Καταγγελία Χουντή για την κρατική ενίσχυση στην Cosco
Καταγγελία Χουντή για την κρατική ενίσχυση στην Cosco
Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, αφού γνωστοποιεί στην Κομισιόν το αίτημα της Cosco, καλεί την Επιτροπή να αποφανθεί αν «Τυχόν υιοθέτηση του αιτήματος θα μπορούσε να συνιστά ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση», αφού το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα αποτελεί ουσιώδες στοιχείο της σύμβασης παραχώρησης
UPD:
2
ΣΧΟΛΙΑ
Όχι μόνο είναι οικονομικά και πολιτικά απαράδεκτη η πρόταση της Cosco προς τον ΟΛΠ, για κατάργηση της συμβατικής της υποχρέωσης να καταβάλλει κάθε χρόνο ελάχιστο εγγυημένο τίμημα, αλλά ενδεχόμενη υιοθέτησή της μπορεί να συνιστά και ασυμβίβαστη με την κοινοτική νομοθεσία, κρατική ενίσχυση.
Αυτό προκύπτει από σχετική ερώτηση που κατέθεσε στην Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής.
Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, αφού γνωστοποιεί στην Κομισιόν το αίτημα της Cosco, καλεί την Επιτροπή να αποφανθεί αν «Τυχόν υιοθέτηση του αιτήματος θα μπορούσε να συνιστά ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση», αφού το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα αποτελεί ουσιώδες στοιχείο της σύμβασης παραχώρησης.
Η ερώτηση του Νίκου Χουντή έχει ως εξής:
«Η εταιρία Cosco, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ Α.Ε., ζητά την τροποποίηση των όρων σύμβασης παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, την οποία είχε συνάψει με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) το 2008.
Αυτό προκύπτει από σχετική ερώτηση που κατέθεσε στην Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής.
Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, αφού γνωστοποιεί στην Κομισιόν το αίτημα της Cosco, καλεί την Επιτροπή να αποφανθεί αν «Τυχόν υιοθέτηση του αιτήματος θα μπορούσε να συνιστά ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση», αφού το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα αποτελεί ουσιώδες στοιχείο της σύμβασης παραχώρησης.
Η ερώτηση του Νίκου Χουντή έχει ως εξής:
«Η εταιρία Cosco, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ Α.Ε., ζητά την τροποποίηση των όρων σύμβασης παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, την οποία είχε συνάψει με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) το 2008.
Με τη σύμβαση αυτή, η Cosco δεσμεύεται κάθε χρόνο, πέραν της επιβολής του ενοικίου να καταβάλλει στον ΟΛΠ και ελάχιστο εγγυημένο τίμημα, το οποίο θα μεταβάλλεται ανάλογα με την δραστηριότητα που θα παρουσιάζει το λιμάνι κάθε χρόνο. Είναι γνωστό μάλιστα, πως το 2012 η Cosco διακίνησε περίπου 2 εκατομμύρια κοντέινερ, υπερβαίνοντας τον αρχικό στόχο που ήταν 1,4 εκατομμύρια, ενώ για το 2013 προβλέπεται αύξηση της διακίνησης σε 2,5 εκατομμύρια κοντέινερ.
Σύμφωνα λοιπόν με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η εταιρία Cosco, ζήτησε από την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), την κατάργηση της καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Πώς σχολιάζει το αίτημα της Cosco προς τον ΟΛΠ για τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης στην κατεύθυνση κατάργησης ή ενδεχομένως περιορισμού της καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος;
Τυχόν υιοθέτησή του θα μπορούσε να συνιστά ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση;»
UPD:
2
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα