Μαθητές έφτιαξαν εκπαιδευτική εφαρμογή που «λύνει» μαθησιακά προβλήματα

Μαθητές έφτιαξαν εκπαιδευτική εφαρμογή που «λύνει» μαθησιακά προβλήματα

Η StudyAId κατασκεύασε ένα app που παρέχει σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές μάθησης, χρησιμοποιώντας το εργαλείο ChatGPT 4.0

Team_2
Η StudyAId είναι η μαθητική εικονική επιχείρηση 15 μαθητών και μαθητριών που συμμετέχουν στον όμιλο Junior Achievement του Pierce - Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από το motto του «Non ministrari sed ministrare» με σκοπό να βελτιώσουν όχι μόνο την καθημερινότητά τους αλλά να βοηθήσουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον «παραδοσιακό» τρόπο οργάνωσης του χρόνου και της μελέτης.

Μέσα από επιστημονικές έρευνες και την καθημερινή πρακτική εμπειρία, διαπίστωσαν ότι το 12 με 15% των μαθητών έχουν κάποια μορφή μαθησιακής δυσκολίας. Είναι οι μαθητές που πιο εύκολα μπορούν να καταλήξουν στα τελευταία θρανία, που ευκολότερα χάνουν την αυτοεκτίμηση, που αγχώνονται, που φοβούνται το σχολείο. Είναι οι μαθητές που αναζητούν έναν διαφορετικό τρόπο για να μάθουν.

Η StudyAId κατασκεύασε ένα app που παρέχει σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές μάθησης, χρησιμοποιώντας το εργαλείο ChatGPT 4.0. Αξιοποιώντας το διαθέσιμο χρόνο και τις εξατομικευμένες ανάγκες του χρήστη οργανώνει και αναβαθμίζει διαρκώς το εκπαιδευτικό υλικό.

time_management
app2


Ως προς τις γνωστικές στρατηγικές μάθησης της εφαρμογής, αυτές αφορούν την ομαδοποίηση και τη σύνδεση των πληροφοριών με στόχο να γίνει η γνώση πιο εύληπτη. Γενική πρόθεσή τους είναι να βοηθούν τον μαθητή να κατανοεί την κεντρική ιδέα ενός κειμένου και να εξάγει συμπεράσματα. Αυτό συμβαίνει πρακτικά μέσω της περίληψης, της υπογράμμισης, των πλαγιότιτλων και των γνωστικών οργανωτών.

Ως προς τις μεταγνωστκές στρατηγικές μάθησης, οι μέθοδοι της εφαρμογής αφορούν στον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές επιλέγουν, παρακολουθούν και χρησιμοποιούν τις προαναφερθείσες γνωστικές στρατηγικές. Επιμέρους στοιχεία της είναι η χρήση αυτοερωτήσεων και αυτοπροτάσεων, καθώς και ο σχεδιασμός, η παρακολούθηση, ο έλεγχος και η ρύθμιση.

Συμμέτοχοι στη δημιουργία του συγκεκριμένου προϊόντος είναι η viva.com, που υποστήριξε στο χρηματοδοτικό κομμάτι. Το Ινστιτούτο Φιλοσοφίας και Τεχνολογίας που ενημέρωσε για ζητήματα ηθικής σε σχέση με την ανάδυση και κυριαρχία της Τεχνητής Νοημοσύνης. Το Τμήμα υποστήριξης μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες του Pierce, που παρείχε επιστημονική υποστήριξη σε παιδαγωγικά και διδακτικά ζητήματα που σχετίζονται με τις μαθησιακές δυσκολίες. Τέλος το Information Technology Department, School of Liberal Arts and Sciences του Deree για την επιστημονική/ συμβουλευτική υποστήριξη στο τεχνικό κομμάτι του προγραμματισμού και της ενσωμάτωσης του ChatGPT 4.0 στο application.

Η ομάδα της εικονικής επιχείρησης StudyAId αποτελείται από 15 μαθητές και μαθήτριες της Α’ και της Β΄ Λυκείου. Η συγκεκριμένη επιχειρηματική ιδέα προέκυψε μέσα από την καθημερινή εμπειρία, την παρατήρηση, και τις ευρύτερες γνώσεις των μαθητών. Οι μαθητές, με τη φετινή μαθητική επιχείρηση, αναπτύσσουν επιχειρηματικές, κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες και ταυτόχρονα στοχεύουν να ευαισθητοποιήσουν το κοινό, σχετικά με ζητήματα μαθησιακών αποτελεσμάτων, που αφορούν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και το γενικότερο μαθητικό πληθυσμού που δεν διαθέτει τις κατάλληλες οργανωτικές και γνωστικές δεξιότητες. Η StudyAId θα λάβει μέρος στο διαγωνισμό «Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2024 – Βραβείο Κοινού/Public Choice Award» του Junior Achievement. 

Κλείσιμο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης