«Η μεγάλη χίμαιρα», «Οι Πανθέοι»: Τα βιβλία της νιότης μας θα γίνουν σίριαλ στην τηλεόραση
«Η μεγάλη χίμαιρα», «Οι Πανθέοι»: Τα βιβλία της νιότης μας θα γίνουν σίριαλ στην τηλεόραση
Κλασικά μυθιστορήματα, αλλά και κείμενα νεότερων συγγραφέων, αποτελούν «εγγύηση» για τη μυθοπλασία, που φέτος μπαίνει στην ιδιωτική και δημόσια TV με έναν καταιγισμό 35 νέων σειρών
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Οχι μόνο δεν ξεχνιούνται, αλλά εύκολα θα μπορούσαν να προβληθούν ανά πάσα στιγμή. Το επιβεβαιώνουν και οι τίτλοι τους: «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά», «Κίτρινος φάκελος», «Το νησί», «Η αίθουσα του θρόνου», «Υστερα ήρθαν οι μέλισσες», «Το τρίτο στεφάνι», «Η αγάπη άργησε μια μέρα», «Μαντάμ Σουσού», «Οι Πανθέοι», «Το λεμονοδάσος», «Ο συμβολαιογράφος», «Λωξάντρα», «Οι φρουροί της Αχαΐας», «Πρόβα νυφικού», «Δέκα». Πρόκειται για σειρές που έγραψαν ιστορία. Και όλες βασισμένες σε κείμενα μεγάλων συγγραφέων.
Τα λογοτεχνικά βιβλία που ενέπνευσαν σενάρια τηλεοπτικών σειρών ήταν πάντα ένα πρώτο βήμα για επιτυχημένο αποτέλεσμα. Και μετά, ακολουθεί το δυνατό καστ. Ηθοποιοί του θεάτρου, άνθρωποι μη εξοικειωμένοι με την τηλεόραση είπαν το «ναι» λόγω του βιβλίου. Υπήρχε μια αίσθηση ασφάλειας, μια βεβαιότητα ότι ως προς το περιεχόμενο το επίπεδο είναι υψηλό.
Η επόμενη σεζόν, ευτυχώς, μέσα στην πληθώρα των σειρών που κατακλύζουν τη σκαλέτα της έστρεψε το βλέμμα και στο ράφι. Πήρε όσα βιβλία μπορούσε και ευτυχώς κάποιες σειρές θα βασιστούν στις ιστορίες των μεγάλων λογοτεχνών. Σχεδόν όλα τα κανάλια ακολουθούν αυτό τον δρόμο, ωστόσο ξεχωρίζει η ΕΡΤ. Η οποία επένδυσε, όπως ήταν αναμενόμενο, λίγο παραπάνω στη λογοτεχνία.
MEGA: «Το ναυάγιο»
Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη, η νέα δραματική σειρά του MEGA έρχεται να συμπληρώσει ένα ενδιαφέρον παζλ του καναλιού. Πρόκειται για μια ιστορία επιβίωσης με αφετηρία ένα τραγικό ιστορικό γεγονός πάνω στο οποίο αναπτύσσονται δυνάμεις ψυχής και καρμικών συμπτώσεων. Ενα πλοίο, ο «Φοίνιξ», βυθίζεται και μια αόρατη κλωστή συνδέει μοιραία τους επιζώντες του.
Το κουβάρι της ιστορίας ξετυλίγεται την περίοδο της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, της δικτατορίας, του ποδοσφαίρου των λαϊκών ηρώων, των θρυλικών τραγουδιστών του λαϊκού τραγουδιού. Ερωτες, δικαστικές και δημοσιογραφικές ίντριγκες είναι οι συνιστώσες μιας πολύ ιδιαίτερης απόπειρας με τη σκηνοθετική σφραγίδα του Μιχάλη Ρουμπή, ο οποίος πρόσφατα είχε σκηνοθετήσει και το «Μαύρο ρόδο». Το καστ; Αν μη τι άλλο, παραπέμπει σε θίασο υψηλών αξιώσεων: Γιάννης Στάνκογλου, Λεωνίδας Κακούρης, Γιώργος Χρυσοστόμου, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Γιώτα Φέστα, Αναστασία Παντούση, Γιολάντα Μπαλαούρα κ.ά.
ALPHA: «Το προξενιό της Ιουλίας»
Ο σταθμός επένδυσε στον «Σασμό» και κατάφερε να βγει πρωταθλητής μυθοπλασίας στη διακεκαυμένη ζώνη του prime time. Ηταν σίγουρο ότι θα επενδύσει σε μία ακόμη λογοτεχνική ιστορία. Ετσι, επέλεξε το «Προξενιό της Ιουλίας». «Σε μια εκδρομή που είχα κάνει στη Λάρισα, μια μεγάλη γυναίκα μού είπε την ιστορία ενός προξενιού που έγινε στην περιοχή της. Δηλαδή, ότι ένα μικρό κορίτσι δόθηκε για γάμο χωρίς τη θέλησή του σε έναν μεγάλο άνθρωπο επειδή ήταν πλούσιος, και κακοπέρασε. Ηταν η βάση που πάτησε το μυθιστόρημα.
Πριν το γάμο γινόταν η λεγόμενη “φατούρα”, το συμβόλαιο. Εγραφαν οι συγγενείς τι θα προσφέρει η νύφη ή τι θα φέρει η νύφη στο νέο της σπιτικό, δύο μεγάλα μπρίκια, ένα μικρό μπρίκι, πόσες κατσαρόλες. Μετά μαζευόταν η “αντιπροσωπεία” του γαμπρού, έβαζε κάτω τα πράγματα και τσέκαρε ό,τι είχαν συμφωνήσει». Ετσι περιέγραψε πριν από λίγες ημέρες o συγγραφέας του μυθιστορήματος «Το προξενιό της Ιουλίας», Γιώργος Πολίτης, τον τρόπο έμπνευσης συγγραφής του.
Τα λογοτεχνικά βιβλία που ενέπνευσαν σενάρια τηλεοπτικών σειρών ήταν πάντα ένα πρώτο βήμα για επιτυχημένο αποτέλεσμα. Και μετά, ακολουθεί το δυνατό καστ. Ηθοποιοί του θεάτρου, άνθρωποι μη εξοικειωμένοι με την τηλεόραση είπαν το «ναι» λόγω του βιβλίου. Υπήρχε μια αίσθηση ασφάλειας, μια βεβαιότητα ότι ως προς το περιεχόμενο το επίπεδο είναι υψηλό.
Η επόμενη σεζόν, ευτυχώς, μέσα στην πληθώρα των σειρών που κατακλύζουν τη σκαλέτα της έστρεψε το βλέμμα και στο ράφι. Πήρε όσα βιβλία μπορούσε και ευτυχώς κάποιες σειρές θα βασιστούν στις ιστορίες των μεγάλων λογοτεχνών. Σχεδόν όλα τα κανάλια ακολουθούν αυτό τον δρόμο, ωστόσο ξεχωρίζει η ΕΡΤ. Η οποία επένδυσε, όπως ήταν αναμενόμενο, λίγο παραπάνω στη λογοτεχνία.
MEGA: «Το ναυάγιο»
Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη, η νέα δραματική σειρά του MEGA έρχεται να συμπληρώσει ένα ενδιαφέρον παζλ του καναλιού. Πρόκειται για μια ιστορία επιβίωσης με αφετηρία ένα τραγικό ιστορικό γεγονός πάνω στο οποίο αναπτύσσονται δυνάμεις ψυχής και καρμικών συμπτώσεων. Ενα πλοίο, ο «Φοίνιξ», βυθίζεται και μια αόρατη κλωστή συνδέει μοιραία τους επιζώντες του.
Το κουβάρι της ιστορίας ξετυλίγεται την περίοδο της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, της δικτατορίας, του ποδοσφαίρου των λαϊκών ηρώων, των θρυλικών τραγουδιστών του λαϊκού τραγουδιού. Ερωτες, δικαστικές και δημοσιογραφικές ίντριγκες είναι οι συνιστώσες μιας πολύ ιδιαίτερης απόπειρας με τη σκηνοθετική σφραγίδα του Μιχάλη Ρουμπή, ο οποίος πρόσφατα είχε σκηνοθετήσει και το «Μαύρο ρόδο». Το καστ; Αν μη τι άλλο, παραπέμπει σε θίασο υψηλών αξιώσεων: Γιάννης Στάνκογλου, Λεωνίδας Κακούρης, Γιώργος Χρυσοστόμου, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Γιώτα Φέστα, Αναστασία Παντούση, Γιολάντα Μπαλαούρα κ.ά.
ALPHA: «Το προξενιό της Ιουλίας»
Ο σταθμός επένδυσε στον «Σασμό» και κατάφερε να βγει πρωταθλητής μυθοπλασίας στη διακεκαυμένη ζώνη του prime time. Ηταν σίγουρο ότι θα επενδύσει σε μία ακόμη λογοτεχνική ιστορία. Ετσι, επέλεξε το «Προξενιό της Ιουλίας». «Σε μια εκδρομή που είχα κάνει στη Λάρισα, μια μεγάλη γυναίκα μού είπε την ιστορία ενός προξενιού που έγινε στην περιοχή της. Δηλαδή, ότι ένα μικρό κορίτσι δόθηκε για γάμο χωρίς τη θέλησή του σε έναν μεγάλο άνθρωπο επειδή ήταν πλούσιος, και κακοπέρασε. Ηταν η βάση που πάτησε το μυθιστόρημα.
Πριν το γάμο γινόταν η λεγόμενη “φατούρα”, το συμβόλαιο. Εγραφαν οι συγγενείς τι θα προσφέρει η νύφη ή τι θα φέρει η νύφη στο νέο της σπιτικό, δύο μεγάλα μπρίκια, ένα μικρό μπρίκι, πόσες κατσαρόλες. Μετά μαζευόταν η “αντιπροσωπεία” του γαμπρού, έβαζε κάτω τα πράγματα και τσέκαρε ό,τι είχαν συμφωνήσει». Ετσι περιέγραψε πριν από λίγες ημέρες o συγγραφέας του μυθιστορήματος «Το προξενιό της Ιουλίας», Γιώργος Πολίτης, τον τρόπο έμπνευσης συγγραφής του.
Το βιβλίο μεταφέρεται στη μικρή οθόνη από τον Σεπτέμβριο. Πρόκειται για μια σειρά εποχής που συνομιλεί με την ελληνική παράδοση, με φόντο την ελληνική επαρχία στην εκπνοή της δεκαετίας του ’50. Βρισκόμαστε στη Θεσσαλία και κεντρικό στοιχείο της πλοκής είναι ένα προξενιό, που στόχο έχει να κρύψει ένοχα μυστικά, αλλά το μόνο που καταφέρνει είναι να γεννήσει περισσότερα. Στο επίκεντρο συναντάμε τη γυναίκα, η μοίρα της οποίας ορίζεται από άλλους. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νίκος Κρητικός, το σενάριο ο Νίκος Απειρανθίτης, τους χαρακτήρες ενσαρκώνει ένα εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστών, μεταξύ των οποίων οι: Μελέτης Ηλίας, Αννα Μάσχα, Δημήτρης Αλεξανδρής, Πέγκυ Τρικαλιώτη, Ευγενία Ξυγκόρου.
ΕΡΤ: «Η παραλία»
Η σειρά «Η παραλία» είναι εμπνευσμένη από το βιβλίο της Πηνελόπης Κουρτζή «Το κορίτσι και το σαλιγκάρι», σε σκηνοθεσία Στέφανου Μπλάτσου και σενάριο Γιώργου Χρυσοβιτσάνου και Κώστα Γεραμπίνη, οι οποίοι επεξεργάστηκαν τηλεοπτικά το κείμενο της συγγραφέως.
Η ιστορία ξετυλίγεται τον Σεπτέμβριο του 1969 στα Μάταλα. Η νεαρή γιατρός Υπατία Αρχοντάκη επιστρέφει από το Λονδίνο στον τόπο της παιδικής της ηλικίας προκειμένου να ανακοινώσει στην οικογένειά της ότι αρραβωνιάζεται και σκοπεύει να παντρευτεί τον Γιώργο, ο οποίος ζει μαζί της στο Λονδίνο και εργάζεται στα ναυτιλιακά. Εκείνος θα έρθει στην Κρήτη λίγες ημέρες μετά την Υπατία προκειμένου να ζητήσει το χέρι της από την οικογένειά της. Το πρώτο βράδυ της Υπατίας στα Μάταλα θα συνοδευτεί από την επανασύνδεση με τις παιδικές της φίλες, στις οποίες θα προτείνει να την παντρέψουν.
Δίνουν ραντεβού στο πάρτυ των χίπηδων, οι οποίοι έχουν βρει στέγη στη μαγευτική παραλία της περιοχής. Εκεί η Υπατία θα γνωρίσει την περίεργη κοινότητα των «παιδιών των λουλουδιών», μέλος της οποίας είναι και ο Χάρι. Ανάμεσά τους θα γεννηθεί ένας έρωτας που ξεκινά με πόνο και εμπόδια και θα βρεθεί στο επίκεντρο μιας δίνης που θα συμπαρασύρει στο πέρασμά της όσα οι ήρωές μας θεωρούσαν δεδομένα. Με αφετηρία μια τραγική δολοφονία που θα συνταράξει την περιοχή, αλλά περισσότερο απ’ όλους την ίδια την Υπατία, ο παράδεισός της θα δοκιμαστεί πολύ σκληρά.
Στο καστ συναντώνται ηθοποιοί πολλών και διαφορετικών γενιών όπως οι Δανάη Μιχαλάκη, Δημήτρης Μοθωναίος, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Γιούλικα Σκαφιδά, Νικόλας Παπαγιάννης, Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Γωγώ Καρτσάνα, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Κώστας Νικούλι, Γιάννης Κουκουράκης, Μάκης Παπαδημητρίου, Μπέτυ Λιβανού, Γιώργος Νινιός.
ΕΡΤ: «Η μεγάλη χίμαιρα»
Αν μιλάμε για μεγάλα στοιχήματα στην τηλεόραση, εδώ έχουμε να κάνουμε με το μεγαλύτερο των επόμενων μηνών. Ο λόγος δεν είναι μόνο τηλεοπτικός, καθώς η δημόσια τηλεόραση καλείται να αναμετρηθεί με ένα σπουδαίο λογοτεχνικό κείμενο και με όρους σεβασμού να το μεταφέρει στο γυαλί.
Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Η μεγάλη χίμαιρα» γίνεται για πρώτη φορά τηλεοπτική σειρά, σε σκηνοθεσία Ντένη Ηλιάδη και συμπαραγωγό την ΕΡΤ. Η σειρά θα ολοκληρωθεί σε έξι επεισόδια. Αυτό το υπερβατικό και ξεχωριστό δείγμα κλασικής ελληνικής λογοτεχνίας μάς μεταφέρει στις αρχές του 20ού αιώνα μέσα από τα μάτια μιας πολλά υποσχόμενης νεαρής Γαλλίδας, της Μαρίνας, η οποία μαγεμένη από τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων ερωτεύεται έναν πλοιοκτήτη, μετακομίζει στην Ελλάδα και βυθίζεται σε μια δίνη πάθους, χειραφέτησης και αυτοκαταστροφής. Η σειρά έχει προγραμματιστεί για το 2024 και ακόμη δεν έχουν κλείσει οι συντελεστές, ούτε σε επίπεδο σκηνοθεσίας, ούτε σε καστ.
«Ηλέκτρα»
Η σειρά «Ηλέκτρα», η οποία θα είναι καθημερινή, είναι βασισμένη σε μια ιδέα της συγγραφέως Ελένης Καπλάνη, την οποία σχεδιάζει να μεταφέρει στην πορεία σε βιβλίο. Πρόκειται για δραματική σειρά σε σενάριο Μαντώς Αρβανίτη και Θωμά Τσαμπάνη και σε σκηνοθεσία Βίκυς Μανώλη. Παίζουν: Εμιλυ Κολιανδρή, Αποστόλης Τότσικας, Τάσος Γιαννόπουλος, Κατερίνα Διδασκάλου κ.ά. Εν έτει 1972 η Ηλέκτρα, μια γυναίκα εγκλωβισμένη στους ρόλους που άλλοι διάλεξαν για εκείνη, της καλής κόρης, της συζύγου και της μάνας, ασφυκτιά στην κλειστή νησιώτικη κοινωνία της Αρσινόης.
ΣΚΑΪ: «Οι Πανθέοι»
Ενα εξαιρετικό κείμενο της ελληνικής πεζογραφίας, που χάρισε στον δημιουργό του Τάσο Αθανασιάδη το Βραβείο Πεζογραφήματος από την Ακαδημία Αθηνών το 1959, συνιστά το μεγάλο στοίχημα του ΣΚΑΪ. «Οι Πανθέοι», ένα από τα μυθιστορήματα του συγγραφέα, προβλήθηκαν με μεγάλη επιτυχία για πρώτη φορά στην τηλεόραση την περίοδο 1977-1979 στην ΕΡΤ και εξιστορούν τις περιπέτειες μιας μεγαλοαστικής οικογένειας, κατά τα πρώτα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Σαράντα επτά χρόνια μετά, η οικογένεια των Πανθέων έρχεται στον ΣΚΑΪ. Η ιστορία συναρπαστική: ενώ στην Ευρώπη τα σύννεφα του πολέμου βαραίνουν απειλητικά, στην Αθήνα τα ετερόκλητα μέλη της μεγάλης οικογένειας των Πανθέων, παιδιά, νύφες και εγγόνια, συγκεντρώνονται στο αρχοντικό τους στην Κηφισιά, στο προσκέφαλο του ετοιμοθάνατου πατριάρχη της οικογένειας Βλάση Πανθέου.
Ο θάνατος του γηραιού Βλάση σφραγίζεται από ένα γεγονός που θα σοκάρει τα παιδιά του. Λίγο προτού αφήσει την τελευταία του πνοή θα απαρνηθεί με αποτροπιασμό την εκλιπούσα σύζυγό του και μητέρα τους, τη Νένα. Ποιο μυστικό παίρνει μαζί του; Η απρόσμενη εμφάνιση της Μάρμως, της νεαρής συζύγου του γιου του Βλάση, Ανδρέα, θα ταράξει τις ισορροπίες και θα ξυπνήσει ένα απαγορευμένο πάθος με το νεότερο μέλος της οικογένειας, τον Κίτσο, έναν μποέμ ταλαντούχο ζωγράφο.
Πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη (Χρυσοστόμη Πανθέου), Αιμίλιος Χειλάκης (Ανδρέας Πανθέος), Μελία Κράιλινγκ (Μάρμω Πανθέου), Μιχάλης Σαράντης, Νίκος Χατζόπουλος, Θανάσης Κουρλαμπάς, Μαρία Καλλιμάνη, Πηνελόπη Πιτσούλη κ.ά.
COSMOTE TV: «Δεκαεπτά κλωστές»
Το βιβλίο του Πάνου Δημάκη «Δεκαεπτά κλωστές» διηγείται την ιστορία του Καστελάνη, κατά κόσμον Αντώνη Γερακίτη, που αιματοκύλησε τα Κύθηρα το 1909, ίσως στο αγριότερο έγκλημα της νεότερης ελληνικής ιστορίας.
Ο συγγραφέας σε ένα ποστ εξιστόρησε τον τρόπο που ξετυλίχθηκε το κουβάρι της συγγραφής: «Πριν από 114 χρόνια ένας δημοσιογράφος σε αθηναϊκή εφημερίδα έγραψε για ένα έγκλημα που έγινε στα Κύθηρα. Αντί όμως απλώς να γράψει για ένα απάνθρωπο τέρας μιλώντας για τον Λαγωνάρη, αναρωτήθηκε πόσο η κοινωνία συνέβαλε στη δημιουργία ενός τέρατος. 114 χρόνια μετά, τα ακριβή του λόγια, που ανακάλυψα στα αρχεία όταν έγραφα τις “Δεκαεπτά κλωστές”, θα ακουστούν από το στόμα μου στη σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια.
Εκείνος μίλησε για την ιστορία τότε, εγώ τώρα. Πολύ συγκινημένος που θα έχω αυτό τον ρόλο, που είναι τα μοναδικά λόγια της σειράς που όντως κάποτε ειπώθηκαν, που είχα τη θεϊκή τύχη να συναντηθώ με αυτή την ιστορία και με τους ανθρώπους που θα τη μετατρέψουν σε μια σειρά που προσωπικά πιστεύω ότι θα αφήσει τηλεοπτική ιστορία».
Το σενάριο υπογράφουν οι Μιρέλλα Παπαοικονόμου και Κάτια Κισσονέργη, τη σκηνοθεσία ο Σωτήρης Τσαφούλιας, τη μουσική ο Μίνως Μάτσας. Πρωταγωνιστούν οι: Μαρίνα Ψάλτη, Αθηνά Τσιλύρα, Θοδωρής Κατσαφάδος, Κώστας Φλωκατούλας, Κώστας Φιλίππογλου, Μάνος Βακούσης, Ταξιάρχης Χάνος, Φώτης Θωμαΐδης, Θάνος Τοκάκης, Ντένια Στασινοπούλου, Μελίνα Βαμπούλα, Αλκηστη Πουλοπούλου, Ειρήνη Ιωάννου-Παπανεοφύτου κ.ά.
Ειδήσεις σήμερα:
Κορωνοϊός: Η υποπαραλλαγή Eris μέσα από πέντε ερωτήματα - Πότε θα έρθει το νέο εμβόλιο
Θεσσαλονίκη: «Δεν κατάλαβα τίποτα», λέει ο οδηγός του φορτηγού από το φρικτό δυστύχημα
Αργεντινή: Λεωφορείο πήρε φωτιά στη μέση του δρόμου - Έτρεχαν να σωθούν οι επιβάτες, δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα