Υπουργείο Μεταφορών: Ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες και τα ΚΤΕΛ

metro-mesa-mazikis-metaforas-ilektroniko-eisitirio

Γενίκευση της χρήσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλη τη χώρα και σε όλες τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών 

Στον γενικότερο προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αφορά την υλοποίηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στη Λάρισα και στις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις, αναφέρθηκε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θανάσης Βούρδας μιλώντας στο πανελλήνιο συνέδριο για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα που διεξάγεται στη Λάρισα.

Ο κ. Βούρδας είπε ότι την ερχόμενη Τετάρτη μπαίνει στη ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση το νομοσχέδιο με το οποίο θεσμοθετούνται οι διαδικασίες ανάπτυξης, έγκρισης, υλοποίησης και παρακολούθησης των ΣΒΑΚ, υποστηρίζοντας ότι «η βιώσιμη αστική κινητικότητα δημιουργεί τις συνθήκες ώστε οι άνθρωποι να κινούνται ελεύθερα με βιώσιμο τρόπο και σεβασμό προς το περιβάλλον, μέσα σε ένα πλαίσιο υποδομών και συνθηκών που προωθεί την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη».

Ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περιέγραψε την υπάρχουσα κατάσταση που επικρατεί στις ελληνικές πόλεις οι οποίες όπως είπε, εμφανίζουν έντονα τα φαινόμενα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του θορύβου, ενώ αναφέρθηκε στα μέτρα και τους σχεδιασμούς της Βιώσιμης Αστική Κινητικότητα που μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τα προβλήματα αυτά.

Έτσι, ο κ. Βούρδας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στους πυλώνες που στηρίζεται το ΣΒΑΚ, όπως είναι η προώθηση του ποδηλάτου και του βάδην, η ασφάλεια στις μετακινήσεις και η ποιοτική και αξιόπιστη δημόσια συγκοινωνία. Παράλληλα τόνισε πως τα ΣΒΑΚ εξετάζουν και θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια, τις συνδυασμένες μεταφορές, τη διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, την αστική εφοδιαστική, τη διαχείριση κινητικότητας, τα ευφυή συστήματα μεταφορών και την προώθηση εναλλακτικών καυσίμων.

Κάποιοι από τους στόχους της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στις ελληνικές πόλεις, αφορούν την αναδιοργάνωση του συστήματος των αστικών μεταφορών, «την βελτίωση της προσβασιμότητας στο σύστημα αστικών μεταφορών μέσω της ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και την δημιουργία 'ενός περισσότερο υγιούς αστικού περιβάλλοντος'». Απώτερος στόχος, σημείωσε ο κ. Βούρδηας, είναι «να αναπτυχθεί ένα ισορροπημένο μείγμα μέτρων και πολιτικών που περιλαμβάνουν χαμηλότερο κόστος αλλά και αύξηση της αποτελεσματικότητας των μετακινήσεων και της αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων και παράλληλα να αυξηθεί ουσιαστικά ο αριθμός των πόλεων που υιοθετούν και εφαρμόζουν ολοκληρωμένες πολιτικές και σχέδια».

«Το παράδειγμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα γενικευθεί στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές σε όλη τη χώρα»

Αναφορικά με τους στόχους για την προώθηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, ο κ. Βούρδας είπε ότι την τελευταία 4ετία πάρθηκαν μέτρα και πρωτοβουλίες από το κράτος «για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, αλλά και την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αττική». Τόνισε δε, ότι το παράδειγμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα γενικευθεί στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές σε όλη τη χώρα, με επόμενη «στάση» εφαρμογής τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης.

«Δεν μιλάμε απλώς για αναγκαιότητα και τεχνολογική αναβάθμιση. Μιλάμε για αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφοράς και σεβασμό στις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης κάθε κατοίκου, κάθε εργαζόμενου, κάθε επισκέπτη. Και φυσικά με σεβασμό στους κοινωνικά ευάλωτους συμπολίτες μας. Πρώτη φορά πάρθηκε πολιτική πρωτοβουλία για ελεύθερη μετακίνηση όλων των ανέργων, όλων των ατόμων με αναπηρία» τόνισε.

«Ριζική ανανέωση του στόλου σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Αποκέντρωση των αφετηριών του ΚΤΕΛ Αττικής»

Σχετικά με τα μέτρα αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Βούρδας είπε ότι επανασχεδιάζεται το σύστημα αστικών και υπεραστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με την αποκέντρωση των αφετηριών του ΚΤΕΛ Αττικής εντός του Μαρτίου, ενώ μίλησε και «για ριζική ανανέωση» του στόλου των λεωφορείων στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας για την κατάσταση στο Μετρό και τον σιδηρόδρομο, ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε ότι είναι τα δυο πιο ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς παγκοσμίως, ενώ αναφέρθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και στην ηλεκτροκίνηση: «Το Μετρό στη Θεσσαλονίκη δεν είναι πια ανέκδοτο. Η δοκιμαστική λειτουργία του ξεκινά φέτος και το βασικό τμήμα παραδίδεται στους κατοίκους το 2020. Το δίκτυο Μετρό αναπτύσσεται στην Αττική (γραμμή 3 και 4).

Το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα τελευταία 4 χρόνια, έχει μπει σε ρυθμούς ανάπτυξης. Μην ξεχνάμε ότι το 2015 παραλάβαμε το κρίσιμο έργο ολοκλήρωσης της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη με ποσοστό υλοποίησης 17%, με χρονολογία έναρξης το 1997, και φέτος (σε ένα μήνα δηλαδή) παραδίδεται» σημείωσε.

Η Θεσσαλία το 2022, θα είναι η πρώτη ελληνική Περιφέρεια με ολοκληρωμένο σιδηροδρομικό σύστημα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης

Μεταξύ άλλων ο κ. Βούρδας αναφέρθηκε στον προαστιακό χαρακτήρα του σιδηρόδρομου, χαρακτηρίζοντας «πετυχημένο παράδειγμα» την ηλεκτροκινούμενη γραμμή Λάρισα-Θεσσαλονίκη, ενώ μιλώντας για τη γραμμή Καλαμπάκα - Παλαιοφάρσαλο -Λάρισα -Βόλος σημείωσε ότι «το 2022 η Θεσσαλία θα είναι η πρώτη ελληνική περιφέρεια που θα έχει πλήρες εσωτερικό σιδηροδρομικό δίκτυο με ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης».

«Όλα αυτά δεν είναι μεμονωμένα παραδείγματα. Δεν είναι απλώς αντιγραφή καλών πρακτικών. Είναι έργα που εξασφαλίζουν ότι το όραμα για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στη χώρα μπορεί να γίνει πράξη. Για τη δημιουργία ενός υγιούς αστικού περιβάλλοντος, για τον κάθε ένα από εμάς» είπε ο κ. Βούρδας και συμπλήρωσε: «Αυτό ακριβώς είναι και το όραμα για τη Λάρισα που υλοποιεί Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Να αλλάξει ριζικά το αστικό κέντρο και να δημιουργηθούν συνθήκες γειτονιάς στον κεντρικό ιστό της πόλης, όπως περιγράφει και το εκπονημένο ΣΒΑΚ. Επίσης, με τα έργα αυτά της μετατροπής περιοχών σε περιοχές ήπιας κυκλοφορίας, με τη δημιουργία κυκλοφοριακών κυψελών και με το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ενισχύεται η οδική ασφάλεια».

Best of Network

ΣΧΟΛΙΑ (7)

Panos

Πλάκα μας κάνετε ρε; Που όσοι πληρώνουμε νοίωθουμε μαλάκες; Πολύ μαλάκες όμως. Άσε που σε πόσους σταθμούς (π.χ. Βικτώρια) έχετε ανοιχτά τα πορτάκια μόνιμα. "πυλώνες" και κλάιν μάιν

ace

ΤΣΙΠ-ΤΣΙΠΑΚΙ-ΤΣΙΠΡΑΣ

eagle12

Για να κονομήσει κάνας δικός τους πάλι.. τυπογράφος, εργολάβος, κλπ... ΑΦΟΥ πάνω από τους μισούς περνάνε ΤΣΑΜΠΑ.... Έχω δει να περνάνε μέχρι και 5 άτομα μαζί...!!! Και οι περισσότεροι ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ... έτσι... για να ξηγιόμαστε... ααααα και που είναι όλοι αυτοί οι γελοίοι σχολιαστές που φωνάζανε ότι όταν θα μπουν οι μπάρες δεν θα περνάνε οι τσαμπατζήδες.???? ΠΟΥ ΚΡΥΦΤΗΚΑΤΕ ΡΕΕΕΕΕΕ

Ας φτιάξουν πρώτα δρομολόγια...

...αυτοκίνητα, και γενικότερα υποδομές και ύστερα βάζουν και ηλεκτρονικό εισιτήριο. Αυτά μόνο στο Ελλαδιστάν.

οτι πεις ελληναρα μου

Μονο στο Ελλαδισταν θα βγει ο καθε πικραμενος να σχολιασει οτιδηποτε σωστο παει να γινει. Συγνωμη που δεν σε ρωτησαν για την προτεραιότητα που πρεπει να ακολουθησουν

ΓΙΑΝΝΑΡΟΣ

Που το είδες το σωστό ρε εξυπνάκια? Το ηλεκτρονικό εισιτήριο φτιάχτηκε με προχειρότητα και για καιρό ταλαιπώρησε πολύ κόσμο. Κι ακόμα είναι ταλαιπωρία διότι πρέπει να πας σε σταθμούς του μετρό για να το προμηθευτείς. Ενώ το απλό εισιτήριο το έβρισκες εκτός από εκδοτήρια και σε περίπτερα, ψιλικά κ.α. Η νοοτροπία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι καθαρά φοροεισπρακτική. Και στο κάτω κάτω προέχει η βελτίωση της ποιότητας των συγκοινωνιών στην πόλη μας (Θεσσαλονικιός είμαι).

Τεο7

Ρε σεις μας δουλεύετε. Οι 8 στους 10 μπαίνουν τζάμπα στα λεωφορεία και έχουν και γλώσσα οι τζάμπα. Βάλε άνθρωπο να ελέγχει τα εισιτήρια σε κάθε λεωφορείο μόνιμα. Τόσα κοπρόσκυλα κάθονται στα γραφεία της οσυ.

Ποιητής φανφάρας

...η βιώσιμη αστική κινητικότητα δημιουργεί τις συνθήκες ώστε οι άνθρωποι να κινούνται ελεύθερα με βιώσιμο τρόπο και σεβασμό προς το περιβάλλον, μέσα σε ένα πλαίσιο υποδομών και συνθηκών που προωθεί την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη… Τι είπε πάλι ο παλαιοπασόκος????

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

dei

Από 1ης Απριλίου η έκπτωση για όσους πληρώνουν έγκαιρα τον λογαριασμό που είναι σήμερα 15% μειώνεται στο 10% - Τσεκούρι και στην έκπτωση προπληρωμής - Σε ανακοίνωσή της η ΔΕΗ «πανηγυρίζει» επειδή δεν έγιναν αυξήσεις στα τιμολόγια του ρεύματος!

5
nkosmos0

Το ψυχολογικό - συναισθηματικό προφίλ της μάνας που πέταξε το παιδί της από το μπαλκόνι πριν αυτοκτονήσει προσπαθούν να σκιαγραφήσουν οι αρχές για να εξηγήσουν την αδιανόητη τραγωδία - Προβληματίζουν οι μαρτυρίες ότι ήταν ήρεμη πριν πέσει στο κενό και περιμένουν απαντήσεις από το άμεσο περιβάλλον της

1
mastropia

Το κύκλωμα που εξέδιδε φοιτήτριες έκλεινε κατά μέσο όσο 30 ραντεβού την ημέρα  με «κόστος» 130 ευρώ- Από αυτά 50 έπαιρνε ο αρχηγός, 60 η κοπέλα και 20 ευρώ ο οδηγός που μετέφερε στα ραντεβού τα κορίτσια

6