτηράκια παραπάνω, ξημερώματα στην εθνική. «Ολα αυτά όμως είναι πλέον παρελθόν. Από τη στιγμή που η τρόικα βαφτίστηκε ‘‘θεσμοί’’, αναπόφευκτα και η βουλευτική κούρσα, προς εξορθολογισμό των δαπανών, αντιστοιχήθηκε με το ΚΤΕΛ». Από τούδε, στο πλαίσιο του λιτού βουλευτικού βίου, η διαφοροποιημένη σε σχέση με το παρελθόν συμπεριφορά ίσως αποτρέψει τη ζήλια της κοινής γνώμης για τα περιττά προνόμια των αντιπροσώπων του έθνους. Δεν θα εμποδίσει, όμως, τον θαυμασμό της για τις πολυτελείς λιμουζίνες, έστω και σε πόστερ.
Αμάρτησα για τους συνεργάτες μου!
Το πλάνο δείχνει τον βουλευτή Χρήστο Σιμορέλη να ανεβαίνει τα σκαλιά του υπεραστικού λεωφορείου με προορισμό τα Τρίκαλα. Είναι Παρασκευή και επιστρέφει στην εκλογική του περιφέρεια ως απλός πολίτης σπάζοντας το κατεστημένο που θέλει τους εκπροσώπους του έθνους να ταξιδεύουν με τα πολυτελή βουλευτικά Ι.Χ. Τον ακολουθεί δημοσιογράφος, και φυσικά η κάμερα για τις ανάγκες του ρεπορτάζ. Ο βουλευτής εξηγεί ότι το προσωπικό του αυτοκίνητο δεν είναι κατάλληλο για τόσο μεγάλες αποστάσεις. Επισημαίνει όμως πως «οι ταγοί της χώρας πρέπει να δίνουν πρώτοι το παράδειγμα», ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου η κρίση έχει τσακίσει το μέσο νοικοκυριό.
Το ρεπορτάζ αναδημοσιεύεται, καθώς ο βουλευτής αποτελεί παράδειγμα μιας άλλης νοοτροπίας, ανάλογης με αυτή που περιέγραψε ο πρωθυπουργός. «Είναι αδιανόητο όταν παίρνουμε 6.000 ευρώ να διεκδικούμε και τα 400 ευρώ του αυτοκινήτου... Από ορισμένες λεπτομέρειες διαμορφώνουμε κλίμα, σύντροφοι, για το αν είμαστε ή δεν είμαστε σαν τους άλλους», φέρεται να είπε εκνευρισμένος ο κ. Τσίπρας όταν πληροφορήθηκε ότι ορισμένοι βουλευτές του σήκωσαν μπαϊράκι για την κατάργηση των προνομίων, μεταξύ των οποίων και το βουλευτικό Ι.Χ. Την ώρα όμως που ο ίδιος παρακινούσε αυστηρά τους βουλευτές του να δώσουν το καλό παράδειγμα, κάποιοι μάχονταν να διατηρήσουν τα τροχοφόρα τους προνόμια μακριά από τα χαρακώματα των διαρροών.
«Ο κ. Τσίπρας δεν ήταν καλά ενημερωμένος», υποστήριξαν, υπενθυμίζοντας ότι οι βουλευτές του κυβερνητικού κόμματος δίνουν το 40% της βουλευτικής τους αποζημίωσης στο κόμμα και σε κοινωνικές δράσεις. Αλλοι, δε, επέμεναν πως η εντολή πρωθυπουργού δεν αφορά τους ίδιους, αλλά εκείνους που εκλέγονται στην Αττική.
Με τη συγκεκριμένη σκέψη, λοιπόν, προσήλθαν οι περισσότεροι στη διαδικασία παραλαβής των βουλευτικών Ι.Χ. Μεταξύ αυτών και ο κ. Σιμορέλης, ο οποίος, μη αντέχοντας το μιξαρισμένο άρωμα του υπεραστικού λεωφορείου, λύγισε μπροστά στο ευωδιαστό βουλευτικό Ι.Χ. και το παρέλαβε. Σε πηγαδάκι έσπευσε να δικαιολογηθεί λέγοντας: «Για τα παιδιά το έκανα». Εννοώντας ότι ο ίδιος δεν έχει πρόβλημα να μετακινείται με το ΚΤΕΛ, αλλά δεν είναι σωστό να υποβάλει σε αυτό το μαρτύριο και τους συνεργάτες του, εκείνους τους επιστημονικούς συμβούλους και τους αστυνομικούς που του προσφέρει επίσης δωρεάν η Βουλή.
Τελικά, φοβούμενος τις αντιδράσεις, έσπευσε να βγάλει ανακοίνωση η οποία μάλλον χειροτερεύει την κατάστασή του. Αντί λοιπόν να πει ότι επιστρέφει το Ι.Χ., σημείωσε ότι «σκοπεύω να μην κάνω χρήση του» και διαμήνυσε πως θα το αφήσει παρκαρισμένο στο γκαράζ της Βουλής για περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Και συνέχισε σε στυλ μανιφέστου: «Το πνεύμα πάνω στο οποίο κινείται η νέα κυβέρνηση είναι ενάντια στα προνόμια των λίγων και υπέρ της προάσπισης των συμφερόντων του λαού και των υποτελών τάξεων».
«Πω πω, και τι θα κάνω τώρα; Πώς θα πάω στα χωριά της περιφέρειάς μου; Θα γίνω ρεζίλι. Θα λένε: ‘‘Κοιτάξτε την που θέλει και Mercedes’’. Ποιος θέλει, ρε παιδιά, να ανταλλάξουμε;»
Βουλευτές σε παιδική χαρά
Ωστόσο, η εικόνα λοταρίας σε «παιδική χαρά» που επικράτησε κατά τη διαδικασία κλήρωσης των οχημάτων μεταξύ των βουλευτών που παρέστησαν σε αυτή αποτελεί και ένδειξη ότι οι περισσότεροι, με το που περνούν την πόρτα του Κοινοβουλίου, μάλλον ξεχνούν τις δραματικές συνθήκες που επικρατούν στην κοινωνία. Μέλη όλων των κοινοβουλευτικών ομάδων ανέμεναν το αυτοκίνητο σαν τα μικρά παιδιά που περιμένουν από τον Αϊ-Βασίλη το δώρο της Πρωτοχρονιάς. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι εκφράσεις των προσώπων τους ήταν ανάλογες με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου που τους έλαχε.
Εξαίρεση αποτελούν μόνο ορισμένες γυναίκες βουλευτές οι οποίες δεν γνωρίζουν το παραμικρό για αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της κυρίας Βασιλικής Λέβα (ΣΥΡΙΖΑ) η οποία ρωτούσε με αγωνία: «Τι είναι το Mercedes C 200, βρε παιδιά;». «Αυτό σου έτυχε;» της απάντησε ο κ. Πέτρος Κωνσταντινέας κουνώντας το κεφάλι του με απογοήτευση για την άγνοιά της. «Είναι 1.800 κ.ε. και 160 άλογα! Καίει τ’ άντερά του. Θα σου φύγει μια περιουσία», της εξήγησε σχεδόν τρομολαγνικά, για να συνεχίσει σχεδόν χαιρέκακα: «Εμένα μου έτυχε ένα Golf diesel. Σώθηκα!». «Δεν με νοιάζει αυτό, βρε παιδί μου. Θέλω να μου πεις, είναι μεγάλη κούρσα;» επανήλθε η βουλευτής που φαίνεται να είχε άλλους προβληματισμούς. «Δεν είναι πολύ μακρύ. Είναι λίγο κοφτό πίσω, αλλά, όπως και να έχει, είναι Mercedes», της απάντησε κάποιος από τους συνεργάτες.
Τότε η κυρία Λέβα, με χέρια της να πιάνουν το κεφάλι της -δείγμα μεγάλης απογοήτευσης και ανησυχίας- αναφώνησε: «Πω πω, και τι θα κάνω τώρα; Πώς θα πάω στα χωριά της περιφέρειάς μου; Θα γίνω ρεζίλι. Θα λένε: ‘‘Κοιτάξτε την που θέλει και Mercedes’’. Ποιος θέλει, ρε παιδιά, να ανταλλάξουμε;». Οι πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι τελικά κατάφερε να το αλλάξει με αυτοκίνητο μάρκας Audi A4 ενός άλλου βουλευτή -επίσης εκλεγόμενου στη Φθιώτιδα-, του οποίου η ταυτότητα δεν έχει ακόμη επαληθευτεί.
Αξίζει πάντως να επισημανθεί πως η κυρία Λέβα μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» εξήγησε πως «για τους βουλευτές της επαρχίας το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο εργαλείο για να πηγαίνουμε στα χωριά μας, να βλέπουμε από κοντά τα προβλήματα των περιοχών μας, να είμαστε κοντά στους ανθρώπους. Εγώ δεν οδηγώ, ούτε διαθέτω αυτοκίνητο. Οπότε έπρεπε να μπω στην κλήρωση και να προμηθευτώ ένα όχημα».
Αναμένεται νέα παρέμβαση από τον Τσίπρα
Επίσημα στοιχεία για εκείνους από όλα τα κόμματα που αρνήθηκαν το βουλευτικό Ι.Χ. δεν υπάρχουν. Οι πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν ότι ο αριθμός τους συνεχώς αυξάνεται μετά τις αυστηρότατες παρατηρήσεις που έκανε ο κ. Τσίπρας προς τη δική του Κοινοβουλευτική Ομάδα. Είναι ενδεικτικό ότι την περασμένη Παρασκευή, τρεις ημέρες μετά την παραλαβή των Ι.Χ., τουλάχιστον πέντε βουλευτές έσπευσαν να τα επιστρέψουν. Τα επικαιροποιημένα στοιχεία αναφέρουν ότι συνολικά 67 βουλευτές έχουν παραδώσει τα κλειδιά των οχημάτων. Από αυτούς οι 49 ανήκουν στην Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο, μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και μέλη της κυβέρνησης που ήδη έχουν παραλάβει τα υπουργικά τους Ι.Χ. Συνεργάτες, πάντως, του πρωθυπουργού σημειώνουν ότι ο κ. Τσίπρας εξακολουθεί να είναι δυσαρεστημένος από την ανταπόκριση της Κοινοβουλευτικής του Ομάδας και ετοιμάζεται να προχωρήσει σε νέα αυστηρή και δημόσια παρέμβαση. Οι ίδιοι υποστηρίζουν πως στόχος είναι να πάρουν βουλευτικό Ι.Χ. μόνο όσοι δεν διαθέτουν προσωπικό μεταφορικό μέσο.
Ποιοι τα παρέδωσαν
Μόνο η Κ.Ο. του Ποταμιού ενημέρωσε πως 9 από τους 17 βουλευτές της αρνήθηκαν το συγκεκριμένο προνόμιο. Μεταξύ των οποίων πρόκειται για τον Σταύρο Θεοδωράκη, τον Παναγιώτη Καρκατσούλη, την Αντιγόνη Λυμπεράκη, τον Γιώργο Αμυρά, τη Σταυρούλα Αντωνάκου και τον Αλέξανδρο Χατζηδημητρίουψ κ.ά.
Πέραν αυτών, οι πληροφορίες αναφέρουν πως από τη Ν.Δ. παρέδωσαν κλειδιά ο Γιώργος Κουμουτσάκος και η Νίκη Κεραμέως. Από τον ΣΥΡΙΖΑ έχουν γίνει γνωστά τα ονόματα του Γιώργου Δημαρά, της Ελένης Ψαρρέα, του Νίκου Φίλη και του Μουσταφά Μουσταφά, ενώ από τους ΑΝ.ΕΛ. αυτό του Θανάση Παπαχριστόπουλου. Στους βουλευτές που επανεκλέγησαν και είχαν αρνηθεί την παραλαβή οχήματος ήδη από την προηγούμενη Βουλή περιλαμβάνονται η Ολγα Κεφαλογιάννη (Ν.Δ.), ο Κυριάκος Μητσοτάκης (Ν.Δ.) και ο Γιάννης Σταθάς (ΣΥΡΙΖΑ). Μεταξύ των υπουργών που επέστρεψαν τα βουλευτικά οχήματα που είχαν στη διάθεσή τους συμπεριλαμβάνονται ο Γιάννης Δραγασάκης, ο Νίκος Βούτσης, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Πάνος Καμμένος, η Ελενα Κουντουρά, η Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, ο Γιώργος Σταθάκης κ.ά., ενώ από τους νεοεκλεγέντες εντοπίζουμε τους Γιάνη Βαρουφάκη, Πάνο Σκουρλέτη και Νίκο Ξυδάκη.
Τι αυτοκίνητα πήραν άλλοι βουλευτές
Πέραν αυτών, σύμφωνα με πληροφορίες, στους βουλευτές -κυρίως της επαρχίας- που πήραν τελικά Ι.Χ. συγκαταλέγονται ο Ανδρέας Μιχαηλίδης (ΣΥΡΙΖΑ, Χίος) με Mini Cooper Countryman diesel, ο Πέτρος Κωνσταντινέας (ΣΥΡΙΖΑ, Μεσσηνία) με VW Golf diesel, η Βασιλική Λέβα (ΣΥΡΙΖΑ - Φθιώτιδα) με Audi A4, o Δημήτρης Σταμάτης (Ν.Δ., Επικρατείας) με VW Golf diesel, o Κώστας Βλάσης (Ν.Δ., Αρκαδία) με Audi A4, ο Ανδρέας Κατσανιώτης (Ν.Δ., Αχαΐα) ένα Audi A4 και ο Στέργιος Γιαννάκης (Ν.Δ., Πρέβεζα) με Mini Cooper S.
Τι ισχύει για το κοινοβουλευτικό leasing
Οι βουλευτές του Λεκανοπεδίου Αττικής δικαιούνται αυτοκίνητο έως 1.400 κυβικά εκατοστά και έως 750 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα. Για τους βουλευτές περιφέρειας προβλέπεται Ι.Χ. έως 1.800 κ. εκ. και 1.200 ευρώ μίσθωμα. Πάντως, η πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου έχει ξεκαθαρίσει πως θα υπάρξει διαδικασία εκλογίκευσης της συγκεκριμένης δαπάνης, χωρίς ωστόσο αυτή να παρεμποδίσει τους βουλευτές στο να ασκούν τα κοινοβουλευτικά τους καθήκοντα.
Οι αριθμοί
■ 49 από τους 149 βουλευτές της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ υπάκουσαν -για την ώρα- στην προτροπή του πρωθυπουργού και δεν παρέλαβαν τα βουλευτικά Ι.Χ. Από αυτούς οι 35 είναι νέοι και οι υπόλοιποι 12 είχαν αρνηθεί την παροχή ήδη από την προηγούμενη Βουλή
■ 67 από τους 300 της Βουλής έχουν αρνηθεί το όχημα που τους παρασχέθηκε. Από αυτούς οι 49 είναι του ΣΥΡΙΖΑ, οι 9 του Ποταμιού, οι 7 της Ν.Δ. και 2 των ΑΝ.ΕΛ.
■ 51 από τους 135 νεοεκλεγέντες αρνήθηκαν το Ι.Χ.
Η κάμερα του ALPHA καταγράφει τον βουλευτή Τρικάλων Χρήστο Σιμορέλη να επιβιβάζεται στο λεωφορείο του ΚΤΕΛ για να μεταβεί στην εκλογική του περιφέρεια. Λίγες μέρες αργότερα όμως παρέλαβε το βουλευτικό όχημα ισχυριζόμενος ότι «θα το αφήσω στο γκαράζ της Βουλής για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα