Eurovision και social media: Ποιοι διαγωνιζόμενοι καλλιτέχνες έχουν τους περισσότερους followers στο Instagram

Αρκεί ένα καλό τραγούδι και μία εντυπωσιακή σκηνική παρουσία στον μουσικό διαγωνισμό; Ή μήπως μετράνε και οι followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Η αντίστροφη μέτρηση για τον 69ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision έχει ξεκινήσει, με 37 καλλιτέχνες και συγκροτήματα να ετοιμάζονται να γράψουν το όνομά τους στην ιστορία του θεσμού. Ο διαγωνισμός αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους συμμετέχοντες να προωθήσουν τη μουσική τους σε παγκόσμιο επίπεδο και να δημιουργήσουν ένα πιστό κοινό που θα τους ακολουθεί και μετά την ολοκλήρωση της φετινής διοργάνωσης, στη Βασιλεία της Ελβετίας. 

Στις μέρες μας, σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες διατηρούν μια ενεργή παρουσία στα social media, την οποία αξιοποιούν για να χτίσουν μία ισχυρή βάση θαυμαστών, να διαδώσουν το τραγούδι τους και να ενισχύσουν το προσωπικό τους brand.

Καλλιτέχνες με πολλούς ακολούθους, όπως η Λουάν από τη Γαλλία ή ο Τόμι Κας από την Εσθονία, καταφέρνουν μάλιστα να αυξήσουν τις προβολές του τραγουδιού τους πριν καν εμφανιστούν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερα streams, διαμοιρασμό περιεχομένου και ενίσχυση της εικόνας τους ως «φαβορί».

Ωστόσο, αυτή η ψηφιακή δυναμική, όσο ισχυρή κι αν είναι, δεν αποτελεί εγγύηση για νίκη, το αποτέλεσμα εξακολουθεί να κρίνεται πάνω στη σκηνή, την ώρα της ζωντανής εμφάνισης.

Ακολουθούν οι 5 συμμετέχοντες της Eurovision 2025 που ξεχωρίζουν αυτή τη στιγμή στο Instagram

5. Γκάμπρι Πόντε – Άγιος Μαρίνος – 784.000 ακόλουθοι - «Tutta l’Italia»
Ο γνωστός DJ και παραγωγός με διεθνή καριέρα, φέρνει στον διαγωνισμό την εμπειρία και τη φήμη του. Οι συνεργασίες του με μεγάλα ονόματα της dance σκηνής, όπως οι Eiffel 65, του έχουν εξασφαλίσει σημαντική παρουσία στα social media.


4. Μέλοντι – Ισπανία – 806.000 ακόλουθοι - «Esa diva»
Η Ισπανίδα τραγουδίστρια, γνωστή από παιδική ηλικία για το «El Baile del Gorila», έχει μεγαλώσει μαζί με το κοινό της και επιστρέφει στη σκηνή της Eurovision με φρέσκια ενέργεια και τεράστια διαδικτυακή απήχηση.


3. Λούτσιο Κόρσι – Ιταλία – 1.000.000 ακόλουθοι «Volevo Essere Un Duro»
Ο Ιταλός καλλιτέχνης με την εκκεντρική αισθητική και την indie rock ταυτότητα έχει αναπτύξει ισχυρή online παρουσία, με φανατικούς θαυμαστές εντός και εκτός Ιταλίας.


2. Τόμι Κας  (@tommycashworld) – Εσθονία – 1.100.000 ακόλουθοι «Espresso Macchiato»
Ο πιο εκκεντρικός ίσως υποψήφιος του φετινού διαγωνισμού, Τόμι Κας, έχει μετατρέψει την εκκεντρική αισθητική του και τη μουσική του σε cult φαινόμενο με παγκόσμια απήχηση.


1. Λουάν – Γαλλία – 1.200.000 ακόλουθοι «Maman»

Η απόλυτη σταρ του Instagram για τη φετινή Eurovision είναι η Λουάν, καθώς φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αγαπητή στο κοινό τόσο για τη μουσική της όσο και για τις εμφανίσεις της στον κινηματογράφο. Μάλιστα, συνδυάζει ταλέντο, φήμη και ισχυρή ψηφιακή παρουσία.


Όσο για την Ελληνίδα εκπρόσωπο, Κλαυδία, που θα εκπροσωπήσει τη χώρα με το κομμάτι «Αστερομάτα» βρίσκεται στη 14η θέση της κατάταξης με 80.100 ακόλουθους.


Μπορούν οι followers να επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα στη Eurovision;

Στην εποχή της ψηφιακής επιρροής, οι αριθμοί των ακολούθων στα social media αποτελούν πλέον έναν ανεπίσημο «δείκτη δημοφιλίας» για κάθε καλλιτέχνη. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως η online παρουσία ενός συμμετέχοντα στη Eurovision μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην τελική του κατάταξη. Αλλά πόσο πραγματική είναι αυτή η επιρροή;

Αρχικά, η Eurovision είναι πρωτίστως τηλεοπτικός διαγωνισμός, με το κοινό να ψηφίζει σε πραγματικό χρόνο είτε μέσω τηλεφώνου, είτε μέσω της επίσημης εφαρμογής. Η ψήφος βασίζεται κυρίως στη ζωντανή εμφάνιση, το τραγούδι και τη σκηνική παρουσία. Ωστόσο, τα social media έχουν πλέον καθοριστική συμβολή στο πριν και το μετά του διαγωνισμού — και ολοένα και περισσότερο, στο «κατά τη διάρκεια».

Καλλιτέχνες με υψηλό αριθμό ακολούθων, όπως η Λουάν από τη Γαλλία ή ο Τόμι Κας από την Εσθονία, διαθέτουν ένα ήδη ενεργό και διεθνές κοινό. Αυτό σημαίνει πως η συμμετοχή τους προκαλεί αυξημένο ενδιαφέρον, προβολή και διαμοιρασμό περιεχομένου, τόσο από τους ίδιους όσο και από τους θαυμαστές τους. Η viral δυναμική αυτή μπορεί να ενισχύσει την απήχηση του τραγουδιού, να αυξήσει τα streams σε ψηφιακές πλατφόρμες και να δημιουργήσει μια αίσθηση «φαβορί» πριν καν εμφανιστούν στη σκηνή. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν μπορεί κανείς να εγγυηθεί, ότι ένα δυνατό προφίλ στα social media θα επηρεαστεί το τελικό αποτέλεσμα σχετικά με την ανάδειξη του μεγάλου νικητή της Eurovision.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr