Διαμάχη για τo Μέγαρο Τσίλλερ

Διαμάχη για τo Μέγαρο Τσίλλερ

Διαμάχη για το ιστορικό οίκημα του σπουδαίου αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ, στην οδό Μαυρομιχάλη 6 στην Αθήνα, σημειώθηκε μεταξύ των μελών του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων και των εκπροσώπων του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου...

Διαμάχη για τo Μέγαρο Τσίλλερ
Διαμάχη για το ιστορικό οίκημα του σπουδαίου αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ, στην οδό Μαυρομιχάλη 6 στην Αθήνα, σημειώθηκε μεταξύ των μελών του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων και των εκπροσώπων του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση στο Υπουργείο Πολιτισμού.

«Δεν μπορώ να διοικώ υπηρεσίες που δεν εμπιστεύονται η μια την άλλη και δεν θέλω να αμφισβητεί ο ένας τον άλλον» δήλωσε η Λίνα Μενδώνη, γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και πρόεδρος του ΚΣΝΜ.

Σύμφωνα με μελέτη, που παρουσιάστηκε από τη Διεύθυνση Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων, το διατηρητέο κτίσμα χρήζει κατεδάφισης τριών ετοιμόρροπων τμημάτων. Το Βυζαντινό μουσείο όμως -στο οποίο έχει παραχωρηθεί η χρήση του κτιρίου για την έκθεση συλλογής Βυζαντινών εικόνων της συλλογής Λοβέρδου- διαφωνεί, καθώς σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το μέγαρο για να εκθέσει νέες συλλογές και υποστηρίζει πως όλοι οι χώροι είναι απαραίτητοι.

«Πρέπει να σταματήσει αυτή η κοκορομαχία. Το μείζον αγαθό είναι να αναδειχθεί το μνημείο αυτό καθ' αυτό και έπειτα όπως -καλώς- το οραματίζεται το Βυζαντινό μουσείο. Τα αρχαιολογικά προγράμματα προσαρμόζονται στα μνημεία και όχι το αντίθετο», σημείωσε η Λίνα Μενδώνη.

Το κτίριο αποτελεί υπόδειγμα μεσοαστικού οικήματος της εποχής και έχει πολλές ομοιότητες με το «Iλίου Μέλαθρον», το οποίο κατασκευαζόταν σχεδόν την ίδια χρονική περίοδο από τον περίφημο αρχιτέκτονα. Αποτελείται από συγκρότημα διαφόρων κτισμάτων που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1882-1930. Το αρχικό μέγαρο κτίστηκε στο διάστημα 1882-1885, από τον διάσημο αρχιτέκτονα για να το χρησιμοποιήσει ως κατοικία και γραφείο του.
Κλείσιμο

Κατά το 1912 το κτίριο «άλλαξε χέρια» και αγοράστηκε από τον τραπεζίτη και ιδρυτή της Ιονικής Τράπεζας Διονύσιο Λοβέρδο, προκειμένου να μείνει εκεί με την οικογένειά του.

Αργότερα, και λίγο πριν από το θάνατο του Λοβέρδου το 1930, ακολούθησαν προσθήκες για τη δημιουργία του Μουσείου Μεταβυζαντινών εικόνων που είχε στη συλλογή του ο τραπεζίτης. Με το πέρασμα όμως του χρόνου οι προσθήκες του κτιρίου, το οποίο για ένα διάστημα χρησιμοποιήθηκε και ως βεστιάριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, αλλοιώθηκαν.

«Το Βυζαντινό Μουσείο σχεδιάζει να παρουσιάσει περίπου 800 αντικείμενα τα οποία φυλάσσονται όπως και να καθιερώσει εκπαιδευτικά και πολιτιστικά προγράμματα», ανέφερε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης η αναπληρώτρια διευθύντρια του Βυζαντινού Μουσείου, Αναστασία Λαζαρίδου.

Το θέμα αυτό είχε επανεξεταστεί από την επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού τον Ιούλιο του 2010. Επανήλθε όμως μετά από διαμαρτυρία του Βυζαντινού Μουσείου γιατί δεν κλήθηκε τότε να παραστεί στο συμβούλιο. Το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων γνωμοδότησε ομόφωνα ώστε να επαναξεταστεί η υπόθεση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης