Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Πρόστιμο 40.000 ευρώ σε κολέγιο
Πρόστιμο 40.000 ευρώ σε κολέγιο
Μετά την παρέμβαση του υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας την Τετάρτη, έπεσε και το πρώτο πρόστιμο, κατά σχολών μεταλυκειακής εκπαίδευσης που διαφημίζουν με λάθος έως και παραπλανητικό τρόπο τη λειτουργία τους.
Μετά την παρέμβαση του υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας την Τετάρτη, έπεσε και το πρώτο πρόστιμο, κατά σχολών μεταλυκειακής εκπαίδευσης που διαφημίζουν με λάθος έως και παραπλανητικό τρόπο τη λειτουργία τους.
Ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκος, επέβαλε πρόστιμο 40.000 ευρώ, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2251/1994 που απαγορεύουν τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, σε επιχείρηση («Hellenic American University») που χρησιμοποιεί στις διαφημιστικές της ανακοινώσεις τον όρο «University», χωρίς να είναι Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Πιο συγκεκριμένα, έλεγχοι της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή στις διαφημίσεις των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη μεταλυκειακή εκπαίδευση αποκάλυψε έξαρση στις διαφημίσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων για την προσέλκυση νέων σπουδαστών.
Συχνά, οι διαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν στην επικοινωνία τους με τους καταναλωτές αναφορές σε ποιοτικά χαρακτηριστικά της νομικής μορφής τους, των υπηρεσιών που παρέχουν ή των πτυχίων που απονέμουν, τα οποία συχνά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ενδέχεται να οδηγούν τους καταναλωτές σε λήψη απόφασης συναλλαγής με τα παραπάνω εκπαιδευτήρια, την οποία, αν γνώριζαν τα πραγματικά περιστατικά, ίσως να μην λάμβαναν.
Ειδικότερα, ορισμένα εκπαιδευτήρια χρησιμοποιούν τον όρο «Πανεπιστήμιο» ή “University”, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια. Άλλα εκπαιδευτήρια χρησιμοποιούν τον όρο «Κολέγιο», μολονότι στην πραγματικότητα δεν συμπεριλαμβάνονται στην παλαιά λίστα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τα αδειοδοτημένα Κολέγια, ούτε στη νέα με τα αδειοδοτημένα πλέον Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης.
Η χρήση των λέξεων «Πανεπιστήμιο» ή «Κολέγιο», υπό τις συνθήκες αυτές, μπορεί να προκαλέσει σύγχυση του κοινού ως προς το επίπεδο και την ακαδημαϊκή αναγνώριση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχουν οι παραπάνω επιχειρήσεις.
Ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκος, επέβαλε πρόστιμο 40.000 ευρώ, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2251/1994 που απαγορεύουν τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, σε επιχείρηση («Hellenic American University») που χρησιμοποιεί στις διαφημιστικές της ανακοινώσεις τον όρο «University», χωρίς να είναι Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Πιο συγκεκριμένα, έλεγχοι της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή στις διαφημίσεις των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη μεταλυκειακή εκπαίδευση αποκάλυψε έξαρση στις διαφημίσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων για την προσέλκυση νέων σπουδαστών.
Συχνά, οι διαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν στην επικοινωνία τους με τους καταναλωτές αναφορές σε ποιοτικά χαρακτηριστικά της νομικής μορφής τους, των υπηρεσιών που παρέχουν ή των πτυχίων που απονέμουν, τα οποία συχνά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ενδέχεται να οδηγούν τους καταναλωτές σε λήψη απόφασης συναλλαγής με τα παραπάνω εκπαιδευτήρια, την οποία, αν γνώριζαν τα πραγματικά περιστατικά, ίσως να μην λάμβαναν.
Ειδικότερα, ορισμένα εκπαιδευτήρια χρησιμοποιούν τον όρο «Πανεπιστήμιο» ή “University”, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια. Άλλα εκπαιδευτήρια χρησιμοποιούν τον όρο «Κολέγιο», μολονότι στην πραγματικότητα δεν συμπεριλαμβάνονται στην παλαιά λίστα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τα αδειοδοτημένα Κολέγια, ούτε στη νέα με τα αδειοδοτημένα πλέον Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης.
Η χρήση των λέξεων «Πανεπιστήμιο» ή «Κολέγιο», υπό τις συνθήκες αυτές, μπορεί να προκαλέσει σύγχυση του κοινού ως προς το επίπεδο και την ακαδημαϊκή αναγνώριση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχουν οι παραπάνω επιχειρήσεις.
Ενόψει των παραπάνω, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή, Δημήτρη Σπυράκου, ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης, επιβλήθηκε πρόστιμο 40.000 ευρώ, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2251/1994 που απαγορεύουν τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, σε επιχείρηση (“Hellenic American University”) που χρησιμοποιεί στις διαφημιστικές της ανακοινώσεις τον όρο «University», χωρίς να είναι Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Συγχρόνως, έχουν κινηθεί και είναι σε εξέλιξη οι σχετικές διοικητικές διαδικασίες για τον έλεγχο διαφημιστικών καταχωρίσεων και εμπορικών πρακτικών και άλλων επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της παροχής υπηρεσιών μεταλυκειακής εκπαίδευσης και χρησιμοποιούν παράνομα τους προσδιοριστικούς τίτλους «Πανεπιστήμιο» ή «Κολέγιο» στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα ή καλλιεργούν ανακριβείς εντυπώσεις για το επίπεδο και την ακαδημαϊκή αναγνώριση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχουν.
Ορισμένα δε κέντρα ανακοίνωσαν ήδη στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή την απόσυρση του επίμαχου διαφημιστικού υλικού.
Ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, Δημήτρης Σπυράκος, τόνισε ότι «οι έλεγχοι επικεντρώνονται σε όλες εκείνες τις εμπορικές πρακτικές αποσιώπησης ή παραπλανητικής παρουσίασης κρίσιμων στοιχείων, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών αναφορικά με την επιλογή συγκεκριμένου εκπαιδευτηρίου».
Σχετικές καταγγελίες και αναφορές μπορούν να γίνονται από τους καταναλωτές στην τηλεφωνική γραμμή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή 1520.
Συγχρόνως, έχουν κινηθεί και είναι σε εξέλιξη οι σχετικές διοικητικές διαδικασίες για τον έλεγχο διαφημιστικών καταχωρίσεων και εμπορικών πρακτικών και άλλων επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της παροχής υπηρεσιών μεταλυκειακής εκπαίδευσης και χρησιμοποιούν παράνομα τους προσδιοριστικούς τίτλους «Πανεπιστήμιο» ή «Κολέγιο» στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα ή καλλιεργούν ανακριβείς εντυπώσεις για το επίπεδο και την ακαδημαϊκή αναγνώριση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχουν.
Ορισμένα δε κέντρα ανακοίνωσαν ήδη στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή την απόσυρση του επίμαχου διαφημιστικού υλικού.
Ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, Δημήτρης Σπυράκος, τόνισε ότι «οι έλεγχοι επικεντρώνονται σε όλες εκείνες τις εμπορικές πρακτικές αποσιώπησης ή παραπλανητικής παρουσίασης κρίσιμων στοιχείων, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών αναφορικά με την επιλογή συγκεκριμένου εκπαιδευτηρίου».
Σχετικές καταγγελίες και αναφορές μπορούν να γίνονται από τους καταναλωτές στην τηλεφωνική γραμμή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή 1520.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα