Πειρατεία στο Τόγκο: Ειδικοί διαπραγματευτές για την απελευθέρωση των τεσσάρων ναυτικών

elka_ar

Κορυφώνεται η αγωνία για τον 20χρονο δόκιμο μηχανικό - Υπό άκρα μυστικότητα εξελίσσεται η υπόθεση και κανείς δεν ξέρει ακόμα αν έχουν επικοινωνήσει οι πειρατές - Οι λόγοι πίσω από τη «σιγή ασυρμάτου» και πώς λειτουργούν σε τέτοιες περιπτώσεις οι ειδικοί διαπραγματευτές

Κάτω από άκρα μυστικότητα εξελίσσεται η υπόθεση της απαγωγής από πειρατές τεσσάρων μελών του πληρώματός του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου «ΕΛΚΑ Αριστοτέλης», ενώ ήταν αγκυροβολημένο αρόδου στη Λομέ, πρωτεύουσα του Τόγκο. Η εταιρεία έχει όλη την ευθύνη της διαπραγμάτευσης με τους απαγωγείς. Κανείς δεν ξέρει αν έχουν επικοινωνήσει οι πειρατές. Η σιγή ασυρμάτου δεν είναι «παραξενιά» των ανθρώπων της πλοιοκτήριας εταιρείας αλλά ακολουθούν συμβουλές από ειδικούς οι οποίοι καλούνται σε τέτοιες περιπτώσεις για να διαπραγματευτούν. Το αισιόδοξο είναι ότι οι απαγωγείς θέλουν ξεκάθαρα λεφτά και τίποτε περισσότερο αφού κάνουν business.

To ανησυχητικό είναι ότι θεωρούνται σκληροί άνθρωποι οπότε οι χειρισμοί πρέπει να είναι λεπτοί. Άγνωστό παραμένει το εάν έχουν ήδη επικοινωνήσει με την εταιρεία αφού ανά περίπτωση μπορεί να το κάνουν είτε άμεσα είτε να εμφανιστούν μετά από κάποιες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί, που είναι συνήθως Αμερικανοί, κινούν τα νήματα. Συνήθως κάποιος από αυτούς πηγαίνει στο λιμάνι που έγινε η απαγωγή προκειμένου να κινηθεί άμεσα όταν κλειστεί η συμφωνία και για να είναι σε επαφή προσωπική με τις κατά τόπους αρχές.

Το ρεσάλτο έγινε ενώ το πλοίο είχε ρίξει άγκυρα έξω από το λιμάνι και περίμενε τη σειρά του για να πιάσει ντόκο. Όπως επισημαίνουν οι γνώστες το γεγονός ότι δεν ταξίδευε το πλοίο διευκόλυνε του πειρατές να «χτυπήσουν» αφού έχουν πολλούς τρόπους προσέγγισης. «Το θέμα είναι να μην σου ανέβουν στο πλοίο. Αν το πετύχουν, τότε δύσκολα τους αντιμετωπίζεις» λένε στο «Θ» οι ειδικοί. Και φάνηκε αφού τραυματίστηκε ένας από τους ένοπλους φρουρούς που ήταν στο πλοίο.

Επίσης υπάρχουν δικηγορικές εταιρείες εξειδικευμένες σε τέτοιες υποθέσεις που εκπροσωπούν τους πειρατές ώστε να διευκολύνουν τις διαπραγματεύσεις. Όλα αυτά κατά περίπτωση.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Διεθνούς Γραφείου Ναυτιλίας (IMB), τους πρώτους εννέα μήνες του 2019, στη Γουινέα πιάστηκαν όμηροι το 86% των ναυτικών που έπεσαν παγκοσμίως θύματα απαγωγής.

Το 2018 και ειδικότερα το τέταρτο τρίμηνο, στη θαλάσσια περιοχή της Νιγηρίας σημειώθηκαν 41 απαγωγές ναυτικών. Συνολικά στον Κόλπο της Γουινέας καταγράφηκαν 79 πειρατικές επιθέσεις την περσινή χρονιά. Το 2019 και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου στην ίδια θαλάσσια περιοχή έχουν απαχθεί 57 ναυτικοί, ενώ 42 κρατούνται ακόμη όμηροι.

Στα νερά στον Κόλπο της Γουινέας, και ιδιαίτερα στην περιοχή που εκβάλει ο Νίγηρας, οι συνθήκες με το πέρασμα του χρόνου γίνονται ολοένα και πιο επικίνδυνες με αποτέλεσμα το εμπόριο στη δυτική Αφρική να πλήττεται και παράλληλα η λειτουργία των λιμανιών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (3)

Κυνικός

Τα κράτη του κόλπου της Γουϊνέα έχουν μόνο απαιτήσεις από τη Δύση και την ίδια στιγμή γεννάνε σαν τα κουνέλια και ξεφορτώνουν το περίσσευμα στην ¨κακή¨ και "ρατσιστική"¨εκμεταλλεύτρια Δύση. Ας κοιτάξουν τι θα κάνουν με τις δικές τους διεφθαρμένες κυβερνήσεις και να μειώσουν την υπεργεννητικότητα και ας αφήσουν τις απαιτήσεις. Αλλά φταίει ο ΟΗΕ που τους υποστηρίζει και η αριστερο-φιλελεύθερη νοοτροπία..

Τσέος

Ευτυχώς που οι νιγηριανοί πειρατές είναι επιχειρηματίες και όχι τζιχαντιστές, οπότε είναι συνήθως θέμα χρόνου να τα βρούνε κάπου στα λεφτά. Βεβαίως υπάρχουν ερωτήματα: 1. Ασφάλεια απαγωγής και λύτρων (Κ&R) είχε κάνει η εταιρεία; 2. Για ποιό λόγο δεν ήταν ο δόκιμος κλειδαμπαρωμένος με τους υπόλοιπους αξιωματικούς; 3. Ως μέλος της ΕΕ και του ΝΑΤΟ αλλά και ως 1η εφοπλιστική δύναμη δεν θα έπρεπε να ασκούμε πιέσεις αφόρητες;

Πολίτης

Στην περιοχή του κόλπου της Γουϊνέα δεν επιτρέπουν ενόπλους επαγγελματίες να συνοδεύουν τα πλοία. Αξιώνουν να ανεβαίνουν ένοπλοι από τις ντόπιες αρχές των γύρω χωρων με αποτέλεσμα να έχουμε τέτοια φαινόμενα. Ας τους αποκλείσουν εμπορικά για ένα εξάμηνο να ζοριστουν και αλλάξουν πολιτική ώστε στα πλοία να επιβαίνουν ένοπλες ομάδες επαγγελματιών με εμπειρία και εκπαίδευση όπως στην ερυθρά ινδικό και αραβική θάλασσα όπου τα περιστατικά έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί όχι γιατί δεν υπάρχουν πλέον πειρατές αλλά γιατί απλά εφαρμόζεται σωστή φύλαξη. Βέβαια και ανατολικά της Αφρικής έχουν αρχίσει στο βωμό του κέρδους και της οικονομίας (από τη μύγα ξυγκι οι εφοπλιστές) να ανεβάζουν επάνω τη Σάρα τη Μάρα και το κακό συναπάντημα.. Θέμα χρόνου είναι με αυτή την τακτική να αρχίσουμε πάλι να έχουμε παρατράγουδα κι από εκεί... Ότι πληρώνεις έχεις και όπως στρώνεις κοιμάσαι..μόνο που εδώ την πληρώνουν άλλοι πάλι οπότε δεν πολυσκοτιζονται... Αν ήταν να μείνει ο πλοιοκτήτης όμηρος κανένα τρίμηνο στα χέρια των τύπων εκεί κάτω θα έβλεπες μετά τι τύπου ασφάλεια θα είχαν τα πλοία που ταξιδεύουν στις περιοχές αυτές... Αλλά βλέπεις άλλοι τα λούζονται και άλλοι πλουτίζουν...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης