Τόνοι μαζούτ στον βυθό της Σαντορίνης
Εννέα σχεδόν μήνες μετά το ναυάγιο στα ανοικτά της καλντέρας και τη γενναιόδωρη αποζημίωση των 55 εκατ. ευρώ που εισέπραξε η εταιρεία «Louis Hellenic Cruises» για την ολική καταστροφή του πλοίου, υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 350 τόνοι μαζούτ βρίσκονται εγκλωβισμένοι στις δεξαμενές του, χωρίς να μπορεί να τους «ρουφήξει» κανείς. «Φοβόμαστε ότι οι δεξαμενές έχουν υποστεί ρηγματώσεις και ότι το πετρέλαιο έχει εξαπλωθεί και σε άλλα σημεία του πλοίου, που είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστούν από μη εξειδικευμένες εταιρείες. Εάν δεν πάρουμε άμεσα μέτρα κινδυνεύουμε να προκαλέσουμε τεράστια ρύπανση», δηλώνει ο κ. Γιάννης Γρατσίας, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης.
Την ίδια στιγμή, επικίνδυνες τοξικές ουσίες (υγρά τοξικά απόβλητα από υδραυλικά και ψυκτικά συστήματα, ποσότητες αμιάντου, εκατοντάδες ηλεκτρονικές συσκευές που περιέχουν αρσενικό κ.ά.) βρίσκουν διέξοδο στη θάλασσα από τη διάβρωση των διάφορων τμημάτων του ναυαγίου και κινδυνεύουν να προκαλέσουν τεράστια οικολογική καταστροφή. «Οσο το καράβι παραμένει στον βυθό, μετατρέπεται σε τοξική βόμβα για τη Σαντορίνη. Μέσα του βρίσκεται το σύνολο του μαζούτ καθώς στην επιφάνεια της θάλασσας έχουν βγει και έχουν περισυλλεχθεί ελάχιστες ποσότητες», αναφέρει στο «www.protothema.gr» ο κ. Θοδωρής Τσιμπίδης, διευθυντής και υπεύθυνος δράσης του Ινστιτούτου Θαλάσσιας και Περιβαλλοντικής Ερευνας Αιγαίου «Αρχιπέλαγους». Σύμφωνα με τον κ. Τσιμπίδη, η έντονη ηλεκτρόλυση επιταχύνει τη διάβρωση, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαρροή και απορρόφηση τοξικών ουσιών από τα θαλάσσια οικοσυστήματα.
Οπως καταγγέλλουν τοπικοί παράγοντες και οικολογικοί φορείς, η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν έχει ανταποκριθεί στα πιεστικά τους καλέσματα για την ανέλκυσή του πλοίου, απαντώντας με εξώδικα σε όσους τολμούν να ξύνουν τις ανοικτές πληγές του «Sea Diamond». Δύο εξώδικες διαμαρτυρίες έχει αποστείλει από τον περασμένο Σεπτέμβριο προς τη «Louis Hellenic Cruises» και το Λιμενικό Ταμείο Σαντορίνης, με τις οποίες της ζητά να λάβει μέτρα για την εξουδετέρωση των τοξικών υλικών και την απομάκρυνση του πλοίου. Το διάστημα των τριών μηνών, που ορίζει ο νόμος για την ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά του «ρυπαντή», έχει παρέλθει, με αποτέλεσμα οι τοπικοί φορείς να προσπαθούν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Πριν από λίγες μέρες, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας προκήρυξε διαγωνισμό προκειμένου να ανατεθεί η μελέτη κόστους για την ανέλκυση του πλοίου. Ομως για την ανάθεση του έργου και στη συνέχεια την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού, εκτιμάται ότι θα μεσολαβήσει ένα διάστημα τουλάχιστον ενός χρόνου. Μέχρι τότε, το εκρηκτικό μίγμα των πετρελαιοειδών και των άλλων ρυπογόνων και επικίνδυνων ουσιών θα συνεχίσουν να κάνουν «πάρτι» στο νησί της Σαντορίνης με την απειλή ότι η ωρολογιακή βόμβα του « Sea Diamond» θα κινδυνεύει να ανατιναχθεί ανά πάσα στιγμή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr