Η κρίση μας κατέβασε από το αυτοκίνητο

Η κρίση μας κατέβασε από το αυτοκίνητο

Στο γκαράζ τους αφήνουν ολοένα και περισσότεροι Ελληνες το αυτοκίνητό τους, προσπαθώντας έτσι να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το ιδιαίτερα αυξημένο κόστος χρήσης, τόσο από την αύξηση στην τιμή των καυσίμων, όσο και από την αύξηση του κόστους των σέρβις-ανταλλακτικών και των ελαστικών.

Πλέον, ένας εργαζόμενος που κάνει 30 χιλιόμετρα την ημέρα με ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο 1.600 κ.εκ. πρέπει να διαθέσει περίπου 160 ευρώ το μήνα μόνο για βενζίνη, ποσό που αυξάνεται εφόσον χρησιμοποιεί την Αττική οδό ή κάνει κάποια εκδρομή μέσα στο μήνα. Ολα τα παραπάνω έχουν αναγκάσει πολλούς Ελληνες να μειώσουν τη χρήση του αυτοκινήτου τους, οδηγώντας το μόνο κάποιες ημέρες μέσα στην εβδομάδα, ενώ πλέον και στην Ελλάδα έχει εμφανιστεί το φαινόμενο του «car-pooling», δηλαδή η μαζική μετακίνηση εργαζομένων στην ίδια εταιρεία με το αυτοκίνητο του ενός, με… ρεφενέ τα έξοδα!

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας του υπουργείου Υποδομών, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 η κίνηση των οχημάτων σε όλους τους οδικούς άξονες της Αττικής μειώθηκε κατά 5%. Σημειώστε δε, πως συγκεκριμένο ποσοστό είναι σαφώς μεγαλύτερο κατά το επόμενο τρίμηνο από αυτό της έρευνας, αφού η θύελλα των οικονομικών μέτρων ξέσπασε τον Μάρτιο.

Η κρίση μας κατέβασε  από το αυτοκίνητο
Στο γκαράζ τους αφήνουν ολοένα και περισσότεροι Ελληνες το αυτοκίνητό τους, προσπαθώντας έτσι να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το ιδιαίτερα αυξημένο κόστος χρήσης, τόσο από την αύξηση στην τιμή των καυσίμων, όσο και από την αύξηση του κόστους των σέρβις-ανταλλακτικών και των ελαστικών.

Πλέον, ένας εργαζόμενος που κάνει 30 χιλιόμετρα την ημέρα με ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο 1.600 κ.εκ. πρέπει να διαθέσει περίπου 160 ευρώ το μήνα μόνο για βενζίνη, ποσό που αυξάνεται εφόσον χρησιμοποιεί την Αττική οδό ή κάνει κάποια εκδρομή μέσα στο μήνα. Ολα τα παραπάνω έχουν αναγκάσει πολλούς Ελληνες να μειώσουν τη χρήση του αυτοκινήτου τους, οδηγώντας το μόνο κάποιες ημέρες μέσα στην εβδομάδα, ενώ πλέον και στην Ελλάδα έχει εμφανιστεί το φαινόμενο του «car-pooling», δηλαδή η μαζική μετακίνηση εργαζομένων στην ίδια εταιρεία με το αυτοκίνητο του ενός, με… ρεφενέ τα έξοδα!

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας του υπουργείου Υποδομών, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 η κίνηση των οχημάτων σε όλους τους οδικούς άξονες της Αττικής μειώθηκε κατά 5%. Σημειώστε δε, πως συγκεκριμένο ποσοστό είναι σαφώς μεγαλύτερο κατά το επόμενο τρίμηνο από αυτό της έρευνας, αφού η θύελλα των οικονομικών μέτρων ξέσπασε τον Μάρτιο.
Παράλληλα και με τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών πολλοί είναι αυτοί που πλέον χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με τους ερευνητές να κάνουν λόγο πως αναμένεται η χρήση τους να αυξηθεί ως 10% μέχρι τα τέλη του έτους. Η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων αύξησε την ταχύτητά τους κατά 20%, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στους δρόμους του Λεκανοπεδίου την τελευταία εικοσαετία.

Σύμφωνα με το Κέντρο, οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου προσπαθούν να αποφύγουν τα διόδια της Αττικής Οδού, η οποία για πρώτη φορά από τότε που δόθηκε στην κυκλοφορία σε όλη την έκτασή της, σημείωσε πτώση στις διελεύσεις κατά 5%, όταν το 2009 σημείωνε ρεκόρ διελεύσεων με 307.000 οχήματα την ημέρα! Η μείωση μάλιστα το Σαββατοκύριακο φτάνει το 10%, αφού οι λιγότερο επιβαρυμένοι (κυρίως από βαρέα οχήματα) βασικοί οδικοί άξονες, προτιμούνται αντί της ευκολίας της Αττικής οδού, των 2.80€ (από την 1η Ιουλίου).

Κλείσιμο
Ακόμα μεγαλύτερη είναι η μείωση της κίνησης στο Εθνικό οδικό δίκτυο, η οποία σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει ακόμα και το 25%. Το φαινόμενο βέβαια ήταν αναμενόμενο μετά τη ραγδαία αύξηση της τιμής της βενζίνης, αλλά και διπλασιασμού των σταθμών διοδίων στους Εθνικούς άξονες. Είναι χαρακτηριστικό πως για να μεταβείς για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη με ένα ΙΧ 1.600 κ.εκ. θα πρέπει να πληρώσεις περίπου 80 ευρώ βενζίνη μόνο για να πάς, πέραν από το κόστος των διοδίων.

Όλα τα παραπάνω είναι λογικό να έχουν οδηγήσει πολλούς οδηγούς να χρησιμοποιούν καθημερινά για την μετακίνηση προς και από την εργασία τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αντί του αυτοκινήτου, κάτι βέβαια που στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες γίνεται πολλά χρόνια τώρα. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ μόνο στο πρώτο τρίμηνο του έτους είχε καταγραφεί αύξηση της επιβατικής κίνησης σχεδόν 2%, ενώ σε κάποιες γραμμές η αύξηση έφτασε ακόμα και το 10%. Και αυτό κατά τους κρύους πρώτους μήνες του χρόνου και χωρίς τη λαίλαπα των πρόσθετων οικονομικών μέτρων…


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης