Ολομέλεια δικηγόρων κατά του ΣτΕ για τα δώρα των δημοσίων υπαλλήλων

ste_paravolo

Εφαρμόζονται ενιαία για όλους τους πολίτες οι συνταγματικοί κανόνες, διερωτάται η ολομέλεια των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων της χώρας και επισημαίνει ότι αναμένει την επίσημη απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ

Ο δικηγορικός κόσμος, εμμέσως πλην σαφώς, αμφισβητεί την κρίση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που ελήφθη σε διάσκεψη για τη συνταγματικότητα της κατάργησης των τριών δώρων-επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων και στέκεται στο πλευρό των δημοσίων υπαλλήλων.

Ειδικότερα, η συντονιστική επιτροπή της Ολομέλειας των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, σε σημερινή ανακοίνωσή της, αφού εκφράζει τους προβληματισμούς της για τη διαρροή της διάσκεψης στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την υπόθεση των δώρων και των επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων, επισημαίνει με νόημα ότι αναμένει τη δημοσίευση της απόφασης προκειμένου να λάβει θέση επί του περιεχομένου της και ειδικά στα θέματα εάν οι συνταγματικοί κανόνες εφαρμόζονται ενιαία για όλους τους πολίτες και εάν το δημόσιο συμφέρον ταυτίζεται με το ταμιακό συμφέρον του Δημοσίου.

Κατ΄ αρχάς, η συντονιστική επιτροπή, εκφράζει την αντίθεσή της στη διαρροή πληροφοριών, «ανεξάρτητα από τη βασιμότητά τους ή όχι, για το αποτέλεσμα της διάσκεψης στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την υπόθεση των δώρων και των επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων.

Οι διαρροές αυτές, υπογραμμίζει η ανακοίνωση, «προερχόμενες, προφανώς από συμμετέχοντες στη διάσκεψη, πλήττουν το κύρος της Δικαιοσύνης, κλονίζουν την εμπιστοσύνη των πολιτών προς αυτήν και δημιουργούν εύλογους προβληματισμούς ως προς τις σκοπιμότητες που τυχόν εξυπηρετούν».

Παράλληλα, η συντονιστική επιτροπή τονίζει ότι «αναμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την δημοσίευση της απόφασης για το ιδιαίτερα σημαντικό κοινωνικό αυτό θέμα, προκειμένου να λάβει θέση ιδίως στο ζήτημα του συνταγματικού ελέγχου των διατάξεων, που πρέπει να υπόκειται σε ενιαίους για όλους κανόνες και να διαπιστώσει κατά πόσο η έννοια του δημοσίου συμφέροντος ταυτίζεται ή μη με την έννοια του ταμειακού συμφέροντος του δημοσίου».

Δεν παραλείπει η συντονιστική επιτροπή να υπογραμμίσει ότι «προκαλεί δε ιδιαίτερο προβληματισμό η έκδοση διαφορετικών αποφάσεων επί μισθολογικών και άλλων δημοσιονομικού ενδιαφέροντος θεμάτων ανάλογα με την ιδιότητα των διαδίκων».

Με άλλα λόγια ο δικηγορικός κόσμος αντιδρά στο ότι οι δικαστές έχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά, τα οποία τηρούνται με διαφορετική ευλάβεια ανάλογα ποια κατηγορία πολιτών αφορούν και ποιο δικαστήριο δικάζει.

Υπενθυμίζεται, ότι η επταμελής σύνθεσης του ΣΤ΄ Τμήματος του ΣτΕ -που παρέπεμψε το ζήτημα των επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων στην Ολομέλεια- είχε κρίνει αντισυνταγματική τη κατάργηση των τριών επιδομάτων, εκτός μιας μειοψηφίας που είχε ταχθεί υπέρ της συνταγματικότητας, άποψη η οποία όχι μόνο επαναλήφθηκε-διατυπώθηκε και στην Ολομέλεια του ΣτΕ, αλλά έγινε πλειοψηφούσα άποψη.

ΣΧΟΛΙΑ (3)

Υπάρχει μία τεράστια διαφορά...

μεταξύ ιδιωτικών και δημοσίων υπαλλήλων. Και η διαφορά αυτή έγκειται στο ότι οι ιδιωτικοί υπάλληλοι μέσω φορολογίας πληρώνουν τους δημόσιους. Ύστερα υπάρχουν κι άλλες τεράστιες διαφορές. Ο κάθε ιδιώτης εργαζόμενος ζει πάντοτε με την ανασφάλεια. Αν κλείσει η επιχείρηση ή το κατάστημα στο οποίο εργάζεται, τότε θα μείνει άνεργος. Η μονιμότητα στο Δημόσιο προσφέρει ασφάλεια στο θέμα αυτό. Υπάρχει και μισθολογική διαφορά. Δε μπορώ να ξεχάσω ότι πριν 13-14 χρόνια, το 2005 και το 2006, έβλεπα μία δημόσια υπάλληλο 5ης κατηγορίας, σε σημαντικό υπουργείο, να εισπράττει κάθε μήνα 2.210 ευρώ ως μισθό. Βέβαια, στο ίδιο τμήμα υπήρχαν και άλλοι υπάλληλοι, υπήρχε μάλιστα και "αφεντικό", ο ..."κύριος τμηματάρχης". Οι υπάλληλοι παρίσταναν ότι εργάζονται μετά τις 9:30. Μέχρι τότε διασκέδαζαν με ανέκδοτα και μουσικούλα. Κατά τις 10-10:30, ερχόταν βλοσυρός, σοβαροφανής, ο παντελώς άχρηστος "τμηματάρχης". Αυτός ήταν ελεύθερος να πάει όποτε γουστάρει στη θέση του, και να φύγει όποτε γουστάρει. Ο τυπάκος έφευγε λίγο μετά τις 1:00 το μεσημέρι. Μετά από αυτόν έφευγαν ένας-ένας και οι άλλοι του τμήματος. Δεν επιθυμώ να γράψω εδώ λεπτομέρειες, με ονόματα κλπ, ούτε καν ποιο υπουργείο είναι αυτό, ωστόσο όποιο άτομο με προκαλέσει ιδιωτικά, μπορώ άνετα να του δώσω όλα τα στοιχεία. Αυτά όλα προ κρίσης 2009, όμως δεν άλλαξε στο Δημόσιο κάτι από τότε. Το ίδιο διάστημα εγώ έπρεπε να εργάζομαι από 10 έως 12 ώρες για έναν μισθό το πολύ 1.100 ευρώ. Λοιπόν, κύριοι, κύριοι δικηγόροι, τι έχετε να πείτε επ' αυτού? Πόσα σας έταξε ως πληρωμή η ΑΔΕΔΥ για να το παίξετε υπερασπιστές των δημοσίων υπαλλήλων? Ασφαλώς και να έχουν προστασία και αυτοί. Όμως η θέση τους απαιτεί και κάποιες θυσίες. Τα πολλαπλά επιδόματα. όπως ... "επίδομα χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή" ... είναι άγνωστα στον ιδιωτικό υπάλληλο.

μακης

δικαστες ραγιαδες για εναν λαο ραγια. γιατι διαμαρτυρόμαστε? με μερικα ευρω παμε και ψηφιζουμε ότι πιο εμετικο εχει βγαλει η μεταπολιτευση και μετά διαμαρτυρόμαστε για τους δικαστες? ραγιαδες είναι και αυτοι. σιγά που θα βγάλουν αυτοι το φίδι από την τρυπα!!! Τους εταξαν θεσεις, παιρνουν 14 μισθους και βαλε, διορίζουν τα παιδια τους, καταχραζονται την λαικη εξουσια που τους εχει δοθεί οσον αφορά την ανεξαρτησία και το κύρος της διακστικής εξουσιας, και θα παρουν και καποιο δωρακι για τις υπηρεσιες τους στην φασιστερα και στους δανειστες. Τα δύο χειρότερα που εφερε η φασιστερα στην πατριδα είναι η επιστροφή του ραγιαδισμού και του διχασμου

Γιατί αγχώνεσαι;

Θα στα δώσει ο τσίπρας. Φάε κι άλλο σανό χτήνος

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης