Θεόδωρος Βασιλάκης: Ο γητευτής των αιθέρων «πέταξε» για πάντα

vasilakos1

Στιγμές ζωής του ιδρυτή της Aegean που απεβίωσε το βράδυ της Πέμπτης σκορπίζοντας θλίψη στην οικογένειά του και τον επιχειρηματικό κόσμο

Πέρασε την πόρτα απροειδοποίητα, βαδίζοντας ζωηρά έχοντας επιλέξει ένα τυχαίο αεροσκάφος από τον στόλο της Aegean, το οποίο είχε μόλις καθαριστεί, όμως ο Θόδωρος Βασιλάκης ήθελε να το διπαιστώσει ιδίοις όμμασι.

Η νύχτα είχε ρίξει τα πέπλα της για τα καλά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» όταν o ιδρυτής της εταιρίας με τους δύο γλάρους μπήκε στο αεροσκάφος και πήγε πρώτα στην τουαλέτα για να την ελέγξει.

Ακολούθησε ο θάλαμος επιβατών, θέση προς θέση από έναν άνθρωπο που εκείνη την ώρα θα μπορούσε να είναι σπίτι του ή σε κάποιο κοινωνικό κάλεσμα.

vasilakos2
vasilakos3
vasilakos4
vasilakos1


Και ο «έλεγχος Βασιλάκη» όπως τον αποκαλούσαν κάποιοι εργαζόμενοι μόνο τυχαίος δεν ήταν, αφού το πάλαι ποτέ παιδί από την Κρήτη κοίταζε τα πάντα, πριν αποχωρήσει.

Ειδικά τα πρώτα χρόνια της Aegean, όταν ο στόλος της δεν είχε γιγαντωθεί αυτές οι αιφνιδιαστικές επιθεωρήσεις του ιδιοκτήτη κατέληγαν αριχικά σε φωτογραφίες στο κινητό του όταν έβρισκε κάτι.

Μετά στέλνονταν στον αρμόδιο τεχνικό διευθυντή συνήθως με μια επισήμανση ή μια ερώτηση του στυλ «αυτό γιατί δεν το αλλάξαμε; Έχει φθαρεί».

Ο θάνατός του χθες το βράδυ βύθισε σε θλίψη την οικογένειά του και όχι μόνο, μετά από μια χρόνια μάχη με την επάρατη νόσο, την οποία έδωσε με αξιοπρέπεια για πάνω από δέκα χρόνια.

Ήταν άλλωστε ένας άνθρωπος που δεν ήθελε επ' ουδενί να τον λυπούνται οι άλλοι για την ασθένειά του και, ένας μαχητής της ζωής που από μικρό παιδί είχε μάθει τι θα πει σκληρή δουλειά.

Ήταν τότε που μετά το σχολείο αντί να παίξει όπως οι συμμαθητές του, δούλευε στα αμπέλια για να δει, να μάθει την δουλειά και να βοηθήσει τον μπαμπά του.

Οι σπουδές στην Αμερική, η επιστροφή στην Κρήτη του που λάτρευε και η πρώτη δουλειά σε εταιρία διανομής καυσίμων ήταν απλά η αρχή μιας μυθιστορηματικής διαδρομής.

Μιας διαδρομής που ο Θόδωρος Βασιλάκης εστίασε στον τουρισμό και τον οδήγησε με σταθερά βήματα στην κορυφή.

Ο άνθρωπος που τα έβαζε με τον εαυτό του

Άνθρωποι με ροζιασμένα χέρια στο Ηράκλειο της Κρήτης που έχουν περάσει τα ενενήντα, θυμούνται τον μικρό Θόδωρο να κουβαλάει τους τενεκέδες με καύσιμα που πούλαγε ο πατέρας του από το μικρό μαγαζάκι που είχε.

Βρισκόταν στην συνοικία Καμαράκι κοντά στην πλατεία της Αγίας Αικατερίνης και εκεί ουσιαστικά ανδρώθηκε ο άνθρωπος που ταύτισε το όνομά του με τον ελληνικό τουρισμό και τις αερομεταφορές.

Παιδί μιας μέσης οικογένειας έφυγε για την Αμερική στην αρχή της δεκαετίας του '60 και όταν επέστρεψε από τις σπουδές του το ανήσυχο μυαλό του πήρε μπροστά.

Όταν δημιουργήθηκαν οι δεξαμενές καυσίμων στην Κρήτη, επέκτεινε την επιχείρηση και άλλαξε τον τρόπο διανομής καυσίμων, ενώ ανέλαβε την μεταφορά τους σε όλο το νησί μέσω της Caltex που μετονομάστηκε αργότερα σε Texaco.

O αυτοέλεγχός του ήταν παροιμοιώδης και όπως έλεγαν πολλοί φίλοι του η μοναδική φορά που ίσως τον έχασε ήταν όταν γνώρισε την γυναίκα της ζωής του, Εμμανουέλα Βασιλάκη.

Αυτή που του χάρισε δυο γιούς, τον Γιώργο και τον Ευτύχη άξιους συνεχιστές της αυτοκρατορίας που έστησε αυτός ο πανέξυπνος Κρητικός με το κοφτερό μυαλό.

vasilakos5
vasilakos6


Αμφότεροι παρά τις υποχρεώσεις τους προσπαθούσαν να μην λείπουν τις Κυριακές από το οικογενειακό τραπέζι, αφού ο πατέρας τους το έθετε περίπου σαν όρο, ώστε η οικογένεια να είναι πάντοτε ενωμένη.

Ο ίδιος μιλώντας πριν λίγα χρόνια σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις που έχει δώσει είπε: «Τα βάζω συχνά με τον εαυτό μου.Εκενυρίζομαι μαζί του. Γι' αυτό μου αρέσει και το γκολφ. Γιατί δεν μπορώ να εκνευριστώ με τον συμπαίκτη μου αν μια μπάλα πάει στραβά, με τον εαυτό μου τα βάζω».

Κάτι που διαπίστωσαν οι χιλιάδες εργαζόμενοι του ομίλου του που τον έζησαν σε εύκολες ή δύσκολες στιγμές, ειδικά αυτοί της Aegean που τον έβλεπαν μπροστά τους όταν νόμιζαν ότι κοιμάται.

Η πορεία προς την κορυφή

Ο Θόδωρος Βασιλάκης δούλευε πολύ, ήταν πεισματάρης όταν ζόριζαν οι καταστάσεις, δίκαιος απέναντι σε φίλους και ανταγωνιστές ηθικός και πάντοτε χαμηλών τόνων.

Ακόμη και όταν η Aegean γιγαντώθηκε και τα έξι αεροσκάφη έγιναν εξήντα ένα μέσα σε έντεκα χρόνια ο άνθρωπος με το μειλίχιο βλέμμα και τα στρογγυλά γυαλιά οράσεως επέλεξε να παραμείνει στο έδαφος, παρότι ως επιχειρηματίας είχε πετάξει πολύ ψηλά.

Στα κοινωνικά καλέσματα πήγαινε ακριβώς την ώρα που ανέγραφε η πρόσκληση και όπως έλεγε χαριτολογώντας μακάρι να τον καλούσαν και πριν από τις εννιά το βράδυ.

Καθόταν το πολύ μιάμιση ώρα μαζί με την σύζυγό του και συνήθως κοιμόταν λίγο μετά τις έντεκα και μισή, αφού σηκωνόταν πριν την ανατολή του ηλίου.

Μέχρι την ίδρυση της Aegean είχε κυριαρχήσει στον χώρο της ενοικίασης αυτοκινήτων με την Hertz, την οποία αγόρασε ένα βήμα πριν την χρεοκοπία και την γιγάντωσε στα χρόνια που ακολούθησαν με την Auto Hellas.

Οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων-ξεκίνησε με την General Motors και έφτασε στην Seat και την Saab-ήταν απλά πετυχημένα βήματα σε μια ανοδική πορεία, που δεν είχε σταματημό.

Η νομοτελειακή χρονιά ή για να το θέσουμε αλλιώς η στιγμή που το σύμπαν συνωμότησε ήταν η εξαγορά το 1994 της μικρής εταιρίας Aegean Aviation.

Ήταν το momentum όπου η εμπορία καυσίμων, οι αντιπροσωπείες και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα «παντρεύτηκαν» με τους αιθέρες και τις αερομεταφορές.

Όχι αμέσως, αλλά με τα προσεκτικά βήματα που «γέννησαν» την Αgean, αυτή που έφτασε να αγοράσει τον βασικό της ανταγωνιστή στην Ελλάδα, την ταλαιπωρημένη πάλαι ποτέ Ολυμπιακή Αεροπορία που είχε μετονομαστεί σε Olympic Air.

Γράφτηκαν πολλά τότε, ίσως και πράγματα που στεναχώρησαν σίγουρα έναν επιχειρηματία που πίστευε στην ακεραιότητα τον σεβασμό στον άνθρωπο και την προσφορά γενικότερα.

Το γκολφ και η λιτή ζωή

Οι φίλοι του που τον ήξεραν πολύ καλά γνώριζαν ότι δεν έτρωγε τα βράδια από επιλογή, όπως και ότι όπου κι αν βρισκόταν ακόμη και στις διακοπές του, ήταν πάντα έτοιμος να επιστρέψει στην Αθήνα αν προέκυπτε κάτι.

Χαιρόταν χωρίς να το φωνάζει το εκπληκτικό εξοχικό στην Κέρκυρα, την εξαιρετικής αισθητικής κατοικία της οικογένειας στην Μύκονο αλλά και τη λατρεμένη του Κρήτη.

Τα έξι εγγόνια του ήταν τα τελευταία χρόνια η μεγάλη χαρά της ζωής του, η πρώτη πλέον μετά το μεγάλο του πάθος, το γκολφ, ένα μοναχικό άθλημα που φρόντισε να το κάνει γνωστό στην Ελλάδα με το ετήσιο τουρνουά στο Costa Navarino.

Σε ένα από αυτά όπου συμμετείχε ανελλιπώς χτυπάει με άψογο στυλ την μπάλα του ευελπιστώντας να την στείλει στην τελευταία τρύπα, την «18». Δεν θα τα καταφέρει και δεν θα έχει άλλο χτύπημα, ωστόσο περιμένει υπομονετικά να παίξουν και οι τρεις αντίπαλοί του, μέχρι να ολοκληρωθεί ο αγώνας.

Διαθέτοντας μια έμφυτη ευγένεια, δεν υπήρχε περίπτωση να φύγει αν και θα μπορούσε να το πράξει. Έμεινε εκεί, χαμένος σε μια από τις λίγες παρτίδες της ζωής του, που δεν είχε σχέση με το επιχειρείν αλλά με το αγαπημένο του σπορ.

Η ευγένεια τον ακολουθούσε σε κάθε στιγμή της ζωής του.

Μια ημέρα, περνώντας τον έλεγχο ασφαλείας της πτήσης του, το μηχάνημα για τα μεταλλικά αντικείμενα χτύπησε και ο Θόδωρος Βασιλάκης διαπίστωσε ότι δεν είχε βγάλει την ζώνη του.

Παρά τις παροτρύνσεις των υπαλλήλων που είχαν αναγνωρίσει τον ισχυρό άνδρα της Aegean να περάσει, έβγαλε την ζώνη του και πέρασε ξανά από το μηχάνημα.

Ο χαρακτηριστικός ήχος δεν ακούστηκε, έβαλε την ζώνη του και συνέχισε προς την πύλη εξόδου της πτήσης του, αθόρυβα για πολλοστή φορά στην διαδρομή μιας ζωής που τέλειωσε χτες το βράδυ.

Τότε που το πάλαι ποτέ παιδάκι από το Ηράκλειο με τα κοντά παντελονάκι το οποίο μεγαλώνοντας έστησε μια αυτοκρατορία, «πέταξε» για τελευταία φορά πάνω από τα σύννεφα.

Δείτε βίντεο: Θεόδωρος Βασιλάκης: Ο γητευτής των αιθέρων «πέταξε» για πάντα
Θεόδωρος Βασιλάκης: Ο γητευτής των αιθέρων «πέταξε» για πάντα

ΣΧΟΛΙΑ (64)

Af

Πόσο σκατοψυχιά υπάρχει; Έχει φάει ψωμί πολύς κόσμος και ας βγει ένας να πει ότι έχασε λεφτά. Όσοι μιλάτε για χαμηλούς μισθούς καλύτερα να γίνετε χουβαρδαδες με τις δικές σας τσέπες! Και μην ξεχνάτε χάρη έκανε που πήρε μια ρημαγμένη εταιρεία που για πολλά χρόνια ρουφούσε το αίμα του ελληνικού λαού! Τελικά όσα δεν φτάνει η αλεπού....

Αθεράπευτα Κομπλεξικός

Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος εν συντομία πώς απο γιός ψιλικατζή γίνεσαι ιδιοκτήτης αεροπορικών και τουριστικών επιχειρήσεων ΧΩΡΙΣ πολιτική διαπλοκή και με το σταυρό στο χέρι ??? Συλλυπητήρια για το Βασιλάκη.

Ευγνώμων

Πρωτοπόρος, οραματιστής έκανε τεράστιο έργο και πρόσφερε στην ελληνική κοινωνία μιά βραβευμένη αεροπορική εταιρεία. Πρόσφερε εργασία, τουρισμό, δημόσια έσοδα και εργασιακή τεχνογνωσία σε όλη την ελληνική κοινωνία. Μακάρι να τον μιμηθούν και άλλοι. Χρειαζόμαστε πολλούς σαν κι αυτόν για να βγούμε από την κρίση. Η βιογραφία του θα έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία μαζί με αυτήν του Νιάρχου, του Ωνάση κλπ. για να έχουν υγιή πρότυπα τα παιδιά αντί να μαθαίνουν τα παραμύθια του Πολυτεχνείου. Η ελληνική κοινωνία τον ευγνωμονεί.

N

Συλλυπητήρια στην οικογένεια του. Ο Κυριος Βασιλακης με Κ κεφάλαιο ,έδωσε δουλεια σε πολύ κόσμο και πάντα με ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΤΗΤΑ πετουσε ,στα δικά του αεροπλάνα .

Βαγγελης

Χμμμμμμ, "δικα του αεροπλανα"..... Φιλε αγορασε την Ολυμπιακη για 70 Εκατομμυρια ΜΟΝΟ !!! Αυτα ηταν και "δικα μας", του Ελληνικου Κρατους.... ας ειναι καλα οι συνδηκαλησταραδες που απαξιωσαν την Ολυμπιακη και πουληθηκε αντι πινακιου φακης... οπως και η Τραινοσε που ηταν εγκλημα _κατα τον Συριζα_να πουληθει για 300 εκατομμυρια και τελικα πουληθηκε -απο τον ΣΥΡΙΖΑ !!!!-εναντι 30 ΜΟΛΙΣ......καποιοι λενε στην υγεια των μακακων -ολων ημων δηλαδη.....περαστικα μας

Ανωνύμως

Ρε μάγκες λεφτά με τον Σταυρό στο χέρι κάνουν μόνο οι παπάδες.άλλα λαμόγια αυτοί με την μεγάλη τσέπη.Άντε γεια

Επωνύμως

Μάγκα μου, τα πες όλα σε μια φράση. Αλήθειες που πονάνε. Να σ´εχει καλά η Παναγία και να αγιάσει το στόμα σου.

@

Την είπες τη ανοησία σου κυρά Κατίνα.

kar

Πάντως αν ήμουν παιδί του θα διέθετα τιμής ένεκεν (σήμερα) δωρεάν εισιτήρια σε όλους τους επιβάτες της Aegean. Έτσι για την ψυχή του πατέρα μου. Για να πετούν και να τον μνημονεύουν.

kapoios

Πετουσες σημερα ε?

κλεμενς

Εχω πεταξει με παρα πολλες εταιριες..προσφατα μεTUI απο θεσσαλονικη -βρυξελλες ουτε ενα καφε! στην επιστροφη με AEGEAN μεσω Αθηνων στην Θεσσαλονικη με γευμα και καφεδες και ποτα στην ιδια τιμη

fanis

Κάτι απλο και γρήγορο. Ρωτα έναν εργαζόμενο στις εταιρίες του Βασιλάκη αν είναι ευχαριστημένος ….. Ρώτα έναν εργαζόμενο πχ στον Σκλαβενίτη αν είναι ευχαριστημένος …. ( πριν προλάβεις να ρωτήσεις θα σου πει αν πεις κάτι κακό για Σκλαβενίτη σε καθάρισα) Πιστεύω καταλάβατε τι εννοώ ……

αβγ

έκανες τετοια ερευνα ρε θηρίο ή στα έχουν πει σε κανένα σεμινάριο συνδικαλιστες;;;;

@

Ποιος Βασιλάκης και κάθε Βασιλάκης. Η Αχτσιογλου και ο Τσιπρας φταινε. Αυτοι κυβερνούν. Αυτά τα καθάρματα. Τα παράπονα των εργαζομένων στους Μαδουρους. Θα έχουν την τυχη των Τσαουσεσκου. Ακου φταινε οι εργοδότες επι σοσιαλκουμουνισμού! Δηλ δεν εφταιγαν τα καθαρματα Μπρεζνιεφ, Αντροπωφ κλπ αλλά εφταιγε ο χ Κασπαροφ διευθυντης μιας ρωσικής εταιρείας.

κ.τ.

Για κάτι επιχειρηματίες που βαράνε χρεοκοπία με απλήρωτους και κατεστραμένους εργαζομένους, τί έχεις να πεις? Έτσι είναι η ζωή, έτσι απλά...? Από συνείδηση πως πάς? Μπα, ενοχλητική έννοια....

Σαραφιανος Γεηγορης

ελαφρυ το χωμα κ σιωπη στο πενθος της οικογενειας...

ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ

Ελληνας επιχειρηματίας που πέθανε σε μία παράξενη για τη χώρα μας περίοδο.

fanis

Δουλειά σίγουρα προσφέρεις όταν πληρώνεις τον κόσμο 500€ καθαρά με 12 ώρες ασταμάτητης εργασίας στα γραφεία . Στον Αέρα 600€ αεροσυνοδοί , 1200€ συγκυβερνήτες , 1800€ κυβερνήτες. Έχει να μονιμοποιήσει αεροσυνοδούς εδώ και 10 χρόνια !!! Ετσι βγαίνουν τα λεφτά . Ίσως και εγώ το ιδιο να έκανα στην θέση του !! Τώρα ειδικά που σε βάζουν να πληρώσεις και την θέση που διαλέγεις !!! Προβλέπω να τον αγοράζει η Ryain Air. Τουαλέτα θα πας θα βάλεις κέρμα …. . Οσο για την Ολυμπιακή που γράφει κάποιος την αγόρασε με την αξία του !!! ένα κομμάτι ψωμί …….

df

Ναι έχεις δίκιο φίλε. Αλλά ο κ. Βασιλάκης ήταν από τους ελάχιστους επιχειρηματίες που πλήρωνε μέχρι τελευταίας δεκάρας τους απίστευτους φόρους που χρεωνόταν, δεν χρωστάει ούτε σεντς σε ΙΚΑ σικα μίκα κτλ. Σαν πολίτης προτιμώ ο επιχειρηματίας να αμοίβει χαμηλότερα τους εργαζομένους που απασχολεί (έτσι και αλλίως η αγορά είναι ελεύθερη) και να είναι κύριος στις υποχρεώσεις του προς το κράτος παρά να παιρνει τρία χιλιάρικα η αεροσυνοδός και να μόυ έρχεται μετά από λίγα χρόνια το μπουγιουρντι σαν φορολογούμενο για το ΙΚΑ, την απλήρωτη εφορία κτλ

ΓΙΩΡΓΟΣ

Κρίμα να υπάρχουν άνθρωποι με την μιζέρια και τη μικροψυχία που σε διακρίνει με ανακρίβειες και ψεύδη προσπαθείς να θεμελιώσεις επιχειρήματα για ένα άνθρωπο που δίνει ψωμί σε χιλιάδες οικογένειες προβάλλει την πατρίδα και ποτέ δεν προκάλεσε με την συμπεριφορά και τη στάση ζωής του κρίμα

Πειραιώτης μαουνιέρης.

Η Ολυμπιακή ήταν μια χρεωκοπημένη εταιρία όταν την αγόρασε ρε συ,τώρα τόμαθες;Βλέπεις εκεί πληρώνανε τους εργαζόμενους με μισθούς Σαουδικής Αραβίας.Ετσι πτωχεύουν οι Εταιρίες, ασχετίδηδες, γιατί όπως δεν ξέρει το ανύπαρκτο μυαλό σας,οι Εταιρίες δεν υπάρχουν μόνες τους στον κόσμο,αλλά δουλεύουν με φοβερό ανταγωνισμό από δεκάδες άλλες Εταιρίες.Μιά λάθος κίνηση, και πάει η Εταιρία. Αλλά ως άεργοι ή ως ΔΥ που είστε, τι γνώσεις και τι κρίση να έχετε;

@fanis

δουλευεις για την Aegean ή τα λες από την κοιλιά σου τα νουμερα αυτα;;; ή δουλευες για την ΟΑ και ξερεις;;

Sofia Xenakis

Ρωτα να μαθεις γιατι τον Ευτυχη τον αποκαλουν οι εργαζομενοι Δυστυχη. Οι μισθοι που αναφερονται απολυτα σωστοι. Οσο για το πως γιγαντωθηκε η Aegean, ας ειναι καλα οι αεροποροι της πολεμικης, που αφου σπουδασαν δωρεαν, εξασφαλισαν ενα παχουλο εφαπαξ και συνταξη απο τα 45, πηγαν εκει για επιπλεον χαρτζηλικι και σπασανε την αγορα. Αυτη ειναι η αληθεια. Οσο για τον αποθανοντα, ο θεος ας τον συγχωρησει και κουραγιο στην οικογενεια.

NAOVV

Τα ποσά μαλλον τα εχεις βγαλει απο το μυαλο σου. Οντως οι εργαζομενοι στην εταιρεια αυτη ειναι απο τους πιο κακοπληρωμενους ισως σε πανευρωπαικο επιπεδο οστοσο ουδεμια σχεση εχουν οι μισθοι που περιγραφεις.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

vial-0066

Ο Φλόριαν Βέστφαλ, επικεφαλής του γερμανικού τμήματος των Γιατρών χωρίς Σύνορα μίλησε στην DW για τη Μόρια και περιγράφει με λεπτομέρειες τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης και τους κινδύνους για τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών

4553494

Την ημέρα της επίθεσης του Ρουβίκωνα νοσηλευόταν στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση - Ήταν μόλις 37 ετών- Την είδηση γνωστοποίησε το Σωματείο Ειδικών Φρουρών καταγγέλοντας την υπηρεσία ότι αντί να τον προστατεύσει και να τον στηρίξει τον τιμώρησε 

28
zakinthos_arthro

Εισηγούνται άρση της απαγόρευσης εισόδου και παραμονής των επισκεπτών στο Ναυάγιο της Ζακύνθου αλλά προτείνουν η αποβίβαση να γίνεται σε ένα μικρό μόνο τμήμα, της ακτής και για περιορισμένο χρονικό διάστημα