Εξεταστική: Πέντε πορίσματα για την υπόθεση των παρακολουθήσεων - Τι λέει η κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης

Εξεταστική: Πέντε πορίσματα για την υπόθεση των παρακολουθήσεων - Τι λέει η κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης

ΝΔ: Τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι η ΕΥΠ δεν συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με το Predator και παράνομες επισυνδέσεις - ΣΥΡΙΖΑ: Να γίνει Προανακριτική - ΠΑΣΟΚ: Παράνομη η άρση του απορρήτου των επικοινωνιών Ανδρουλάκη

exetastiki_ergasies_porismata
Τις πορισματικές τους εκθέσεις με τα συμπεράσματα από την έρευνα που πραγματοποίησε η εξεταστική επιτροπή για την υπόθεση των παρακολουθήσεων κατέθεσαν τα κόμματα στο προεδρείο της εξεταστικής επιτροπής.

Από το περιεχόμενο των κειμένων φαίνεται πως πλειοψηφία και αντιπολίτευση οδηγούνται σε εκ διαμέτρου αντίθετα συμπεράσματα, καθώς η ΝΔ υπογραμμίζει πως τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι η ΕΥΠ δεν συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με το Predator και παράνομες επισυνδέσεις, ενώ η μειοψηφία καταγγέλλει προσπάθεια απόκρυψης της αλήθειας και συγκάλυψης των ευθυνών.

Είναι, δε, χαρακτηριστικό πως ο ΣΥΡΙΖΑ κλείνει την πορισματική του έκθεση, αναφέροντας ότι υπάρχει ανάγκη περεταίρω διερεύνησης ποινικών ευθυνών ακόμα και με συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής.

Το επόμενο στάδιο προβλέπει συζήτηση του τελικού πορίσματος στην Ολομέλεια της Βουλής η οποία, όπως τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, θα γίνει με δημόσια συνεδρίαση.

Η ΝΔ στο πόρισμά της σημειώνει πως τα ευρήματα της έρευνας που προηγήθηκε δείχνουν ότι το Ελληνικό Δημόσιο και η ΕΥΠ δεν διαθέτουν το παράνομο λογισμικό Predator, ενώ οι επισυνδέσεις των μυστικών υπηρεσιών ακολούθησαν τη νόμιμη διαδικασία.

Στο πόρισμά τους οι βουλευτές της ΝΔ υποστηρίζουν ότι «σαν χάρτινος πύργος κατέρρευσαν οι καταγγελίες της αντιπολίτευσης περί σκανδάλου γύρω από τη νόμιμη επισύνδεση του κινητού του κ. Ανδρουλάκη και τη λειτουργία της ΕΥΠ».

Στο πόρισμα των βουλευτών της ΝΔ αναφέρεται ότι από τις καταθέσεις των μαρτύρων και τα έγγραφα που προσκομίστηκαν προκύπτει ότι η άρση απορρήτου του κινητού τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη ήταν απολύτως νόμιμη με βάση αίτημα της υπηρεσίας της ΕΥΠ, υπογεγραμμένο από υπηρεσιακούς παράγοντες και από τον διοικητή της ΕΥΠ, προς την αρμόδια εισαγγελέα που εξέδωσε διάταξη για την άρση του απορρήτου. Από την κατάθεση του πρώην διοικητή της ΕΥΠ Παναγιώτη Κοντολέοντα προέκυψε ότι τηρήθηκε όλη η προβλεπόμενη νόμιμη διαδικασία.

Κλείσιμο
Όπως προέκυψε συνολικά από τις καταθέσεις, σύμφωνα με τον Σύνταγμα και τους νόμους σχετικά με την προστασία του απορρήτου των επικοινωνιών δεν υπάρχει καμία απολύτως εξαίρεση από την άρση του απορρήτου για καμία κατηγορία πολιτών. Συνεπώς, με βάση το Σύνταγμα και τον εκτελεστικό νόμο 2225/1994 γίνεται δεκτό ότι η άρση του απορρήτου μπορεί να διενεργηθεί και για τους βουλευτές ή τους ευρωβουλευτές. Άλλωστε, δεν μπορεί να αποκλειστεί a priori η εμπλοκή πολιτικών προσώπων σε πράξεις κατά της εθνικής ασφαλείας εν γνώσει ή εν αγνοία τους. Επιπλέον, στον ίδιο νόμο περιγράφονται τα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει η διάταξη για την άρση του απορρήτου τόσο στην περίπτωση λόγων εθνικής ασφαλείας όσο και για τη διακρίβωση εγκλημάτων.

Από κανένα στοιχείο δεν προέκυψε ότι ο Πρωθυπουργός, το γραφείο του και οι συνεργάτες του γνώριζαν για την άρση του απορρήτου σε οποιοδήποτε στάδιο. Αυτό διαβεβαίωσε ο καθ’ ύλην αρμόδιος τότε Παναγιώτης Κοντολέων, προσθέτοντας ότι ο Πρωθυπουργός ως πολιτικός προϊστάμενος της ΕΥΠ έθετε το γενικότερο πλαίσιο στοχοθεσίας χωρίς να λαμβάνει γνώση για ουσιαστικά ή διαδικαστικά ζητήματα λειτουργίας της υπηρεσίας. Αυτό άλλωστε ήταν και η πάγια πρακτική, όπως επιβεβαίωσε ο πρώην διοικητής Θεόδωρος Δραβίλας. Ο νυν διοικητής Θεμιστοκλής Δεμίρης επιπλέον κατέθεσε ότι δεν έδωσε καμία εντολή καταστροφής οποιουδήποτε αρχείου.

Από την κατάθεση του προέδρου της ΑΔΑΕ Χρήστου Ράμμου επιβεβαιώθηκε ότι η ΕΥΠ προέβη στην άρση του απορρήτου του κ. Ανδρουλάκη τηρώντας το νόμο και υπό τον έλεγχο της εισαγγελέως της ΕΥΠ ενώ για κανένα πολιτικό πρόσωπο από αυτά που έκαναν αίτηση για να μάθουν αν παρακολουθούνται, περιλαμβανομένου του κ. Σπίρτζη, δεν προέκυψε παρακολούθηση εκ μέρους της ΕΥΠ.

Η τοποθέτηση του κ. Ανδρουλάκη για πολιτική σκοπιμότητα πίσω από την δίμηνη παρακολούθησή του αναιρείται από την πάγια τακτική της ΕΥΠ όπως την περιέγραψαν στις καταθέσεις τους όλοι οι προηγούμενοι διοικητές που προσήλθαν στην Εξεταστική Επιτροπή, ότι δηλαδή οι νόμιμες επισυνδέσεις διαρκούν για δύο μήνες σε κάθε περίπτωση χωρίς εξαιρέσεις.

«Ανελήφθη η αντικειμενική ευθύνη»
Οι γαλάζιοι βουλευτές υποστηρίζουν ότι από τις εργασίες της Επιτροπής και τις καταθέσεις όλων των μαρτύρων, «προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια ότι η κυβέρνηση υπηρέτησε την τον σκοπό της διερεύνησης της υπόθεσης Ανδρουλάκη, της θεσμικής θωράκιση του πλαισίου νόμιμων άρσεων απορρήτου και της ανάγκης ενίσχυσης της λειτουργίας της ΕΥΠ».

Όπως υποστηρίζουν, η κυβέρνηση αμέσως όταν προέκυψαν τα σχετικά γεγονότα, εξέδωσε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την άμεση ενίσχυση των θεσμικών εγγυήσεων στην ΕΥΠ, με υποχρέωση ακρόασης του Διοικητή και την επαναφορά της ανάγκης έγκρισης του αιτήματος νόμιμης άρσης απορρήτου νκαι από δεύτερο εισαγγελέα, διάταξη που είχε καταργήσει το 2018 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Αμέσως μετά τις καταγγελίες του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, προσθέτουν, η κυβέρνηση ενεργοποίησε τις σχετικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες και ανταποκρίθηκε άμεσα στα αιτήματα των κομμάτων για τη σύγκληση όλων των κοινοβουλευτικών σχηματισμών.

Εκτός από την ταχεία κύρωση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου και τη σχετική συζήτηση στη Ολομέλεια της Βουλής, ο Πρωθυπουργός ζήτησε από τον Πρόεδρο της Βουλής τη σύγκληση της αρμόδιας Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας και αποδέχθηκε τη συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως και τη συγκρότηση της εξεταστικής επιτροπής.

Στην Επιτροπή Θεσμών κατέθεσαν οι διοικητές της ΕΥΠ από το 2012, ο πρώην Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού, ο Πρόεδρος της ΑΔΑΕ και η επιτόπια Εισαγγελέας της ΕΥΠ, ενώ στην εξεταστική επιτροπή κατέθεσαν, πλην των διοικητών και του προέδρου, η αναπληρούσα τον Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας Krikel και ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρίας Intellexa (εγγράφως λόγω έδρας στο εξωτερικό).

Σε επίπεδο Δικαιοσύνης, ο αρμόδιος υπουργός σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κάλεσε τη δικαστική λειτουργία να εξετάσει κατά προτεραιότητα την έγκληση του κ. Ανδρουλάκη.

Ταυτόχρονα, σε πολιτικό επίπεδο, η αντικειμενική πολιτική ευθύνη της υπόθεσης Ανδρουλάκη ανελήφθη με τις παραιτήσεις του γενικού γραμματέα του Πρωθυπουργού και του διοικητή της ΕΥΠ.

Σε επίπεδο ελέγχων της διοίκησης, εκτός από τον εκτενή έλεγχο που διενήργησε η Εθνική Αρχή Διαφάνειας σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, η ΑΔΑΕ έλαβε ενημέρωση από την οικεία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας για τη νόμιμη άρση απορρήτου του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη από την ΕΥΠ τον Σεπτέμβριο του 2021 και ήδη διεξάγει έκτακτους εκτενείς ελέγχους στην ΕΥΠ και σε άλλους φορείς.

Σε ό,τι αφορά το απόρρητο από στελέχη υπηρεσιών που δεσμεύονται από κανόνες εχεμύθειας και η επίκληση του αποτέλεσε πεδίο αντιπαράθεσης είναι σαφές ότι το απόρρητο αποτελεί εξ υποκειμένου δικαίωμα και υποχρέωση κάθε δημόσιου λειτουργού που το επικαλείται και δεν υπόκειται στον έλεγχο της αρχής όπου δίνεται κάθε φορά η μαρτυρία.
Είναι χαρακτηριστική η κατάθεση του Προέδρου της ΑΔΑΕ ο οποίος δήλωσε ότι δεν δεσμεύεται από το απόρρητο στην Εξεταστική Επιτροπή αλλά το επικαλέστηκε στην απάντηση του προς το αίτημα που του είχε απευθύνει ο κ. Ανδρουλάκης για την υπόθεση του.

Δεν έχει προμηθευτεί το Δημόσιο λογισμικό

Σχετικά με τα παράνομα λογισμικά παρακολούθησης υποστηρίζουν ότι η απόπειρα παγίδευσης του κινητού τηλεφώνου με το κακόβουλο λογισμικό Predator προέκυψε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι δεν διενεργήθηκε ούτε από την ΕΥΠ ούτε από οποιονδήποτε άλλο δημόσιο φορέα.

Ειδικά για το κρίσιμο ζήτημα της ενδεχόμενης χρήσης του λογισμικού παρακολούθησης Predator στην Ελλάδα, η κυβέρνηση απάντησε ότι ούτε αυτό, ούτε κάποιο άλλο αντίστοιχο, κακόβουλο σύστημα χρησιμοποιείται από το Δημόσιο ή κάποια υπηρεσία του.

Επιβεβαιώθηκε ότι το Δημόσιο δεν έχει προμηθευτεί παράνομο λογισμικό παρακολούθησης ενώ από την εξέταση προέκυψε ότι η εταιρία Krikel είχε συνάψει σύμβαση συνεργασίας και προμήθειας υλικού -μη συνδεόμενο πάντως με λογισμικό παρακολούθησης- με το Υπουργείο Προστασίας του πολίτη από το 2018 δηλαδή επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ακολούθησαν παρακολουθηματικές συμβάσεις από την ΕΛ.ΑΣ.

Ο ιδιοκτήτης και διαχειριστής της Krikel κατέθεσε ότι οι συμβάσεις της εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο που ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2018, δεν αφορούν το κακόβουλο λογισμικό Predator ή παραπλήσια συστήματα αλλά ενδοεπικοινωνιακά μηχανήματα που χρησιμοποιούσαν τα στελέχη της ΕΛΑΣ για τις μεταξύ τους συνεννοήσεις.

Επιπλέον δήλωσε ότι δεν έχει συνεργαστεί ποτέ με την ΕΥΠ και ότι δεν γνωρίζει προσωπικά τον κ. Δημητριάδη. Η υπεύθυνη της εταιρείας Intellexa δήλωσε ότι ουδέποτε πώλησε προϊόντα ή υπηρεσίες σε φυσικά πρόσωπα, σε κυβερνητικούς φορείς ή άλλες οντότητες στην Ελλάδα, δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ των εταιριών Intellexa και Krikel και ότι δεν είχε ποτέ επικοινωνία με τους κ.κ. Δημητριάδη και Κοντολέοντα.

Όλοι οι διοικητές δήλωσαν ότι η ΕΥΠ ουδέποτε προμηθεύτηκε κακόβουλο λογισμικό. Η αναπληρώτρια διοικητής της ΕΑΔ Αλεξάνδρα Ρογκάκου, κατάθεσε ότι η ΕΛΑΣ και η ΕΥΠ δεν έχουν συνάψει συμβάσεις που να επιτρέπουν τη χρήση λογισμικού τύπου Predator. H έρευνα της ΕΑΔ στις συμβάσεις της ΕΥΠ ήταν εξονυχιστική και στοχευμένη.

Η παρακολούθηση Πιτσιόρλα

Οι κυβερνητικοί βουλευτές εστιάζουν το πόρισμα τους και στις άρσεις απορρήτου επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αναφέροντας ότι οι καταθέσεις των μαρτύρων ξεκαθάρισαν απόλυτα το τοπίο και φώτισαν όλες τις πτυχές και ανέδειξαν ότι επί της προηγούμενης κυβερνήσεως παρακολουθήθηκαν από την ΕΥΠ κυβερνητικά στελέχη σε γνώση του κ. Τσίπρα.

Ειδικότερα, κατά τους βουλευτές της ΝΔ, ο πρώην διοικητής της ΕΥΠ Ρουμπάτης συνομολόγησε ότι την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παρακολουθήθηκαν κυβερνητικά στελέχη. Η επισύνδεση που έγινε στο τηλέφωνο του κ. Πιτσιόρλα ξεκίνησε αρχές του 2016 μέχρι το τέλος εκείνης της χρονιάς ακόμα και όταν ο ίδιος είχε οριστεί από τον Νοέμβριο του 2016, υπουργός της κυβέρνησης.
Ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ενημερώθηκε από τον τότε διοικητή της ΕΥΠ Γιάννη Ρουμπάτη για την επικείμενη σύνδεση στο τηλέφωνο του κ. Πιτσιόρλα και ενέκρινε την ενέργεια. Ο προκάτοχός του Δραβίλας εξέφρασε την οργή του σε όσους ισχυρίζονταν ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του απ΄τον Ιούλιο του 2012 μέχρι τον Ιανουάριο του 2015 υπήρξε παρακολούθηση των κ.κ. Σαγιά και Πιτσιόρλα.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ υποβάθμισε τις αποκαλύψεις Ρουμπάτη που αφορούσαν στην παρακολούθηση Πιτσιόρλα, στοιχεία στα οποία απέφυγε επιμελώς να αναφερθεί παρά τις ερωτήσεις που του έγιναν από τα μέλη της επιτροπής.


Πέντε προτάσεις για την αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου

Καταλήγοντας οι βουλευτές της ΝΔ διατυπώνουν προτάσεις για την αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου, αναφέροντας τα εξής: «Υπηρετώντας την ανάγκη να γίνει πιο διαφανής η λειτουργία της ΕΥΠ, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η αποδοτικότητά της και η κρίσιμη αποστολή που έχει να επιτελέσει για την προάσπιση των εθνικών μας δικαιωμάτων, καταθέτουμε σειρά προτάσεων που προβλέπουν:

*Ενίσχυση του πλαισίου νόμιμης άρσης απορρήτου για πολιτικά πρόσωπα. Εκτός από την έγκριση κάθε νόμιμης άρσης απορρήτου από δεύτερο Εισαγγελέα θα πρέπει να αξιολογηθεί η ενεργοποίηση επιπλέον φίλτρου, μάλλον από πολιτικό πρόσωπο. Ο κύκλος των πολιτικών προσώπων αφορά μέλη της κυβέρνησης και υφυπουργούς, βουλευτές, ευρωβουλευτές, γενικούς/ειδικούς γραμματείς, καθώς και προέδρους/γραμματείς πολιτικών κομμάτων.
*Αλλαγές στο εσωτερικό της ΕΥΠ για την ενίσχυση του εσωτερικού ελέγχου, της διαφάνειας, της εξωστρέφειας και της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού της.
*Απαγόρευση εμπορίας προς ιδιώτες λογισμικών παρακολούθησης και θέσπιση αυτοτελούς διάταξης που θα απαγορεύει και θα τιμωρεί την εμπορία (πώληση και αγορά) λογισμικών παρακολούθησης προς ιδιώτες.
*Παρεμβάσεις στο πλαίσιο προστασίας προσωπικών δεδομένων, οργανωτική ενίσχυση της ΑΔΑΕ για την επιτέλεση του συνταγματικού της ρόλου, δημιουργία φορέα Κυβερνοασφάλειας ως συντονιστικού μηχανισμού, επαναξιολόγηση του θεσμικού πλαισίου γνωστοποίησης στο υποκείμενο, περί της επιβολής σε βάρος του, του περιοριστικού μέτρου της άρσης απορρήτου, επένδυση για προστασία κρίσιμων υποδομών της χώρας από απειλές ασφαλείας και επένδυση πόρων ταμείου ανάκαμψης προς αυτή την κατεύθυνση.
*Ευαισθητοποίηση πολιτών και φορέων. Στο πλαίσιο αυτό, συστήνεται η διαρκής επικοινωνία των αρμοδίων δομών του κράτους με πολίτες και φορείς αναφορικά με συστάσεις χρήσης τεχνολογικών συσκευών και εφαρμογών καθώς και η καθιέρωση σεμιναρίων ψηφιακής ασφαλείας σε όλες τις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ καταλήγει σε πέντε συμπεράσματα:

«1. Προκύπτει από τις αντιφάσεις του Πρωθυπουργού, την εν γένει υποκριτική στάση του αλλά και τις πρακτικές που ακολούθησε τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η κοινοβουλευτική πλειοψηφία για την συγκάλυψη του σκανδάλου ότι βασικός γνώμονας του δεν είναι η αλήθεια και η διαλεύκανση της υπόθεσης αλλά η συγκάλυψη της και η εξαφάνιση στοιχείων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην απόδοση όχι μόνο πολιτικών αλλά και ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών.

2. Ειδικότερα για τις τελευταίες προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις καθώς είναι πλέον σαφές ότι δεν υφίστανται λόγοι εθνικής ασφάλειας για τις υπό εξέταση παρακολουθήσεις.

3. Υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις ότι η ΕΥΠ αξιοποιούσε το παράνομο λογισμικό predator από κοινού με τις επίσημες επισυνδέσεις.

4. Η γνώση του Πρωθυπουργού σχετικά δεν τεκμαίρεται μόνο αντικειμενικά λόγω της σχετικής του αρμοδιότητας αλλά και από την στενότατη σχέση του με τον γγ και ανιψιό του κο Γρηγόρη Δημητριάδη, από τον διορισμό του κου Διονύση Μελιτσιώτη πρώην διευθυντή του Γραφείου του στη θέση του β’ υποδιοικητή της ΕΥΠ, από την ειδική μεταχείριση του πρώην πλέον Διοικητή της ΕΥΠ κου Κοντολέοντα ο οποίος διορίστηκε μετά από την σχετική αλλαγή των προβλέψεων του νόμου αλλά και από την στάση του κου Δεμίρη ο οποίος διορίστηκε διοικητής της ΕΥΠ από τον Πρωθυπουργό μετά την παραίτηση Κοντολέοντα με μόνο σκοπό την συγκάλυψη της υπόθεσης όπως προκύπτει και από την μεταχείριση που επεφύλαξε στην ελεγκτική αρχή, την κάλυψη της εισαγγελέως Βασιλικής Βλάχου και την εν γένει άρνηση συνεργασίας του τόσο με την ΑΔΑΕ όσο και με την εξεταστική επιτροπή της Βουλής.

5. Γνώση του Πρωθυπουργού τεκμαίρεται εξάλλου και από το γεγονός ότι η κυβέρνηση μέσω του Αντιπροέδρου της, και στενότατου συνεργάτη του κου Μητσοτάκη, κου Πικραμμένου επιχείρησε, ήδη πριν την αποκάλυψη της παρακολούθησης του κου Ανδρουλάκη, να δημιουργήσει θεσμικά φράγματα κρατώντας το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων μυστικό μέσω της αντισυνταγματικής τροπολογίας της 31ης Μαρτίου του 2021» και προσθέτει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης «Εν όψει όλων των ανωτέρω είναι αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης τόσο από την ελληνική Βουλή με όλα τα διαθέσιμα κοινοβουλευτικά μέσα, συμπεριλαμβανομένης και της επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης, όσο και από την ποινική δικαιοσύνη η οποία πρέπει να πάρει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των πορισμάτων που οφείλει η εξεταστική επιτροπή να τους αποστείλει».

Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Από την πλευρά του, το ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, συμπυκνώνοντας το κείμενο συμπερασμάτων, αναφέρει:

«1. Η στάση των βουλευτών της πλειοψηφίας της Νέας Δημοκρατίας στην Εξεταστική Επιτροπή διαδραμάτισε ουσιαστικό ρόλο στο οργανωμένο κυβερνητικό σχέδιο συγκάλυψης του διερευνώμενου σκανδάλου των παράνομων παρακολουθήσεων.

Η πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας απέκλεισε όλους απαραίτητους μάρτυρες και το αποδεικτικό υλικό.

Οι βουλευτές της πλειοψηφίας έκαναν πολύ λίγα για τη ανάδειξη της αλήθειας και πάρα πολλά για τη συγκάλυψη του σκανδάλου και τη συσκότιση της υπόθεσης.

2. Δεν προέκυψε ότι συνέτρεχε λόγος εθνικής ασφάλειας για την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ κ. Νίκου Ανδρουλάκη.

Επομένως η άρση του απορρήτου των επικοινωνιών του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ κ. Νίκου Ανδρουλάκη ήταν παράνομη.

Υφίστανται επομένως σοβαρές ενδείξεις ότι η ομάδα των προσώπων που αιτήθηκαν, υπέβαλαν, εισηγήθηκαν, επόπτευσαν, ενέκριναν, εκτέλεσαν και με οποιοδήποτε τρόπο γνώριζαν σε οποιοδήποτε χρόνο, δεν απέτρεψαν ή και συνέδραμαν με πράξεις και παραλείψεις τους στην παράνομη παρακολούθηση έχουν πιθανόν τελέσει αξιόποινες πράξεις.

3. Καθίσταται αναγκαία η αλλαγή του τρόπου λειτουργίας της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών και η ενίσχυση του ρόλου της εισαγγελικής αρχής και της Α.Δ.Α.Ε. ως ανεξάρτητης αρχής».

Το ΚΚΕ

Το ΚΚΕ έδωσε στη δημοσιότητα την πορισματική του έκθεση 8 σελίδων θέτοντας 18 ερωτήματα, αλλά και καταγγέλλοντας ότι η όλη διαδικασία για τη διερεύνηση του θέματος, υπονομεύτηκε εξ αρχής, με στόχο τη συγκάλυψη, αλλά και τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, που εκπροσώπησε στην επιτροπή το ΚΚΕ, σημειώνει χαρακτηριστικά: «Ο ίδιος ο τρόπος λειτουργίας της εξεταστικής επιτροπής, με πρώτιστη ευθύνη της κυβερνητικής πλειοψηφίας, υπονόμευσε εξαρχής την ουσιαστική έρευνα για την απόδοση όλων των πολιτικών και άλλων ευθυνών γύρω από τις υποκλοπές, σε βάρος τόσο του προέδρου του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ και των δημοσιογράφων, όσο βέβαια και του Κόμματός μας για τις παρακολουθήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της έδρας της Κεντρικής Επιτροπής του από το 2016 μέχρι σήμερα. Υπηρετήθηκε έτσι η διπλή στόχευση, αφενός της πλήρους συγκάλυψης της αλήθειας, αφετέρου η επιχείρηση αποπροσανατολισμού από τα κομβικά ζητήματα, που έπρεπε και πρέπει να αναδειχθούν στον λαό, γύρω από το απόρρητο των επικοινωνιών του, την προστασία των προσωπικών δεδομένων του, τα θεμελιώδη δικαιώματα και τις ελευθερίες του».

Το ΜέΡΑ25

Με 11 σημεία-συμπεράσματα κατατέθηκε και το πόρισμα του ΜέΡΑ25 που υπογράφει η κυρία Σοφία Σακοράφα. «Μόνο πόρισμα που μπορεί να εξαχθεί από όλη την παρούσα διαδικασία είναι η πλήρης έκπτωση των δημοκρατικής λειτουργίας του ελληνικού πολιτικού συστήματος και η καταρράκωση του κράτους δικαίου στη χώρα μας. Απλώς προστέθηκε άλλο ένα (βαρύ) περιστατικό στο πολιτικό μητρώο της κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση ένοχης πρακτικής της κυβερνητικής εξουσίας στην Ελλάδα» αναφέρεται μεταξύ άλλων στο κείμενο ενώ τονίζεται πως οι βουλευτές του κόμματος δεν θα μετέχουν στην τελικη συζήτηση που θα γίνει στην Ολομελεια χαρακτηρίζοντας την ολη διαδικασία «καλοστημένη θεατρική παράσταση».

Ειδήσεις σήμερα:

Τα δίκτυα λαθροδιακίνησης σήμερα, αποφασίζουν ποιος θα εισέλθει στην Ευρώπη, λέει ο Μηταράκης

Κολωνός: Ο 53χρονος που εξέδιδε την 12χρονη είχε φτιάξει ειδικό προφίλ σε εφαρμογή γνωριμιών

Αποκάλυψη Nordic Monitor: Ο Ερντογάν στέλνει τη MIT στην Ελλάδα για να στήσει προβοκάτσια
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης