Γ. Σουφλιάς: Ξεκινάει η απόσυρση παλαιών οχημάτων
Κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών οχημάτων (Ι.Χ., ελαφρά φορτηγά και βαρέα οχήματα) ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά του τα κίνητρα απόσυρσης θα κλιμακώνονται με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι ακόμη μεγαλύτερα για εκείνους που κατόπιν της απόσυρσης θα αγοράζουν ένα νέο αυτοκίνητο, διευκρινίζοντας ότι το ποσό αυτό (αναμένεται να διευκρινιστεί) θα δίδεται μόνο σε όσους ταυτόχρονα αποσύρουν παλαιό
Κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών οχημάτων (Ι.Χ., ελαφρά φορτηγά και βαρέα οχήματα) ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά του τα κίνητρα απόσυρσης θα κλιμακώνονται με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι ακόμη μεγαλύτερα για εκείνους που κατόπιν της απόσυρσης θα αγοράζουν ένα νέο αυτοκίνητο, διευκρινίζοντας ότι το ποσό αυτό (αναμένεται να διευκρινιστεί) θα δίδεται μόνο σε όσους ταυτόχρονα αποσύρουν παλαιό όχημα.
Διευκρίνισε μάλιστα ότι η απόσυρση και η ανανέωση του στόλου των οχημάτων δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού θα χρηματοδοτείται από τα επιπλέον έσοδα από τις περιβαλλοντικές «προσαυξήσεις» των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, καθώς και από τα επιπλέον έσοδα του Κράτους, λόγω επιπρόσθετης ζήτησης στην αγορά οχημάτων από την εφαρμογή των μέτρων.
Σύντομα θα διευκρινιστεί ο τρόπος απόσυρσης, η οποία θα εφαρμοστεί αμέσως μετά την έκδοση των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων.
Περιβαλλοντικά Τέλη Κυκλοφορίας
Ο κος Σουφλιάς ανακοίνωσε και τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, που σήμερα γίνεται μόνο με βάση τον κυβισμό του κινητήρα. Με τον νέο τρόπο η κλιμάκωση της χρέωσης των νέων τελών κυκλοφορίας βασίζεται και στον κυβισμό αλλά και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα (εκπομπές CO2). Τα νέα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν για όλες τις κατηγορίες οχημάτων (Ι.Χ., δίκυκλα, φορτηγά κτλ.).
Σημειώνεται ότι η προμήθεια του σήματος των «περιβαλλοντικών» πλέον τελών κυκλοφορίας θα πραγματοποιείται -όπως και σήμερα- στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους από πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (π.χ. τράπεζες) με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος.
Τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας τίθενται σε ισχύ το 2010. Δηλαδή τα τέλη κυκλοφορίας για το 2010, που ως γνωστό καταβάλλονται στο τέλος του 2009, θα υπολογιστούν με τον νέο τρόπο.
Πράσινος» δακτύλιος
Τέλος ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε τον «Πράσινο» δακτύλιο που θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από 1η Σεπτεμβρίου 2011 και σε όποιο άλλο αστικό κέντρο πάρει σχετική απόφαση η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στην Αθήνα, αρχικά θα εφαρμοστεί στα όρια και στο ωράριο του υφιστάμενου δακτυλίου. Σε επόμενη φάση, όταν θα έχει προχωρήσει σημαντικά η ανανέωση του στόλου των οχημάτων, αλλά και οι επεκτάσεις του Μετρό, μπορεί να εξεταστεί η διεύρυνση των ορίων του. Το μέτρο θα εφαρμοστεί παράλληλα με την εφαρμογή του μέτρου διαφοροποίησης του χρώματος του σήματος των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, ώστε να ελέγχεται ευκολότερα η εφαρμογή του.
Για τα Ι.Χ. και τα ημιφορτηγά, προβλέπεται η εφαρμογή του «πράσινου» δακτυλίου ως εξής:
* Τα αυτοκίνητα με πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων -δηλαδή τα παλιά οχήματα, προ 15ετίας- δεν θα μπορούν να εισέρχονται στον «πράσινο» δακτύλιο κατά το ωράριο λειτουργίας του. Θα εισέρχονται μόνο εκτός του ωραρίου του.
* Τα «καθαρά» αυτοκίνητα, δηλαδή τα καινούρια αυτοκίνητα τα οποία εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km, η είσοδος στον «πράσινο» δακτύλιο θα είναι ελεύθερη όλες τις ώρες.
* Όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, θα συνεχίσουν να κινούνται με το σύστημα «μονά – ζυγά» όπως σήμερα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr